Probleempje Reloop RMP-1
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

b-shock    posted on 01-10-2009 16:31
Hey DJR.
ik heb een klein probleempje met de cue en play knop van beide van me rmp-1's. als ik iets te hard op play druk of op cue ofz. dan moet ik iedere keer steeds harder drukken voordat ie start. dit mag eigelijk niet toch. weet iemand hoe je dat verhelpt?
alvast bedankt
gr.

What do you think about Probleempje Reloop RMP-1 ??

Vote :   

Hardshort    posted on 01-10-2009 16:50
Heej B-Shock

Ik heb het zelfde probleem gehad en deze week opgelost door er zelf nieuwe microswitches in te zetten.

Ik zal vanavond even een tutorial posten aangezien ik wat haast heb op dit moment, maar dit probleem is iig goed op te lossen en ik zal je er wel even bij helpen.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Lucalicious    posted on 01-10-2009 17:06
joo
ik heb dit probleem ook.
de play knop doet het idd niet goed meer. maar ik neem aan dat je dat bij een goede electronica zaak kan laten repareren.
valt dit trouwens onder de garantie?
Rolandje0    posted on 01-10-2009 17:08
Ik heb zelf ook een Rmp-1 ong 3 maanden, na hoeveel maanden kregen jullie last van deze problemen?
bambamstudio    posted on 01-10-2009 18:43
Volgens mij valt dit wel onder de garantie, al contact opgenomen met de winkel waat je je cd speler gekocht hebt?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
b-shock    posted on 01-10-2009 20:48
Poster: Rolandje0
Ik heb zelf ook een Rmp-1 ong 3 maanden, na hoeveel maanden kregen jullie last van deze problemen?

ook na ong. 3 maanden., Hardshort bedankt?Cool. raad je dataan om nieuwe microswitches te plaatsen?
Boyd    posted on 01-10-2009 21:03
Poster: b-shock

ook na ong. 3 maanden., Hardshort bedankt?Cool. raad je dataan om nieuwe microswitches te plaatsen?

Ja en nee. Als je handig bent met een soldeerbout, en buiten de garantie bent: Ja. Ben je onhandig en buiten de garante of heb je nog geen garantie: Nee.
Giel    posted on 01-10-2009 21:07
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn rmp-1.

Ik heb hem teruggebracht naar de winkel waar ik hem gekocht had. Ze hebben hem toen opgestuurd en na 6 weken kreeg ik hem terug.
Het was het wachten wel waard, want Reloop heeft de knoppen gratis vervangen!
b-shock    posted on 01-10-2009 21:14
Poster: BoydGrift
Poster: b-shock

Ja en nee. Als je handig bent met een soldeerbout, en buiten de garantie bent: Ja. Ben je onhandig en buiten de garante of heb je nog geen garantie: Nee.

Ja maar stel.. ik laat em repareren. misschien zijn die microswitches van Reloop wel niet goed.

Boyd    posted on 01-10-2009 22:25
Mijn rmp-2 is ook voor deze reparatie geweest, en heb geen klachten meer gehad.
main    posted on 01-10-2009 22:39
als reloop hier zoveel klachten over krijgt (neem aan dat 50% dit wel meldt bij reloop) waarom fixen ze dit dan niet?
kuituhh    posted on 02-10-2009 11:02
heyz, ik heb dit probleem ook gehad en mijn 2 spelers zijn onder garantie terug gestuurd via de webshop webshop en ben ze een weekje kwijt geweest dus valt alles mee!
Spin that Sh!t BAM!
b-shock    posted on 02-10-2009 22:10
Oke. i kdoe het nu NOG niet. ik heb binnenkort draaisessies , dus wacht er eventjes mee maar daarna gaan ze eventjes de deur uit Winking my eye
Boyd    posted on 02-10-2009 22:34
Poster: main
als reloop hier zoveel klachten over krijgt (neem aan dat 50% dit wel meldt bij reloop) waarom fixen ze dit dan niet?

Dit is gewoon een ontwerpfout in het model, en ik denk dat het te omslachtig is om de chinezen te leren dat ze iets moeten veraderen. Maar ook pioneer knoppen kunnen kapot hoor.
Hardshort    posted on 03-10-2009 13:57
Nog even een reactie zoals beloofd.

Ik heb afgelopen week mijn eigen rmp-1 spelers opengehaald om nieuwe microswitches te plaatsen, ik moet zeggen dat ik 0,0 soldeer ervaring had maar het nu bij beide spelers is opgelost.

Ik had contact opgenomen met reloop gezien ik geen garantie meer had. Hun hebben me doorverwezen naar Global Distribution, en zij hebben me 6 nieuwe switches kosteloos opgestuurd.

Hierbij de contact gegevens:

Technical Support
Monday - Friday 12pm - 4pm
Phone: +49.251.6099366
Fax: +49.251.6099393
e-Mail: service@global-distribution.de

En hierbij een tutorial:

Leg de speler voorzichtig op zn kop neer, schroef dan de 2 pootjes los die bij de achterzijde zitten, dan zie je 9 verzonken?schroeven zitten in totaal en die moet je allemaal los schroeven.

Daarna kun je voorzichig de behuizing er af halen, je zal?zien dat deze vast zit met een snoer & stekker, haal deze los van de basisplaat en let op het ijzerdraadje dat het snoertje vas houdt.

Als je vervolgens de behuizing op je schoot legt dan kun je nu voorzichtig de printplaat los gaan schroeven (LET OP: zorg dat je de knop van de pitchfader er vantevoren afhaald).

Zodra je alle 40 schroefjes los hebt, schroef je de 3 schroeven van de pitchfader los.

Til nu nog niks op maar haal de track search & search knop los. daaronder zitten 2 ringetjes van schuim en 2 moertjes, haal ook deze los.

Vervolgens kun je de printplaat er in zijn geheel uithalen en zul je de microswitches zien.

Soldeer deze naar behoren los en plaats de nieuwe microswitches en soldeer deze?weer vast (ZORG DAT JE ER IEMAND BIJ HEBT DIE VERSTAND HEEFT VAN SOLDEREN!!!!)

Monteer vervolgens alles weer naar behoren en je kan er weer een poos tegenaan.

Zo zou het toch wel moeten lukken

Doe dit uiteraard wel alleen
als je geen garantie meer hebt.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.539 days.
 Post CommentThat would be 184.6 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 17 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 32.519
Most visitors online this month : 97
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.999.998