CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (13/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Devotion    posted on 24-11-2009 15:34
Poster: djdolivieira

DJ`s zouden ook eens een keer normaal kunnen drukken, Ik heb al 3 jaar mijn CDJs en de knoppen zijn zoals nieuw.

Helemaal mee eens! Ken DJ's die CDJ 1000's stapelen om ze van de ene zaal naar de andere te brengen (en het raar vinden dat de jog een scratch detecteert al ze gaan pitchen)...
Dolivieira    posted on 24-11-2009 17:07
Zo slopen ze de boel.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Snoey    posted on 24-11-2009 17:33

DJ`s zouden ook eens een keer normaal kunnen drukken, Ik heb al 3 jaar mijn CDJs en de knoppen zijn zoals nieuw.

Dat is geen oplossing, in dat geval ben ik afhankelijk hoe andere Dj's met gear omgaan.
www.soundcloud.com/ten-hooven
RiX    posted on 24-11-2009 17:38
Dan vraag je je toch af waarom ze de belangrijkste buttons niet hufterproof maken, niet waar?
Snoey    posted on 24-11-2009 17:49
Exact, en het merk luistert toch zo goed naar de dj's?
Winston    posted on 24-11-2009 22:21
Het merk zegt ook in de manual hoe je ermee behoort om te gaan.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 24-11-2009 22:31
Inderdaad, en hufterproofknopjes bestaan helaas niet.
User edit by Dolivieira on 24-11-2009 @ 22:31:24 (4%)
Snoey    posted on 25-11-2009 08:18
Poster: Winston
Het merk zegt ook in de manual hoe je ermee behoort om te gaan.

Ja dat is leuk als je zelf verantwoordelijk bent voor de spelers! Echter in mijn geval werk met spelers die de hele week door verschillende Dj's gebruikt worden. Dus ben ik niet alleen verantwoordelijk voor hoe ik met de spelers omga, maar ook afhankelijk hoe andere mensen met de spelers omgaan.?

En als in 80% van de tenten waar ik kom draaien, de knoppen zodanig naar de kloten zijn, dat ik direct op de printplaat sta te tikken, dan is dat toch wel ernstig! En der zijn andere merken die knoppen hebben, die jaren meegaan. Numark CDN88 en de Denon spelers als voorbeeld. In de apres ski tenten werkten ze heel veel met die CDN's en die apres ski dj's gaan een stuk ruwer om met die knoppen, alles moet snel. Waarom houden die het dan langer uit??

Ik vind het persoonlijk te makkelijk om te zeggen, de fout ligt 100% bij de dj's. Daar bereik je geen oplossing mee, een oplossing komt namelijk altijd van twee kanten. Ja, sommige Dj's moeten zuiniger met andermans spullen omgaan, maar dit probleem komt op zo'n grote schaal voor, dat ook Pioneer een keer achter zijn oren mag krabben of die knoppen misschien wat duurzamer gemaakt kunnen worden.?

Voor een product dan tussen 700 en 1300 euro kost, en wel 2 tot 4 keer per jaar gerepareerd moet worden, is te abnormaal!?

En dan ben ik niet enige die er zo over denkt, de managers worden er ook helemaal gek van, dat die knoppen constant kapot gaan.?

RiX    posted on 25-11-2009 09:03
Voor de Pioneer kenners: Waarom zijn de rubbertuch-buttons vervangen door harde buttons? Die rubbertuch-buttons kunnen meer hebben... Was dat puur om de looks?
Bouncy    posted on 25-11-2009 09:12
Ik vind het deels de schuld van pioneer dat het spul zo snel kapot gaat, die CDJ's zijn eigenlijk fokking fragile als je het vergelijkt met de rest wat we normaal gesproken mee nemen op een klus (speakers, licht...). En dat er mee gesmeten word, tsja, dat gebeurd nou eenmaal in de licht/geluid wereld en daar heeft het maar tegen te kunnen (en als je een fatsoenlijk gerespecteerd merk hebt, kan het er tegen!). (ik zal niet weer over mijn axisjes beginnen, welke ik gewoon los in de aanhanger flikker...)

Rubbertouch, volgens mij word de knop dan langzamer (correct me if i'm wrong..)

