3 MIDI-controllers en geluidskaart probleem!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fizik    posted on 24-11-2009 20:26
Hallo,
Ik zit met een zeer breinbrekend probleem.
Sinds kort gebruik ik Traktor scratch pro op een macbook pro 13" i.c.m. 2 CDJ400's als midicontrollers en geluidskaarten tegelijk.
Om de macbook te laten werken met 2 geluidskaarten tegelijkertijd moest ik van de twee 2CH-out geluidskaarten virtueel ??n 4CH-out kaart maken (al totaal vergeten hoe ik dat klaargespeeld heb.
Op elk van de 2 usb poorten een CDJ en draaien maar, geen probleem.

Maar sinds afgelopen weekend is daar een 3e controller bij gekomen, de Akai LPD8 om de FX aan te sturen in TS.
Ik dacht, effe een powered usb-hubje en klaar.
Maar na veel combinaties uit te proberen bleek dat ofwel 1 CDJ enorm traag reageerde als MIDI controller, ofwel er van 1 deck geen geluids door de CDJ's geluidskaart kwam, of dat de Akai niet reageerde.

Ook heb ik geprobeerd met een externe geluidskaart, ipv het geluids via de CDJ-geluidskaarten te laten gaan, maar dan vond traktor maar 1 van de 4 uitgangen van de geluidskaart (Mixvibes U46DJmkII)

Heeft iemand enig idee om dit probleem op te lossen ?

Thnx alvast, ik ben te einde raad!

What do you think about 3 MIDI-controllers en geluidskaart probleem! ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 25-11-2009 11:14
Computers ingewikkelde shit, wat ik wel weet is dat midicontrolers wel vaker ruzie hebben met usb hubs. In de gebruiksaanwijzing van mijn Xone 1d staat ook dat het niet werkt en op het xone forum zijn er een aantal topics over dit probleem, waar het er dus op neer komt dat het niet werkt via een hub. Je zou de gebruiksaanwijzing van je Akai en CDJ kunnen raadplegen of ff googlen Thumbs Up.
ginoleuzzi    posted on 25-11-2009 13:09
@fizik

Ik heb?vorig week?Traktor Duo aangeschaft en ge?nstalleerd op men MacBook Pro 15" i.c.m 2 x cdj400.Maar daar zit nu net het probleem, traktor Duo ondersteunt blijkbaar maar ??n geluidskaart tegelijkertijd. Het is ook de bedoeling om de cdj's te gebruiken als controler ?n geluidskaart!
Ik kan dus met men 2 cdj's telkens maar? Deck?A of?Deck B?aansturen, maar ze werken niet tesamen.
Ook niet alles werkt prima (de pitch, effecten, etc. geven geen reactie in traktor)
m.a.w. start/stop button en doorspoelen en zoeken in muziekbrowser werken wel.

Nu lees ik dat jij dit klaargespeeld hebt, alhoewel je het vergeten bent Smile
Ik kan je dus niet helpen met jou probleem maar mss kan je mij ff uitleggen hoe jij je 1e probleem
hebt opgelost (indien je het nog herrinnert)

alvast bedankt.
Nood    posted on 25-11-2009 14:35
@ ginoleuzzi: hier is een filmpje dat je wss wel verder kan helpen
Stagiar    posted on 25-11-2009 16:33
Het heet niet voor niets MIDI controller Winking my eye

Externe geluidskaart kopen met meerdere midi kanalen. Daar je controllers op aansluiten en klaar Winking my eye
fizik    posted on 25-11-2009 18:21
@Nood,? Dat was dus het filmpje waar ik het van had,? kon het niet meteen terugvinden :D

@ Stagair, Ja, maar de controllers hebben alle 3 geen midi aansluiting, enkel USB... en heb eigenlijk nog nooit een geluidskaart met USB-poorten gezien om er midi op te gebruiken?
Of denk ik dat verkeerd als groentje in de MIDI wereld ?

Welke geluidskaart zou je dan aanraden?
User edit by fizik on 25-11-2009 @ 18:22:32 (13%)
Stagiar    posted on 26-11-2009 15:31
Heb je uberhaupt midi drivers geinstalleerd, alle firmware geupgrade?
?Volgens mij moet het gewoon werken op een powered USB hubje.
Dubbel_Fristie    posted on 26-11-2009 17:24
Ik denk dat je USB poorten de maximale bandbreedte die het heeft overschreid, dit gaat via de southbrigde op je moederbord.
Probeer is een appart pci-kaartje die heeft een eigen voorziening zeg maar, en dan je midi zooi te verdelen over je southbrigde en dat USB kaartje Winking my eye
User edit by Dubbel_Fristie on 26-11-2009 @ 17:25:47 (18%)
fizik    posted on 26-11-2009 18:06
@ Stagair, ja, alles is up to date en drivers geinstalleerd. Dat dacht ik dus ook, maarja....

@ Dubbel_fristie, Had ook al zoiets gelezen op het Native-Instruments forum, maar even voor de duidelijkheid: ik werk met een MacbookPro (2009)? en kan dus geen kaartjes beginnen bijsteken zover ik weet.

Tot nu toe al enorm bedankt voor het mee-denken!!
Prozei    posted on 26-11-2009 22:16
http://support.apple.com/kb/HT1215?viewlocale=nl_NL

samengesteld apparaat aan maken en klaar is kees
Mod edit by Prozei on 26-11-2009 22:17 (23%)
fizik    posted on 12-12-2009 23:38
Heb iets in gedachte dat misschien een oplossing kan zijn voor het probleem.
Is het mogelijk om doormiddel van een speciale kabel USB In-poort naar firewire te gaan, zodat ik mijn firewire ingang eigenlijk als een 3e usb-poort kan gebruiken?
Dan zou ik op die 3e poort mijn 3e midicontroller aansluiten, en zit elke controller appart.
Met hubs heb ik talloze combinaties geprobeert, maar niets werkt naar behoren.

Andere alternatieven hoor ik graag !!!
tnx
Gery    posted on 13-12-2009 00:34
Ik zou toch ook eerst gaan voor het aanmaken van een samengesteld apparaat dat je in traktor dan als standaard midi controller kan instellen en mappen.
DJ - Producer
fizik    posted on 13-12-2009 16:22
iemand een idee hoe ik dat kan doen? in de midi configuratie van de macbook zelf?
Een samengestelde geluidskaart is me al gelukt, maar wist niet dat het met midi ook kon.

Maar...? zou dat ook het probleem van de latency oplossen? ik moet toch zowieso 2 controllers via een hub aansluiten, dus die vertraging blijft dan aanwezig veronderstel ik?

User edit by fizik on 13-12-2009 @ 16:32:32 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.438 days.
 Post CommentThat would be 181.3 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 7 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 5.745
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.952.351