DJM 700 of een Xone42 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MCO    posted on 25-10-2009 17:41
Na nu ongeveer een jaar bezig te zijn geweest met het leren van alle basics in/rondom het hele dj gebeuren
ben ik van plan mijn Reloop RMX20?blackfire weg te doen

Binnenkort?ben ik dan ook van plan om een DJM 700k of een Xone42 aan te schaffen
over beide mixers hoor/lees ik veel positieve dingen, vooral ook over de?filter functie van beide?mixers
Natuurlijk heeft de djm700 er ook nog eens effecten bij, maar omdat?ik nog nooit met een effecten mixer heb gedraaid weet ik zeg maar niet echt wat ik mis?

Ik vroeg me dus af, mochten jullie ervaring hebben met 1 van deze/beide mixers, voor welke mixer ik beter kan kiezen (bv. met het oog op de toekomst dat ik misschien op feesten of in cafes/discotheken wil gaan draaien)

(Daarnaast wilde ook nog even jullie mening weten over, mocht ik overgaan tot de koop van de djm700, in welke winkel ik deze zou kopen) In een dj winkel uit Enschede, waar al een paar topics en discussies over zijn geweest kan je deze mixer voor 759 euro nieuw krijgen, ze zijn dan geen officiele pioneer dealer en bieden dan geen service zoals de 2 jaar garantie die andere winkels wel bieden. In een voor jullie wel bekende shop uit Goes bieden ze deze service wel en kan ik de mixer met 5 procent korting voor ongeveer 845 nieuw krijgen. Welke keuze zouden jullie maken, die 90 euro extra betalen, of er vanuit gaan dat het zoals meer spullen van pioneer lang en zonder kapotte onderdelen meegaat en die 90 euro besparen?

Ps. het is niet mijn bedoeling weer een?nutteloze discussie te starten of deze winkel wel te vertrouwen is of niet, dus laat dat a.u.b achterwegen.?

What do you think about DJM 700 of een Xone42 ??

Vote :   

Snoey    posted on 27-10-2009 00:18
Poster: JZL

Ik heb ze al genoemd. De Xone 42 vind ik zelf de meer beheerlijke mixer van de 2.
Ok, met een Pioneer 700 sta je mss wel dichter bij de 800 die je overal vindt..
maar voor thuis te mixen vind ik de Xone wat beter aanvoelen, zien, en horen.
Die effects en midi kunnen mij persoonlijk niets schelen.

En wat heeft die Pioneer anders te bieden dat A&H niet heeft?

Om antwoord te geven op je vraag: die suggesties wil ik niet maken, elk antwoord is in strijd met de mening van een ander. En daarnaast val ik Xone niet aan en verdedig ik Pioneer ook niet, maar bleef ik bij mijn vraag neutraal, dus hier hoef ik dus ook geen antwoord op te geven.

Echter suggereer jij wel dat een Xone op alle vlakken beter is dan een Pioneer. Ik wil graag weten wat die vlakken zijn, en als ik het dus goed begrijp, zijn jou genoemde vlakken: ergonomie en het 'mooier ogen'.?

Dan vind ik de reactie 'Gewoon weg een betere mixer?op elk vlak!' nog al overmoedig als je met 2 vlakken aankomt.?

Vandaar dus mijn vraag:?

Zou je mij eens een paar vlakken willen noemen??

www.soundcloud.com/ten-hooven
Adrien1989    posted on 27-10-2009 00:19
Wat leuk, het is weer zo ver, ??n van de standaard onderwerpen. Lalalalalala effecten, blablabla staat in club.

Koop de Xone Happy, laughing. De 700 is niet van lage kwaliteit, maar als je andere bakken in de prijsklasse bekijkt, zoals de 42, dan haalt de kwaliteit van de 700 het er bij lange na niet bij. Die effecten, wat moet je ermee. Die standaard effectjes zijn ondertussen zo afgezaagd dat ik al misselijk word nu ik er aan denk. Flangertje enzo. Met echo en delay kan je echt vette dingen doen, maar de interface op zo'n compacte effecten afdeling op een paneel is gewoon vercracked. Dan zit er ook nog zo'n filtertje op, of je daar blij van moet worden, ik zeg van nee. De kwaliteit zuigt nog harder dan een poolse hoer, klinkt goedkoop. Waarom die mixers dan op zo veel plekken staan? Omdat elke anjer ermee kan werken.?

De Xone heeft filters waar je wel blij van word, veel instelmogelijkheden. Als je echt goed leert omgaan met filters, de mogelijkheden is goed verkent en er veel mee aan prutst ontdek je echt hele vette dingen, erg jammer dat veel mensen niet die moeite nemen, maar als je er goed mee bent geeft het natuurlijk wel wat extra flair Happy, laughing.?

En mocht je dan eens serieus aan de gang willen met effecten, koop je een efx of kaoss pad en dan heb je een fatsoenlijke interface waarmee je effecten wel op een serieuze manier kan gebruiken.?

