Hulp nodig bij geluid.. Bij voorbaat dank!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Fury2009    posted on 12-10-2009 14:31
Beste forumbezoekers,

Ik ben niet zo technisch als de meesten hier en heb een vraag die waarschijnlijk voor de meesten van jullie als dom in de oren klinkt. Excuses daarvoor alvast!

Ik ga verhuizen en samenwonen en dat betekent dat ik het geluid van mijn draaitafels en mixer niet langer via mijn pc + speakers kan laten horen.. Ik zoek dus een (zeer goedkoop) alternatief voor uitsluitend thuisgebruik.

Mijn vraag is: wat heb ik nodig en is het lastig om alles aan te sluiten? Ik geloof dat ik een versterker en luidsprekers nodig heb, klopt dat? Of lukt het ook met alleen luidspreker.. Wil natuurlijk wel goed geluid maar echt hard hoeft het dus niet te zijn.. Rond de verhuizing heb ik natuurlijk niet veel extra te besteden dus het wordt dan wsch. marktplaats (als ik idd alles nodig heb).. Wat zijn dingen waar ik dan op moeten letten?

Ik ben verder best een slimme jongen hoor maar ik snap bijvoorbeeld echt niet waarom ik nog apart een versterker nodig zou hebben, 1 box waar geluid uit komt en ik zou tevreden zijn.. Kan iemand licht scheppen in mijn duisternis? (en dit is niet ranzig bedoeld haha)

Ontzettend bedankt alvast!

MVG Daan

What do you think about Hulp nodig bij geluid.. Bij voorbaat dank! ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 12-10-2009 14:40
Een versterker heb je nodig om het geluid te versterken, er gaat namelijk door de kabels van je cd-speler/mixer maar een heel slap signaaltje, dit hoor je niet/nauwelijks.
Om het te horen moet het geluid eerst versterkt/hard gemaakt worden.
Je hebt inderdaad alleen maar een versterker en toch eigenlijk wel 2 boxen nodig, 1 kan wel, maar dan heb je niet echt geweldig geluid omdat je dan onmogelijk stereo kan hebben.
Tenzij je actieve-boxen wil, dat zijn boxen met een ingebouwde versterker erin, dan heb je dus geen versterker meer nodig, de boxen van je computer zijn bijvoorbeeld actief, alleen actieve boxen met een hard en goed geluid zijn vaak wel erg duur.
NNaughty    posted on 12-10-2009 14:52
een goedkoop huis tuin en keuken versterkertje met simpele speakers is voldoende. kan je in principe voor een kleine 100 euro klaar zijn. let wel: je hebt dan dus niet een super geluidssysteem, maar basics.
Fury2009    posted on 12-10-2009 14:55
Hartstikke bedankt voor je (edit, jullie!!)?snelle reactie, echt super!

Hoeveel geld denk je dat ik voor een versterkertje met 2 boxen tweedehands via Marktplaats kwijt ben? Want zie wel dingen voor onder de 100 euro, moet ik er dan vanuitgaan dat het troep is?

Ik ben een subwoofer met 2 kleine boxjes bij mn pc gewend dus fantastisch hoeft het niet te zijn, maar wat zou je op het eerste gezicht zeggen van bijv. deze advertentie?

http://www.marktplaats.nl/?en dan advertentienr 284090553? of misschien deze: 284644566?(dus alleen versterker + boxen)?

Wat voor bekabeling heb ik nog nodig stel het wordt er 1 van deze 2? Of kan ik ervan uitgaan dat ik de benodigde bekabeling bij mijn nieuwgekochte dj equipment heb gekregen? Goed, veel vragen dus.. Nogmaals bedankt!!
User edit by Fury2009 on 12-10-2009 @ 14:55:48 (2%)
NNaughty    posted on 12-10-2009 15:09
zou kunnen inderdaad, maar misschien is deze beter:

Advertentienummer: 286173749

vraagprijs is iets boven de 100, maar je kan eronder bieden natuurlijk.

waarom deze en misschien niet die andere? je hebt geen cdspeler/cassette etc. nodig. een versterker en die speakers zijn voldoende.

kabels? gewoon tulp kabeltje, rca heten die officieel.
DjVictorF    posted on 12-10-2009 15:16
Je zou ook even kunnen kijken op online site's en dan een goedkoop setje actieve monitoren aan kunnen schaffen.
(dan heb je dus geen versterker meer nodig, omdat die dan is ingebouwd).
Een setje (of 2 setjes als 1 setje gebruiken) computer speakers zou ook gewoon kunnen werken.
voorbeeld:
Logitec X230 2.1 speaker set.? (50 euro)
Dit geeft al redelijk wat geluid (zelf ervaring mee).
Voor 2 van die setjes heb je het gewoon lekker voor mekaar. 2 subwoofertjes en 4 satelietjes
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Fury2009    posted on 12-10-2009 15:17
Die had ik idd ook al gezien, sprak me zeker aan alleen vond de vraagprijs een beetje gortig.. Heb net 70 euro geboden, het enige andere bod was 30 eutjes dus misschien..

