Wat er allemaal aan gaat gebeuren:
De bovenkant van de speler is een metalen plaat, (zilver op de foto), deze word in z'n geheel zwart gespoten.
Alle LEDS worden vervangen voor blauwe (ook degene achter het display, zodat je in feite dus een blauw display krijgt)
Pitchfader word van achter blauw verlicht
verder ben ik nog aan het kijken of het cd laatje kan worden vervangen voor een slot-in, dit word wel een flinke uitdaging!
Bij deze alvast een inside look in een van de spelers die ik vandaag uit elkaar heb gehaald om te kunnen gaan meten (de spanning over de LEDs).
Hierboven zie je de numark van binnen, t stelt allemaal vrij weinig voor, waar je goed op moet letten, is dat er op de ribboncable (of hoe zo'n ding ook heet) heel weinig speling op zit, dus eerst de axis een klein stukje open maken en de kabel losmaken voordat je hem helemaal uit elkaar trekt... kans is groot dat je dan de connector mee rukt!
Okee, wat je hier boven ziet, is misschien een beetje onduidelijk, maar dit is de display module... (en mijn hand :P)
Aan de onderkant zie je het daadwerkelijke display waar je naar kijkt...
Dat witte, is een soort reflectorkast, die er voor zorgt dat het licht van de ledjes (die er recht boven zitten) gelijkmatig word verdeeld over het display. Probleem is, dat de LCD vast zit met een stuk of 30 pinnetjes op de printplaat, deze zouden dan allemaal los moeten worden gesoldeerd... dit word een flinke uitdaging!
Dan de metingen... Ik heb bij diverse LEDjes de spanning gemeten (het voltage (voor de leken)), overal was er hetzelde aan de hand, 2Volt per ledje... nou kan dit nog wel eens een probleem worden, aangezien ik laatst iets hoorde dat blauw leds pas op 6Volt beginnen... Ik ga binnekort naar Radio Piet hier in arnhem (elektronica zaak) en ga ik eens informeren, als het wel kan, neem ik gelijk een zoot ledjes mee en ga ik alvast solderen.
Tot zo ver mijn "avon(d)(t)uren"!!