CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (7/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Prozei    posted on 23-09-2009 12:16
Ik hoorde dat er nog maar 1 900 in nl was en die stond bij het tafeltje bij lead.
Cyspoz    posted on 23-09-2009 13:00
Ik vond het artikel op AboutDJ maar een flodderig verhaal waar ik niet zoveel mee kon. Ik verbaasde me ook toen ik de uitspraak over de appel van de boom tegen kwam.
AboutDJ:
Pioneer heeft het dus slim aangepakt met de CDJ-2000 door de appel niet al tever van de boom te laten vallen...

skatchworx:
Pioneer DJ would be crazy to have the new CDJ apple fall far from the tree...

Die stond ook al in een eerder gepost betoog van skatchworx?waar DJ-Emotion hier al eerder een linkje naar plaatste. Misschien onbewust of toeval.

Ik wacht nog steeds op een review van het product van iemand die het idee en concept van Pioneer accepteert en vervolgens de praktijk hiervan bekijkt. Veel DJ's, goed?en slecht zijn maar chaoten als het aankomt op muziek verzamelen. Als je volgens het nieuwe Pioneer concept gaat werken, of enig andere DVS systeem, dan is dat nogal een omschakeling. Ik vraag me af of Pioneer met Rekordbox daar echt bij gaat helpen of niet. En hoe hoog is die drempel? Weegt het op tegen het gemak wat je er vervolgens mee zult hebben.
User edit by Cyspoz on 23-09-2009 @ 13:01:35 (1%)
Reind    posted on 23-09-2009 13:23
Poster: Cyspoz
Ik vond het artikel op AboutDJ maar een flodderig verhaal waar ik niet zoveel mee kon. Ik verbaasde me ook toen ik de uitspraak over de appel van de boom tegen kwam.

Puur toeval ben ik bang.

Grappig is wel dat mensen het verhaal OF niets vinden, OF het er mee eens zijn... Geluiden op de avond zelf waren ook een beetje gemengt bij de mensen die ik heb gesproken. Iedereen vond het een mooi apparaat wat waarschijnlijk ook wel weer gretig aftrek zal vinden MAAR of het nou ook echt weer de standaard zal gaan worden waren de meningen over verdeeld.

Poster: Prozei
Ik hoorde dat er nog maar 1 900 in nl was en die stond bij het tafeltje bij lead.

Lead stond bij het eerste tafeltje geloof ik en volgens de mensen die zeggen dat er een 900 was stond die bij het 2? tafeltje... hoe dan ook, ik heb hem niet gezien (was ook stervens druk bij alle tafeltjes dus de kans is vrij groot dat je iets mist). Komt wel zodra de eerste review samples beschikbaar zijn, ik kan in ieder geval niet wachten op de 2000.

User edit by Reind on 23-09-2009 @ 13:26:25 (82%)
Cyspoz    posted on 23-09-2009 13:30
Ja?ik denk dat het vooral komt omdat we die CDJ-2000 en CDJ-900 allemaal wel geloven. Pioneer bouwt al jaren kwaliteitspul wat goed te bedienen is. Dus tot daar zal het wel goed zitten. Of het nieuwe idee met Rekordbox ook goed gaat werken, hebben ze?trouwens?slim uitbesteed, is voor vele een vraag? Dat is iets wat echte DJ's moeten gaan aantonen en reviewen. Laidbake Luke zal er zijn voordeel mee kunnen doen, maar geld dat ook voor andere mensen die een andere manier van draaien hebben en op een ander niveau draaien?
En als je de CDJ-2000 gebruikt zonder het Rekordbox concept, is het dan nog een toegevoegde waarde. Die beat cutter zit toch al jaren als Roll effect op de DJM-800 met slip mogelijkheid zelfs.
User edit by Cyspoz on 23-09-2009 @ 13:31:01 (1%)
Prozei    posted on 23-09-2009 13:36
Ik denk dat het wel een standaard wordt gewoon het feit dat hetzelfde als?een cdj1000?is.met het?voordeel?op localtie zonder problemen een laptop aan kan sluiten. Veel dj's willen over naar timecoded of iets dergelijks of live met ableton. Nu hang je je laptop aan de cdj- 2000 en je ben klaar om je set te doen.dit geeft?gewoon een hele berg meer mogelijkheden en minder problemen.hoe zou jij als dj het vinden als er 10 min voor het einde van je set een mongool met een macbook aan komt lopen en je opzij duwt om alles?aan te sluiten??
met de cdj2000 is dit probleem verdwenen.

