Storing Laptop op Actieve boxen (KRKs)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjVictorF    posted on 25-09-2009 16:32
Hallo Allemaal,
Ik zit met het volgende probleem: Als ik mijn Laptop op mijn actieve boxen aansluit (KRK's of Dap K115A's) Dan krijg ik een vervelende hoge ruis. Als de muziek aanstaat hoor je het niet echt, maar als de muziek in de brake zit dat het opbouwt (dus als de bas weg is), dan hoor ik het wel. Je hoort het dus ook gewoon als de muziek uitstaat. Ik heb laatst een nieuwe Tulp naar mini-jack kabel gekocht en nu heb ik dit nog steeds. Als ik mijn ipod erop aansluit heb ik dit probleem niet. Ook als ik met de microfoon ingang wil opnemen heb ik dat geluid.
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt,
DjVictorF/V-licious
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.

What do you think about Storing Laptop op Actieve boxen (KRKs) ??

Vote :   

Boyd    posted on 25-09-2009 16:35
Ligt aan je laptop/kabels.

Ik heb dit probleem ook als ik mijn Imac direct op mn KRK's aansluit.

De oplossing is een externe geluidskaart te gebruiken.

Omdat je geluidskaart in je laptop embedded is, heeft deze ook last van spanningsverschillen en alle andere soorten storing die van je moederboard afkomen.

En goedkoop extern geluidskaartje van een euro of 50 lost dit probleem al op.
trustt    posted on 25-09-2009 17:00
Jep, heb dit probleem ook.. ik ben dus op zoek naar een externe geluidskaart. Iemand die zijn ervaringen kan delen over zijn geluidskaart? (usb)
Gery    posted on 25-09-2009 17:10
wat ook kan helpen is de adapter van je laptop niet te aarden kan ook soms storing opleveren. ?voor de rest idd een externe geluidskaart!
DJ - Producer
lightstar    posted on 25-09-2009 17:15
Het is nu al een paar keer gezecht maar even voor de bevestiging! Je moet echt een externe geluidskaart kopen dan. Ik heb dit zelf ook en daarom heb ik er ook een gekocht.
De geluidskaart in de laptop neemt de storingen enzo over van uit je laptop.
Dus hier kan je helemaal niks aan doen. Veel van dat soort geluidskaarten zijn er niet voor om op een grote instalatie te gebruiken. Wel zijn ze prima voor je oordopjes ofzo.
Boyd    posted on 25-09-2009 17:17
Poster: Gery
wat ook kan helpen is de adapter van je laptop niet te aarden kan ook soms storing opleveren. ?voor de rest idd een externe geluidskaart!

Wil ik hier ook een misverstand uit de wereld helpen.

De aardpennen aan een normale stekkers zitten er alleen voor de veiligheid. Mocht de behuizing onders stroom komen te staan, dan kan dit weglopen via de aardpen de grond in. Heeft niks te maken met ruis.
Abram    posted on 25-09-2009 17:34
Als je een kwaliteitsproduct wil zou ik kijken naar de Native-Instruments Audio 2 DJ. Die heb je al voor 94 euro omdat de Audio 2 DJ slechts twee stereo outputs heeft. Als je meer outputs wil kan je ook kijken naar de Audio 4 DJ of de Audio 8 DJ.
Overigens zijn er zat andere kwaliteitsmerken. Vaak betaal je hier echter meer omdat deze kaarten van meer (voor dj's nutteloze) functies voorzien zijn...
Edirol by Roland UA-1EX en beter...
Apogee One of Apogee Duet (Heel duur merk)
M-Audio MobilePre USB
E-MU
etc...
User edit by Abram on 25-09-2009 @ 17:37:35 (100%)
trustt    posted on 25-09-2009 17:51
Eerst wou ik de Tascam us 122l maar nu de Audio 2 DJ er is denk ik toch dat voor minder geld dit geschikter is. Ik heb enkel een geluidskaart nodig om mijn laptop te verbinden met mijn monitors zeg maar. Dus geen extra functies enkel vereiste is dat het 1/4" output heeft. Audio 2 DJ is dus prima geschikt.. toch thx!
ArTy    posted on 25-09-2009 18:36
Poster: BoydGrift

Wil ik hier ook een misverstand uit de wereld helpen.

De aardpennen aan een normale stekkers zitten er alleen voor de veiligheid. Mocht de behuizing onders stroom komen te staan, dan kan dit weglopen via de aardpen de grond in. Heeft niks te maken met ruis.

