Xone 1d / 2d
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

twiener    posted on 22-11-2009 20:49
Na heel wat gegoogled te hebben ben ik er nog steeds niet uit.

1 ding is zeker, ik wil digitaal gaan draaien en dan wel met een 1d of 2d. Echter heb ik hierover wat vragen, waarvan jullie er zeker een paar kunnen antwoorden!

Ten eerste vraag ik me af, welke van de 2 jullie persoonlijk aanraden. Ik heb vernomen dat de 2d op netstroom dient te worden aangesloten in tegenstelling tot de 1d die op het stroom van de mixer gaat.

Ik weet verder dat ik met een 1d nog een audio8 nodig heb, qua prijs zal het dan weinig uitmaken of ik een 1d of 2d neem.

Verder vroeg ik me af of ik met een xone 1d / 2d nog een mixer nodig heb. Ik neem aan van wel, maar dan nog vraag ik me af, als ik met 4 decks wil gaan draaien, heb ik dan ook een 4 kanaals mixer nodig? of volstaat een 2 kanaals mixer.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

What do you think about Xone 1d / 2d ??

Vote :   

ScottB    posted on 22-11-2009 20:59
Met welke software wil je gaan draaien? De meeste software programma's hebben een interne mixer aan boord. Dus dat zou een mixer deels overbodig maken.
Verder is het zo de de 2d een ingebouwde geluidskaart heeft en de 1d niet. De 1d dient dus enkel en alleen als midicontroller om je software te besturen. Je hebt dan inderdaad nog een geluidskaart nodig met minimaal 2 uitgangen. Of 4 indien je met 4 kanalen wilt gaan mixen.
Mathiz    posted on 22-11-2009 21:01
volgens mij snap je nog niet goed waar een 1d voor dient (of kan dienen). Het is een midi controller wat wilt zeggen dat je elk knopje dat op je 1D staat kan aanwijzen aan een functie op je pc . In principe kan je standalone draaien met een 1d maar dat lijkt me wat krap.Het is dus ook best aangeraden dat je een mixer koopt in geval van 4 decks "best" ook een vier kanaals mixer(je kan uiteraard ook volledig softwarebased gaan draaien maar dan kom je niet toe met 1D) . als je de intentie hebt om later nog timecode te gaan draaien zou ik opteren voor een audio dj 8. Als je dit niet van plan bent maakt het opzich niet uit. allen kom je dan wel compacter uit met een 1D. En dan een vraagje van mij uit : ben je al in contact gekomen met heel het draaiaspect daarmee bedoel ik van hoe het standaard zit (cdj,tt's...)t'is maar dat je weet dat er nog vele andere mogelijkheden zijn...
User edit by Mathiz on 22-11-2009 @ 21:03:37 (11%)
lek3ct    posted on 22-11-2009 21:24
Als je volledig digitaal wil gaan, dan moet je is naar de vci 100 kijken... als je wat duurder wil gaan, en bij A&H blijven: xone DX!
twiener    posted on 22-11-2009 22:45
ik draai nu inmiddels een jaar en de boekingen beginnen aardig te lopen. Ik wil de stijgende lijn voort zetten en met een oog naar de toekomst dus de mogelijkheid hebben met 4 decks te draaien. Aangezien er weinig verschil tussen de prijs en de 1d en 2d opzich zit, kan ik het beste een 1d kopen met een audio8 erbij. Dit houd dan de mogelijkheid open om timecode te gaan. Echter is dit wel een stukje meer aansluitwerk.
Ik weet dus wel aardig wat als het gaat om cdj's e.d. (matezo) , wat midicontrollers betreft wat minder. Er zullen waarschijnlijk nog tal van andere alternatieven zijn op de xone's. Echter is hier mijn keuze op gevallen, aangezien ik menig andere DJ's hiermee heb zien draaien.
Als ik met 4 decks aan de gang wil gaan, wat nog wel even zal duren aangezien het redelijk lastig is denk ik, zal ik dus een 4 decks moeten aanschaffen.?
Nog 1 vraag, zou het mogelijk zijn om 'zonder' een mixer meteen aan de slag te gaan. Het punt is dat ik mn draaiset nu compleet verkoop en van dat geld dus de digitale spullen wil gaan kopen. Daarnaast moet er dus nog een mixer komen, maar als ik het zonder kan, vind ik dat misschien net zo makkelijk..
Ik wil gewoon alle optie's duidelijk op een rij krijgen, vandaar al deze vragen mensen!
In ieder geval bedankt want ik weet al veel meerHappy, laughing
Mathiz    posted on 22-11-2009 22:52
het is mogelijk maar dan moet je zowisoo nog een controller gaan bij kopen. Met je xone 1D alleen draaien is niet interessant.
Adrien1989    posted on 23-11-2009 09:46
4 deck gaan mixen zonder een fysieke mixer is wel een stukje verlies van overzicht. Ik zelf zou het niet doen. Voor de geluidskaart kan je verder kijken dan een audio 8. Elke 8 kanaals geluidskaart voldoet inprincipe.

Zelf heb ik ook een mixer met een 1d ernaast en een 8 kanaals geluidskaart (focusrite saffire). Naast de 1d heb ik ook nog een akai mpd18, midi drumpad zegmaar, gebruik ik voor cues, plays, hotcues etc. Toch wel fijn om daar wat grote knoppen voor te hebben merkte ik snel.?

Ik ben zelf ook sinds kort overgestapt op digitaal, bevalt me uitstekend Happy, laughing.

Hier kan je nog een kijkje nemen naar m'n opstelling Happy, laughing:?

User edit by Adrien1989 on 23-11-2009 @ 09:46:24 (2%)
Cyspoz    posted on 23-11-2009 17:35
Allen & Heath koopt de geluidskaart in. Dat hebben ze in iedergeval bij de Xone 4D gedaan en ik verwacht dat dit ook bij de 2D zo zal zijn. De driver ondersteuning bij de 4D is belabberd om maar niet meteen onfatsoenlijk te noemen. Je koopt voor een kapitaal een apparaat wat tot lang na de introductie veel problemen heeft gehad met de drivers, zelfs nu nog.
Allen & Heath is daarbij dus afhankelijk van een derde partij wat soepele ondersteuning niet echt lijkt te helpen.

Als je serieus wilt gaan draaien dan raad ik een dedicated geluidskaart aan, waarbij ik zelf hele? goede ervaringen heb met de Audio 8. Voordeel is dat je dan ook niet vast zit aan je MIDI interface en in de toekomst nog wel eens kan wisselen door de huidige te verkopen en een nieuwe te kopen. Je hoeft dan niet al te veel bij te leggen.

This is an old Topic

No new postings for 5.559 days.
 Post CommentThat would be 185.3 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

92 Users online: 37 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 19.873
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.687.888