DJM 700 of een Xone42 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MCO    posted on 25-10-2009 17:41
Na nu ongeveer een jaar bezig te zijn geweest met het leren van alle basics in/rondom het hele dj gebeuren
ben ik van plan mijn Reloop RMX20?blackfire weg te doen

Binnenkort?ben ik dan ook van plan om een DJM 700k of een Xone42 aan te schaffen
over beide mixers hoor/lees ik veel positieve dingen, vooral ook over de?filter functie van beide?mixers
Natuurlijk heeft de djm700 er ook nog eens effecten bij, maar omdat?ik nog nooit met een effecten mixer heb gedraaid weet ik zeg maar niet echt wat ik mis?

Ik vroeg me dus af, mochten jullie ervaring hebben met 1 van deze/beide mixers, voor welke mixer ik beter kan kiezen (bv. met het oog op de toekomst dat ik misschien op feesten of in cafes/discotheken wil gaan draaien)

(Daarnaast wilde ook nog even jullie mening weten over, mocht ik overgaan tot de koop van de djm700, in welke winkel ik deze zou kopen) In een dj winkel uit Enschede, waar al een paar topics en discussies over zijn geweest kan je deze mixer voor 759 euro nieuw krijgen, ze zijn dan geen officiele pioneer dealer en bieden dan geen service zoals de 2 jaar garantie die andere winkels wel bieden. In een voor jullie wel bekende shop uit Goes bieden ze deze service wel en kan ik de mixer met 5 procent korting voor ongeveer 845 nieuw krijgen. Welke keuze zouden jullie maken, die 90 euro extra betalen, of er vanuit gaan dat het zoals meer spullen van pioneer lang en zonder kapotte onderdelen meegaat en die 90 euro besparen?

Ps. het is niet mijn bedoeling weer een?nutteloze discussie te starten of deze winkel wel te vertrouwen is of niet, dus laat dat a.u.b achterwegen.?

What do you think about DJM 700 of een Xone42 ??

Vote :   

Boyd    posted on 25-10-2009 17:51
Welke genre draai je?

Als je hardstyle of RnB Hiphop draait kan je beter voor de DJM kiezen, draai je House/Electro/Progressive/Trance dan zou ik voor de xone gaan.

Ik vindt de feeling van de faders van de xone beter, en natuurlijk de heerlijke analoge filter.
ArTy    posted on 25-10-2009 18:19
House/electro zou ik toch ook voor de djm kiezen, ik gebruik redelijk vaak een echo of delay op mijn djm-800 (neem aan dat de 700 dit ook heeft). Verder heeft de DJM ook een filter die goed genoeg is.
Boyd    posted on 25-10-2009 18:20
Poster: ArTy
House/electro zou ik toch ook voor de djm kiezen, ik gebruik redelijk vaak een echo of delay op mijn djm-800 (neem aan dat de 700 dit ook heeft). Verder heeft de DJM ook een filter die goed genoeg is.

Ik vind de filter van de djm niet zo bijzonder als die van de xone.
ArTy    posted on 25-10-2009 18:22
Filter van de xone is wel beter ja maar de xone-42 heeft niet zo een heel uitgebreide filter sectie. Vergeleken met de 92 dan..
User edit by ArTy on 25-10-2009 @ 18:22:51 (27%)
Esmee    posted on 25-10-2009 18:25
Ik ben het volledig met Arty eens.
De filters van een Xone zijn leuk, maar ik heb genoeg aan de filters van een DJM + dan heb je ook nog andere effecten.
tom-j    posted on 25-10-2009 18:28
als jij met het oog op de toekomst kijkt (clubs etc.), is de DJM denk ik het handigst aangezien in vrijwel iedere club pioneer de standaard is.
ga ze gewoon lekker allebei op je gemak uittesten! jij bent de enige die kan bepalen wat jij het fijnst vind!
ArTy    posted on 25-10-2009 18:42
Je hoeft niet te kijken naar wat een club heeft, de grotere clubs hebben zowat?allemaal DJM's maar die kan elke idioot bedienen omdat het zo makkelijk werkt. Kleinere disco's en kroegen hebben echter?vaker dateq of rodec mixers, tenminste hier in de buurt.

