NI Maschine
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dacuba    posted on 23-10-2009 06:12
Wie heeft al de kans gehad om met dit beestje te werken? Ik zou het aan een 4D willen toevoegen voor het afspelen van samples icm Traktor. Zijn daar evt betere alternatieven voor? Toekomstgericht kan ik er ook mee gaan producen.

Alle input is welkom!

What do you think about NI Maschine ??

Vote :   

borisdekloris2    posted on 23-10-2009 06:49
Als je puur alleen samples wil afspelen zou ik eerder naar de Roland sp404sx kijken. of Ableton aanschaffen en die door de 4D laten aansturen. Als 3e optie en misschien wel de beste ? Apc 40 (Akai's controller) zit Ableton software ook meteen bij en kost een 100 Euro minderdan de NI Maschine.
bambamstudio    posted on 23-10-2009 08:50
Ik heb een Maschine. En idd, alleen voor samples af te spelen is hij te duur. Moet zeggen dat het wel een gelwedige controller is voor software (ook voor Traktor). Het een meer een kleine productie studio dan sampler.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
ccc    posted on 23-10-2009 09:09
Toevallig zat ik hier de afgelopen week naar te kijken, ben ook wel eens benieuwd naar gebruikerservaringen van djr-ers.

(Misschien kun je eens op www.synthforum.nl kijken daar wordt ook een heel topic aan de Maschine besteed)
dacuba    posted on 23-10-2009 17:15
Maar ik ben helemaal niet bekend met Ableton. Werkt dat deftig samen met Traktor als ik wil gaan samplen? Hij ziet er me iig erg bruut uit, maar is het kwa quali- en functionaliteit ook in diezelfde lijn?
Stefjuuh    posted on 24-10-2009 06:38
Als je enkel wil samplen, waarom kijk je dan niet naar een triggerfinger/padkontrol?

Ik heb toevallig vandaag een mashine in mn handen gehad, maar verder niet getest/aangesloten, maar hij voelt wel ontzettend goed stevig aan!
bambamstudio    posted on 24-10-2009 07:56
Poster: Stefjuuh
Als je enkel wil samplen, waarom kijk je dan niet naar een triggerfinger/padkontrol?

Ik heb toevallig vandaag een mashine in mn handen gehad, maar verder niet getest/aangesloten, maar hij voelt wel ontzettend goed stevig aan!

Met een triggerfinger/padkontrol heb je nog software nodig om iets te kunnen samplen en aan te sturen.
bambamstudio    posted on 24-10-2009 07:56
Maar je kunt met traktor ook ook samples afspelen?
Wat verwacht je van de sample? Wat denk je dat een sample is?
tairip    posted on 27-02-2010 15:39
Zo die Maschine is cool en erg bruikbaar voor zowel DJ als producer. Heb hem hier aan Traktor hangen en dat werkt en heb even geprobeerd een midimap voor Arkaoss te maken (nou ja teksten te veranderen e.d.)

Super cool is dat je in je display zelf kan zeggen hoe een knop moet heten. Erg handig, hierdoor wordt het erg overzichtelijk iets wat andere midicontrollers vaak missen naar mijn mening.
FarCry_    posted on 29-05-2010 13:07
Ik zit na te denken over de aanschaf van deze Maschine om hem samen te laten werken met Traktor Pro. Heeft iemand hier ervaring met het syncen van Traktor Pro met Maschine en hoe goed is de sync na finetuning??

Ik lees hier en daar dat het midi signaal enkele BPM's ?op en neer springt en te horen is dat de Maschine hier achteraan 'hobbelt'. Soms perfect in sync en soms kleine sprongetjes nemend om weer in sync te komen met Traktor.

Native Instruments zelf praat echter in het youtube filmpje waarin ze deze midi sync uitleggen over een perfecte sync. Verkoop praatje of waarheid?
Camino    posted on 29-05-2010 15:47
Poster: bambamstudio

Met een triggerfinger/padkontrol heb je nog software nodig om iets te kunnen samplen en aan te sturen.

Hangt er van af wat hij ermee wilt doen... je kan een padkontrol ook prima mappen om hotcues van decks 3 & 4 af te spelen en zo dus puur in traktor 'samples' door je mix te gooien (maar goed, is wel een erg losse definitie van sampling dat ik nu dan hanteer).?

Normaal gesproken als alles via midi klok verloopt en je hebt goede midi kabels hoort hij nooit uit sync te gaan... het is wel mogelijk hem handmatig te hersynchronizeren (traktor verstuurt eerst een midi-stop message onmiddelijk gevolgd door een midi-start message) maar dat is normaal gesproken nergens voor nodig. Check Richie Hawtin is, wat hij doet met Maschine icm Traktor is echt te ziek voor woorden!
bambamstudio    posted on 30-05-2010 01:45
Hawtin doet het wel met 2 computers, maar met 1 werkt het perfect, heb het hier ook draaien
FarCry_    posted on 30-05-2010 14:36
Poster: Camino
Check Richie Hawtin is, wat hij doet met Maschine icm Traktor is echt te ziek voor woorden!

Bedankt voor de tip... ik heb veel youtube filmpjes kunnen vinden, ook diverse filmpjes waarin Richie uitleg geeft over zijn setup. Hij gaf kort aan hoe de diverse computers met elkaar communiceren, over het netwerk. Hij gebruikt waarschijnlijk dus een tool zoals?NetworkMIDI.

EDIT: na het bekijken van diverse youtube filmpjes en doorlezen van reviews heb ik zelf een Maschine aangeschaft. Eerste indruk: WOW!!!

