Muziek downloaden met Dance Tunes
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

trustt    posted on 14-10-2009 19:34
Hallo,

ik heb al zeer veel tracks gekocht?via dance-tunes, vind het trouwens een zeer goede website. Nu las ik net even de FAQ door, stootte ik over iets waar ik toch een duidelijker antwoord op wil:

"Are there any restrictions to my of the music I have downloaded?
Music you have downloaded at Dance-Tunes.com is strictly for personal use. This means you may play if on your own computer(s), burn it onto CD(s) for yourself and transfer it to your own portable MP3 player(s).

Sharing music files bought via Dance-Tunes.com with other people in any way is not permitted and is even a criminal offence."

Mag je die tracks nu eigenlijk publiek draaien of niet?? Ik doe het wel al een hele tijd in alle onwetendheid. Ja ok?, tracks verspreiden met andere mensen doet toch ook niemand, want jij hebt er voor betaald en ga je het doodleuk aan iedereen doorgeven. Of wordt met sharing, ook het publiek draaien bedoeld? 'sharing... in any way..

hm, iemand die hier meer over weet?? lijkt mij wel zuur namelijk..

What do you think about Muziek downloaden met Dance Tunes ??

Vote :   

TheDutchDecks    posted on 14-10-2009 19:38
nee mag niet, alles wat je buiten je eigen huis draaid moet je netjes voor betaald hebben.
dan heb ik het over feesten niet wat je bij vrienden draaid ofzo.
User edit by TheDutchDecks on 14-10-2009 @ 19:39:21 (74%)
trustt    posted on 14-10-2009 19:43
ja, ik betaal er voor. Als dan diegene die een feest organiseert, bv. sabam betaalt, is het dan in orde?
TheDutchDecks    posted on 14-10-2009 19:44
Music you have downloaded at Dance-Tunes.com is strictly for personal use
als je het op een feest draaid is het niet meer?"personal"
User edit by TheDutchDecks on 14-10-2009 @ 19:47:37 (39%)
Estacy    posted on 14-10-2009 19:47
als dj mag je ze wel draaien, mits je 260 euries per jaar aan sabam betaalt. Ik zou zeggen: gewoon lekker door gaan met wat je doet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
TheDutchDecks    posted on 14-10-2009 20:03
a) het is de bezoeker slechts toegestaan een normaal priv? gebruik van een produkt te maken nadat de bezoeker daarvoor op normale, op de Website aangegeven wijze voor heeft betaald. Iedere handeling van de bezoeker waarbij betalingswijze wordt omzeild, veranderd of anderszins wordt vermeden is verboden. Het is de bezoeker verboden een Download of enig ander materiaal van de Website anderszins te reproduceren, te veranderen, te uploaden, in het openbaar af te spelen, tentoon te stellen, ter beschikking te stellen aan derden, uit te voeren, (door) te verkopen, te misbruiken etc, daar al deze handelingen alle zijn voorbehouden aan de rechthebbenden. Het is de bezoeker verboden software, bestanden of betalingsproc?d?s aan te passen, te omzeilen, te ont- of te versleutelen of te verstoren.

dit vond ik net.
TimmyV    posted on 14-10-2009 20:54
Ik vind het zelf ook zo onduidelijk met die hele regeling. Komen altijd wel weer dingen om de hoek kijken. Als je kan aantonen dat je de nummers hebt aangeschaft is er toch helemaal niks aan de hand? Zo heb ik het altijd begrepen.Cool
Let's go f*cking mental
Basrose    posted on 14-10-2009 21:19
je moet maar eens het woord "rechten" intypen in de search... krijg je een hele berg topics met info
ianroma    posted on 14-10-2009 22:34
Als je je muziek toch gewoon koopt en je aan de hand van facturen dat kan bewijzen, dan kunnen ze jou toch niks maken?
RiX    posted on 14-10-2009 22:43
Poster: ianroma
Als je je muziek toch gewoon koopt en je aan de hand van facturen dat kan bewijzen, dan kunnen ze jou toch niks maken?

Toch wel. Dance-tunes is voor privegebruik. In Belgie moet je dan dus bovenstaand bedrag betalen per jaar om je muziek te 'sharen' met je publiek, aangezien dat om een openbare ruimte gaat.
Basrose    posted on 14-10-2009 22:46
dit geld overigens voor alle muziek die je koopt.
RiX    posted on 14-10-2009 22:47
Poster: Basrose
dit geld overigens voor alle muziek die je koopt.

Ook voor gewone legale cd's?
trustt    posted on 14-10-2009 22:49
Shittt! dat wist ik niet.. dacht dat je kon?downloaden zolang je maar kan aantonen dat je dit ook werkelijk?heb gekocht.?Als ik nu gewoon download rechtstreeks op men laptop en daarmee draai.. moet ik toch niets extra betalen? (bv. geen dj licentie..) of moet?ik?dan NOG iets extra betalen?
Basrose    posted on 14-10-2009 22:53
Poster: RiX

Ook voor gewone legale cd's?

Ja dit staat in hele kleine lettertjes achterop... Zoizo betaalt de discotheek/club/kroeg al om muziek daar openbaar ten gehoore te brengen. Dus dat gedeelte heb je dus niet.

