Syrincs vs Harman Kardon (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lomme_    posted on 17-10-2009 23:54
Bij deze zou ik graag willen weten wat jullie mij aanraden.

Het gaat om de:
Syrincs M3 220DT
Harman Kardon AVR 347 + HKTS7BQ

Ook van beide een foto:

De Harman Karson set beschikt over HDMI en wat het nog compleet maakt, wat ik eigenlijk niet nodig heb.
Harman Kardon is perfect als Home Cinema set, maar heeft iemand ervaring met zo'n soort systeem als DJ?

Lomme
User edit by Lomme_ on 17-10-2009 @ 23:59:52 (100%)

What do you think about Syrincs vs Harman Kardon ??

Vote :   

Estacy    posted on 18-10-2009 00:17
waarom neem je niet het hk setje met een 2 sats en 1 sub? persoonlijk ben ik niet zon fan van muziek in 5.1. wij hebbe thuis ook dat hk setje, en het geluid is prima, en die sub is echt beestig
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Lomme_    posted on 18-10-2009 00:26
Ik veronderstel dat je met dat 2.1 setje deze bedoelt? Ik kan de 5.1 set voor +- ?90 goedkoper krijgen, niets illegaals ofzo hoor Winking my eye Daarmee dat ik het maar even vraag Winking my eye

User edit by Lomme_ on 18-10-2009 @ 00:34:50 (95%)
Winston    posted on 18-10-2009 01:06
Installeren, ontkoppelen en onderhoud (schoonmaak) van een 2.1 kost veel minder tijd dan een 5.1.

Met Syrincs weet men al dat het goed klinkt voor DJ werk, maar de HK moet je eerst vooraf beluisteren met het soort muziek dat je het vaakst draait of dat goed klinkt. Geen holle bass bv.

Als volume en soundquality hetzelfde zijn is er verder geen verschil, behalve dat de 5.1 je meer flexibiliteit geeft qua opstelling. Zeg maar je kunt de ruimte beter vullen met geluid.

Ik zou ook letten op de set die de meeste volume levert.
Tic Toc
Sebasz    posted on 18-10-2009 01:08
ik zou sowieso voor harman gaan alleen al omdat ik het eerste merk niet ken, en ik weet dat harman kwaliteit is
HouseArrest    posted on 18-10-2009 10:36
Ik heb ervaring met de volgende Harman Kardon combinatie:

Harman Kardon HKTS11 BQ
Harman Kardon AVR-145

Deze set kan erg hard en zuiver. Het geluid is prima en de sub kan de 5 satelieten prima bijbenen! De balans is erg goed tussen sub en mid/high. Er komt een erg warm geluid uit.

Voor films kijken ook zeker een prima set, ga voor de lol Lord of the Rings een kijken. De film wordt gewoon enger door een geluidsset als deze!

Ik ben overigens van mening dat je van je lang zal ze leven geen AVR 347 nodig hebt. HDMI heb jij in principe niks aan (je hebt namelijk geen Harman DVD of BlueRay speler), en zo'n AVR-145 als ik had, kan deze set prima voeden, en daarmee ben je stukken goedkoper uit.

Hopende je bij deze voldoende ge?nformeerd te hebben, mocht je vragen hebben. Stel ze hier of in een PM. Ben zelf bruingoed (audio + visueel) verkoper.

M.v.g.

Yoeri Bijker

tom-j    posted on 18-10-2009 11:30
Poster: Sebasz
ik zou sowieso voor harman gaan alleen al omdat ik het eerste merk niet ken, en ik weet dat harman kwaliteit is

dat jij het niet kent zegt helemaal niks! syrincs wordt ook vaak gebruikt voor pro-audio. zelf heb ik er eigenlijk nog nooit op gedraaid, dus kan ik ook niet zeggen wat ik er van vind, maar ik hoor van heel veel mensen die deze set van syrincs hebben alleen maar goede verhalen!
Lomme_    posted on 18-10-2009 13:34
Ik heb er nog eens goed over nagedacht, en die 5.1 is eigenlijk toch iets teveel voor op mijn kleine kamer. Het gaat nu dus tussen de Syrincs M3 220DT of de Harman Kardon 2.1 HKTS 2BQ. Het goedkoopste wat ik de Syrincs kan vinden is ?438, voor de Harman is dit ?299. (beide incl. verzendingskosten) Er zit toch nog een redelijk prijsverschil tussen wat me nog doet twijfelen ...
DAW    posted on 18-10-2009 13:44
Zou zeggen ga ze eens beiden luisteren. Harman Kardon is leuk, maar niet echt bedoeld als Monitor Speakers. Heb zelf een AVR347 met de de HKTS11 speakers in een 7.1 setup. Zie mijn booth voor foto's.?

