Nog even een reactie zoals beloofd.
Ik heb afgelopen week mijn eigen rmp-1 spelers opengehaald om nieuwe microswitches te plaatsen, ik moet zeggen dat ik 0,0 soldeer ervaring had maar het nu bij beide spelers is opgelost.
Ik had contact opgenomen met reloop gezien ik geen garantie meer had. Hun hebben me doorverwezen naar Global Distribution, en zij hebben me 6 nieuwe switches kosteloos opgestuurd.
Hierbij de contact gegevens:
Technical Support
Monday - Friday 12pm - 4pm
Phone: +49.251.6099366
Fax: +49.251.6099393
e-Mail:
service@global-distribution.deEn hierbij een tutorial:
Leg de speler voorzichtig op zn kop neer, schroef dan de 2 pootjes los die bij de achterzijde zitten, dan zie je 9 verzonken?schroeven zitten in totaal en die moet je allemaal los schroeven.
Daarna kun je voorzichig de behuizing er af halen, je zal?zien dat deze vast zit met een snoer & stekker, haal deze los van de basisplaat en let op het ijzerdraadje dat het snoertje vas houdt.
Als je vervolgens de behuizing op je schoot legt dan kun je nu voorzichtig de printplaat los gaan schroeven (LET OP: zorg dat je de knop van de pitchfader er vantevoren afhaald).
Zodra je alle 40 schroefjes los hebt, schroef je de 3 schroeven van de pitchfader los.
Til nu nog niks op maar haal de track search & search knop los. daaronder zitten 2 ringetjes van schuim en 2 moertjes, haal ook deze los.
Vervolgens kun je de printplaat er in zijn geheel uithalen en zul je de microswitches zien.
Soldeer deze naar behoren los en plaats de nieuwe microswitches en soldeer deze?weer vast (ZORG DAT JE ER IEMAND BIJ HEBT DIE VERSTAND HEEFT VAN SOLDEREN!!!!)
Monteer vervolgens alles weer naar behoren en je kan er weer een poos tegenaan.
Zo zou het toch wel moeten lukken
Doe dit uiteraard wel alleen
als je geen garantie meer hebt.