Is het slecht om je HP als MIC te gebruiken (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BigSign    posted on 20-10-2009 17:14
De titel zegt het al, Mijn vraag is, is het slecht om je koptelefoon als microfoon te gebruiken? Ik vind het soms nog wel is grappig om dat te doen. Maar kan mijn HDJ1000 hier stuk van gaan?

What do you think about Is het slecht om je HP als MIC te gebruiken ??

Vote :   

BboyV    posted on 14-11-2009 00:29
kan iemand ffe uitleggen wat fantoomvoeding is? :P
Dan kan ik ook ffe meevolgen xD
Seca    posted on 14-11-2009 00:54
Fantoomvoeding is een manier om met dezelfde bedrading zowel signaal van microfoon naar versterker?wisselspanning als voedingsspanning van versterker naar microfoon te leveren. Fantoomvoeding wordt o.a. veel gebruikt in geluidsopamestudios?waar, vanwege hun uitstekende geluidskwaliteit, voornamelijk condensatormicrofoons gebruikt worden die een gelijkspanning?nodig hebben om te kunnen functioneren. De gebruikte spanning bedraagt meestal 48 volt.
User edit by Seca on 14-11-2009 @ 00:56:05 (8%)
Tekhead    posted on 14-11-2009 01:51
Poster: BigSign
Cool?Ik doe mijn koptelefoon gewoon?in de ingang van de MIC op mijn DJM800. En als ik dan in een van de oordoppen praat dan kan ik hem als mic gebruiken Winking my eye Maar is dit slecht of niet?
 Ik gebruik al jaren mij HP als micro, de zeldzame keer dat ik een micro nodig heb, is het aaschaffen ervan niet waard, en idd ge moet hem niet als zang micro gebruiken, maar hij doet met een goede geluidskwaliteit prima dienst als je eens een oproep of mededeling moet doen, mijn HP's hebben daar nooit problemen mee gehad.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 14-11-2009 17:43
Poster: BigSign
De titel zegt het al, Mijn vraag is, is het slecht om je koptelefoon als microfoon te gebruiken? Ik vind het soms nog wel is grappig om dat te doen. Maar kan mijn HDJ1000 hier stuk van gaan?

Nee het kan geen kwaad. Maar een mic is niet zo gek duur. Heb pas geleden een Shure voor 40 gekocht. Best dingtje
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-11-2009 @ 17:44:14 (1%)
Tekhead    posted on 14-11-2009 22:59
Ah, ga je ook M.C. worden ? Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 14-11-2009 23:03
Het klinkt natuurlijk voor geen meeeeeeeeeeeeeeeter dus vanuit dat standpunt zo'n nutte en zinloze vraag!! Cool
Volgende gaat vragen: Is het slecht om mijn cdj als dienblad te gebruiken?? Cool
User edit by ArCee on 14-11-2009 @ 23:07:37 (72%)
ruben-b    posted on 17-11-2009 11:40
Poster: ArCee
Het klinkt natuurlijk voor geen meeeeeeeeeeeeeeeter dus vanuit dat standpunt zo'n nutte en zinloze vraag!! Cool
Volgende gaat vragen: Is het slecht om mijn cdj als dienblad te gebruiken?? Cool

breng hem nou niet op idee?nCool
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
MaximDJ    posted on 17-11-2009 11:54
Kan het echt dat je je Mic als Headphone gebruiktConfused Daar kan toch geen geluid uit komen? CoolDan van HP als mic kan wel, maar het klinkt als de tering.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Phenix    posted on 17-11-2009 13:13
@ MaximDJ: Ik heb een keer geprobeert om zo'n cheap mic van de intertoys in mijn hp uitgang te stoppen, maar daarna kon ik die microfoon weggooien. Deed niets meer.

Of ik deed iets verkeerd of andersom werkt het niet.
http://www.djmillhouse.nl
Roalin    posted on 17-11-2009 19:45
@ Phenix en MaximDJ
Ik heb het ook een keer gehoord. Maar dan met een profi Shure, en dat deed het heel erg goed!

