Poster: Dj_Fantasy
Luister, je kunt hier blijven over klagen en zagen, maar je gaat er weinig mee bereiken hoor...
Jij hebt gewoon PECH! Das hetzelfde met die mensen die een dag te vroeg een Laptop hebben gekocht en nu gratis upgrade naar windows 7 krijgt!!
Luister, je kunt hier blijven over klagen en zagen, maar je gaat er weinig mee bereiken hoor...
Jij hebt gewoon PECH!?
Je begrijpt dat deze argumentatie mij weinig tevreden stelt hoop ik.
Das hetzelfde met die mensen die een dag te vroeg een Laptop hebben gekocht en nu gratis upgrade naar windows 7 krijgt!!Poster:?Dj_Fantasy
Poster: bartezzz
ik heb hier geen problemen mee gehad, gewoon snow leopard en traktor scratch helemaal update (dan bedoel ik dus nog niet naar pro) en dan moet hij gewoon goed draaien.
Misschien even traktor opnieuw installeren maar bij mij werkte alles gewoon goed na de update van snow leopard...
Gewone gebruiker is TS Duo en voor professionals is het TS Pro
Poster: Sandr
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, maar je bent toch niet verplicht om die update te doen?
TS Duo is zelfs een downgrade, dan heb je maar 2 decks en heb je genoeg aan een Audio4DJ ipv een Audio8DJ
Een mogelijkheid is dit pakket verkopen en dan TS Duo aanschaffen.
Ik snap wel wat je bedoeld maar aan de andere kant:
Zij hebben een nieuw programma op de markt gebracht dat een verbetering is t.o.v. het oude programma. Ik snap best dat zij geen geld gaan steken in het compatibel maken van een oud programma terwijl het nieuwe programma?dit al is.
Ik denk niet dat bijvoorbeeld?steinberg Cubase 2 geschikt gaat maken voor Windows 7...!
Een snelle scan langs diverse webshops en de Native Instruments site verteld mij dat de gewone versies niet meer te koop zijn en niet meer gemaakt worden.
Met andere woorden, ze hebben dus een nieuw, apart software pakket op de markt gebracht. Het pakket dat jij hebt is dus verouderd en wordt ook niet meer gemaakt?en wordt na verloop van tijd niet meer ondersteund. Lijkt me vrij logisch.
De illussie van 2 aparte software paketten heb ik dus helemaal niet. Eigenlijk nooit gehad en na een snel onderzoek heb ik dat nog steeds niet.
Zo hadden ze het nochtans precies aangekondigd: de PRO was voor de professionals. Aangezien ik helemaal niet professioneel bezig ben met draaien en ik ook die nieuwe functies niet nodig vond voelde ik me logischerwijs ook helemaal niet aangesproken.
Bovendien werd er nergens vermeld dat de ontwikkeling van de gewone Traktor Scratch zou stopgezet worden.
Poster:?Sandr
En lijkt me vrij logisch dat ze uiteindelijk willen dat iedereen overgaat op het nieuwe software pakket. Een stukje ontmoedigingsbeleid.
Ontmoedigingsbeleid? Dit is duidelijk een verplichting en geen ontmoediging.
Ook vrij onlogisch om alle goede/nieuwe feautures van de PRO versie ook aan te bieden als gratis update voor de oude versie. Dan snij je jezelf alleen in de vingers lijkt mij?
Inderdaad, maar ik hoef helemaal niet die nieuwe features te hebben. Ik wil gewoon bij m'n oude vertrouwde Traktor Scratch blijven, je weet wel, hetgeen waar ik vorig jaar 600 euro voor neergeteld heb en die nu waardeloos is geworden.
Stel:
Mercedes heeft een auto genaamd A, als ze na een jaar met auto B op de markt komen waar een nieuwe verbeterde motor inzit die hem sneller, betrouwbaarder en zuiniger maakt gaan ze toch niet iedereen met een Mercedes A aanbieden om die nieuwe motor gratis in hun Mercedes A te zetten.
Dat is volledig correct, maar als ik een auto koop en een jaar later vinden ze die nieuwe, verbeterde motor uit die 10% van de aankoopprijs van de auto kost dan kunnen ze je ook niet verplichten om die nieuwe motor erin te laten plaatsen. Ik bedoel: leuk dat ze die motor uitgevonden hebben, maar dat interesseert me niet. Ik ben tevreden met de motor die ik heb en rij daar liefst iets langer mee rond dan 1 jaar.
Jij hebt misschien de pech dat je net voor de lancering van PRO een een oud pakket hebt gekocht. But hey, that's life.
Dan heb ik nog een vraag aan jou:
Tot welk jaartal verwacht jij support voor jou pakket? Als over een paar jaar windows 10 op de markt komt en je Traktor draait daar niet meer op, verwacht je dan weer een update die je pakket compatibel maakt voor windows 10?
In ieder geval langer dan 1 jaar. Voor dergelijke dure pakketten mag ik toch minstens 5 jaar eisen, zoniet 10 jaar. Tegen dan zal ik wel al iets nieuws WILLEN kopen (in tegenstelling tot nu).
Ik kan de vraag ook omdraaien:
Jij schijnt die marketing allemaal heel erg logisch te vinden, maar hoever zou jij daarin gaan? Als je eerst al de aankoopprijs van die software betaalt en vervolgens brengen ze nog eens elk jaar een 'revolutionaire' update uit die telkens 70 euro kost, zal jij dat blijven slikken? Of als ze voor de volgende update nu eens 140 euro vragen? Neen, ik vind niet dat wij, als klanten, dit moeten pikken en daar gerust een opmerking mogen over maken.
Poster: Nvie
Ik ben het totaal niet met je eens. Ik kocht ooit een iMac, een ruime maand later was er een hele nieuwe line-up. Toen eens met wat kenissen binnen Apple gaan praten. Geheel terecht zeiden ze: als we niet innoveren en geen updates maken, loop je nog veel harder te zeuren.
Ook niet-gewenste, verplichte, betalende updates??Poster:?Nvie
Hetzelfde geldt voor software: als jij een jaar geleden iets koopt, dan bied dat, TERECHT, geen garantie voor updates in de toekomst. Stel je voor dat jij als fabrikant iedereen een gratis update moet gaan bieden, omdat zij een jaar geleden iets gekocht heeft en een derde partij een update bied (notabene ook betaald) waardoor jouw software niet meer werkt.
Go with the flow, stilstaan is achteruit gaan!
Het programmeerwerk die nodig is om alles draaiende te houden op zoveel mogelijk systemen zit volgens mij wel in de aankoopprijs verrekend. Dat zou geen zorg mogen zijn voor mij als consument.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.