Gemini 1800X + Behringer tweakalizer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Decepticon    posted on 11-11-2009 14:04
He allemaal,

Net nieuw hier op het forum aangekomen: DJ Giant, Peter, 33 jaar en?al heel wat jaartjes DJ, maar sinds een lange tijd van sporadisch een?vinyltje mixen nu weer wat fanatieker aan de slag. Ik ben kort geleden van vinyl overgestapt naar cd-mixers en wel de Gemini 1800X. Ik ben er tot zover erg tevreden op, vooral omdat deze cd-speler over een aantal leuke 'knopjes'?beschikt waarmee ik het geluid kan filteren, echo, scratchen, reversen en brake-n.?Ook het jogwheel op een cd-speler is nieuw voor me (na altijd vinyl en een dubbele cd-mixer van Numark), maar het bevalt me prima! Kortom: het is weer echt leuk!

Mijn DJ-Gear bestaat tot zover dus uit 2 x Gemini 1800X en een Gemini mengpaneel. Ik ben ook erg tevreden over het merk moet ik zeggen. Pioneer rouleert, maar het is me gewoon te duur. In de toekomst hoop ik op Denon over te stappen, maar dat terzijde.

Nu de vraag:??Ik zag op internet een 'Tweakalizer'.?Zou dat een leuke aanvulling op mijn set?Gemini's zijn? Of zit daar niet echt veel meer op dan ?dat ik nu al heb. Zo niet, zijn er dan andere leuke aanvullingen??Misschien is de vraag wat onduidelijk of misschien onnodig, maar ik moet nog even wennen aan de hightech omgeving die er in een paar jaren DJ-pauze is ontstaan. Graag hoor ik van jullie!

Mvg,

Peter

What do you think about Gemini 1800X + Behringer tweakalizer ??

Vote :   

Crazy    posted on 11-11-2009 14:42
Ligt eraan wat je budget is, is een tweedehands EFX-500 geen optie ?
Want ik heb al van verschilende mensen (op dit forum) gehoord/gelezen dat het geen goede machientjes zijn.
Decepticon    posted on 11-11-2009 15:09
Budget...goeie. Na, weet eigenlijk niet wat die dingen kosten, ben eerst veel meer benieuwd wat het toevoegd aan mijn huidige set..., maar als het bv (2e hands) 100e kost, dan is dat oke.
User edit by Decepticon on 11-11-2009 @ 15:13:43 (39%)
walteur    posted on 11-11-2009 15:48
Poster: Decepticon
Budget...goeie. Na, weet eigenlijk niet wat die dingen kosten, ben eerst veel meer benieuwd wat het toevoegd aan mijn huidige set..., maar als het bv (2e hands) 100e kost, dan is dat oke.

EFX-500 tweedehands aan 100 euro, denk het niet hoor Happy, laughing
Dj_Fantasy    posted on 11-11-2009 16:12
Vind het geluid uit de tweaklizer echt gewoon ruk en dof.
Heb het een half jaar gehad, en toen verkocht.
Geeft geen extra toevoeging aan je set. Je kunt beter je mengpaneel verkopen en een kopen met onboard effecten.
Of anders kijken zoals ze hier zeggen naar een Pioneer EFX.
Kijk anders eens naar de Korg Kaoss Mini.
dj2dj.nl
Bootstrap    posted on 11-11-2009 16:15
Ik heb nog een niet gebruikte Korg Kaoss pad mini in de aanbieding. Voor 120 euro is hij voor jou Happy, laughing Bon is gewoon aanwezig. Aangekocht omdat de oude kapot leek te zijn, maar dit toch niet was.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Tekhead    posted on 12-11-2009 00:44
een efx 2dehands rond de 130 a 150 euro moet lukken
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Decepticon    posted on 13-11-2009 13:37
He mannen (en vrouwen) bedankt voor de tips! Daar kan ik wel mee verder. Nog even de vraag naar een mengpaneel met effects...iemand een tip voor een goed mengpaneel op dat gebied? Let wel, ik ben geen fulltime DJ, dus iets wat erg duur is (bv. meer dan 200 euro) dat is niet echt interessant.
Crazy    posted on 13-11-2009 15:55
Je kan kijken naar de DJX-750, de vernieuwde 700 dus. Alleen zijn de effecten daarvan ook niet echt bruikbaar, althans, dat is wat sommige zeggen.
Je zou kunnen kijken voor een tweedehands Reloop RMX 40 DSP. Een veelgekozen mixer met effecten, kwalitatief ziet het ook wel aardig in elkaar.
Tekhead    posted on 13-11-2009 21:38
Poster: Decepticon
He mannen (en vrouwen) bedankt voor de tips! Daar kan ik wel mee verder. Nog even de vraag naar een mengpaneel met effects...iemand een tip voor een goed mengpaneel op dat gebied? Let wel, ik ben geen fulltime DJ, dus iets wat erg duur is (bv. meer dan 200 euro) dat is niet echt interessant.
 Voor 200,00 euro, heb je natuurlijk niet veel soeps he, zeker niet nieuw. Spaar dan liever ff door, want voor 300,00euro, heb je 2de hands al wel iets.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
main    posted on 14-11-2009 12:07
voor +-250e heb je een numark dxm06(2-channel), gister nog mee gedraaid op een klein feestje met lucalicous. prima dingetje met?heerlijke effecten vind ik zelf.

This is an old Topic

No new postings for 5.450 days.
 Post CommentThat would be 181.7 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 15 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 15.795
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.556