Eventjes voorstellen =D (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Radiozity    posted on 24-10-2009 02:00
Hallo iedereen,

Ik ben beginnend DJ, dus ik dacht ik meld me even aan op dit forum Cool
Vanaf mijn 13de heb ik al interesse in dance music, tegenwoordig voornamelijk?Hardstyle.
Ik ben ongeveer vanaf mijn 14de beginnen te draaien bij een vriend van mij, die het me wat heeft geleerd.
Verder probeer ik het mezelf wat aan te leren.
Ik heb mijn eigen map met CD's en een hard drive vol muziek,??maar ik ben nog op zoek naar goeie DJ equipment.

Dat was het zo ongeveer Cool

What do you think about Eventjes voorstellen =D ??

Vote :   

Radiozity    posted on 25-10-2009 19:18
Ik heb inderdaad een mooie Numark?dual cd speler gevonden.
////www.djresource.eu/News/news/378/Numark-CDN22-MK5-dual-deck-available-in-stores/

Die kan ik voor 179,- kopen in een winkel bij mij in de buurt.
Alleen moet ik dan nog een BPM meter er bij halen?
Naar een mengpaneel ben ik nu nog op zoek.
Esmee    posted on 25-10-2009 19:57
je hebt geen BPM meter nodig Winking my eye Echte DJ's draaien zonder Winking my eye
Limb-Girdle    posted on 25-10-2009 20:03
Poster: Esmee
je hebt geen BPM meter nodig Winking my eye Echte DJ's draaien zonder Winking my eye

Slaat nergens op. Het is een simpel hulpmiddel om ongeveer de hoeveelheid pitch te bepalen. En zeker bij net beginnende dj's kan het een zeer handig hulpmiddel zijn, om ze op weg te helpen.
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 25-10-2009 @ 20:04:12 (51%)
Esmee    posted on 25-10-2009 20:13
vind ik niet, als je op gear draait zonder bpm, merk je dan namelijk opeens dat het toch wel moeilijk is zonder. Vervolgens is een BPM meter soms wel eens niet zo nauwkeurig...
En tot slot, als je op een niet pioneer cd speler draait, duurt het vaak langer om te wachten tot dat de BPM meter hem goed heeft berekend, dan dat t duurt om hem gelijk te zetten.
Radiozity    posted on 26-10-2009 00:22
Ik ben het?al gewend om?zelf BPM te berekenen.
Ik draai altijd bij vrienden van mij op de?CDJ 100-s zonder BPM meter,
maar het lijkt me gewoon een stuk handiger met zo'n metertje.Smile
Radiozity    posted on 26-10-2009 00:35
Ik heb trouwens net wat gevonden,?de Behringer VMX100.Cool
Dan heb ik mijn CD spelers en mengpaneel + ingebouwd BPM metertje?bij elkaar,
en hou ik nog geld over voor hoofdtelefoon, CD's etc.
Estacy    posted on 26-10-2009 00:40
die vmx heeft ontiegelijk slechte bpm counters. beter leer je het op gehoor, dan kun je op alles draaien.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gerhard    posted on 26-10-2009 11:12
Voor een dubbele cd speler raad ik jou de :

Omnitronic CDP-462 dubbele CD speler nu voor 180 euro al te krijgen, heb hem ook en hij bevalt zeer goed ! Enig nadeel is de loop functie en de CUE is niet zo heel fijn verder gewoon top !

Trouwens nog Welkom Winking my eye
Gerhard    posted on 26-10-2009 11:12
Voor een dubbele cd speler raad ik jou de :

Omnitronic CDP-462 dubbele CD speler nu voor 180 euro al te krijgen, heb hem ook en hij bevalt zeer goed ! Enig nadeel is de loop functie en de CUE is niet zo heel fijn verder gewoon top !

Trouwens nog Welkom Winking my eye
KingDing3ling    posted on 26-10-2009 15:16
Poster: Esmee
vind ik niet, als je op gear draait zonder bpm, merk je dan namelijk opeens dat het toch wel moeilijk is zonder. Vervolgens is een BPM meter soms wel eens niet zo nauwkeurig...
En tot slot, als je op een niet pioneer cd speler draait, duurt het vaak langer om te wachten tot dat de BPM meter hem goed heeft berekend, dan dat t duurt om hem gelijk te zetten.

BPM meters zijn best nauwkeurig van Pioneer. Dat komt vooral door het nummer hoe het gemaakt is.
Vooral de huidige nummers zijn vaak digitaal gemaakt waardoor een constante BPM in de song zit. Soms ben ik inderdaad sneller om hem te beatmacthen dan mijn Pioneer het aangeeft. Ik zie wel dat de huidige nummers een snellere BPM display aangeeft dan heel veel oudere numemrs van vroeger. Als ik dan?een paar seconden 2 dezelfde BPM getallen zie...dan weet ik dat ik redelijk goed zit.

Mixen met platenspelers vond ik vroeger idd leuker.

Als ik?Classics draai dan is het helemaal lachen...dan moet je maar niet op de BPM's letten. Die springen dan van 120 --> 118 --> 122. Heb je het nummer lekker gebeatmatched in het begin?dan wil je hem op het einde van het nummer inspringen dan klopt er geen hout meer van. Dus dan is het ff lekker bijsturen. Vooral de classics waar een echte live band?is gebruikt.
User edit by KingDing3ling on 26-10-2009 @ 15:16:46 (1%)
TheOutTaker    posted on 26-10-2009 21:56
Beatmatchen met early rave is vrij lastig vind ik zelf, die springen ook zo erg Cool
Tekhead    posted on 26-10-2009 22:10
BPM meters, pfff, is soms een makkelijk hulpmiddeltje (als ze nauwkeurig zijn tenminste) maar vind dat je het ook manueel moet kunnen, een BPM berekenen (tellen) van een plaat. Wat ga je anders doen als er geen beschikbaar is op de mixer, of hij niet werkt, panikeren ?? Als je die beats kan tellen, kan je blijven beatmatchen.

Wat ik vroeger met vinyl altijd deed, was die BPM op de hoes noteren, makkelijk en snel, omdat je toen nog geen counters had.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ferano    posted on 31-10-2009 15:54
Poster: Tekhead
BPM meters, pfff, is soms een makkelijk hulpmiddeltje (als ze nauwkeurig zijn tenminste) maar vind dat je het ook manueel moet kunnen, een BPM berekenen (tellen) van een plaat. Wat ga je anders doen als er geen beschikbaar is op de mixer, of hij niet werkt, panikeren ?? Als je die beats kan tellen, kan je blijven beatmatchen.

Wat ik vroeger met vinyl altijd deed, was die BPM op de hoes noteren, makkelijk en snel, omdat je toen nog geen counters had.

Toen ik nog thuis draaide, deed ik het op gevoel, misschien ben ik daarom nooit verder gekomen dan thuis:P
DJ-Scratch    posted on 31-10-2009 20:31
Welkom!

This is an old Topic

No new postings for 5.618 days.
 Post CommentThat would be 187.3 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 6 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 28.572
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.197.889