Misschien snappen mensen ook waarom verhuurbedrijven liever een Dateq menger (en dan Denon spelers o.i.d) in hun assortiment hebben dan een Pioneer (alhoewel de DJM een stuk steviger is dan de CDJ..)
User edit by Bouncy on 25-11-2009 @ 09:12:56 (1%)
MaximDJ    posted on 25-11-2009 09:15
Poster: Snoey

Ik vind het persoonlijk te makkelijk om te zeggen, de fout ligt 100% bij de dj's. Daar bereik je geen oplossing mee, een oplossing komt namelijk altijd van twee kanten. Ja, sommige Dj's moeten zuiniger met andermans spullen omgaan, maar dit probleem komt op zo'n grote schaal voor, dat ook Pioneer een keer achter zijn oren mag krabben of die knoppen misschien wat duurzamer gemaakt kunnen worden.?

Voor een product dan tussen 700 en 1300 euro kost, en wel 2 tot 4 keer per jaar gerepareerd moet worden, is te abnormaal!?

En dan ben ik niet enige die er zo over denkt, de managers worden er ook helemaal gek van, dat die knoppen constant kapot gaan.?

Helemaal mee eens! Misschien kan Lead eens een balletje opgooien? Maar eigenlijk is het voor Pioneer ecnomisch ook wel weer goed geregeld...Elke keer hebben ze nieuwe knopppen nodig, of ze kopen gelijk maar een hele nieuwe CDJ Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
RiX    posted on 25-11-2009 09:17
Mijn CMX-3000 van Pioneer heeft die rubbertouch-buttons en ze zijn instant-start hoor... werkt als een trein, eh TGV!
Sandr    posted on 25-11-2009 09:22
Feit is wel dat ik de cue en play knop van de cdj's lekker vindt werken (als ze in orde zijn) dan de "softe" knoppen van denon.

Reageren voor mijn gevoel sneller en directer, bovendien kan je ze niet "scheef" induwen.

Maar als ze kapot zijn is er niks vervelenders om mee te werken. Zodra je een beetje geluidsset heb staan springt je cd speler op pauze of cue door de bas. Je hebt ook snel dat je op play druk, dat hij dan je druk als 2x interpreteert en dus een miliseconde afspeelt en dan weer op pauze springt.

Zeer vervelend!

Echter vraag ik me wel af wat het systeem is onder de hotcue's. Daar zie ik namelijk ook nogal wat op geramd worden maar daar heb ik nog nooit iemand over gehoord dat ze kapot waren?
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 25-11-2009 @ 09:23:03 (3%)
Dolivieira    posted on 25-11-2009 22:23
Maar hufterproof knoppen bestaan niet./
Woudtje    posted on 25-11-2009 22:41

Ik denk dat de knoppen op een drum machine daar wel heel dicht in de buurt komenCool. Je hebt zacht zoals bij Denon en hard zoals bij de Pioneer maar je kan er ook tussen in gaan zitten natuurlijk.
Gagarin12    posted on 26-11-2009 01:47
Poster: Woudtje

Ik denk dat de knoppen op een drum machine daar wel heel dicht in de buurt komenCool. Je hebt zacht zoals bij Denon en hard zoals bij de Pioneer maar je kan er ook tussen in gaan zitten natuurlijk.

een drum machine? de 909 heeft computertoetsen, electribes "zachte", elektron "harde", ...

Gagarin
Woudtje    posted on 26-11-2009 06:30
Poster: Gagarin12
Poster: Woudtje

een drum machine? de 909 heeft computertoetsen, electribes "zachte", elektron "harde", ...

Gagarin

Sorry, ik bedoel een drumpad zoals een MPD of een NI Machine etc. Die knoppen zijn ontworpen om op te rossenCool.

User edit by Woudtje on 26-11-2009 @ 06:37:13 (3%)
JollyJunkie    posted on 26-11-2009 06:50
De knoppen op een MPC kunnen volgens mij bij niet kapot nee.
Snoey    posted on 26-11-2009 07:04

Niemand vraagt hier hufterproof knoppen, je kan ook je even je bril afzetten en je inleven in de situatie van andere mensen, in plaats steeds vanuit 1 kant tegen het probleem aan te kijken.?

