De Late Leeuw Chat Corner Deel 25 (17/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

dJORD    posted on 18-09-2009 18:13

What do you think about De Late Leeuw Chat Corner Deel 25 ??

Vote :   

Bouncy    posted on 01-10-2009 18:40
Poster: Estacy
als je een bijv. een 100w rms versterker op 300w rms boxen aansluit, en je gaat flink hard draaien, dan probeert die versterker die boxen bij te benen, en het kan dan gebeuren dat je je versterker op blaast, wat een dure grap is. Maar voor thuis gebruik maakt het allemaal niet zo veel uit. Let wel op de Ohms: meer mag, minder niet! de meeste versterkers zijn 4 ohm, boxen vaak 8 ohm dus geen probleem Winking my eye tot op het punt dat je bijv. 2 4 ohm speakers op een kant aansluit. Dat vindt je versterker niet leuk, al heeft ie genoeg vermogen.

Dat is niet helemaal waar... Impedantie is lastige stof (zeker als je er heel diep op in gaat) (ik zit ook nog regelmatig in de knoop.
Ook kan het gebeuren dat je een speaker opblaast als je flink loopt te douwen met een 100w versterker in 300w boxen...
Estacy    posted on 01-10-2009 18:44
voor zover ik heb gehoord, is de basis regel voor impedantie: meer mag, niet minder. Kga der verder ook niet dieper op in. En over die versterkers enzo, het ligt natuurlijk ook niet alleen aan het wattage. Mijn 50w rms Marantzje speelt een 150w rms skytec versterker er wel uit! Maar ik zou voor een versterker kiezen die sterker is dan de boxen, of natuurlijk actieve boxen, dan hoef je niet na te denken over de versterker.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bouncy    posted on 01-10-2009 18:48
Poster: Estacy
voor zover ik heb gehoord, is de basis regel voor impedantie: meer mag, niet minder. Kga der verder ook niet dieper op in. En over die versterkers enzo, het ligt natuurlijk ook niet alleen aan het wattage. Mijn 50w rms Marantzje speelt een 150w rms skytec versterker er wel uit! Maar ik zou voor een versterker kiezen die sterker is dan de boxen, of natuurlijk actieve boxen, dan hoef je niet na te denken over de versterker.

Kijk uit met wat je zegt, alleen een (veel) zwaardere versterker nemen als je weet waar je mee bezig bent!!!!!!!!!!!! (alleen limiten is NIET genoeg)!!
Impedantie minder kan in sommige gevallen wel (lekker op 2Ohm lopen douwen omdat de versterker dan 2kW kan leveren :D... maar dannog... weet waar je mee bezig bent, zo niet.. lekker vanaf blijven!)
Boyd    posted on 01-10-2009 21:02
Je kunt in princiepe op 2 manieren een speaker verprutsen: Of de conus beweegt te ver naar binnen of buiten waardoor deze afscheurt. Of je overbelast je spoel in je speaker, waardoor deze te warm wordt. Doordat deze dan veelste warm wordt, smelt of verband de laklaag op het koperdraad die zorgt dat het een spoel is. Zonder deze laklaag(isolatie) is een spoel niet meer dan een blok koper.

Door dat de spoel een bepaalde weerstand, gemeten in ohm heeft blijft de stroomsterkte beperkt. Als deze geen weerstand zou hebben, loopt de stroom net zo lang door tot de draden of het koper smelt en uit elkaar valt.

Een speaker blaas je dus niet zomaar op met een versterker van een paar wat meer.

