Bouncys AXIS 2 (Modificatietopic) (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bouncy    posted on 01-10-2009 20:13
Zoals ik al in de DJ Booth sectie liet weten, ga ik mijn numark axis flink pimpen en ik ga dit topic gebruiken om jullie te vertellen over mijn "avon(d)(t)uren"
Hier even een fototje (voor) hoe ie er nu uit ziet

Wat er allemaal aan gaat gebeuren:

De bovenkant van de speler is een metalen plaat, (zilver op de foto), deze word in z'n geheel zwart gespoten.

Alle LEDS worden vervangen voor blauwe (ook degene achter het display, zodat je in feite dus een blauw display krijgt)

Pitchfader word van achter blauw verlicht

verder ben ik nog aan het kijken of het cd laatje kan worden vervangen voor een slot-in, dit word wel een flinke uitdaging!

Bij deze alvast een inside look in een van de spelers die ik vandaag uit elkaar heb gehaald om te kunnen gaan meten (de spanning over de LEDs).

Hierboven zie je de numark van binnen, t stelt allemaal vrij weinig voor, waar je goed op moet letten, is dat er op de ribboncable (of hoe zo'n ding ook heet) heel weinig speling op zit, dus eerst de axis een klein stukje open maken en de kabel losmaken voordat je hem helemaal uit elkaar trekt... kans is groot dat je dan de connector mee rukt!

Okee, wat je hier boven ziet, is misschien een beetje onduidelijk, maar dit is de display module... (en mijn hand :P)

Aan de onderkant zie je het daadwerkelijke display waar je naar kijkt...

Dat witte, is een soort reflectorkast, die er voor zorgt dat het licht van de ledjes (die er recht boven zitten) gelijkmatig word verdeeld over het display. Probleem is, dat de LCD vast zit met een stuk of 30 pinnetjes op de printplaat, deze zouden dan allemaal los moeten worden gesoldeerd... dit word een flinke uitdaging!

Dan de metingen... Ik heb bij diverse LEDjes de spanning gemeten (het voltage (voor de leken)), overal was er hetzelde aan de hand, 2Volt per ledje... nou kan dit nog wel eens een probleem worden, aangezien ik laatst iets hoorde dat blauw leds pas op 6Volt beginnen... Ik ga binnekort naar Radio Piet hier in arnhem (elektronica zaak) en ga ik eens informeren, als het wel kan, neem ik gelijk een zoot ledjes mee en ga ik alvast solderen.

Tot zo ver mijn "avon(d)(t)uren"!!
Mod edit by Jorrit on 01-10-2009 23:08 (1%)

What do you think about Bouncys AXIS 2 (Modificatietopic) ??

Vote :   

Bouncy    posted on 01-10-2009 20:13
in de hidden message staat niks, een mod kan die vast wel verwijderen voor mij!
main    posted on 01-10-2009 20:30
hier wachtte ik op :D ben benieuwd hoe t afloopt
Estacy    posted on 01-10-2009 21:55
veel succes met al dat priegel werk! ik hou het lekker bij mijn standaard spelers!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sebasz    posted on 01-10-2009 22:59
Hm ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je 10.000 euro van je oma had gekregen ofzo en daarvan een hele dikke pioneer booth had gekocht? Waarom deze dan? Cool

Kweet niet zeker of jij het was hoor Cool Maar iig succes, wordt vast een vet eindresultaat!
Adrien1989    posted on 01-10-2009 23:08
Je moet niet alles wat je leest geloven Happy, laughing.
Bouncy    posted on 01-10-2009 23:12
K heb net het probleem met het display voorgelegd aan een aantal vrienden, ik buig die pinnetjes gewoon, kan wel voor 1 keertje, en als het breekt... Solderen!!! :D (ja, ik vind solderen echt leuk) verder heb je gewoon 2volt blauwe leds, k ga ze niet bij radio piet halen, schijnt duur te zijn...
walteur    posted on 01-10-2009 23:16
kwil het eindresultaat zien ! ^^
Bouncy    posted on 01-10-2009 23:21
Die is er nog niet:P trouwens.. K moet ze mn eigen typenummer gaan geven denk ik (net zoals lead de technics ltd heeft gemaakt...) iemand ideeen??
_Ivan_    posted on 02-10-2009 00:00
eerst maar eens kijken of deze hele operatie luktHappy, laughing Anders kun je ze de vuilnisbak axis 2 noemenWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Stefjuuh    posted on 02-10-2009 00:02
dr staat toch al bouncy op?
Lead    posted on 02-10-2009 00:07
Graag je plaatjes resizen naar 650 pixels breed !
Dit houdt de site ook overzichtelijk voor minder slimmer browsers Winking my eye
(die rode randjes zijn bedoelt als waarschuwing, hoover maar eens over je image....

Maar over je project: Ga gewoon naar een electronica boer toe en koop blauwe LED's die op 2 Volt of minder werken (gebruik voorschakelweerstand indien nodig). Met een type nummer kom je toch niet ver, iedereen verkoop andere merken dus andere types.