De ts moet gewoon kijken of hij filters leuker vind of effecten, zoek bijvoorbeeld eens op youtube naar effecten en filter demo's maar ook naar je favoriete dj's, of die effecten of filters gebruiken.
DjVictorF    posted on 25-10-2009 18:45
Poster: MCO

(Daarnaast wilde ook nog even jullie mening weten over, mocht ik overgaan tot de koop van de djm700, in welke winkel ik deze zou kopen) In een dj winkel uit Enschede, waar al een paar topics en discussies over zijn geweest kan je deze mixer voor 759 euro nieuw krijgen, ze zijn dan geen officiele pioneer dealer en bieden dan geen service zoals de 2 jaar garantie die andere winkels wel bieden. In een voor jullie wel bekende shop uit Goes bieden ze deze service wel en kan ik de mixer met 5 procent korting voor ongeveer 845 nieuw krijgen. Welke keuze zouden jullie maken, die 90 euro extra betalen, of er vanuit gaan dat het zoals meer spullen van pioneer lang en zonder kapotte onderdelen meegaat en die 90 euro besparen?

Ik zou dan toch 90 euro extra betalen! Je weet maar nooit wat er gebeurt in die 2 jaar!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Esmee    posted on 25-10-2009 18:51
wettelijk gezien zijn alle producten die je kunt kopen voor 2 jaar verzekerd. Lang leve de Nederlande wet. In die 2 jaar hoort de winkel volledig de reparatie kosten te betalen. Buiten die 2 jaar, zijn ze verplicht om nogsteeds mee te betalen aan de reparatie, zolang de levensduur van het apparaat is. EN Dat is dus geen 2 jaar bij een apparaat van 700 euro.
Stefjuuh    posted on 25-10-2009 18:56
Poster: ArTy

Ik draai liever zonder filter dan zonder echo/delay...
JollyJunkie    posted on 25-10-2009 20:19
Poster: Stefjuuh

Ik draai liever zonder filter dan zonder echo/delay...

Ik precies andersom Winking my eye
Ik zou voor de Xone gaan, faders van een DJM-800 bevallen mij namelijk niet, en ik denk dat de faders van DJM-700 niet/nauwelijks verschillen. Ook vind ik het EQ van een xone veel lekkerder, en als je dan nog eens effecten wil kan je beter voor een EFX-1000 ofzo gaan, en die is bij de Xone veel makkelijker aan te sluiten en te gebruiken dan bij de DJM, aangezien je 'X-FX' op elk kanaal apart hebt.
Snoey    posted on 25-10-2009 20:21
Poster: Esmee
wettelijk gezien zijn alle producten die je kunt kopen voor 2 jaar verzekerd. Lang leve de Nederlande wet. In die 2 jaar hoort de winkel volledig de reparatie kosten te betalen. Buiten die 2 jaar, zijn ze verplicht om nogsteeds mee te betalen aan de reparatie, zolang de levensduur van het apparaat is. EN Dat is dus geen 2 jaar bij een apparaat van 700 euro.

In je recht staan, is wat anders dan je recht krijgen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Nood    posted on 25-10-2009 20:40
Poster: JollyJunkie

Ik zou voor de Xone gaan, faders van een DJM-800 bevallen mij namelijk niet, en ik denk dat de faders van DJM-700 niet/nauwelijks verschillen.

Daar ben ik toch niet mee akkoord, de DJM-800 heeft vrij zware faders waar de DJM-700 zeer licht schuift.

En ik kan alleen maar toevoegen dat ik de DJM-700 een supermengpaneel vind!
JollyJunkie    posted on 25-10-2009 20:43
Poster: Nood
Poster: JollyJunkie

Ik zou voor de Xone gaan, faders van een DJM-800 bevallen mij namelijk niet, en ik denk dat de faders van DJM-700 niet/nauwelijks verschillen.