Enige wat hier verlangt wordt, is dat die knoppen wat langer mee gaan dan ze nu doen. Als die dingen slechts 1 keer het jaar nieuwe knopjes nodig heeft, dan is dat al een hele vooruit gang!
Bartjens    posted on 26-11-2009 07:43
Poster: Bouncy
Ik vind het deels de schuld van pioneer dat het spul zo snel kapot gaat, die CDJ's zijn eigenlijk fokking fragile als je het vergelijkt met de rest wat we normaal gesproken mee nemen op een klus (speakers, licht...). En dat er mee gesmeten word, tsja, dat gebeurd nou eenmaal in de licht/geluid wereld en daar heeft het maar tegen te kunnen (en als je een fatsoenlijk gerespecteerd merk hebt, kan het er tegen!). (ik zal niet weer over mijn axisjes beginnen, welke ik gewoon los in de aanhanger flikker...)

Misschien snappen mensen ook waarom verhuurbedrijven liever een Dateq menger (en dan Denon spelers o.i.d) in hun assortiment hebben dan een Pioneer (alhoewel de DJM een stuk steviger is dan de CDJ..)

Vind ik een erg vreemde vergelijking....

In een gemiddelde speaker zit geen tot zeer weinig electronica. in een DJM en CDJ zit behoorlijk veel electronica. Het is dus vrij logisch dat je met een speaker kan gooien en niet met een CDJ...
www.djbrowbeat.com
KingDing3ling    posted on 26-11-2009 08:39
Knoppen zijn goed. Als je zijn servicebeurtjes 1x in het jaar doet dan gaan de knoppen een stuk langer mee. Dus een oproep aan de verhuur, clubs en discotheken om hun spullen op tijd te laten servicen.
RiX    posted on 26-11-2009 09:29
@ Bartjens: Denk dat Bouncy bedoelt: verhuur bedrijf gaat automatisch grof om met spul dat in een flightcase zit. Het is immers beschermd. Toch krijgt een djm of cdj dan wel rake klappen, ook al zit het in een case...
User edit by RiX on 26-11-2009 @ 09:30:22 (93%)
Snoey    posted on 26-11-2009 09:31
Poster: KingDing3ling
Knoppen zijn goed. Als je zijn servicebeurtjes 1x in het jaar doet dan gaan de knoppen een stuk langer mee. Dus een oproep aan de verhuur, clubs en discotheken om hun spullen op tijd te laten servicen.

Nee de knoppen zijn niet goed. Ze gaan meerdere keren per jaar kapot! En een knop die niet meer klikt, drukt direct op de printplaat, dan begint de echte schade pas.
KingDing3ling    posted on 26-11-2009 09:48
Poster: Snoey
Nee de knoppen zijn niet goed. Ze gaan meerdere keren per jaar kapot! En een knop die niet meer klikt, drukt direct op de printplaat, dan begint de echte schade pas.

1. Breng jij de spelers wel eens weg voor onderhoud / servicebeurt?
2. Als ie niet meer klikt moet je hem niet meer gebruiken! Dan is er al iets stuk!!! Dan is de schade nog beperkt door alleen de microswitch te laten vervangen. Als je door loopt te rammen gaat idd de printplaat stuk.
Snoey    posted on 26-11-2009 09:58
In september een nieuwe residentie waar 7 dagen in de week Dj's aan het werk zijn. Knoppen waren als nieuw, 2 maanden later zijn is speler 2 keer gerepareerd, 1 keer in de zaak zelf, daarna opgestuurd naar een pro. Die knoppen zijn nu weer als nieuw, maar dat ding is wel een week weg geweest.

De andere speler is 1 keer in de zaak gerepareerd, deze is nu ook opgestuurd naar een pro. En is er hopelijk volgende week weer.

Zaterdag 2 weken geleden, cdj1000mk3, de cue button lam, ik het verhaal vertellen over die printplaat. Week later, speler weg, opgestuurd voor reparatie, dat ding is in de zomer aangeschaft.?

In Zandvoort waar ik draaide, 2 keer per jaar knoppen van de cdj800 lam. Jaar later moest er 1 opgestuurd worden, duurde mooi 2 weken.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

139 Users online: 10 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 33.380
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.424.158