Goedkope Movinghead Welke (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

b-shock    posted on 25-10-2009 10:15
Hey!
ik ben van plan om 2 movingheads aan te schaffen. welke zijn goedkoop maar toch goed. en dan wil ik er graag gobo's op hebben.
Greetz DJ Electrixx

What do you think about Goedkope Movinghead Welke ??

Vote :   

Wouterjan    posted on 27-11-2009 14:09
Mischien is de Jb system imove 5s wat?
b-shock    posted on 27-11-2009 21:31
Poster: Wouterjan
Mischien is de Jb system imove 5s wat?

Ja daar dacht ik ookal overna. mooie movingheads voor een lekker prijsje.
Wouterjan    posted on 27-11-2009 22:39
Ik heb er zelf 1 en ben erg tevreden!
timmy90    posted on 30-11-2009 21:49
ik kan via iemand 2 martin scx 500'en kopen voor 350 euro, inclusief doos en bonnen,
14 maand oud, denken jullie dat dit een goede koop is?
ze zijn ongeveer 2x per maand gebruikt op een drive in...

kopen of niet?
Daylight    posted on 30-11-2009 22:33
Poster: timmy90
ik kan via iemand 2 martin scx 500'en kopen voor 350 euro, inclusief doos en bonnen,
14 maand oud, denken jullie dat dit een goede koop is?
ze zijn ongeveer 2x per maand gebruikt op een drive in...

kopen of niet?

De Martin SCX-500 zijn leuke scans! Zelf hebben wij de SCX-600 in de verhuur en ze bevallen prima! Nog nooit wat mee gehad! Wat ook ideaal is, is de Martin 2510 controller. Hier kan je 99 voorgeprogrameerde chassis in zetten welke je kan downloaden via de martin site. Ook kan je zelf programma's schrijven via Martin Lightjockey. Dit kan je natuurlijk ook laten doen door een Martin verkoop bedrijf.
Illusion    posted on 01-12-2009 13:38
Poster: b-shock

Mag ik vragen wat de reden is dat je moving heads wil aanschaffen? Op je 14e moving heads aanschaffen is een verspilling. Heb je een drive-in show? Heb je geluid al compleet? Of is het gewoon omdat het vet is,? en omdat je het perse wil hebben.

Heb je nagedacht of je hem via DMX wil besturen?? of wil je ze gewoon zonder DMX Controller. Anders moet je ook die nog aanschaffen. Waar ga je ze voor gebruiken? Zoals hierboven wordt beschreven kan je beter gaan voor een paar leuke scans. Die Martins zijn best goed!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Thijs-Marten    posted on 28-12-2009 21:56
houd marktplaats ook in de gaten, ik heb laatst een showtec scorpion scan 180 voor 80 eu gekochtCool
nieuwprijs is 350 euro en hij werkt perfectoo! het enige is zo dat als je hem lang aan hebt staan dat de ventilator begint te zoemen, dat is dus gewoon ff naar de pc winkel en een ventilatortje vervangenSmile
zrcl0272    posted on 28-12-2009 22:36
Misschien is dit wel iets voor jou

Showtec

Phantom MKII

EHJ

Ik heb er zelf ook 2 staan en kosten maar ?450/stuk

hebben draaiende gobo's en kan al aangestuurd worden vanaf 6 dmx kanalen

Vragen --> PM
User edit by zrcl0272 on 28-12-2009 @ 22:38:29 (8%)
polly    posted on 29-12-2009 13:17
ik zou toch voor scans gaan. Ze zijn echt stukken sneller als een kop
b-shock    posted on 29-12-2009 13:35
Poster: Illusion
Poster: b-shock

Mag ik vragen wat de reden is dat je moving heads wil aanschaffen? Op je 14e moving heads aanschaffen is een verspilling. Heb je een drive-in show? Heb je geluid al compleet? Of is het gewoon omdat het vet is,? en omdat je het perse wil hebben.

Heb je nagedacht of je hem via DMX wil besturen?? of wil je ze gewoon zonder DMX Controller. Anders moet je ook die nog aanschaffen. Waar ga je ze voor gebruiken? Zoals hierboven wordt beschreven kan je beter gaan voor een paar leuke scans. Die Martins zijn best goed!

Ja ik ik heb een drive-in. en ik ben 15 Winking my eye. Ik heb geluid, al wat lichten een dj set met flightcase alles compleet alleen nog lichten dmx controller heb ik ookal.

