Draadloze mic voor drive-in
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

-Richard-    posted on 11-10-2009 14:20
Vraagje aan de mobile dj's hier...
Ben opzoek naar een draadloze mic voor bij de dive-in. Niet een super de luxe top mic, maar gewoon leuk (evt. gebruikt) microfoontje voor wat spraak tussen de tracks door, aankondiging etc. Ook wel belangrijk dat deze niet supergevoelig is voor het meezingen wanneer iemand in de zaal (Heb de topics hier over meezingen goed gelezen, dus niet pal voor speakers enzo, maar las ook dat de ene minder gevoelig hiervoor is dan de andere), meer bij een speech dus ofzo. Daarbij gaat deze niet heel veel gebruikt worden dus een leuke budget vriendelijke is eigenlijk wel gewenst. Enkele opties ? Dank jullie wel :D!

What do you think about Draadloze mic voor drive-in ??

Vote :   

Helixon    posted on 11-10-2009 15:16
al eens naar senheiser gekene, duur maar kwalitatief heel goed....
lightstar    posted on 11-10-2009 15:58
Als ik naar jou eisen kijk en dan naar verschillende merken kijk dan kom ik toch bij bijvoorbeeld een Dap uit. Jij zegt dat het kwalitatief goed moet zijn met een leuk prijsje eraan. Dan moet je zeker eens bij dap kijken.
ik zeg niet meteen dat het het beste is maar zeker en hele goeie prijs kwaliteits verhouding.
Zelf werk ik met een zenderrack van 24 microfoons ook alleen maar van Dap. Dit wordt gebruikt voor een koor waar ieder een microfoon heeft. Deze moeten natuurlijk ook wel wat kunnen hebben maar deze kunnen dat zeker hebben! Ze zijn nou iets van 4 jaar oud en nog nooit een uitgevallen of iets.

Als je geld heb ja neem dan gewoon senheiser of shure. Maar ja je weet vast wel dat zijn hele leuke bedragen toch iets van minimaal 400 euro?
bij Dap heb je 2 voor meen ik. hoop dat je hier iets mee kunt.
-Richard-    posted on 11-10-2009 16:07
Kan ik zeker iets mee, bedankt!
En zijn er dan verder nog dingen waarop ik moet letten, of is dat voor dit doel altijd wel voldoende?
Las namelijk veel over het beperken van omgevingsgeluid om meezingen te voorkomen enzo, of is dat meer iets om op te letten wanneer ik overga op wat betere en duurdere microfoon.
RiX    posted on 11-10-2009 16:11
wat is je budget? De mindere merken beginnen bij 80 euro, maar dan kan je er wel wat mee.
Dan heb je de mics van 150 en de eerste Shure is 200e. Alles daarboven is te pro voor een drive-in, i.m.o.

Kan je hier wat mee?
-Richard-    posted on 11-10-2009 16:18
Als het voldoet om mee te beginnen eerlijk gezegd eigenlijk gewoon liefst zo min mogelijk, gezien ik nog redelijk wat apart moet houden voor m'n licht, dus wat mij betreft is zo'n instapper voorlopig goed genoeg. Wil alleen voorkomen dat ik zo'n dingetje heb waarmee ik continu het 'meezingen' heb enzo en plopjes bij aan en uitzetten (wat ik bij een eerdere wel had), verder weinig veeleisend Winking my eye.
EDIT> Begint dat spul al bij zo'n 80 euro ja!?
User edit by -Richard- on 11-10-2009 @ 16:18:30 (13%)
RiX    posted on 11-10-2009 16:28
ja, bij de winkel met de naam als het gaat 'rondzingen' Winking my eye

Dan paar tips voor mic-gebruik:

* aan en uitzetting altijd doen met je mic-fader uit om de 'plop' te voorkomen.
* rondzingen gebeurt als de mic het signaal van een speaker opvangt. Dit wordt dan weer versterkt en wederom door de speaker uitgestuurt en weer opgevangen, enz. Om dat te voorkomen moet je paar dingen doen:
- nooit je mic naar speaker richten.
- hoog en mid op 30% en bas op 50% (vantevoren checken wat hij aan kan).
- altijd mic zo dicht mogelijk bij je mond houden als je praat.