Wat wel slim kan zijn (wellicht) is de stroom die door de LED heen loopt (Schakel je meter in serie met de LED voor meting), dit getal zou je normaal uit de service doc kunnen halen (mits voorhanden).
Let the BASS be louder
Bootstrap    posted on 02-10-2009 01:19
Leuk topic Happy, laughing Ik hou zelf ook wel van pimpen Cool Ik denk dat mijn Xponent binnenkort aan de beurt is.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Bouncy    posted on 02-10-2009 09:49
Poster: Lead
Graag je plaatjes resizen naar 650 pixels breed !
Dit houdt de site ook overzichtelijk voor minder slimmer browsers Winking my eye
(die rode randjes zijn bedoelt als waarschuwing, hoover maar eens over je image....

Maar over je project: Ga gewoon naar een electronica boer toe en koop blauwe LED's die op 2 Volt of minder werken (gebruik voorschakelweerstand indien nodig). Met een type nummer kom je toch niet ver, iedereen verkoop andere merken dus andere types.

Wat wel slim kan zijn (wellicht) is de stroom die door de LED heen loopt (Schakel je meter in serie met de LED voor meting), dit getal zou je normaal uit de service doc kunnen halen (mits voorhanden).

Plaatsjes had ik gerisized naar 650 breed met behulp van jouw resize website ding, dus dit is een beetje wazig...

Ik moet inderdaad de stroom nog effe meten, moet ik wel effe voor gaan solderen, had ik gisteravond geen tijd voor.

Poster:?_Ivan_
eerst maar eens kijken of deze hele operatie luktHappy, laughing Anders kun je ze de vuilnisbak axis 2 noemenWinking my eye

Kleine kans, ik heb hier een kapotte Axis2 liggen die ik ooit voor een paar tienen heb gekocht, voeding is kapot.. Mocht ik iets slopen in de spelers, kan ik het uit de kapotte AXIS jatten... Gaat de hele operatie goed? Dan gaat er een nieuwe voeding in de kapotte axis Happy, laughing
EDIT:
Oh... en nog iets leuks: Jorrit heeft de Startpost veranderd, dus ik kan hem niet meer editten zodra er updates zijn... lekker is dat :S..
User edit by Bouncy on 02-10-2009 @ 09:50:50 (12%)
Bouncy    posted on 25-10-2009 22:27
Afspraak voor spuiten is gemaakt, volgende week gaan ze naar m'n oom toe, er komt hoogglans zwarte autolak op met een dikke kwak blanke lak die goed bestand is tegen steeninslag, hufterproof word het zeker!
Verder ga ik links onder op beide spelers onder de blanke lak een sticker plakken met daarop LE, dat lijkt mij het vetste typenummer. De LED's bestel ik via m'n oom (dan heb ik ze ex. btw en hoef ik geen verzendkosten te betalen).
De prijzen tot nu toe (schattingen):
Lak: Krat bier
Leds: 25 euro
en een bak met werk (A)
Estacy    posted on 25-10-2009 22:33
foto's!
Bouncy    posted on 26-10-2009 09:47
Die komen zodra er iets gebeurt!
main    posted on 26-10-2009 10:48
als dit allemaal goed uitpakt ga ik dit doen bij mn axis 9's!

edit: zijn er ledjes met die pioneer loop points gele kleur? want die wil ik dan wel!
User edit by main on 26-10-2009 @ 10:49:22 (100%)
Nood    posted on 26-10-2009 18:10
ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Bouncy    posted on 05-01-2010 20:37
Jahoor! Ze zijn eindelijk terug van de spuiterij! Het duurde allemaal wat langer omdat hij niet aan de juiste lak kon komen enzo! Maar het resultaat mag er wezen :D

Word helemaal mooi als de leds er in zitten! :D

Ik heb op veel verschillende spelers gedraait, maar ik vind deze er nu echt zooo cooool uit zien!
Saskia    posted on 05-01-2010 20:43
mooooooi die wil ik ookwel :O!
Bouncy    posted on 05-01-2010 20:46
Poster: Saskia
mooooooi die wil ik ookwel :O!

We beginnen met bieden bij 28000 euro.... (per stuk natuurlijk!)
Estacy    posted on 05-01-2010 20:53
lekkah lekkah! ik vindt ze net iets t? shiny, maar zeker mooi!
Saskia    posted on 05-01-2010 20:55
Poster: Bouncy

We beginnen met bieden bij 28000 euro.... (per stuk natuurlijk!)

Ik ben dan wel een meisje maar ik ben niet dom :O!
Bouncy    posted on 05-01-2010 20:56
Poster: Estacy
lekkah lekkah! ik vindt ze net iets t? shiny, maar zeker mooi!

Ze zijn nog niet af, met de nieuwe LED's en displays worden ze helemaal te geil voor woorden!
Dat ze zo shiny zijn vind ik wel vet, beetje patserig Happy, laughing
ceesietopc    posted on 05-01-2010 20:59
Wow, dat ziet er alvast goed uit. Ben erg benieuwd naar het eind resultaat Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

105 Users online: 4 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 10.641
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.049.374