Daar ben ik toch niet mee akkoord, de DJM-800 heeft vrij zware faders waar de DJM-700 zeer licht schuift.

En ik kan alleen maar toevoegen dat ik de DJM-700 een supermengpaneel vind!

Oke, dit wist ik ook niet, ik ging er maar vanuit dat de DJM-700 hetzelfde zou voelen, is dus niet zo, DJM-800 faders vind ik inderdaad te zwaar.

Maar waarom ga je ze niet gewoon allebij even uittesten?

Mathiz    posted on 25-10-2009 21:19
ik zou voor de xone gaan . Heb ook lang liggen twijfelen en alleen met die filters kom je al heel ver. je kan achteraf ook een effectenbakje bijkopen of xone 1D voor effecten aan te sturen als je timecode gaat draaien. De mixer lijkt me op zich veel prettiger werken en je moet niet zien wat clubs hebben staan want de helft van de tijd staat er toch iets anders. je moet nemen wat voor jouw thuis het prettigst zou werken.
MCO    posted on 25-10-2009 21:27
hey iedereen, bedankt voor het reageren en geven van nuttig advies haha, ik denk idd dat ik morgen dan even naar de plaatselijke F**dback ga om ze uit te testen (iig als ze daar allebei te testen zijn) en dan kom ik denk ik morgen al met een oordeel. Ik heb namelijk nu een weekje vakantie en heb doordat ik geen colleges en tentamens heb gelukkig ook de tijd om of de xone of de djm zoveel mogelijk te?gaan gebruiken.

laat morgen wel even weten?wat het is gewordenHappy, laughing??
Mixt-Ape    posted on 25-10-2009 22:43
Om effe te antwoorden op de vraag in de startpost: je mist GEEN effecten van de 700. De filter lijkt helemaal nergens naar, is totaal niet deftig instelbaar en de rest van de effecten is gewoon zo afgezaagd als wat. Wat je wel mist zijn de low-quality faders die bovendien nog eens veel te kort zijn en de geluids- en bouwkwaliteit die bijna tot aan de enkels van die van de Xone komt! Aan jou de keuze...
User edit by Mixt-Ape on 25-10-2009 @ 22:45:05 (68%)
JZL    posted on 25-10-2009 22:53
Ga voor de Xone. Gewoon weg een betere mixer?op elk vlak!
Dolivieira    posted on 25-10-2009 23:34
Ik heb zelf de DJM700k en moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben. Maar ik zou altijd gaan testen. Pioneer is voor mij super maar wel duur. Maar een xone is ook zeker de moeite waard. Ga nu maar naar een winkel en laat ze lekker naast elkaar zetten, Dan kun je de veschillenen zien, voelen en horen en aan de hand daar van maak jij een keuze.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
TheDutchDecks    posted on 26-10-2009 21:37
Poster: JZL

zo een opmerking heb je natuurlijk niks..
trouwens dan zoude we die wel vaker in club's zien staan he in de plaats van een djm-600/800.
wat dolivieira zegt ga lekker in de winkel uitproberen, klant is koning Cool
en als je effecten wilt is de keuzen natuurlijk niet zo moeilijk.
JZL    posted on 26-10-2009 21:53
Poster: TheDutchDecks

zo een opmerking heb je natuurlijk niks..
trouwens dan zoude we die wel vaker in club's zien staan he in de plaats van een djm-600/800.
wat dolivieira zegt ga lekker in de winkel uitproberen, klant is koning Cool
en als je effecten wilt is de keuzen natuurlijk niet zo moeilijk.

Hahaha sorry dat je niks aan m'n opmerking heb.
Gewoon geen zin een hele verdediging op te stellen voor de Xone.

Als je een mixer wil, moet je ze gaan testen en is de keuze persoonlijk.
Iedereen heeft andere prioriteiten en smaken.