En last but not least. Als je in de mic praat, doe je volume van de track even iets terug en ga er niet bovenuit schreeuwen Winking my eye

Cheers
struner    posted on 11-10-2009 16:31
Shure PG 58 + PG 24

Goede en degelijke microfoon en verkrijgbaar voor ?200,-
-Richard-    posted on 11-10-2009 16:34
Wederom bedankt voor de tips!
en over:
Poster: RiX
...
- nooit je mic naar speaker richten.
...
Cheers

- Daar kan ik goed inkomen. Het wordt pas vervelend als het al gebeurd als je ook maar een klein beetje in de buurt van een speaker komt. ongeacht het 'richten er naartoe' van de mic...

Bouncy    posted on 11-10-2009 17:02
Ik weet dat de EW (volgens mij) serie van Sennheiser heel ongevoelig is voor feedback...
Trouwens... Heb je een grafische (31 bands) EQ aan je P.A hangen? dan zing je toch voor aanvang effe snel je P.A uit??
-Richard-    posted on 11-10-2009 17:17
Oke thanks, weer een optie. Geloof dat ik er met jullie hulp zo wel uit ga komen :D!
En ik heb vooralsnog aan de PA enkel 'n 3 weg stereo crossover hangen, dus geen grafische EQ...
Bart_    posted on 11-10-2009 20:55
Kijk eens naar de Sennheiser Freeport 35E.
Leuke microfoon voor het bugetsegment. Dus goed te gebruiken voor drive-in om soms iets te zeggen.
Zelf heb ik de Audio Technica ATW-1412 (dacht zoiets), ook da's een leuke en tweedehands voor niet al te veel geld te vinden.
-Richard-    posted on 11-10-2009 22:03
Hm, Die Sennheiser die je noemt is misschien wel iets, gezien ik de naam Sennheiser hier in dit topic toch al vrij vaak voorbij zie komen...
Plus dat die toch wel beetje binnen de prijsklasse valt waaraan ik zat te denken.
Dat is er dan toch eentje die de andere mensen hier ook een beetje bedoelden neem ik aan?
In dat geval ben ik er vrijwel zeker uit denk ik:D!
MaximDJ    posted on 12-10-2009 08:40
Ik heb meerdere draadloze mic's gehad voor mijn Drive In. Uiteindelijk 3.
De eerste 2 waren van DAP. Waardeloos...Investeer je geld gelijk in iets goeds, zoals een Senheiser, want die zijn NIET te Stuiten!!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
-Richard-    posted on 12-10-2009 21:24
Dus met bijvoorbeeld de eerder genoemde Sennheiser Freeport 35E zit ik volgens de meesten wel goed begrijp ik? In dat geval denk ik dat ik daar dan maar gewoon voor ga:D...
sabrina    posted on 12-10-2009 21:34
Die Sennheiser Freeport 35E is inderdaad uitstekend voor drive-inn gebruik (aankondigingen, speech,...).
Bart_    posted on 12-10-2009 21:41
Freeport 35E is een zeer goede mic voor 't geld.
Verwacht nu geen draadloze SM58, maar een microfoon waaraan je veel plezier gaat beleven!
-Richard-    posted on 12-10-2009 22:04
Allemaal erg bedankt voor de reacties!
Ik ga verder gewoon niet moelijker maken dan het is, en ga voor de genoemde sennheiser.
Weer een vraag uit de wereld dankzij DJR Winking my eye!
4Tastic    posted on 12-10-2009 22:51
Goede keuze!
Heb dr zelf ook eentje bij mijn drive-in, ik vind hem ideaal.
Zolang?je niet voor de luidspreker gaat staan, heb ik er met deze draadloze microfoon?weinig last van.
Ook erg handig is de schakelaar op de onderkant van de microfoon. Ik heb hem tijdens feesten uitstaan en alleen als ik iets zeg zet ik hem aan, scheelt enorm in kosten aan batterijen. Winking my eye
http://www.djsander.nl
MaximDJ    posted on 13-10-2009 08:27
Dan kan er een slotje op neem ik aanCool Goede keuze
Party Sensations. Excellence in entertainment.
tairip    posted on 13-10-2009 10:09
Poster: focus
Allemaal erg bedankt voor de reacties!
Ik ga verder gewoon niet moelijker maken dan het is, en ga voor de genoemde sennheiser.
Weer een vraag uit de wereld dankzij DJR Winking my eye!

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

66 Users online: 14 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 41.226
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.849.685