Technics probleem opgelost
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nood    posted on 05-11-2009 11:26
Ik heb nu een technics sl 1210 mkII in bruikleen. Nu is het probleem dat de knopjes 33/45 toeren het niet meer fantastisch doen. Als ik 33 toeren kies springt ie geregeld terug op 45.

Nu is mijn vraag: hoe is dit op te lossen? Moet ik nieuwe knopjes installeren? Kan ik dit zelf doen? en hoeveel kan mij dit kosten?

er zit zeker geen garantie meer op.

edit: on/off knop en pop-up lichtje zijn ook kapot
User edit by Nood on 01-02-2010 @ 19:10:17 (15%)

What do you think about Technics probleem opgelost ??

Vote :   

Bawb    posted on 05-11-2009 11:43
Misschien heb je hier iets aan 'how-to'.

Ondanks dat ik het sterk af zou raden om iets open te schroeven als je niet handig bent.
JZL    posted on 05-11-2009 11:47
Wel als het van een vriend of kennis is zou ik deze zelf niet opensmijten.
Ligt wss aan?de motor als ie over springt.

Probeer Panasonic technical support eens.. je weet maar nooit.
Nood    posted on 05-11-2009 12:11
Volgens mij ligt het wel aan de knopjes aangezien de lampjes onder de knopjes ook overschieten en als je lang genoeg aan de knopjes prutst blijft hij wel even op 33 lopen.
JZL    posted on 05-11-2009 12:30
Ah dat prutsen had je er niet bij gezegd.
Die lampjes zijn ook maar verbruikers in hetzelfde circuit dus daar moet je niet naar kijken.
Kan altijd iets zijn met een slecht contact in die 33/45 schakelaars.
Mss versleten en ongewenst contact geven waardoor het overspringt.

Zeg het aan de persoon van wie je ze leent, kijk dan als je het zelf niet kan fixen.
Spares vind je niet zo makkelijk denk ik. Afgedankte Technics ook al niet..
User edit by JZL on 05-11-2009 @ 12:36:07 (21%)
Nood    posted on 05-11-2009 12:37
Ik ga het natuurlijk eerst nog eens vragen!

Dus er komt zowiezo soldeerwerk bij kijken? En kan ik zoiets doormeten ofzo?
JZL    posted on 05-11-2009 12:46
Van het solderen weet ik niet, maar?vermoed van wel.
Uitmeten hoef je al niet mee bezig te houden.

Het is een printplaatje met 2 kleine schakelaars.
1 ervan is waarschijnlijk kapot. Dit is geen garantie maar logisch gezien ga ik er wel vanuit.

Als je er eentje kan vervangen.. of aan een spare van dit geraken zou het wel opgelost moeten zijn.

tech

User edit by JZL on 05-11-2009 @ 12:50:53 (22%)
Nood    posted on 05-11-2009 12:53
Dit helpt me ver vooruit, bedankt!
Tekhead    posted on 06-11-2009 01:52
Als het voor buiten is moet je zorgen dat er geen water of vocht aankan, koop een waterdichte (wand)contactdoos, laat je stroomkabel daarin uitkomen, strippen en arendeindhulsje, of solderen rond de Blauwe, bruine en geel/groene draad, en plug elke draad in een aparte (snel)contactklem, elke doorlussing vertrekt vanuit de wandcontactdoos, strippen en inpluggen in desbetreffende sneldraadklem, deze snelcontactjes zijn europees goedgekeurd, en leveren mooi, proper en veilig werk af
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 06-11-2009 07:19
volgens mij zit Tek in het verkeerde topic. En JZL: die Ebay verkoper zou ik niet vertrouwen. Klik maar op feedback, dan zal iedereen het met mij eens zijn dat dat de verkoper zelf is geweest.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Nood    posted on 06-11-2009 14:28
ik denk dat er wel genoeg webshops zijn die onderdelen verkopen. En op internet zijn ook hele handige filmpjes te vinden over hoe je je technics moet openvijzen.
Nood    posted on 01-02-2010 19:10
Ik heb vandaag de 33/45 toerenknopjes gemaakt. Een beetje olie onder de knopjes en het was gemaakt!
Ook de on/off knop was makkelijk gemaakt, die was gewoon terug te klikken op zijn plaats.

Iets moeilijker was het pop-up lichtje. Na wat googelen heb ik het lichtje vervangen door een LED en een weerstandje
Tekhead    posted on 01-02-2010 21:04
Poster: Estacy
volgens mij zit Tek in het verkeerde topic. En JZL: die Ebay verkoper zou ik niet vertrouwen. Klik maar op feedback, dan zal iedereen het met mij eens zijn dat dat de verkoper zelf is geweest.
  Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.489 days.
 Post CommentThat would be 183 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 36 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 11.173
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.188