MaximDJ    posted on 29-12-2009 18:38
Voor een Drive In Show is het VEEL handiger om Scanners te hebben. Tenzij je een MEGA Drive In hebt natuurlijk, maar ik neem aan dat je dat niet hebt op je 15e. Scanners zijn compacter, makkelijker in gebruik, DUURZAMER!! en ze hangen in de lichtbrug achter je, dus ze hoeven geen 360 graden te draaien! Als je toch echt voor Movingheads wil, zijn de Showtec Phantom EHJ of de Showtec Phantom MKII wel leuke dingen!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
mp    posted on 29-12-2009 19:42
als je voor een movinghead gaat besef dan dat je moet gaan kiezen tussen spot of wash?en dat je er gelijk een dmx sturing bij moet kopen.
voor ?99 kan je nu de showtec clubscan's kopen (idem aan jb dynamo 250)
elke dag is een feest!!
User edit by mp on 11-01-2010 @ 19:53:46 (56%)
ThirTeen    posted on 29-12-2009 21:37
Ik denk dat we deze jongeheer niet kunnen overtuigen dat movinghead niet ideaal zijn voor zijn drive-in. Als je al mvh's hebt hangen dan moet de rest ook deftig in orde zijn Winking my eye.
En voor het geld van 2 mvh's kan je beter 4 goede scans kopen of 2 echt deftige.
Music makes my day.
User edit by ThirTeen on 29-12-2009 @ 21:39:24 (2%)
b-shock    posted on 29-12-2009 22:04
Poster: ThirTeen
Ik denk dat we deze jongeheer niet kunnen overtuigen dat movinghead niet ideaal zijn voor zijn drive-in. Als je al mvh's hebt hangen dan moet de rest ook deftig in orde zijn Winking my eye.
En voor het geld van 2 mvh's kan je beter 4 goede scans kopen of 2 echt deftige.

praat niet alsof ik een klein kind ben want ik ben het eens dat scanners beter zijn voor Drive-in. Als ik scanners moest kopen zou ik voor Chauvet Intimidator's gaan. Winking my eye
Tomazos    posted on 30-12-2009 02:52
publiek ziet niet of het een 1 movinghead is of 2 scanners..

ik had 12 movingheads.. dan geeft het met de juiste sturing wel een vet effect!,

maar PERSOONLIJK, zou ik met een kleine drive in voor scans gaan..
voor het geld van 1 movinghead heb je scans snel terug verdiend..

movingheads zijn ook duurder en gevoeliger in onderhoud, zeker die goedkopere dingetjes..
Robe/Movitec is allemaal hetzelfde headje.. met een ander naampje.

movingheads komen ook vol tot hun rechts als ze In de zaal hangen, omdat ze 360 graden kunnen draaien. als ze met een drive in aan een trusje hangen, boven/achter de dj is dat redelijk zonde.

persoonlijk zou ik lekker een zootje scans halen voor je drive in Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Winston    posted on 30-12-2009 16:04
Poster: mp
... als je voor een movinghead gaat besef dan dat je moet gaan kiezen tussen spot of wash ....

Kan iemand me eindelijk vertellen wat het verschil is tussen spot en wash plz.
Tic Toc
zrcl0272    posted on 30-12-2009 16:07

Spot heeft een gobowiel en een kleurenwiel

Wash heeft enkel een kleurenwiel
Nvie    posted on 30-12-2009 16:38
Poster: zrcl0272

Spot heeft een gobowiel en een kleurenwiel

Wash heeft enkel een kleurenwiel

Wash heeft meestal een CMYK systeem om kleuren te mixen. Zo kun je nagenoeg iedere kleur mengen. Moving-heads bij disco achtige toepassingen zijn dus meestal spots: het is niet noodzakelijk om alle kleuren te kunnen maken en je kunt vormpjes gebruiken.?Ga je bij toepassingen kijken waar kleuren en de werking van kleuren belangrijk zijn, zul je meestal washes aantreffen.
dJORD    posted on 30-12-2009 16:46

??????????????????????spot???????????????????????????????????????????? wash
Boyd    posted on 30-12-2009 16:55
Al nagedacht over het vervoer? Scanners zijn kleiner en lichter dan movingheads.

Movingheads zijn 2x zo duur als scanners, dus inplaats van 2 goedkope mh's 2 goede scanners of 4 goedkopere scanners.

Martin mania scx500 (duur maar wel kwaliteit)

of een set JB Winner's. Je kunt natuurlijk ook 4 JB dynamo's kopen.
b-shock    posted on 30-12-2009 17:24
Poster: BoydGrift
Al nagedacht over het vervoer? Scanners zijn kleiner en lichter dan movingheads.

Movingheads zijn 2x zo duur als scanners, dus inplaats van 2 goedkope mh's 2 goede scanners of 4 goedkopere scanners.

Martin mania scx500 (duur maar wel kwaliteit)

of een set JB Winner's. Je kunt natuurlijk ook 4 JB dynamo's kopen.

Ja Winking my eye.
Ik breng morgen even een bezoekje aan Feedback Eindhoven en dan ga ik even alle scanners grondig uittesten.?Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.563 days.
 Post CommentThat would be 185.4 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

195 Users online: 4 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 708
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.363.626