De top dj's hoeven geen lading cd's te branden. stappen het vliegtuig in met een MacBook of laptop. tijdens de vlucht bereiden ze hun set voor. normaal moest dit vooral thuis gebeuren.
nu kunnen ze overal te wereld hun media van het internet en dergelijke pluggen en op de olslagmedia zetten.
dit is minder tijd rovend.

allround dj's?in discotheken?branden denk wekelijks ook wel een cd of 20 weg.
slepen met koffers aan cd's?
al staan er?cdj-2000's?is het enige wat ze mee hoeven te nemen een externe harddisk.

ik zie alleen maar voordelen aan een cdj-2000 in de dj wereld.
en ik denk zelfs zoveel voordelen dat de dj's hun rider snel aan gaan passen.
en snel de cdj1000 in de clubs gaat vervangen.

een?club eigenaar huurt mischien?3 x een cdj-2000 en daarna gaat ie toch aan zijn oren krabben of het niet slimmer is om ?om een setje te kopen.

ik zeg binnen 1 jaar?de nieuwe club standaard.

http://www.djsounds.com/?launchparty amsterdam
met reacties van dj's
Mod edit by Prozei on 23-09-2009 16:11 (100%)
Basrose    posted on 23-09-2009 19:02
Ja de 900 zag ik ook meer als de grote broer van de 800 en de kleine broer van de 2000.

Ik heb hem even getest en hij voelde net als een cdj-1000 vind ik. Maar dan met een groter scherm en de usb functie. Wat ik grappig vond is dat je bij de cdj-2000 ook op kleur kan zoeken (elke genre heeft een aparte kleur) Dit stond ook in het menu van de cdj-900 maar deze heeft geen kleurenscherm!

vond ik wel een grappig puntje.
Curd    posted on 23-09-2009 19:10
Ik vind de nieuwe spelers er wel vet uit zien. Klaar om het digitale dj-tijdperk in te duiken, zeg maar. Alleen heb ik met m'n traktor scratch time-code systeem eigenlijk dezelfde (op het eerste zicht althans) mogelijkheden waardoor een overstap naar de nieuwe spelers toch niet zo primair zijn.
Komt Pioneer hier niet een klein beetje te laat met deze 2 nieuwe spelers?!?
Daarbij (dit is persoonlijk) lees ik liever mijn gegevens v/d tracks af op mijn 15inch scherm dan op een kleine display op de speler zelf. Het extra gewicht van een laptop (zeker mijn macpro weegt een pluimpje) weegt hier toch niet tegenop tov het gebruiksgemak. Als je dit dan?combineert met een goeie controller heb je volgens mij een?zeer complete set die weliswaar minder compact zal zijn als een setje van 2 CDJ 2000's; als je echter?eens bekijkt wat je pakweg 10 jaar geleden mee moest zeulen, is een laptop?+ controlle helemaal geen opdracht Thumbs Up ?
Delcone    posted on 23-09-2009 20:58
LLCoolP    posted on 23-09-2009 21:09
Poster: Delcone
eindelijk een knap filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=wCmoKuMpMzI

Fijne close up!

Coolschrok alleen even toen ik daar wat drank naast de NIEUWE cd spelers zag staan, boeit hun dus niks als deze al kapot zijn CoolShow some respect!

Join the party and become famous!
Woudtje    posted on 23-09-2009 21:16
Ik dacht ff van; Zit die gozer daar nou te snuiven op de achtergrondCool.
Bouncy    posted on 23-09-2009 21:27
Poster: LLCoolP

Fijne close up!

Coolschrok alleen even toen ik daar wat drank naast de NIEUWE cd spelers zag staan, boeit hun dus niks als deze al kapot zijn CoolShow some respect!

Euhm... je stelt je wel een beetje aan.... je doet net alsof die nieuwe speler GOD is ofzo...
Roalin    posted on 23-09-2009 21:52
Poster: Bouncy

Euhm... je stelt je wel een beetje aan.... je doet net alsof die nieuwe speler GOD is ofzo...

Precies, er staat toch het merk Pioneer op, dan zal die toch wel tegen een beetje wijn kunnen...
Victor    posted on 23-09-2009 22:19
Poster: Roalin
Precies, er staat toch het merk Pioneer op, dan zal die toch wel tegen een beetje wijn kunnen...

Ik hoop dat je dat als geintje bedoelt...
Bouncy    posted on 23-09-2009 22:40
Poster: Victor

Ik hoop dat je dat als geintje bedoelt...

nee, dat doet ie niet, een uit muziekspeler voor dit doel en voor deze prijs moet dat kunnen hebben
Dolivieira    posted on 23-09-2009 22:59
Poster: Bouncy

nee, dat doet ie niet, een uit muziekspeler voor dit doel en voor deze prijs moet dat kunnen hebben

Onzin !! Maak niet uit wat voor naam er op staat ze kunnen er allemaal niet tegen. Electronica en vocht gaan niet samen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Cyspoz    posted on 23-09-2009 23:19
Dateq mixers en nog een aantal andere kunnen redelijk wat drank hebben door het gebruikte design. De verticaal gemonteerde printplaten zorgen ervoor dat drank langs de elektronica af gaat en onderin de behuizing komt die op dat moment als een soort van lekbak functioneert. Maar dat zijn denk ik ook wel meteen de enige uitzonderingen. Van CD spelers ken ik er geen enkele die er tegen kan.

