CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (20/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

mrwhoopie    posted on 13-12-2009 22:48
Poster: Woudtje
@ estacy, Zo simpel is die vraag niet,hahaha. Kijk ze zeiden allemaal dat Pioneer zo goed was en alles perfect werkt. Nu heeft Pioneer een zeer uitgebreide speler ontworpen en nu zitten er ook bugs in de speler en de software.

Dit heb ik vandaag ook gemerkt als ik via het usb stickje werkte.
Ook heb ik al gemerkt dat je in rekordbox;de optie hebt om je tag te refreshen doe je dit,dan zeg rekordbox dat het nummer een niet afspeelbaar format is...ook heel vervelend.

De dn-s3700 is echt een hele goede speler. Zeker voor het geld! Op dit moment ff beter als de CDJ2000. Maar ik weet zeker dat met de volgende updates de cdj2000 een grote voorsprong pakt. Niet omdat hij zoveel beter is maar omdat deze speler door alle stukje software gaat worden ondersteund en ieder fabrikant zich gaat concentreren op de CDJ.

BTW. Ik weet niet of dit een bug is, maar als je in een nummer een loop hebt gemaakt en je laad de volgende track gaat de track automatisch spelen, oke. Druk je nu op de cue knop springt hij naar de inpoint van de loop van de vorige track, vet vervelend. Nu moet je eerst op pauze drukken dan weer terug naar het begin van de track en dan je cue point bepalen.

Als je dit niet doet springt hij iedere keer terug naar je vorige track.

Kan je dat automatisch starten van een track niet uitzetten?

timmy90    posted on 13-12-2009 22:51
ik heb uit zeer goede bron vernomen dat er ook een nieuwe mixer volgt...
die zoude gekleurde ledjes onder de platter doen brande in combinatie met hoe ver de fader
op het mengpaneel open staat...
nils7    posted on 13-12-2009 22:55
Poster: timmy90
ik heb uit zeer goede bron vernomen dat er ook een nieuwe mixer volgt...
die zoude gekleurde ledjes onder de platter doen brande in combinatie met hoe ver de fader
op het mengpaneel open staat...

En het is al zo'n kerstboom... echt als ik er 1 voor de kerst zou krijgen en hij zou onder de boom liggen moeten mensen goed kijken welke van de twee lichtgevende objecten nu de kerstboom is Winking my eye.
Verder geinig ding hoor maaruh wat is de meerwaarde van de stand van de fader in de jog te kunnen zien?
Woudtje    posted on 13-12-2009 22:57
Staat volgens mij gewoon aan.

edit; yep staat gewoon aan.

Zat met mijn neus te kijken, stond niet aan?Cool.
nils7    posted on 13-12-2009 23:00

Nu is de hamvraag: is het probleem opgelost Winking my eye

Misschien dat je loop-verleng-probleem ook is opgelost... aangezien die het begin van de loop cue't (waarschijnlijk)Confused
User edit by nils7 on 13-12-2009 @ 23:01:21 (54%)
timmy90    posted on 13-12-2009 23:00
Poster: nils7

En het is al zo'n kerstboom... echt als ik er 1 voor de kerst zou krijgen en hij zou onder de boom liggen moeten mensen goed kijken welke van de twee lichtgevende objecten nu de kerstboom is Winking my eye.

Verder geinig ding hoor maaruh wat is de meerwaarde van de stand van de fader in de jog te kunnen zien?

weet ik niet, maar dat is wat ik heb horen zeggen...
Woudtje    posted on 13-12-2009 23:01

Nu is de hamvraag: is het probleem opgelost Winking my eye

Ja, geen probleem meer,hahaha

Woudtje    posted on 13-12-2009 23:06

Misschien dat je loop-verleng-probleem ook is opgelost... aangezien die het begin van de loop cue't (waarschijnlijk)Confused

Nee ,helaas. Blijft net zo kut als dat het was. Ik snap niet dat ze dat zo hebben gemaakt. Op de dn-s3700 werkt het goed met traktor en serato ook. Waarom maakt pioneer het dan weer zo. Nu kan je niet on de fly ff een 16 bar loop maken en dat dan je muziek nog gelijk loopt. Er is niet mee te werken. Jammer.
Woudtje    posted on 15-12-2009 17:51
Taktor pro 1.2.3 is gereleased. HID support voor de cdj2000. Ga meteen ff kijken hoe dat werktCool?.
Adrien1989    posted on 15-12-2009 17:53
Ben ?benieuwd
Woudtje    posted on 15-12-2009 17:55
Nou moet nog ff wachtenCool. De moderator was ff te snel met postenCool. De file zal vanavond wel te downloaden zijnCool.
justjustin    posted on 15-12-2009 17:55
ga denk ik toch voor de cdj900...Prima voor thuis...en met recordbox kan ik dan keurig alles beheren!
Woudtje    posted on 15-12-2009 18:13
Er is trouwens ook een nieuwe 1.0.2.4 update voor Recordbox?Cool.
Mantana    posted on 15-12-2009 18:41
Nice :D gelijk ff checken.

