CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (8/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Delcone    posted on 24-09-2009 17:49
Poster: Snoey
Ik zet ook me drinken neer op me draaitafel thuis.

Dat is ook en reden dat ik me spullen nieuw koop, 2e hans weet je nooit hoe mensen er mee om gegaan zijn.
...
User edit by Delcone on 24-09-2009 @ 17:49:48 (5%)
Winston    posted on 24-09-2009 18:30
Ik zet ook me drinken neer op me draaitafel thuis, ...

Waarvoor gebruik je anders tafels? Cool

Tic Toc
LLCoolP    posted on 24-09-2009 20:47
De nieuwe 2000 is niet als God voor me , mare de apparatuur in het algemeen wel!

Gaat me niet erom of ze er tegen kunnen of niet of het materiaal van mij is of niet ik probeer altijd drank?bij de?apparatuur te vermijden.

Join the party and become famous!
Convert    posted on 24-09-2009 20:51
Die Needle drop leek mij echt een cool feature maar hij is dus gewoon gejat!
(misschien wisten mensen hier dat al) zie maar op 2.13
http://www.youtube.com/watch?v=h_NRueYARHY&NR=1
User edit by Convert on 24-09-2009 @ 20:52:53 (41%)
Xitrate    posted on 24-09-2009 21:13
Poster: Convert

Dus? Als dat het product toch beter maakt?
Bart_    posted on 24-09-2009 21:34
Poster: Convert

Beter goed gejat, dan slecht verzonnen?
Dolivieira    posted on 24-09-2009 22:00
Poster: Cyspoz
Dateq mixers en nog een aantal andere kunnen redelijk wat drank hebben door het gebruikte design. De verticaal gemonteerde printplaten zorgen ervoor dat drank langs de elektronica af gaat en onderin de behuizing komt die op dat moment als een soort van lekbak functioneert. Maar dat zijn denk ik ook wel meteen de enige uitzonderingen. Van CD spelers ken ik er geen enkele die er tegen kan.

Ooit ??n keer op een typisch studenten feestje iemand een volledig flesje bier door een oude Philips huis-tuin-en-keuken versterker zien gieten. Dat deed die kerel erg goed want het ging precies over het koelrib langs de meeste elektronica af. Geloof dat het beest nog een uur heeft gewerkt voordat de zekering er uit vloog.

Volgens mij kunnen de meeste spelers wel tegen wat spetters drank maar is het altijd funest als dat plak spul onder knoppen komt en bij schakelaars.

Ook die gaan na verloop van tijd kapot!!!
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
maarten_geurts    posted on 24-09-2009 22:00
Nou ik heb even gemeten en volgens mij moeten de spelers in de 2 prodjuser kistjes passen van de MK`3 s op het moment dat we een beetje schuim wegsnijden.
Tekhead    posted on 24-09-2009 22:03
Poster: Winston

Waarvoor gebruik je anders tafels? Cool

Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Convert    posted on 25-09-2009 00:19
Poster: Xitrate

Dus? Als dat het product toch beter maakt?

Ik zeg toch ook niet dat ie slecht is Winking my eye
DonBasco    posted on 25-09-2009 10:11
Poster: maarten_geurts
Nou ik heb even gemeten en volgens mij moeten de spelers in de 2 prodjuser kistjes passen van de MK`3 s op het moment dat we een beetje schuim wegsnijden.

Wat ik altijd een nadeel vond van mijn Prodjuser cases is dat ze vrij lang zijn (veel ruimte achter de cd-speler), maar dat komt met de CDJ2000's misschien toch wel goed uit. Hoef ik tenminste geen nieuwe flightcases te halen als ik overstap Happy, laughing
Reind    posted on 25-09-2009 11:59
Poster: Bart_

Beter goed gejat, dan slecht verzonnen?

Dat hoor je Pioneer fanboy's anders nooit zeggen als er een keer een speler word gereleased welke lijkt op een CDJ. Dan is het nep, gejat en weet ik veel allemaal wat. Mooi voorbeeld is de Denon DN-X1100... check de comments maar eens in het nieuws topic.

