Traktor scratch pro midi hot cues loop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

GlennVS    posted on 01-10-2009 17:41
Voor Traktor scratch pro zoek ik iemand die mij kan deftig uitleggen hoe dat ge hot cues/loops kunt recorden/activeren door een midicontroller te gebruiken. Hoe gebeurt zo een instelling in het preferences menu.

De handleiding van Traktor trekt op dit vlak op niks en op internet vind ik hier niks over terug, tenzij het ook slecht is uitgelegd. En opt forum van native instruments voor dit onderwerp kan ik niks posten want ik heb nie genoeg ergens anders gepost (wtf) = belachelijk en wordt er hoerendol van.

Weet iemand waar ne goeien uitleg hierover bestaat? Er bestaat ook nen traktorbible, maar ik vertik het om dat te kopen.

What do you think about Traktor scratch pro midi hot cues loop ??

Vote :   

Mathiz    posted on 01-10-2009 17:45
zou ik ook wel willen weten aangezien er een evo4 komt.
Estacy    posted on 01-10-2009 17:53
voor zover ik weet, kun je MIDI of USB apparaaten aansluiten op je PC. Traktor herkent dat er iets aangesloten is, en vervolgens kun je gaan mappen. wat wil zeggen: in Traktor bepaal je dan dat bijv. knop C op je mixer effect X aanzet in traktor.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
GlennVS    posted on 01-10-2009 18:38
Ja, ik heb al effecten kunnen bedienen met triggerfinger. Dat is het gemakkelijke deel nog. Maar hot cue of loops bedienen met midicontroller, is iets anders.

De manier van midi mapping lijkt mij op het eerste zicht echt slecht. Maar waarschijnlijk zal er wel een deftige filosofie achter zitten. Maar dan is het ook de bedoeling om de logica ervan duidelijk uit te leggen. (Nu ik eraan denk, heb ik veel cursussen gehad op hoge die op niks sloegen, tzal dus nie den enigste zijn).

Ik heb trouwens eens geprobeerd op triggerfinger via usb aan te sluiten voor traktor, maar dan ziet traktor die niet. Spijtig want nu moet ik voedingkabel + midikabel gebruiken
GlennVS    posted on 01-10-2009 20:05

User edit by GlennVS on 01-10-2009 @ 20:05:34 (98%)
baath    posted on 01-10-2009 20:07
Poster: GlennVS
Ja, ik heb al effecten kunnen bedienen met triggerfinger. Dat is het gemakkelijke deel nog. Maar hot cue of loops bedienen met midicontroller, is iets anders.

De manier van midi mapping lijkt mij op het eerste zicht echt slecht. Maar waarschijnlijk zal er wel een deftige filosofie achter zitten. Maar dan is het ook de bedoeling om de logica ervan duidelijk uit te leggen. (Nu ik eraan denk, heb ik veel cursussen gehad op hoge die op niks sloegen, tzal dus nie den enigste zijn).

Ik heb trouwens eens geprobeerd op triggerfinger via usb aan te sluiten voor traktor, maar dan ziet traktor die niet. Spijtig want nu moet ik voedingkabel + midikabel gebruiken

Wel de juiste drivers geinstaleerd?
hij zou het namelijk gewoon moeten doen.
het midi mappen is niet zo moeilijk op internet zwerven er genoeg midi maps rond..

This is an old Topic

No new postings for 5.608 days.
 Post CommentThat would be 186.9 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 11 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 2.155
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.532.227