Zag jij toevallig ook nog een goedkoper alternatief? Sorry ben echt een zwerver ook al werk ik 50 u per week, stomme stage :D

Tulp-kabeltjes heb ik nodig voor zowel verbinding mixer - versterker als versterker - speakers? Ofzo?

Basics is helemaal afdoende, m'n vriendin maakt me toch af als ik te hard draai maar wil wel een goede bass..

Aansluiten is dus niet moeilijk? Nogmaals bedankt!
User edit by Fury2009 on 12-10-2009 @ 15:21:31 (29%)
KingDing3ling    posted on 12-10-2009 15:19
Of je wilt het weer makkelijk houden en koop je weer van die PC speakertjes daar heb je dus geen versterker voor nodig. Alleen een kabeltje van je mixer naar het kastje voor de speakers. Dat kan een 2 tulp naar?een stereo stekker 3.5 mm

Logitech Z-2300 2.1, 40W, 120W, Zilver (Geeft best?wel een lekker soundje, 2 speakers een een subwoofer) voor rond de 110 euro

Creative I-Trigue L3800 rond de 80 Euro
Creative Inspire T7900 rond de 115 Euro

Vaak kan je die setjes beluisteren bij de Media Markt of Saturn.
Fury2009    posted on 12-10-2009 15:23
KingDing3ling, ik geloof dat ik het signaal van mijn draaitafels met een kabel naar mijn pc-kast stuurde en niet rechtstreeks naar speaker, snap ik het nu verkeerd? Dacht dat het via PC moest..

Ook jij bedankt voor je toevoeging!
Estacy    posted on 12-10-2009 15:25
Wat is je budget? ong. 100 euro neem ik aan? En waarom koop je dan niet nieuwe PC speakers?
hier mijn suggesties:

Als boxen (B&W is echt een goed merk, koopje als je het mij vraagt)
En als versterker nog een toppertje, een Rotel voor zacht prijsje

zit je onder de 100 euries

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
JollyJunkie    posted on 12-10-2009 15:28
Poster: Fury2009
KingDing3ling, ik geloof dat ik het signaal van mijn draaitafels met een kabel naar mijn pc-kast stuurde en niet rechtstreeks naar speaker, snap ik het nu verkeerd? Dacht dat het via PC moest..

Ook jij bedankt voor je toevoeging!

Hoeft niet via pc, dat is alleen zodat het geluid van de pc ook naar jou boxjes gaat.
Fury2009    posted on 12-10-2009 15:30
Nou, ik koop geen nieuwe PC speakers omdat ik bij die Logitech subwoofer + 2 boxjes de kabel naar mijn pc (groene ingang geloof ik) heb geleidt. Geloof niet dat ik zonder PC dus die dingen aangesloten krijg.. bij de genoemde pc speakertjes lukt dat wel zeker weten? Vind het allemaal maar wat ingewikkeld mensen! Dank voor de info allemaal!
Fury2009    posted on 12-10-2009 15:36
PC speakertjes klinkt als het makkelijkste alternatief van wat ik tot nu toe heb gehoord (grote luidsprekers + versterker?is denk ik toch wat veel van het goede). Kan ik dan beter 2 setjes van bijvoorbeeld Logitec X230 of een keer Logitech Z-2300 2.1, 40W, 120W?

Dan heb ik dus die actieve (nieuwe toepassing van dit woord geleerd haha) boxjes en een 2 tulp naar?een stereo stekker 3.5 mm kabeltje.. Dat is afdoende?

Of haal ik nu vanalles door elkaar..?

Hahaha al die opties, echt fantastisch maar tegelijkertijd knap lastig!

Nogmaals bedankt!
NNaughty    posted on 12-10-2009 15:39
Poster: Fury2009
Die had ik idd ook al gezien, sprak me zeker aan alleen vond de vraagprijs een beetje gortig.. Heb net 70 euro geboden, het enige andere bod was 30 eutjes dus misschien..

Zag jij toevallig ook nog een goedkoper alternatief? Sorry ben echt een zwerver ook al werk ik 50 u per week, stomme stage :D

Tulp-kabeltjes heb ik nodig voor zowel verbinding mixer - versterker als versterker - speakers? Ofzo?

