Bouncys AXIS 2 (Modificatietopic) (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bouncy    posted on 01-10-2009 20:13
Zoals ik al in de DJ Booth sectie liet weten, ga ik mijn numark axis flink pimpen en ik ga dit topic gebruiken om jullie te vertellen over mijn "avon(d)(t)uren"
Hier even een fototje (voor) hoe ie er nu uit ziet

Wat er allemaal aan gaat gebeuren:

De bovenkant van de speler is een metalen plaat, (zilver op de foto), deze word in z'n geheel zwart gespoten.

Alle LEDS worden vervangen voor blauwe (ook degene achter het display, zodat je in feite dus een blauw display krijgt)

Pitchfader word van achter blauw verlicht

verder ben ik nog aan het kijken of het cd laatje kan worden vervangen voor een slot-in, dit word wel een flinke uitdaging!

Bij deze alvast een inside look in een van de spelers die ik vandaag uit elkaar heb gehaald om te kunnen gaan meten (de spanning over de LEDs).

Hierboven zie je de numark van binnen, t stelt allemaal vrij weinig voor, waar je goed op moet letten, is dat er op de ribboncable (of hoe zo'n ding ook heet) heel weinig speling op zit, dus eerst de axis een klein stukje open maken en de kabel losmaken voordat je hem helemaal uit elkaar trekt... kans is groot dat je dan de connector mee rukt!

Okee, wat je hier boven ziet, is misschien een beetje onduidelijk, maar dit is de display module... (en mijn hand :P)

Aan de onderkant zie je het daadwerkelijke display waar je naar kijkt...

Dat witte, is een soort reflectorkast, die er voor zorgt dat het licht van de ledjes (die er recht boven zitten) gelijkmatig word verdeeld over het display. Probleem is, dat de LCD vast zit met een stuk of 30 pinnetjes op de printplaat, deze zouden dan allemaal los moeten worden gesoldeerd... dit word een flinke uitdaging!

Dan de metingen... Ik heb bij diverse LEDjes de spanning gemeten (het voltage (voor de leken)), overal was er hetzelde aan de hand, 2Volt per ledje... nou kan dit nog wel eens een probleem worden, aangezien ik laatst iets hoorde dat blauw leds pas op 6Volt beginnen... Ik ga binnekort naar Radio Piet hier in arnhem (elektronica zaak) en ga ik eens informeren, als het wel kan, neem ik gelijk een zoot ledjes mee en ga ik alvast solderen.

Tot zo ver mijn "avon(d)(t)uren"!!
Mod edit by Jorrit on 01-10-2009 23:08 (1%)

What do you think about Bouncys AXIS 2 (Modificatietopic) ??

Vote :   

Pedroz    posted on 05-01-2010 21:01
wel?mooi dat je op deze manier een vette en unieke booth maakt!
Is eens iets anders dan full pioneer booth!

Wanneer nemen we die mixer onder handen? Cool
niiicola    posted on 05-01-2010 21:07
Ahh dit ga ik volgen! Hij staat al gemarked!
Gewoon.
Bouncy    posted on 05-01-2010 21:08
Poster: Dj_wouter
Wanneer nemen we die mixer onder handen? Cool

Als ik een goede heb!
Deze mixer vind ik best fijn trouwens, is niks mis mee, toch overweeg ik sterk om iets van een Dateq VIBE o.i.d te kopen. Deze spelers ga ik nooit meer verkopen, ze hebben zich al heel vaak bewezen en ik zal ze ook nog heel lang gaan gebruiken. Daarom ook deze mod, ze werden een beetje "old, nasty and stinky"
Bootstrap    posted on 05-01-2010 21:16
Zo dat ziet er wel gaaf uit Bouncy! Wat maakt een goede paintjob toch veel uit Happy, laughing Ik ben benieuwd of het je gaat lukken met je LEDjes.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Sebasz    posted on 05-01-2010 21:58
die paint job is wel goed gelukt Smile
misschien een ideetje om te doen als garantie van mn cdj800mk2's verlopen is Cool
JollyJunkie    posted on 05-01-2010 22:03
Ziet er wel leuk uit!
Maar waarom hebben de ze verschillende kleuren knoppen?
timmy90    posted on 05-01-2010 23:21
ziet er mooi uit, mss iets voor mn? cdj 100, int roze fzo? Cool

OneSixty    posted on 05-01-2010 23:25
Kun je alle kleuren kiezen van de wereld en je neemt?blinkend zwart Cool
Ik had wel een funky kleurtje gekozen net zoals timmy hierboven zegt.
maarja, het ziet er toch al beter uit als het origineel Happy, laughing
tek-zotic    posted on 05-01-2010 23:35
erg netjes, flashy staat niet op een dj booth vind ik
Tekhead    posted on 05-01-2010 23:44
Poster: Bouncy

Deze spelers ga ik nooit meer verkopen, ze hebben zich al heel vaak bewezen en ik zal ze ook nog heel lang gaan gebruiken. Daarom ook deze mod, ze werden een beetje "old, nasty and stinky"

en gelijk heb je Bouncy, ze hebben wss een emotionele waarde voor jou.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bouncy    posted on 06-01-2010 08:11
Poster: tek-zotic
erg netjes, flashy staat niet op een dj booth vind ik

Hoogglans zwart is gewoon VET!
En qua kleuren, gewoon smaak!
dJORD    posted on 06-01-2010 18:15
ziet er mooi uit, jammer dat de loop buttons van bijde players een andere kleur hebben!!