Wat wel van groot belang is, en wat vaak wel onderschat wordt is de Impedantie van een box. Hoe kleiner deze impedantie, hoe groter de stroom is die kan lopen. En een grotere stroom, betekend ook meer belasting voor de spoel. Dus des te groter de kans dat deze warm word en verschroeid.
kippebotje    posted on 01-10-2009 21:45
Ik heb geleerd je versterker moet 1,5 keer je speaker zijn.
Dus een 300Watt RMS speaker met een 450Watt RMS versterker.
Met een goede afstelling van eq en compressor kan je best je versterker bijna helemaal opendraaien.
Maar let wel op dat je conus niet te ver komt anders is het snel over met de pret..
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
Estacy    posted on 01-10-2009 21:52
net ff snel naar Nijmegen gegaan, en ben nu de trotse bezitter van een Technics RP-DJ1210! heel verschil met dat HQ power geval dat ik eerst had.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bouncy    posted on 01-10-2009 23:19
Poster: kippebotje
Ik heb geleerd je versterker moet 1,5 keer je speaker zijn.
Dus een 300Watt RMS speaker met een 450Watt RMS versterker.
Met een goede afstelling van eq en compressor kan je best je versterker bijna helemaal opendraaien.
Maar let wel op dat je conus niet te ver komt anders is het snel over met de pret..

je MOET niks hea!!!

Trouwens, het kan fout gaan, k heb gister op school een electrovoice ZX-4 licht zien geven!!
TimmyV    posted on 02-10-2009 09:42
26 oktober krijg ik mijn 2e reloop RMP-3. Ik heb deze week een externe harde schijf gekocht van 1 TB waar al mijn muziek op komt te staan.

de rmp-3's hebben usb ondersteuning dus nu is mijn vraag: Is het mogelijk om mijn harde schijf op allebij aan te sluiten met behulp van een soort usb hub zodat ik met beide vanaf de HD kan afspelen? Of moet ik echt een 2e harde schijf hebben?
Heb nu usb sticks. Opzich niks mis mee, maar heb liever alles op 1 schijf.
Let's go f*cking mental
Bootstrap    posted on 02-10-2009 13:20
Volgens mij is er nog geen een speler op de markt die usb hubs ondersteund. De nieuwe pioneer kan wel harddisks delen met een kabel tussen de spelers. Maar wat ik me wel afvraag is of je je harddisk op meerdere apparaten tegelijkertijd kan aansluiten als hij meerdere uitgangen heeft.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Bootstrap    posted on 02-10-2009 14:04
De DJ tutor Ellaskins is trouwens weer back on-air Happy, laughing Ik heb net een video gepost voor de tenminmix competition.
Tekhead    posted on 03-10-2009 04:03
Ben al tijdje naar nachtegiel aan't kijken en daar hebben ze een dj uitgenodigd die een klein feestje mag bouwen, en wat een verschijning, een 17 jarige Female DJ:"Capital D", kende haar niet, maar dat ze talent heeft, is wel gebleken, en jongens, ze ziet er nog leuk uit ook.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bootstrap    posted on 03-10-2009 04:28
Poster: Tekhead
Ben al tijdje naar nachtegiel aan't kijken en daar hebben ze een dj uitgenodigd die een klein feestje mag bouwen, en wat een verschijning, een 17 jarige Female DJ:"Capital D", kende haar niet, maar dat ze talent heeft, is wel gebleken, en jongens, ze ziet er nog leuk uit ook.

Die naam heb ik eerder gehoord, was dat niet een vriendin van Tomasoz op dit forum?
Tekhead    posted on 03-10-2009 05:37
heb geen flauw idee, wie hier met wie een relatie heeft, maar dan heeft Thomasoz een mooie en leuke partij, die nog kan D'jingen ook, wat kan een dj zich nog meer wensen
User edit by Tekhead on 03-10-2009 @ 05:37:57 (1%)
Bootstrap    posted on 03-10-2009 12:20
Nee volgens mij hadden ze geen relatie hoor Cool Nouja ik weet het ook niet. Misschien weet hij het zelf wel Cool
polly    posted on 03-10-2009 13:28

die naam komt me bekend voor. Volgens mij heeft ze ook op misteryland gestaan.
En ze ziet er zeker leuk uit Cool