Hopen dat die Pro Link nu wel werkt.
Edit: Pro DJ Link werkt nog niet las ik net op de website.
User edit by Mantana on 15-12-2009 @ 18:44:35 (91%)
XMatiC    posted on 15-12-2009 18:45
Meeste zeggen dat rekord box :
soms wat traag is , is dat zo ?
www.youtube.com/LennertDJ
Woudtje    posted on 15-12-2009 19:03
Poster: XMatiC
Meeste zeggen dat rekord box :
soms wat traag is , is dat zo ?

Bij mij niet. Heb wel andere problemen, zo als bijv. het niet kunnen toevoegen van mijn playlists uit itunes. Weet niet hoe het is na de update.
Ben trouwens Traktor 1.2.3 aan 't downloaden. Ben benieuwd hoe de cdj het gaat doen.
Woudtje    posted on 15-12-2009 19:23
Eerste indruk is wel oke. Een backspin maken in vinyl mode doet het niet goed en ik kom niet uit mijn playlists om daarna een nummer te selecteren.
De jog kleurt trouwens rood en knippert op de maat van de muziek, grappig.
De pitch is trouwens ook prima, veel nauwkeuriger als in normale midi mode.
Adrien1989    posted on 15-12-2009 19:30
Dus in principe is het verreweg van perfect.
Woudtje    posted on 15-12-2009 19:35
Nou nee dat niet hoor. Ik ben er net 5 min. mee bezig. Een goede backspin maken doet hij niet, maar je kan wel goed door een nummer scrollen. Zit alleen te kijken hoe het zit met loopen. Krijg het nog niet voor elkaar om een loop te verlengen. Het inkorten werkt wel super, maar dat is al snel vergeleken met de WAARDELOZE loop functie van Pioneer.
Ik ga nog ff kutten, ik hou jullie wel op de hoogteCool.
Tomazos    posted on 15-12-2009 19:37
. Het inkorten werkt wel super, maar dat is al snel vergeleken met de WAARDELOZE loop functie van Pioneer.

Ik ga nog ff kutten, ik hou jullie wel op de hoogteCool.

loopen in de software.. of op de pioneer zelf?
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Adrien1989    posted on 15-12-2009 19:40
Denk de speler zelf. Met de Traktor loop functie is nl niets mis.
Woudtje    posted on 15-12-2009 19:41
Loopen in de software. Heb het trouwens door hoe je de loop kan verlengen, Gewoon op dezelfde manier als normaal op de cdj, ZALIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu kan je tenminste wel fatsoenlijk loopen. Dat van Pioneer is gewoon om te schamen!!!!! EN DAT MEEN IK SERIEUS.
Mantana    posted on 15-12-2009 21:04
@ Woudtje: Wat is jou reden eigenlijk om Traktor te gebruiken? Ik zie het als een softwareprogramma dat je via MIDI aan kunt sturen. Wanneer de update van RekordBox er is om via LAN muziek van je laptop in je CDJ te laden heeft Traktor toch geen toegevoegde waarde meer? Of zie ik dat verkeerd?
En wat vind jij niet goed aan de loopfunctie van Pioneer zelf?
Woudtje    posted on 15-12-2009 21:29
Als je bij Pioneer een 4 beat loop maakt is alles goed. Als je n u de loop wil vergroten naar bijv. een 8 bar loop beginnen de problemen. OP het moment dat je de loop verlengt begint de loop meteen opnieuw. Dit is heel raar want normaal verander je alleen de outpoint van de loop en begint de loop pas opnieuw als hij de outpoint heeft bereikt.

Als je dus aan het draaien bent en de muziek loopt gelijk en je maakt een 8 bar loop on the fly loopt je muziek nooit meer gelijk. Hierdoor kan je alleen maar een 4 bar loop gebruiken.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt op een van mijn Dn-s3700.?

Trouwens als je de verkort gebeurt gewoon het zelfde.

Ik denk dat het wat te maken heeft met de quantize functie. Iedere keer als je de loop verandert moet hij opnieuw de aantal beats bepalen denk ik.

User edit by Woudtje on 15-12-2009 @ 21:29:14 (1%)
mrwhoopie    posted on 15-12-2009 21:51
Bij mij doet de CDJ de backspin toch wel perfect hoor.
Ik hbeb gisteren eens met de CDJ900 gewerkt,wetende dat ik altijd gedraaid heb op CDJ1000/DVJ1000 vind ik hem erg plastiekerig aanvoelen,de knoppen zijn niet mooi afgewerkt,het display is niet mooi afgewerkt,ik zou hem nooit kopen.
Wat ik dit weekend gemerkt heb is dat de CDJ2000 ergonomischer is,als ik mijn hand op de CDJ1000 legde vroeger voelde je dat het een groot lomp hoekig toestel was,de cdj2000 zijn mooi afgeschuinde zijden voelen veel aangenamer als ik er mijn hand op leg.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

178 Users online: 12 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 21.947
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.317.643

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use