Rookmachine Concerten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timme    posted on 27-10-2009 20:19
Hallo allemaal,
je kent het wel, die rook die gebruikt wordt bij concerten om de beams van de moving heads en het overig lichtmooi zichtbaar te maken voor het publiek, nu heb ik hier een vraagje over:
Wat voor soort rookmachine moet ik hiervoor hebben, met wat voor vloeistof?

Alvast bedankt,
Tim

What do you think about Rookmachine Concerten ??

Vote :   

timmy90    posted on 27-10-2009 20:21
Antari HZ-400 DMX Hazer dit is een voorbeeld,
gebruikt speciale hazer vloeistof,?die is redelijk duur tegenover gewone
rookvloeistof.
Stagiar    posted on 27-10-2009 21:04
Wordt idd meestal gebruik gemaakt van "Hazers" ipv Rookmachines. Bij de wat grotere concerten staan er zo een stuk of 4/5 opgesteld op een podium, zij geven een constante stroom van rook af, ipv dat ze na een druk op de knop een dikke pluim uitblazen.
DTwisted    posted on 27-10-2009 23:03
en het word ook verdeelt, met een gewone rookmachine is het misschien 1 klein duwtje op het knoppie maar met volle rookWinking my eye

met een hazer kan je het bijvoorbeeld ook op je dmx controller aansluiten, werkt het precies met je lichtshow meeWinking my eye
Tomazos    posted on 27-10-2009 23:15
hazers vind ik persoonlijk voor de lichtshow VEEL mooier als rookmachines..
rook is veel dunner, bij een roockmachine hangt het op 1 plek heel dik, en andere plekken dunner,

je ziet vaak als er in 1keer een zaal volgepompt moet worden ook de Martin pro 2000,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
tairip    posted on 27-10-2009 23:27
Hazer of een oilcracker.

Hazer heeft haze vloeistof, geeft mits je een goede hebt mooie egale rook. (K1 van MArtin doet leuk zijn werk helemaal voor het geld).

Oilcracker zoals het woord al zegt een type pinda olie die miniscuul klein wordt geperst, nadeel veel lawaai. Uurtje voor de show aandoen en hoppa.

Flexii    posted on 28-10-2009 15:14
Sfefog Xeon Intella Hazer en de Oilcrackers van Sfefog zijn super apparatenWinking my eye

Hebben wij op het werk, maar die kosten wel wat en de echte oilcrackers die laten echt troep achter
feestbeest    posted on 28-10-2009 17:50
je kan ook een fan voor je rookmaschine zettenCoolEn dan bedoel ik niet zon duur ding van Showtec of MArtin...
Maar gewoon eentje van de blokkerCool
Die martin hazers doen het altijd goedHappy, laughing
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Stagiar    posted on 28-10-2009 19:23
Poster: feestbeest
je kan ook een fan voor je rookmaschine zettenCoolEn dan bedoel ik niet zon duur ding van Showtec of MArtin...
Maar gewoon eentje van de blokkerCool

Die martin hazers doen het altijd goedHappy, laughing

Maar die kan dan net niet 100% doorstomen aangezien hij zich moet opladen (is dat eigenlijk nog wel zo? :P )
feestbeest    posted on 28-10-2009 22:34
Opladen?oo de rookmachine?
Uuuh vlat mee maar je kan de rook ongezien met een fan een beetje verdikken in de zaal en dan gerbuik nje hem 10mi nietmeer maar idd soms moet ik ineens een paar min wachten:P
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
OneSixty    posted on 28-10-2009 22:43
hangt af van machine tot machine, mijn jem magnum 850 kan constant spuiten.
Stagiar    posted on 29-10-2009 00:15
Poster: feestbeest
Opladen?oo de rookmachine?
Uuuh vlat mee maar je kan de rook ongezien met een fan een beetje verdikken in de zaal en dan gerbuik nje hem 10mi nietmeer maar idd soms moet ik ineens een paar min wachten:P

Klopt, maar of dat het gewenste effect heeft vraag ik mij af, je blijft 'last' hebben van "Af-en-toe-een-stoot-rook". Lijkt mij.
Cyspoz    posted on 29-10-2009 07:57
Uit kosten besparing kun je ook een rookmachine nemen met eventueel ingebouwde ventilator. Die kunnen voor een betere constante verspreiding van de rook zorgen. Het is nooit zoals bij een hazer of oilcracker maar het is een stuk goedkoper.

En zorg dat je dan bij grotere ruimtes meerdere van deze apparaten hebt staan die maar minimaal zachtjes continu blazen. Dan kun je redelijk het effect benaderen met goedkope middelen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar zoiets als de ShowTec Fazer, wordt niet meer gemaakt maar gaat om het idee.
ShowTec Fazer Z-150
Yorick    posted on 29-10-2009 20:18
Op grote concerten/evenementen/feesten worden meestal:
MDG Athmospher,3000,5000 gebruikt of een Viper 2,6

This is an old Topic

No new postings for 5.626 days.
 Post CommentThat would be 187.5 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

135 Users online: 11 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 32.459
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.423.237