Snoey    posted on 27-10-2009 00:23
Maar wat zijn die kwaliteiten dan precies, waar moet ik daarbij aan denken??

btw

Respect voor het woordje 'anjer', geweldig!
Adrien1989    posted on 27-10-2009 00:29
Bouwkwaliteit, geheel is gewoon wat steviger bij de Xone. En gewoon de onderdelen, voel maar is aan alles, speling etc, maar ook de materialen. Merk je dat de Xone wat degelijker aandoet. Dan ook zoals hierboven al gezegd de faders, net als bij een 800 zijn de faders eigenlijk van trieste kwaliteit als je kijkt wat je betaald. Of ze te kort of te lang zijn, sja, dingen wennen.
Snoey    posted on 27-10-2009 00:46
Dat zijn inderdaad inderdaad dan vlakken, die in kwaliteit kunnen verschillen, dan heb ik daar tenminste nu een beeld van.

Hoe vaak moet een discotheek zo'n Pioneer mixer dan vervangen, omdat de faders versleten zijn of de andere onderdelen kapot zijn?
Adrien1989    posted on 27-10-2009 00:53
Geen idee hoe vaak dat gebeurt, maar het is zeker niet zo dat die mixers nooit problemen vertonen, in dat soort omstandigheden gaan de meeste mixers na verloop van tijd wel problemen vertonen. Al gebruik je dat ding maar eens in de twee weken, het is toch fijn als je echt kwaliteit hebt. Ik zou het niet fijn vinden om veel geld voor zo'n mixer neer te leggen, terwijl er andere mixers die betere kwaliteit bieden, want wat heeft de 700 nou te bieden behalve dat hij van een wat bekendere look heeft. Als er dan effecten op moeten zitten zou ik nog eerder kijken naar een Ecler.
JZL    posted on 27-10-2009 01:04
Poster: Snoey

Om antwoord te geven op je vraag: die suggesties wil ik niet maken, elk antwoord is in strijd met de mening van een ander. En daarnaast val ik Xone niet aan en verdedig ik Pioneer ook niet, maar bleef ik bij mijn vraag neutraal, dus hier hoef ik dus ook geen antwoord op te geven.

Echter suggereer jij wel dat een Xone op alle vlakken beter is dan een Pioneer. Ik wil graag weten wat die vlakken zijn, en als ik het dus goed begrijp, zijn jou genoemde vlakken: ergonomie en het 'mooier ogen'.?

Dan vind ik de reactie 'Gewoon weg een betere mixer?op elk vlak!' nog al overmoedig als je met 2 vlakken aankomt.?

Vandaar dus mijn vraag:?

Zou je mij eens een paar vlakken willen noemen??

Beetje aan het over-analyseren man!
Je kan genoeg vergelijking maken tss de mixers, en het zou mij verbazen wrm de 700 iemand
nog zou bekoren naast de merknaam en midi optie.
Het is een feit dat de materialenkeuze, bouwkwaliteit, klank en vrijwel alles gepaard met A&H mixers
leidinggevend is in die markt.?Pioneer is allesbehalve slecht, maar uitmuntend zijn ze ook weer niet.

Ik draai wel graag met Pioneer, maar mijn eigen geld geef ik er niet aan.
Jorrit    posted on 27-10-2009 07:11
Ik zie hier weer een hoop mensen roepen dat de X:one betere geluidskwaliteit heeft. Het zal wel een gebrek zijn in mijn muzikale opvoeding, maar kan iemand me uitleggen hoe (gekleurd) analoog geluid beter is dan een volstrekt neutrale digitale mixer?
Boyd    posted on 27-10-2009 09:13
Poster: Jorrit
Ik zie hier weer een hoop mensen roepen dat de X:one betere geluidskwaliteit heeft. Het zal wel een gebrek zijn in mijn muzikale opvoeding, maar kan iemand me uitleggen hoe (gekleurd) analoog geluid beter is dan een volstrekt neutrale digitale mixer?

In een DJM700 stuur je het geluid ook analoog in en komt het in veel van de gevallen ook weer analoog uit.

Maar het kan dus wel zijn dat mensen de EQ van de xone beter vinden klinken eveneens als het filter.
Victor    posted on 27-10-2009 10:21
Over het verschil in geluidskwaliteit zou ik me niet teveel zorgen maken. De DJM-700 ken ik weliswaar niet, maar mijn DJM-800 klinkt ronduit prima. Ik kan me niet voorstellen dat er in de dagelijkse praktijk erg veel mensen zijn die het verschil tussen een DJM-800 en een XOne-42 horen.

Qua bouwkwaliteit staat inderdaad A&H een stappie hoger. Bij de DJM's (en trouwens ook bij de CDJ's) zie je duidelijk dat Pioneer eigenlijk een fabrikant is van hifi-apparatuur. A&H zit gewoon netter in elkaar, meer roadproof. Dat telt voor mij toch wel zwaar.
Estacy    posted on 27-10-2009 11:53
Als je graag op een DJM800 draait, kan ik me voorstellen dat je liever een 700 wil. MAAR: als je liever een mixer wilt die 6 jaar meegaat, en waarvan de faders en EQ toch net een stapje beter zijn, ga voor de Xone. Wil je een mixer die 12 jaar meegaat en je van gebouwen kunt laten vallen, koop een Dateq XTC 2 Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Adrien1989    posted on 27-10-2009 14:19
User edit by Adrien1989 on 27-10-2009 @ 14:20:17 (3%)

This is an old Topic

No new postings for 5.458 days.
 Post CommentThat would be 181.9 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

82 Users online: 6 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 8.038
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.661