Ja en daarom heb ik geen ruis als ik?mijn laptop op een stopkontact zonder aarde aansluit en?heb ik wel ruis als ik mijn laptop op een stopkontact met aarde aansluit.??
neutje    posted on 25-09-2009 19:45
Poster: ArTy

Ja en daarom heb ik geen ruis als ik?mijn laptop op een stopkontact zonder aarde aansluit en?heb ik wel ruis als ik mijn laptop op een stopkontact met aarde aansluit.??

wij hadden het ook als we met de drive in weg gingen dan ruisde en stoorde ook de laptop op mijn speakers. dus toen hebben we gewoon een kort schucko kabeltje en daar de aarde losgehaald en dat is nu onze laptopsnoer, werkt prima.
Sebasz    posted on 25-09-2009 22:23
Laat me raden, als de laptop nog alleen maar op de accu werkt is het probleem opgelost?

Zelfde probleem hier met een laptop... Komt binnekort een monteur om het zogenaamd op te lossen, wat dus helemaal niet kan stelletje prutsers Cool
Sebasz    posted on 25-09-2009 22:25
Heeft trouwens met de adapter te maken waar geen transformator in zit enzo, vraag me niet precies hoe of wat, maar het heeft daar schijnbaar mee te maken Cool
wannes951    posted on 25-09-2009 22:28
Poster: neutje

wij hadden het ook als we met de drive in weg gingen dan ruisde en stoorde ook de laptop op mijn speakers. dus toen hebben we gewoon een kort schucko kabeltje en daar de aarde losgehaald en dat is nu onze laptopsnoer, werkt prima.

ik had dit probleem ook, ik heb ook een overzetstukje van ongeveer 10 centimeter dar je ertussen zet en waarbij de aading wegvalt, en dan heb je geen ruis.
DjVictorF    posted on 25-09-2009 22:35
Oke, kortom. Ik moet dus of een externe geluidskaart kopen of gewoon mijn laptop ongeaard aansluiten.
Wie heeft nog een paar leuke aanbiedingen van externe geluidskaarten? Gewoon types, rond de 60 euro?
tek-zotic    posted on 25-09-2009 22:50
met externe geluidskaart heb je het probleem nog hoor
spreek uit ervaring
Sebasz    posted on 25-09-2009 23:27
Zorg dat je accu lang genoeg mee gaat :P
DjVictorF    posted on 25-09-2009 23:30
Poster: Sebasz
Zorg dat je accu lang genoeg mee gaat :P

Haha, dat gaat dan een probleem worden. De accu gaat namelijk maar zo'n half uur mee.. Moet binnekort een nieuwe halen.
Sebasz    posted on 26-09-2009 13:42
Da's wel nasty dan.
Maar heeft iemand een goede oplossing? Mijn PC heeft dit probleem namelijk niet, en die heeft ook een onboard geluidskaart.
Boyd    posted on 26-09-2009 17:19
Heeft trouwens met de adapter te maken waar geen transformator in zit enzo, vraag me niet precies hoe of wat, maar het heeft daar schijnbaar mee te maken Cool

Uit je accu komt netjes een gelijkmatig voltage, sommige oudere en goedkope netadapters leveren geen gelijkmatig voltage of geven andere haperingen. Dit hoor je terug in het geluid.
Boyd    posted on 26-09-2009 17:23

Uit je accu komt netjes een gelijkmatig voltage, sommige oudere en goedkope netadapters leveren geen gelijkmatig voltage of geven andere haperingen. Dit hoor je terug in het geluid.
baath    posted on 26-09-2009 17:40
dat iedereen hier roept dat je perse een externe geluidskaart moet hebben ben ik het niet helemaal mee eens,

zelf heb ik dus een externe geluidskaart audio8dj als ik deze op me macbook of toshiba laptop hang en me oplader in een geaard stopcontact doe heb ik er dus last van!

pas op het moment dat je je oplader in een niet geaard stopcontact doet stopt hij er mee.
het grote voordeel van me mabook is de normale oplader zonder aarde en heb dus nu helemaal nergens meer last van.

en als mensen zeggen dat het aan je geluidskaart ligt dan zou toch ook? iedereen constant probelemen hebben met zijn laptop of vaste pc op welke actieve box je hem ook aansluit..

This is an old Topic

No new postings for 5.623 days.
 Post CommentThat would be 187.4 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

186 Users online: 13 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 39.423
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.906.445