Poster: ianroma
Als je je muziek toch gewoon koopt en je aan de hand van facturen dat kan bewijzen, dan kunnen ze jou toch niks maken?
Poster: Basrose
dit geld overigens voor alle muziek die je koopt.
Poster: RiX
Ook voor gewone legale cd's?
Poster: Basrose
Ja dit staat in hele kleine lettertjes achterop... Zoizo betaalt de discotheek/club/kroeg al om muziek daar openbaar ten gehoore te brengen. Dus dat gedeelte heb je dus niet.
Met gekochte gedownloade muziek is het zo dat het orgineel op je harddisk staat. De muziek die je bijvoorbeeld op cd meeneemt is dus officieel een kopie. Je mag een kopie meenemen maar daar hebben ze dus die dj licentie voor bedacht.
Poster: Bambilaner
Maar zoals trust al vraagt... Ik mag mijn legale downloads met mijn laptop draaien zonder dj-licentie, niet?
Poster: RiX
Toch wel. Dance-tunes is voor privegebruik. In Belgie moet je dan dus bovenstaand bedrag betalen per jaar om je muziek te 'sharen' met je publiek, aangezien dat om een openbare ruimte gaat.
Poster: djdolivieira
in de tijd van vinyl of voor degene die nog vinyl draait geld precies hetzelfde. Zolang de orginisatie gewoon betaald of het aan Sabam(belgie) of Buma stemra(Nederland) is en jij kan aantonon dat het gekochte muziek is, is er niks aan de hand.
Poster: Tekhead
Als je draait met vinyl, of originele cd's, of andere legale aangekochte muziek, moet je geen sabam meer betalen,? daar er een deel van je aankoopprijs inbegrepen is.