Ooit ??n keer op een typisch studenten feestje iemand een volledig flesje bier door een oude Philips huis-tuin-en-keuken versterker zien gieten. Dat deed die kerel erg goed want het ging precies over het koelrib langs de meeste elektronica af. Geloof dat het beest nog een uur heeft gewerkt voordat de zekering er uit vloog.

Volgens mij kunnen de meeste spelers wel tegen wat spetters drank maar is het altijd funest als dat plak spul onder knoppen komt en bij schakelaars.
User edit by Cyspoz on 23-09-2009 @ 23:21:09 (18%)
Reind    posted on 23-09-2009 23:37
Van CD spelers ken ik er geen enkele die er tegen kan.

Moet je voor de gein eens een keer een setje CDJ's inspecteren na een seizoen op het strand... Ik heb ooit een keer een set van die dingen schoon staan vegen van binnen en je schrikt je echt kapot wat er dan allemaal uit komt en verbaasd jezelf er over dat het ding uberhaupt nog niet ontploft is of iets dergelijks.

Aan de oudere CDJ's zit maar 1 zwak punt en dat zijn de play/cue buttons en het jogwheel wanneer men ze in cases stopt welke op het jogwheel drukken. Verder kunnen CDJ's een hoop hebben... soms zelfs een beetje teveel.

Overigens is hier een keer een CDJ-1000 van de trap af gelazerd, iedereen die hier bij mij thuis is geweest weet wat voor k*t trap ik heb. De CDJ lag half uit elkaar en de behuizing zat vol met barsten en ook het jogwheel liep niet echt lekker meer maar hij werkte nog wel, dat is nou het grote voordeel van de boel simpel houden...

Poster: Delcone
eindelijk een knap filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=wCmoKuMpMzI

Die lui staan even een partij belachelijk in het rood te draaien zeg... niet te zuinig.
User edit by Reind on 23-09-2009 @ 23:38:56 (23%)
Bouncy    posted on 24-09-2009 07:34
Dateq mixers en nog een aantal andere kunnen redelijk wat drank hebben door het gebruikte design. De verticaal gemonteerde printplaten zorgen ervoor dat drank langs de elektronica af gaat en onderin de behuizing komt die op dat moment als een soort van lekbak functioneert. Maar dat zijn denk ik ook wel meteen de enige uitzonderingen. Van CD spelers ken ik er geen enkele die er tegen kan.

Ooit ??n keer op een typisch studenten feestje iemand een volledig flesje bier door een oude Philips huis-tuin-en-keuken versterker zien gieten. Dat deed die kerel erg goed want het ging precies over het koelrib langs de meeste elektronica af. Geloof dat het beest nog een uur heeft gewerkt voordat de zekering er uit vloog.

Volgens mij kunnen de meeste spelers wel tegen wat spetters drank maar is het altijd funest als dat plak spul onder knoppen komt en bij schakelaars.

Okee: stukje praktijk ervaring:
Wat doen wij als we buiten staan met apparatuur en het gaat regenen? JUIST! ALLES AAN laten staan!!!
sonik    posted on 24-09-2009 12:29
Poster: Woudtje
Ik dacht ff van; Zit die gozer daar nou te snuiven op de achtergrondCool.

Cool Dat dacht ik ook , ja
Kings    posted on 24-09-2009 14:38
Poster: LLCoolP

Fijne close up!

Zijn er genoeg die hun drinken OP een Technics SL1200 zetten... dat is veel respectlozer dan dit...
Snoey    posted on 24-09-2009 15:03
Ik zet ook me drinken neer op me draaitafel thuis, het zijn volwassen mensen, dus lijkt mij dat ze wel weten wat ze doen.. En bij feestjes en presentaties hoort tijdens en/of achteraf een drankje om te netwerken of te socializen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 24-09-2009 @ 15:04:39 (88%)
Basrose    posted on 24-09-2009 16:14
Poster: Snoey
?tijdens en/of achteraf een drankje om te netwerken of te socializen.

Daar heb je toch een bar voor? kan je gelijk nieuwe bestellen als het op is :D
Gerhard    posted on 24-09-2009 16:15
Over mijn JBS Systems mengpaneel is ook met een ruig feestje wel 2 bier flesjes ingegooit, ook mijn versterker ruikte hellemaal naar bier en daar zat ook bier in. daarna heeft het nog 2 nachten buitengestaan onder een afdakje. Dacht al dat ik nieuwe moest halen maar tot mijn grote verbazing deed alles het nog.
Al zal ik het niet bij een CDJ zetten of laten gebeuren.
User edit by Gerhard on 24-09-2009 @ 16:15:55 (21%)
Snoey    posted on 24-09-2009 16:19
Poster: Basrose

Daar heb je toch een bar voor? kan je gelijk nieuwe bestellen als het op is :D

Niet eens bediendes in lekkere pakjes bij Pioneer?
www.soundcloud.com/ten-hooven
MaximDJ    posted on 24-09-2009 16:27
Dat zou de sfeer wel verpesten!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

129 Users online: 74 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 15.172
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.124.690