Ik ben overigens VOOR jatten, zolang het je product verbeterd moet je het niet laten als fabrikant. Denon heeft dat overigens op een niet al te opzichte manier gedaan op de X1700 maar wel op een goede manier.
KingDing3ling    posted on 25-09-2009 13:45
Poster: DonBasco

Wat ik altijd een nadeel vond van mijn Prodjuser cases is dat ze vrij lang zijn (veel ruimte achter de cd-speler), maar dat komt met de CDJ2000's misschien toch wel goed uit. Hoef ik tenminste geen nieuwe flightcases te halen als ik overstap Happy, laughing
 Eehh...cooling? ?Cool
User edit by KingDing3ling on 25-09-2009 @ 13:46:14 (2%)
nils7    posted on 26-09-2009 12:51
Ik moet het toch van mij afschrijven... Winking my eye een tijdje terug had ik een collega DJ (op nadruk op had want hij mocht niet meer terug komen whehe) maar hij meldde mij al een tijd terug dat meneertje met een CDJ-1000 MK4 had mogen test draaien bij Pioneer in Amerika. En spontaan, toen ik hem gisteren sprak, was het gisteren opeens een CDJ-2000. En hij meldde mij ook nog eens vrolijk dat je rekordbox als CDJ eigenaar kon downloaden, graties, met je pioneer product code. En dat de loopjes via USB en SD kaart van Rekordbox ook op de CDJ-400 en CDJ-1000 MK3 werken...

Ik heb zo een flauw vermoeden dat ie mij in o'tje neemt....
Poster:?Prozei
Ik denk dat het wel een standaard wordt gewoon het feit dat hetzelfde als?een cdj1000?is.met het?voordeel?op localtie zonder problemen een laptop aan kan sluiten. Veel dj's willen over naar timecoded of iets dergelijks of live met ableton. Nu hang je je laptop aan de cdj- 2000 en je ben klaar om je set te doen.dit geeft?gewoon een hele berg meer mogelijkheden en minder problemen.hoe zou jij als dj het vinden als er 10 min voor het einde van je set een mongool met een macbook aan komt lopen en je opzij duwt om alles?aan te sluiten??
met de cdj2000 is dit probleem verdwenen.

De top dj's hoeven geen lading cd's te branden. stappen het vliegtuig in met een MacBook of laptop. tijdens de vlucht bereiden ze hun set voor. normaal moest dit vooral thuis gebeuren.
nu kunnen ze overal te wereld hun media van het internet en dergelijke pluggen en op de olslagmedia zetten.
dit is minder tijd rovend.

allround dj's?in discotheken?branden denk wekelijks ook wel een cd of 20 weg.
slepen met koffers aan cd's?
al staan er?cdj-2000's?is het enige wat ze mee hoeven te nemen een externe harddisk.

ik zie alleen maar voordelen aan een cdj-2000 in de dj wereld.
en ik denk zelfs zoveel voordelen dat de dj's hun rider snel aan gaan passen.
en snel de cdj1000 in de clubs gaat vervangen.

een?club eigenaar huurt mischien?3 x een cdj-2000 en daarna gaat ie toch aan zijn oren krabben of het niet slimmer is om ?om een setje te kopen.

ik zeg binnen 1 jaar?de nieuwe club standaard.

http://www.djsounds.com/ launchparty amsterdam
met reacties van dj's

Klopt deels ik zelf brand zeker 3 a 4 cd's per week (meestal 1 per genre) alleen zolang je geen top DJ bent en een CDJ-2000 kan eisen. Wordt het behelpen, gelukkig kom ik veel plaatsen waar ze CDJ-1000's hebben maar ook op veel plaatsen waar ze Denons hebben (geen probleem ofzo maar met een rekordbox hoef ik daar niet mee aan te komen). En die plaatsen die de MK3's hebben zullen wellicht overwegen om over te stappen.
De eigenaar van mijn residentie doet het voorlopig nog niet, maar waarom geen idee, we hebben 4 (jawel) MK3's waarvan er volgens mij al 1 meer dan 7 maanden in reparatie is. Althans ik heb er nog nooit 4 bij elkaar gezien terwijl we die, volgens wel ingelichte bronnen, toch zouden moeten hebben. En onder de booth staat er eentje nieuw in doos (zovaak getwijfeld om dat ding aan te sluiten haahah). Maar van de 4 zijn er dus maar twee aangesloten. Dus alle 4 verpatsen voor 2 2000's hihihi Happy, laughing...
Als Pioneer nu ook met een goede 19"er komt die dit ook aan kan (of wellicht is dat al de MEP-7000)... dan voorzie ik wel voordelen.
User edit by nils7 on 26-09-2009 @ 13:04:31 (100%)
Flexii    posted on 26-09-2009 16:48
Mijn baas is er ook over na aan het denken er meteen 2 te kopen (cdj 2000), omdat het zoals anderen hier ook al zeggen, waarschijnlijk niet lang gaat duren voordat iedereen die dingen op zijn rider gaat zetten (althans de grotere namen dan)
Lead    posted on 02-10-2009 01:02
Poster: nils7
Als Pioneer nu ook met een goede 19"er komt die dit ook aan kan (of wellicht is dat al de MEP-7000)... dan voorzie ik wel voordelen.

Beter dan de MEP-7000 zal het voorlopig wel niet worden, die speler is net uit. Ga hem eens proberen, d'r zitten leuke dingen in de MEP.