Leuk als grapje! Iemand staat op het podium en wil gaan praten, hoort ie muziek door de mic! :p
ruben-b    posted on 17-11-2009 20:09
als je een knappe mic heb kan het idd om hem als hp te gebruiken t is alleen niet aan te raden om het te vaak te doen(of met een condensator mic want die gaan roken)Cool
MaximDJ    posted on 17-11-2009 20:11
Poster: Roalin
@ Phenix en MaximDJ
Ik heb het ook een keer gehoord. Maar dan met een profi Shure, en dat deed het heel erg goed!

Leuk als grapje! Iemand staat op het podium en wil gaan praten, hoort ie muziek door de mic! :p

Whahaha Geniaal!!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Bouncy    posted on 17-11-2009 20:43
Poster: ArCee

Dat heb ik serieus een keer gedaan (of nja, tafeltje voor de cola van mij en m'n euhh... zullen we het maar bodyguard noemen :P) (hadden ze die booth maar niet zo strak moeten bouwen...)
Hardshort    posted on 18-11-2009 03:44
Ik vroeg me vd week het omgekeerde af, nu heb ik dus mn antwoord, geniaal?Cool
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Snoey    posted on 18-11-2009 05:49
Poster: Bouncy
Poster: JollyJunkie

Mijn mixer heeft gewoon een jack input.

Dat heeft niks met fatoom te maken (A)

DJ mixers hebben vrijwel GEEN fantoomvoeding

Zit je ons een beetje bang te maken voor niks? Winking my eye

Dus voor de duidelijkheid (zonder moeilijke termen, we volgen niet allemaal een ingewikkelde geluid technische studie), je mixer en headphone kunnen niet kapot door rare phantoom spook en vampier stroom? En dan heb ik het over een dj mixer, iets waar 95% van dit forum mee werkt.

Heb het net geprobeerd, het is wel grappig, beetje beatboxen en spitten op me kamer! Voelde me even 50cent voor 2 minuten (h) West Side!

www.soundcloud.com/ten-hooven
ruben-b    posted on 18-11-2009 09:42
Poster: Snoey
Poster: Bouncy
Poster: JollyJunkie

Mijn mixer heeft gewoon een jack input.

Dat heeft niks met fatoom te maken (A)

DJ mixers hebben vrijwel GEEN fantoomvoeding

Zit je ons een beetje bang te maken voor niks? Winking my eye

Dus voor de duidelijkheid (zonder moeilijke termen, we volgen niet allemaal een ingewikkelde geluid technische studie), je mixer en headphone kunnen niet kapot door rare phantoom spook en vampier stroom? En dan heb ik het over een dj mixer, iets waar 95% van dit forum mee werkt.

Heb het net geprobeerd, het is wel grappig, beetje beatboxen en spitten op me kamer! Voelde me even 50cent voor 2 minuten (h) West Side!

dj mixers hebben idd geen fantoom(48v) uitgang dus op een dj mixer is het gewoon veiligCool

Dolivieira    posted on 18-11-2009 10:16
Jongens er zit een BUG in die quote functie van DJR. heb hier eerder al een topic report over gemaakt. Maar probeer het zelf ook te corrigeren. Wat soms is het een beetje onleesbaar als iemand een aantal quotes in zijn post heeft. Dan weet je niet meer wie wat zegt. Is een beetje vervelend lezen zo. Kijk maar hier boven. ?
Dolivieira    posted on 18-11-2009 10:20
Poster: MaximDJ
Kan het echt dat je je Mic als Headphone gebruiktConfused Daar kan toch geen geluid uit komen? CoolDan van HP als mic kan wel, maar het klinkt als de tering.

Daarom zeg ik een mic kost ook geen drol. ?vanaf 50 euris heb je er een van Shur of Sennheiser dus waar hebben we het over.
User edit by Dolivieira on 18-11-2009 @ 10:20:24 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.420 days.
 Post CommentThat would be 180.7 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 5 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 4.801
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.068.380