De 600 koopt?zo goes als?niemand meer voor een club en is praktisch 10jaar ouder dan de Xone 42.
De 800 is in een andere klasse en ligt dichter bij de 92, dus is een vergelijking niet correct!

Subjectief, de Xone vind ik mooier ogen, ergonomisch ietsjes beter.. geluid kan ik niet zeggen,
maar ik zou verwachten dat ze allebei top zijn. Als je midi en meer effecten wil.. ga voor de 700.

Effects zijn geen deal-make of -breaker, maar mss ga je vertrouwder zijn met Pioneer als je zelf
eentje thuis hebt staan. Ik weet niet precies wat het prijsverschil is, maar veel meer zou ik toch
niet geven voor de Pioneer. Test ze gewoon en weet ons te zeggen wat het geworden is!
User edit by JZL on 26-10-2009 @ 21:59:36 (32%)
TheDutchDecks    posted on 26-10-2009 22:03

Hahaha sorry dat je niks aan m'n opmerking heb.
Gewoon geen zin een hele verdediging op te stellen voor de Xone.

Als je een mixer wil, moet je ze gaan testen en is de keuze persoonlijk.
Iedereen heeft andere prioriteiten en smaken.

De 600 koopt?zo goes als?niemand meer voor een club en is praktisch 10jaar ouder dan de Xone 42.
De 800 is in een andere klasse en ligt dichter bij de 92, dus is een vergelijking niet correct!

Subjectief, de Xone vind ik mooier ogen, ergonomisch ietsjes beter.. geluid kan ik niet zeggen,
maar ik zou verwachten dat ze allebei top zijn. Als je midi en meer effecten wil.. ga voor de 700.

ik noem de 600&800 omdat ze veel in clubs staan, de 600 inderdaad steeds minder omdat die te oud is.
maar die worden toch vervangen voor een 700 en niet voor een 42 dat is wat ik bedoelde.
Snoey    posted on 26-10-2009 22:32

Zou je mij eens een paar vlakken willen noemen? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
www.soundcloud.com/ten-hooven
TimmyV    posted on 26-10-2009 22:52
Poster:?Mixt-Ape
Om effe te antwoorden op de vraag in de startpost: je mist GEEN effecten van de 700. De filter lijkt helemaal nergens naar, is totaal niet deftig instelbaar en de rest van de effecten is gewoon zo afgezaagd als wat. Wat je wel mist zijn de low-quality faders die bovendien nog eens veel te kort zijn en de geluids- en bouwkwaliteit die bijna tot aan de enkels van die van de Xone komt! Aan jou de keuze...

Even de boel wat netter neergezet:

Ik denk dat je de effecten van de djm-700 niet zult missen. Ik vind de Filter wat aan de matige kant en is ook niet verder in te stellen wat wel bij de Xone 42 het geval is. De rest van de effecten zijn standaard maar niet top. Zelf vind ik de faders van de djm-700 te kort en wat goedkoop aanvoelen.
Ook de geluidskwaliteit en de bouwkwaliteit vind ik tegenvallen tegenover de Xone 42.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kijk! Zo kan het ook.

Geen dank, super de boer
Ik zou gewoon lekker gaan testen bij een dealer in de buurt zoals de andere ook al aangevenSmile

Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 26-10-2009 @ 22:53:49 (11%)
JZL    posted on 26-10-2009 23:08
Poster: Snoey

Zou je mij eens een paar vlakken willen noemen? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ik heb ze al genoemd. De Xone 42 vind ik zelf de meer beheerlijke mixer van de 2.
Ok, met een Pioneer 700 sta je mss wel dichter bij de 800 die je overal vindt..
maar voor thuis te mixen vind ik de Xone wat beter aanvoelen, zien, en horen.
Die effects en midi kunnen mij persoonlijk niets schelen.

En wat heeft die Pioneer anders te bieden dat A&H niet heeft?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

85 Users online: 3 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 12.181
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.930.093