Basics is helemaal afdoende, m'n vriendin maakt me toch af als ik te hard draai maar wil wel een goede bass..

Aansluiten is dus niet moeilijk? Nogmaals bedankt!

die tulp kabels heb je nodig om je mixer aan de versterker te koppelen. van de versterker naar je speakers heb je speakerkabel nodig. dat zit waarschijnlijk al bij de marktplaats setjes. ander skost dat echt nog geen 10 euro in de audio speciaalzaak. aansluiten is piece of cake, een kind kan dat zelfs. het klinkt allemaal moeilijker dan het is.

vond je de bass op je pc speakertjes genoeg, dan zal je het ook goed zat vinden op die marktplaats aangeboden dingen denk ik. verwacht geen super bass ofzo Winking my eye

ik heb zelf niets anders gezien zo snel op marktplaats.
KingDing3ling    posted on 12-10-2009 15:39
Die setjes die ik net door gaf hebben een kastje met een 1 of meerdere inputs of de signaal kabel gaat?bijv. naar de subwoofer. Die heeft dan de input van het signaal nodig omdat daar de ingebouwde versterker inzit. Deze speakers kunnen ook vaak gebruikt worden voor je game console. Het enige wat jij dan waarschijnlijk nog moet kopen is de juiste kabel van je mengpaneel naar de audio input signaal.
Fury2009    posted on 12-10-2009 15:45
NNaughty, thanks voor de moeite! Vond de bass op mijn pc inderdaad prima, zal alleen nu betere pc speakertjes kopen dan ga ik er nog op vooruit ook..

KingDing3ling, dus dat is een JA voor mijn Reloop Blackfire 40-dsp en Logitech Z-2300 2.1, 40W, 120W, Zilver? Want die vind ik er wel heel vet uitzien.. Ook jij bedankt!

KingDing3ling    posted on 12-10-2009 15:50
Bij die speaker zit een schema
http://www.livedigitally.com/wp-content/schematic600.jpg

Daarbij zit de volgende kabel
http://www.livedigitally.com/wp-content/logitechwire600.jpg

Dus wat jij nog aan kabels moet kopen is 2 tulp stekkers naar 2 tulpies
Fury2009    posted on 12-10-2009 16:07
Dus heel stapsgewijs, zodat ik het morgen ook nog snap:

1) ik koop die speakerset.
2) ik koop 2 tulpjes (waar? en welke precies? heb je een linkje ofzo?)
3) ik verbind mijn speaker (welk nummertje in dat schema?) met mijn mixer met behulp van 2 kabels?

zit ik in de goede richting?

NNaughty    posted on 12-10-2009 17:27
tulpjes haal je bij mediamrkt, of vergelijkbare winkel. zijn er vanaf een paar euro al. die tulp kabel steek je aan die kabel waar kingding... het over had, en het geheel hang je dus tussen je speakertjes (de sub waar de versterker zit ingebouwd) en je mengpaneel. mengpaneel -> master of booth uitgangen.
Winston    posted on 12-10-2009 23:23
Of een enkele mini jackplug - rca moet waarschijnlijk ook lukken. Zo doe ik bij mijn PC speakers.
Tic Toc
KingDing3ling    posted on 13-10-2009 10:31
Dat kan ook, dan heb je het verloopje van de kabel die bij de speakerset geleverd is niet nodig.
Fury2009    posted on 13-10-2009 13:05
Heren, allemaal bedankt. De door NNaughty?geopperde advertentie heeft mijn bod van 80 euro geaccepteerd en dus gaan het (aangezien dit best betaalbaar is) versterker + boxen worden. Zijn er nog kabels die ik dan nodig heb?? 1 tulp RCA zoals gezegd? Dat is alles?

Zonder jullie zou me dit dus echt nooit?lukken he! Echt heel aardig..
RiX    posted on 13-10-2009 13:26
Mooie adv! Sony is goed spul, kan je nog jaren mee vooruit als het goed is... Heb zelf ook zo'n setje. Prima!
KingDing3ling    posted on 13-10-2009 15:26
Moet je even aan de achterkant van de versterker kijken maar ik denk dat het inderdaad tulp/rca is. Waarschijnlijk 2 RCA -> 2 RCA
Fury2009    posted on 14-10-2009 11:55
Fury2009    posted on 14-10-2009 11:56
Sorry, zie dat je de versterker bedoelt.. Die ga ik donderdag ophalen, hoe kan ik het zien?

Nogmaals bedankt (ik blijf bezig met bedanken haha)

This is an old Topic

No new postings for 5.476 days.
 Post CommentThat would be 182.5 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

94 Users online: 8 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 14.145
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.974.375