Wil je de set ook gebruiken voor Films of alleen voor je Booth?

Als je ook films wil kijken dan zou ik zeker voor de 5.1 gaan van Harman Kardon. Gebruik je de zet alleen voor je Booth kijk dan eens naar Monitor Speakers.?Als je een AVR145 of 147 neemt dan zijn de HKTS7 voldoende Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 18-10-2009 @ 14:05:54 (14%)
Estacy    posted on 18-10-2009 14:01
op mn kamer heb ik die 2 sats van de HK set, en ze vullen het mid en hoog bij mijn HQ power speakers perfect aan. Ook zijn het erg degelijke en mooie kastjes! samen met die sub heb je echt een mooi en krachtig setje! en je hoeft toch ook geen studio geluid thuis? bovendien kost het setje maar 300 euro. hou je nog geld over voor muziek en een paar CDJ 2000's Winking my eye

Lomme_    posted on 18-10-2009 14:07
Poster: DAW
Zou zeggen ga ze eens beiden luisteren. Harman Kardon is leuk, maar niet echt bedoeld als Monitor Speakers. Heb zelf een AVR347 met de de HKTS11 speakers in een 7.1 setup. Zie mijn booth voor foto's.?

Wil je de set ook gebruiken voor Films of alleen voor je Booth?

Als je ook films wil kijken dan zou ik zeker voor de 5.1 gaan van Harman Kardon. Gebruik je de zet alleen voor je Booth kijk dan eens naar Monitor Speakers.?Als je een AVR145 of 147 neemt dan zijn de HKTS7 voldoende Winking my eye

Je booth ziet er leuk uit zo in de woonkamer Winking my eye Ik gebruik hem alleen voor Muziek, dus ook voor met de computer/laptop muziek af te spelen.

Weet iemand als het Harman setje gewoon beschikt over een cinch ingang? Of moet ik dan nog ergens een overgang gaan kopen indien ik het Harman setje kies?
User edit by Lomme_ on 18-10-2009 @ 14:09:37 (1%)
Estacy    posted on 18-10-2009 14:16
de sub heeft zowel een sub in (als je werkt met recievers enz) en een RCA line in + alle nodige instellingen.

edit: en natuulijk uitgangen voor je sats.
User edit by Estacy on 18-10-2009 @ 14:16:32 (52%)
Lomme_    posted on 18-10-2009 14:17
Handig! Maar dit is en blijft een zeer moeilijke keuze ..
DAW    posted on 18-10-2009 14:20
Poster: Lomme_
Handig! Maar dit is en blijft een zeer moeilijke keuze ..

Ga ze gewoon eens luisteren. Dan pas kun je oordelen of het wat is. Winking my eye
Bij mij worden de speakers over paar maanden vervangen voor B&W of MiniPods. Geluid is dan toch stuk beter vind ik persoonlijk.
User edit by DAW on 18-10-2009 @ 14:23:16 (69%)
Lomme_    posted on 18-10-2009 14:47
Ik draai nu met B&W's en een versterker van Technics. Alleen nemen ze iets teveel plaats in beslag, zijn echt wel topdingen hoor!

Edit: In een winkel hier in de buurt staan Harman Kardon HKTS 2, op de foto zien ze er volledig hetzelfde uit als de Harman Kardon HKTS 2BQ. Zit hier verschil in?
User edit by Lomme_ on 18-10-2009 @ 14:55:30 (100%)
Estacy    posted on 18-10-2009 15:29
je draait al met B&Ws... welke? anders zou ik voor een betere (sterkere) hi-fi versterker gaan. NAD ofzo.
dacuba    posted on 18-10-2009 15:41
Tja, ik ben eigenlijk een beetje afgekomen van het 'ik wil een dikke speakerset hebben die hard knalt'-principe. Niet dat het op zich het geld niet waard is, maar ik ben eerder geneigd in de toekomst die syrincs set links te laten liggen (nadat ik er eigenaar van was, niets dan lof trouwens!), maar beter te investeren in een koptelefoon oid.

Daarom dat ik nog altijd Logitech-setjes top vind voor hun prijs. Hard moet je niet gaan, gebruik daar dan je koptelefoon voor. Logitech kost je tot 80 euro en daar komt ook een hoog volume uit.

Uiteindelijk is de keuze persoonlijk, maar ik weet dat mijn toekomst richting in-ear monitoring gaat dus daarom zou ik nooit meer in een dikke set investeren. Trouwens heb ik zowel deftige ervaring met de Syrincs alsook Logitech 2.1 sets.
FML    posted on 18-10-2009 15:46
ik kan je alleen vertellen wat ik over het merk vind en een vergelijking tussen harman kardon en bose.