Helaas kreeg ik em niet in sync over mijn netwerk. Midi signalen kwamen wel aan op mijn andere pc maar programma's reageerde niet. Op 1 pc heb ik nu Traktor en Maschine in sync draaien, dat ging zonder problemen.

Ik zal na een aantal dagen pielen mijn eerste bevindingen voor dit apparaat hier posten. Mochten er mensen zijn die Traktor en Maschine op 2 aparte WINDOWS pc's in sync hebben gekregen over een netwerk, laat me even weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen Happy, laughing

User edit by FarCry_ on 01-06-2010 @ 00:26:06 (100%)
FarCry_    posted on 06-06-2010 15:11
Eerste indruk na een paar dagen spelen met de Maschine: fantastische combinatie van hard- en software. De bijgeleverde samples zijn zeer uitgebreid en met de toe te passen effecten kun je hele leuke geluiden reproduceren.

Het samplen via de eigen software gaat goed maar de bewerkingen op de sample zijn heel erg beperkt. Ik sample daarom met een ander programma (creative wavestudio) en laad de samples dan in.

Ook het mee laten lopen van eigen creaties in een Traktor mix gaat prima. Door het (un) muten van groups kun je leuke variaties maken en zoals gezegd het syncen van de bpm op 1 pc met traktor en Maschine gaat uitstekend.

Ben op dit moment bezig met het maken van wat tracks die ik kan gebruiken in mijn mixes.
Epocs    posted on 16-06-2011 15:08
Zou je Maschine ook met een CDJ 2000 kunnen combineren. Dus bijv, draaien en live een ritme inspelen en erin gooien?
TimmyV    posted on 16-06-2011 19:03
Ik heb ook heel lang zitten kijken naar de Maschine. Denk alleen dat mijn muziekstijl een probleem is.
Op wat voor manier?zou de Maschine wat kunnen?toevoegen aan me hardstyle sets?
Let's go f*cking mental
bambamstudio    posted on 16-06-2011 22:48
1 member likes this  een S4 en Maschine werkt perfect hier Winking my eye

Dolivieira    posted on 17-06-2011 09:44
Poster: Epocs
Zou je Maschine ook met een CDJ 2000 kunnen combineren. Dus bijv, draaien en live een ritme inspelen en erin gooien?

Tuurlijk kan dat. Ik denk dat ik hem volgend jaar ook ga halen. Ik wil dan ook Komplete 7 gaan halen. Maar een Mashine is meer dan alleen een?MIDI controller.?Zoals BAMBAM al zei. Het is een soort Mini studio.?Midi Controller en soft Workstation en voor verschillende toepassingen bruikbaar.?Daarom is die ook?2x duurder dan bv een MPD 32. Als je hier op die foto boven kijkt zie dat het rechtse scherm het software gedeelte laat zien.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 17-06-2011 @ 09:47:51 (20%)
djcanta    posted on 17-06-2011 10:24
als je 't puur voor samples gebruikt is een X1 ook wel voldoende.. maar de Maschine heeft natuurlijk veel meer; namelijk heel veel leuke en bruikbare samples en een eigen software die stand-alone draait of als VST in je produceer software.

Ik zou zeggen; doen! Happy, laughing mooi ding dit! Nog een paar maandjes en ik ga 'm ook aanschaffen.

Komplete7 staat me thuis nog steeds aan te kijken om te worden ge?nstalleerd.. hopelijk is daar morgenmiddag tijd voor! Happy, laughing
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
DichaRontoch    posted on 29-08-2011 14:32
Maschine is de bom... ik gebruik nix anders meer met produceren..
Danil    posted on 03-04-2012 09:10
Hallo, ik heb sinds gisteren een NI Maschine gekocht.
Nu ben ik al tegen een paar problemen aangelopen Unhappy

1: Maschine plugin kan niet recorden in logic tenzij ik een IAC bus aanmaak.
2: De mastervolumeknop (en dus ook per pad) werkt blijkbaar niet (het reageert maar het is alsof de rotary kapot is ofzo, als ik eraan draai zie ik op het scherm en hoor ik dat hij plots van vb. -3db naar 10db springt :s

Hulp?
PhonoGraaf    posted on 03-04-2012 12:25
Geweldig apparaat, heb er een sinds zaterdag. Ontzettend gebruiksvriendelijk maar toch heel uitgebreid.
Er word hier gezegd dat de Maschine duur is voor alleen een sampler, en je beter voor een SP404 kan gaan. Ik denk dat als je even doorspaart dat de Maschine de beste oplossing is, want zo duur is het niet voor wat je allemaal krijgt.

Heb al een project op soundcloud staan, verwacht er niet veel van want het is mijn eerste productie ever.
Zie hier...
Danil    posted on 07-04-2012 19:22
Poster: Danil
Hallo, ik heb sinds gisteren een NI Maschine gekocht.
Nu ben ik al tegen een paar problemen aangelopen Unhappy

1: Maschine plugin kan niet recorden in logic tenzij ik een IAC bus aanmaak.
2: De mastervolumeknop (en dus ook per pad) werkt blijkbaar niet (het reageert maar het is alsof de rotary kapot is ofzo, als ik eraan draai zie ik op het scherm en hoor ik dat hij plots van vb. -3db naar 10db springt :s

Hulp?

Heeft iemand een idee?
linkje =>

http://www.native-instruments.com/forum/showthread.php?t=164846
Ywe    posted on 09-04-2012 00:04
bloemetjes! en een mooi apparaat!

This is an old Topic

No new postings for 4.568 days.
 Post CommentThat would be 152.3 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

54 Users online: 4 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 9.142
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.969.372