Edit: next track buttonsCool
User edit by dJORD on 06-01-2010 @ 18:47:28 (33%)
Estacy    posted on 06-01-2010 18:35
welke loop knopjes? lol, maar is die rechste al iets verder gemod? meen ook een blauw ledje bij de cd lade te zien.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bouncy    posted on 06-01-2010 18:38
De AXIS 2 heeft geen loop functie (wat heeft ie wel?)
Nee, ze verschillen behoorlijk van elkaar, de rechtse heeft een wit ledje!
Meks    posted on 07-01-2010 15:31
@ Bouncy

Spanning verlangen over ledjes is natuurlijk het gemakkelijkst. Een serie weerstand plaatsen?om een spanningsdeling te maken?(weliswaar juist gekozen waarde) en het probleem is opgelost.

In jou geval is het spanning verhogen. Dit is moeilijker ,maar wel mogelijk.
Je kan namelijk geen meer spanning vragen die je maar kan krijgen.
(Je kan dat wel, maar dan moet de spanning ergens anders dalen. Gevolg: je cd spelers zullen niet goed meer functioneren)

Er zijn 2 dingen mogelijk.

Mogelijkheid 1:
Kijk of? er al een serie weerstand voor de originele led zit. Normaal gezien is dit altijd zo. Meet dan de spanning over die weerstand. Stel bv: 6V over serie weerstand staat en 2V over led. Totale spanning over bijde is dus 8V (Het is maar een voorbeeld kan zeker en vast andere waarden zij) Dan is het mogelijk om gewoon die serie weerstand te veranderen door een juist gekozen lagere waarde. Waardoor je meer spanning krijgt over je led.

Mogelijkheid 2:

Deze mogelijkheid kan ik je niet volledig in detail uitleggen, wat dan ben ik een uur bezig. Zeker als je geen elektronica studies of iets dergelijks gevolgd hebt.

Het komt er op neer dat je die led via een andere plaats in je cd speler?van spanning voorziet?(bv rechtstreeks van de voeding.) Maar met een schakeling die er wel voor zorgt dat de led zijn functies behoud. (bv: knipperen bij het indrukken van de knop)

Je mag me gerust vragen stellen als je ge?nteresseerd bent.
Phenix    posted on 07-01-2010 19:22
Deze Axis ziet er zowiezo al een stuk beter uit dan hoe ze uit de fabriek komen, (alleen is het nog steeds een Axis 2 Cool)

Maar ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ps: Dit zijn toch 2 Axis-2 of is die linker op die foto op de vorige pagina geen axis 2, vanwege de kleur van o.a. de loopbuttons ?
http://www.djmillhouse.nl
Bouncy    posted on 07-01-2010 22:06
Poster: Meks
@ Bouncy

Spanning verlangen over ledjes is natuurlijk het gemakkelijkst. Een serie weerstand plaatsen?om een spanningsdeling te maken?(weliswaar juist gekozen waarde) en het probleem is opgelost.

In jou geval is het spanning verhogen. Dit is moeilijker ,maar wel mogelijk.
Je kan namelijk geen meer spanning vragen die je maar kan krijgen.
(Je kan dat wel, maar dan moet de spanning ergens anders dalen. Gevolg: je cd spelers zullen niet goed meer functioneren)
blablablaaa Happy, laughing

Ik ga proberen om aan de displaymodules van een axis 8 te komen, dit lijkt me makkelijker! (Axis8 is al blauw verlicht!)
Pitch zijn al leds, is geen probleem dus.
Relay knop is ook al led, moet alleen vervangen worden.
Tray is ook led Happy, laughing
Pitchfader ga ik nog even naar kijken, waarschijnlijk neem ik een stukje plexiglas waar ik een gleufje in slijp, en dan maak ik aan 2 kanten een blauwe L.E.D er aan. Daarna is het gewoon testen, de spelers zijn superbetrouwbaar, dus mocht er iets gaan haperen dan weet ik snel genoeg dat de pitchleds geen mogelijkheid zijn!
Saskia    posted on 08-01-2010 13:40
Bouncy zet de nieuwe fotos anders even bij je startpost Happy, laughing
Bouncy    posted on 08-01-2010 15:17
Ja, een of andere malloot heeft m'n startpost aangepast, waardoor ik het niet meer kan!
Meks    posted on 08-01-2010 16:16
Poster: Bouncy
Ja, een of andere malloot heeft m'n startpost aangepast, waardoor ik het niet meer kan!

Kben nog niet zo zeker dat je dat gaat kunnen veranderen. lcd background verlichting is volgensmij ge?ntegreerd in je lcd. dus geen aparte ledjes die je zomaar kan veranderen.
Voledige lcd veranderen meschien. Maar dan moet er wel eene bestaan exakt zo als die met een ander kleur. Meschien van een andere versie van die cd speler?

Je moet ook weten dat iedere lcd een ingeboude micro controller heeft. Met zijn eigen software om die lcd aan te sturen. dus kan je?die niet zomaar gemakkelijk aanpassen.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is.

Ben eens benieuwd
User edit by Meks on 08-01-2010 @ 16:18:59 (48%)
Saskia    posted on 08-01-2010 17:06
Jorrit zie ik dan pm hem even?want is wel handiger als die foto's er ook bijstaan

This is an old Topic

No new postings for 5.452 days.
 Post CommentThat would be 181.7 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

53 Users online: 12 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 12.238
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.359.621