En volgens mij heeft ze het dj?n van tomazos geleerd (als ik het me goed herinner)
User edit by polly on 03-10-2009 @ 13:30:08 (20%)
Bootstrap    posted on 03-10-2009 14:01
Poster: polly

die naam komt me bekend voor. Volgens mij heeft ze ook op misteryland gestaan.
En ze ziet er zeker leuk uit Cool

En volgens mij heeft ze het dj?n van tomazos geleerd (als ik het me goed herinner)

Ja zoiets was het inderdaad Happy, laughing Ze heeft op mysteryland, extrema outdoor en obsession outdoor gestaan las ik op haar site. En nu dus ook bij 3FM. Sjezus, ik ben echt niet snel jaloers, maar dat ben ik nu zeker wel Cool
Jorrit    posted on 03-10-2009 14:04
heb geen flauw idee, wie hier met wie een relatie heeft, maar dan heeft Thomasoz een mooie en leuke partij, die nog kan D'jingen ook, wat kan een dj zich nog meer wensen

Nee ze heeft met een vriend van mij, dus afblijven allemaal?Cool
Ik heb haar ook een keer op mijn feestje 'Niks is Tof' gehad, draait leuk idd.
kippebotje    posted on 03-10-2009 14:24

Ze heeft ook Kunstbende gewonnen van dit jaar.
Ze moest het in de voorronde opnemen tegen stefjuuh van hiero dacht ik.
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
Bootstrap    posted on 03-10-2009 14:40
Ik kom net toevallig op een website van een nieuwe club in Utrecht op de Oudegracht: Club LUX. Het ziet er erg goed uit! Linkje Ik heb ze gelijk maar even gemaild of ze nog een resident zoeken Cool
Laidback    posted on 03-10-2009 15:16
vanavond nog iemand in de buurt van Marknesse? (dat gat daar bij emmeloord :P)

1 Jarig bestaan van Mega Discotheek Chez!
vanavond met een Super Laser show, Heineken V.I.P Deck en een hoop andere hele toffe Acts!?
Dj's: Stephanie (die kennen we toch wel! Winking my eye) en Dennis Verheugd (538 / 10 Gold) ..

dus als je toevallig in de buurt bent, en zin hebt in een hele toffe party, Be Shure to drop by!?
Entree is 5 euries / van 22:00 tot 04:00 uur
3 munten voor 5 euro, dat is dus bier voor 1,66 per glas!!?
wees er wel snel bij,, -Vol- = -Vol-!!!

see you there!

Esmee    posted on 03-10-2009 15:18
iemand een idee hoe je met Duits de verleden tijd van heten uitspreekt? volgens t woordenboek is het hie? maar hoe spreek je dat uit? hies?
niiicola    posted on 03-10-2009 15:22
Hiess denk ik...
Gewoon.
User edit by niiicola on 03-10-2009 @ 15:24:19 (13%)
TimmyV    posted on 03-10-2009 15:23
Poster: Esmee
iemand een idee hoe je met Duits de verleden tijd van heten uitspreekt? volgens t woordenboek is het hie? maar hoe spreek je dat uit? hies?

spreek je uit als Hiess volgens mij. Ringel S is gewoon 2 s'en dacht ik.
Let's go f*cking mental
Esmee    posted on 03-10-2009 15:39
dank u, jaa ik moet een Monoloog maken van 5 minuten en dat opnemen op me pc en dat voor donderdga naar haar mailen met de tekst erbij. Ik hou het over de Frauenkirche maarja... mijn Duits is zo goed.... NOT
maarja t is beter dan mn Frans dus dat scheelt Happy, laughing
ik heb al 104 woorden volgens Word hoeveel minuten is dat ong? 0.5 minuut?...
Tekhead    posted on 03-10-2009 20:07
Hangt af van de zin waarin dat woord gebruikt wordt, ringel S, is idd eendubbele S, en je mag ook 2 SS-en schrijven ipv Ringel S, uitspraak heis.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

203 Users online: 7 Guests (196 Unknown)
Pages generated today : 47.883
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.662.245