Met gekochte gedownloade muziek is het zo dat het orgineel op je harddisk staat. De muziek die je bijvoorbeeld op cd meeneemt is dus officieel een kopie. Je mag een kopie meenemen maar daar hebben ze dus die dj licentie voor bedacht.
Bambilaner    posted on 14-10-2009 22:54
Poster: Basrose

Ja dit staat in hele kleine lettertjes achterop... Zoizo betaalt de discotheek/club/kroeg al om muziek daar openbaar ten gehoore te brengen. Dus dat gedeelte heb je dus niet.

Met gekochte gedownloade muziek is het zo dat het orgineel op je harddisk staat. De muziek die je bijvoorbeeld op cd meeneemt is dus officieel een kopie. Je mag een kopie meenemen maar daar hebben ze dus die dj licentie voor bedacht.

Maar zoals trust al vraagt... Ik mag mijn legale downloads met mijn laptop draaien zonder dj-licentie, niet?
www.facebook.com/vinniebegooddj
Basrose    posted on 14-10-2009 22:56
Poster: Bambilaner

Maar zoals trust al vraagt... Ik mag mijn legale downloads met mijn laptop draaien zonder dj-licentie, niet?

ja, dit mag volgens mij officieel... het is een erg grijs gebied waar veel onduidelijkheid over bestaat.
Dolivieira    posted on 14-10-2009 23:02
in de tijd van vinyl of voor degene die nog vinyl draait geld precies hetzelfde. Zolang de orginisatie gewoon betaald of het aan Sabam(belgie) of Buma stemra(Nederland) is en jij kan aantonon dat het gekochte muziek is, is er niks aan de hand.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ianroma    posted on 14-10-2009 23:02
Poster: RiX

Toch wel. Dance-tunes is voor privegebruik. In Belgie moet je dan dus bovenstaand bedrag betalen per jaar om je muziek te 'sharen' met je publiek, aangezien dat om een openbare ruimte gaat.

Jij zegt in belgi? maar in Nederland?
Dolivieira    posted on 14-10-2009 23:11
idd in belgie zijn de regels net iets anders dan in nederland.
Flexii    posted on 14-10-2009 23:20
Het is gewoon allemaal bull shit, overal proberen ze je je nog wat geld afhandig te maken. In principe volgens de officiele regels mag je alles wat je koopt alleen voor jezelf gebruiken, als jij in de winkel een dvd'tje haalt of een cd ben je in principe al strafbaar als je al je vrienden uitnodigt om bij je te komen kijken cq luisteren, wat de grootste bullshit is want je betaald voor het medium, niet voor het recht het te gebruiken.

Zoals vele onder ons, betaal ik netjes voor alles wat ik gebruik, koop mijn cd's, betaal voor mijn downloads, en als ik dan ergens draai of dat nu een particulier feest is of een discotheek, ze kunnen met lekker kapot vallen met hun extra 'dj belastingen'
RiX    posted on 14-10-2009 23:52
in NL wordt daar ook niet (veel) op gecontroleerd, Flexii. In Belgie is Sabam meer aan het werk en strenger aan het controleren...

Btw: wat je zegt over dvdtje kijken met vrienden. Dat valt onder 'delen binnen vriendenkring'.

Hier quote van bumastemra.nl

Wanneer niet betalen?
U hoeft niet altijd te betalen voor muziekgebruik. Thuis, tijdens een feestje of familiebijeenkomst, mag u alle muziek draaien of spelen die u wilt. U mag ook gerust voor eigen gebruik een cd of dvd maken. Toestemming vragen of een vergoeding betalen, is dan niet nodig. Ook als u muziek gebruikt van een componist of tekstschrijver die meer dan 70 jaar dood is, is een vergoeding niet nodig.
User edit by RiX on 14-10-2009 @ 23:53:10 (1%)
Tekhead    posted on 15-10-2009 01:03
strauss, beethoven en bach, mag je gratis afdansen LOL
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 15-10-2009 01:07
Poster: djdolivieira
in de tijd van vinyl of voor degene die nog vinyl draait geld precies hetzelfde. Zolang de orginisatie gewoon betaald of het aan Sabam(belgie) of Buma stemra(Nederland) is en jij kan aantonon dat het gekochte muziek is, is er niks aan de hand.

Als je draait met vinyl, of originele cd's, of andere legale aangekochte muziek, moet je geen sabam meer betalen,? daar er een deel van je aankoopprijs inbegrepen is.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bambilaner    posted on 15-10-2009 17:07
Poster: Tekhead

Als je draait met vinyl, of originele cd's, of andere legale aangekochte muziek, moet je geen sabam meer betalen,? daar er een deel van je aankoopprijs inbegrepen is.

Maar wel als je je legale downloads op cd brand, dacht ik. En hoe zit het dan met muziek die je op cd koopt en naar je laptop ript om te gebruiken?
www.facebook.com/vinniebegooddj
Dolivieira    posted on 15-10-2009 22:24
het is allemaal heel krom. Wat dacht je van als je een promotje krijgt bv. ik draai wel eens met bekende namen en krijg je hier een daar ok wel eens wat. ik denk dat de hele auteursrechten aangepast met worden naar deze tijd.
User edit by Dolivieira on 15-10-2009 @ 22:24:24 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.449 days.
 Post CommentThat would be 181.6 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

82 Users online: 13 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 17.957
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.852.669