Poster: nils7
Ik moet het toch van mij afschrijven... Winking my eye een tijdje terug had ik een collega DJ (op nadruk op had want hij mocht niet meer terug komen whehe) maar hij meldde mij al een tijd terug dat meneertje met een CDJ-1000 MK4 had mogen test draaien bij Pioneer in Amerika. En spontaan, toen ik hem gisteren sprak, was het gisteren opeens een CDJ-2000. En hij meldde mij ook nog eens vrolijk dat je rekordbox als CDJ eigenaar kon downloaden, graties, met je pioneer product code. En dat de loopjes via USB en SD kaart van Rekordbox ook op de CDJ-400 en CDJ-1000 MK3 werken...

Ik weet wel zeker dat hij je in het ooitje neemt.

Rekordbox heeft een registratie key nodig die je bij een CDJ krijgt. Natuurlijk download je daarna altijd de laatste versie van de software en daarbij gebruik je de key. Maar zo doe je het meestal met software, je weet nooit hoe lang een doos in een winkel heeft gestaan.

Rekordsbox is NIET compatible met spelers die al op de markt zijn. Rekordbox exporteerd USB devices die je gebruikt aan een CDJ. Als je zo'n stick in je CDJ-400 stopt blijf je hopeloos bladeren, die gebruikt de index file niet.

Cue punten van SD van een MK3 werken wel in de CDJ-2000, maar je kunt ze niet importeren in Rekordbox, tenminste niet tot wat ik nu geprobeerd heb....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 02-10-2009 01:04 (25%)
Snoey    posted on 02-10-2009 01:58
Neem aan dat die software en key gewoon te kraken is, (zal worden). Dan kunnen de mensen zonder die spelers ook goed gebruik maken van de opties.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Prozei    posted on 02-10-2009 07:33
Neem aan dat die software en key gewoon te kraken is, (zal worden). Dan kunnen de mensen zonder die spelers ook goed gebruik maken van de opties.
 Moet een kraker wel aan de software zien te komen deze gaan geen 1300? betalen voor stukje software
tairip    posted on 02-10-2009 08:20
Ik weet niet of het waar is maar ik hoorde dat er helemaal geen key op zit? Deze informatie heb ik ergens uit wandelgangen, is dus niet betrouwbaar maar we zullen zien.
Lead    posted on 02-10-2009 08:32
De test (beta) versie tot .95 hadden geen key, versies hoger dan dat wel.
Maar lijkt me sterk dat iemand dat weet, want zelfs Laidback Luke heeft de firmware pas meegemaakt vanaf het moment dat er een key nodig was. Het test team bestond verder uit geen Nederlanders (behalve ik) dus schat de kans op 'broodje aap' verhaal redelijk hoog.
Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 02-10-2009 08:41
Komt er nog zo`n mooi demo filmpje van je zelf, Lead.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
niiicola    posted on 02-10-2009 15:57
Even aan de admins:

Ik heb jullie al wat PM's gestuurd maar ik krijg geen mailtje terug ofzo...
Dit is mijn adres:

>PRIVACY!!<

Waarneer krijg ik mijn prijs binnen??Tongue
Gewoon.
Mod edit by Lead on 04-10-2009 02:48 (26%)
Jorrit    posted on 02-10-2009 16:04
Poster: Lead
Rekordbox heeft een registratie key nodig die je bij een CDJ krijgt. Natuurlijk download je daarna altijd de laatste versie van de software en daarbij gebruik je de key. Maar zo doe je het meestal met software, je weet nooit hoe lang een doos in een winkel heeft gestaan.

Rekordsbox is NIET compatible met spelers die al op de markt zijn. Rekordbox exporteerd USB devices die je gebruikt aan een CDJ. Als je zo'n stick in je CDJ-400 stopt blijf je hopeloos bladeren, die gebruikt de index file niet.

Cue punten van SD van een MK3 werken wel in de CDJ-2000, maar je kunt ze niet importeren in Rekordbox, tenminste niet tot wat ik nu geprobeerd heb....

Dus als ik het goed begrijp heeft de gemiddelde DJ die zo nu en dan in een club draait geen reet aan de USB functie van de CDJ-2000?
Prozei    posted on 02-10-2009 17:11
Werk ook zonder alleen heb je dan niet de voordelen van rekordbox.
Je kan dan dus niet je sets zo voorbereiden met cue en loop's.
Je kan je database niet zo goed sorteren als met.
Is het eigenlijk net een cdj 400 zoals gezegt wordt.

dit kan denk wel een groot nadeel worden van de cdj2000.
Mod edit by Prozei on 02-10-2009 17:19 (100%)
Sebasz    posted on 02-10-2009 17:22
nice spelertjes
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

379 Users online: 145 Guests (234 Unknown)
Pages generated today : 51.698
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.666.060