HK ( Harman Kardon )
Is een Typish amerikaans merk, dat zie je duidelijk terug ten op zicht van de enorme sub.
hou je van een dikke bas in je huis kamer , of studio kamer what ever. dan zit je daar wel duidelijk goed bij.
de 2.1 zit een leuk geluid in. alleen heeft hk nog een opvolger..

bij de opvolger heb je 2 apparte gestuurde speakers in 1 kast. net zo groot als bij deze.
voordeel hiervan is dat ze beter het seround kunnen na bootsen. ( deze techniek heeft bose ook ong bij hun Home theater 321 ). ook is de speler design wat kleiner en compact.

Bose.
Hun 321 is allemaal wat compacter en net wat slimmere techniek.
de 2 kleine en de wat kleinere sub. doen het aanzienlijk beter bij muziek. echter vind ik bij films mis ik soms iets. nu kan je dat verhelpen om in het systeem aantal beveilingen uit te zetten. maar zelf vind ik een dikke strakke bas wel leuk in film effecten. en dat vind ik bij HK toch wat meer terug.

Kortom HK primma voor home theatre voor een niet te gekke prijs.
voor studio , dj , muziek zou ik voor de bose kiezen.

het eerste merk heb ik geen ervaring mee.

mischien even handig wat je ook wilt 2.1 of 5.1 is een vrij groot verschil.. voor wat wil je het gebruiken?

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 18-10-2009 @ 15:48:09 (9%)
CoenBaas5300    posted on 18-10-2009 17:37
Aan 5.1 heb je helemaal niks aan als je het alleen?voor muziek gaat gebruiken. Muziek is opgenomen in stereo en niet in surround geluid, wat bij films wel is.

Maar daarnaast zou ik geen van beide kiezen en zeker als je een beetje kwaliteit wil. Zou ik je aanraden om twee goede speakers (bijv. B&W's --> DM220i, super geluid) gewoon van marktplaats af te halen en?dan kost het ook niet zo veel.

Daarbij zou ik dan een NAD versterker nemen ook via marktplaats voor weinig geld en je hebt zo een pracht set kwa geluid.
HouseArrest    posted on 18-10-2009 18:05
Poster: Lomme_
Edit: In een winkel hier in de buurt staan Harman Kardon HKTS 2, op de foto zien ze er volledig hetzelfde uit als de Harman Kardon HKTS 2BQ. Zit hier verschil in?

BQ staat voor de zwarte kleurstelling.
User edit by HouseArrest on 18-10-2009 @ 18:05:20 (35%)
Lomme_    posted on 18-10-2009 18:55
@Estacy: Ze zijn al redelijk oud, een typenr. vind ik er niet op terug.

@HouseArrest: Aha, ik vroeg het me al af, bedankt Winking my eye

Moest ik voor de Harman Kardon set gaan, neem ik de witte uitvoering als ik deze hier in de buurt kan kopen. De Harman set past veel beter bij mijn toekomstig Dj Meubel, en ik vind deze ook mooier .. Natuurlijk zijn dit maar bijzaken, maar deze doen me toch wel twijfelen.
FML    posted on 18-10-2009 19:01
heb ze nog niet gezien in het wit..
DAW    posted on 18-10-2009 19:02
Er is geen witte uitvoering van de HKTS. Enkel Grijs en Zwart Winking my eye

User edit by DAW on 18-10-2009 @ 19:04:02 (100%)
FML    posted on 18-10-2009 19:05
dan zou je voor de zekerheid ook ff bij JBL moeten kijken omdat hk ook met jbl speakers levert
Lomme_    posted on 18-10-2009 19:12
Poster: DAW
Er is geen witte uitvoering van de HKTS. Enkel Grijs en Zwart Winking my eye

Dan heb ik de zilvergrijze voor. Klein foutje, maar ik bedoel deze dan:
mp    posted on 18-10-2009 21:02
hallo,
ik zou voor de syrincs gaan, omdat hij enorm compact is en ook nog eens verdomd goed klinkt. harman kardon heb ik nog niet in een studio gezien,en je moet er ook nog eens een aparte versterker voor kopen. (als ik me niet vergis)
ik zou dus kiezen voor een syrincs M3-220DT
als je nog een (goedkoper) 2.1 setje zoekt zou ik de ROTH Audioblob 2 nemen.

groeten, MP
elke dag is een feest!!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

73 Users online: 27 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 5.688
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.771.594