DJX750 vs. VMX1000 (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 13-09-2009 19:19
Hey DJR,

Ik pas dit topic even helemaal aan. Ik heb nog niet zo veel geld maar toch heb ik even een vraagje Tongue
Ik zit voor in de toekomst te kijken naar een 5 kanaals ipv. een 3 kanaals mixer.
Ik vond deze 2:

Behringer DJX750
(?184,95):

DJX750?
DJX750
DJX750
Specificaties:
- professionele 5-kanaals DJ mixer met stijlvol design
- 24-bit digitale effecten met geavanceerde parametercontrole
- intelligent dubbele auto-BPM counter met tijd en beat sync display
- super-smooth ultraglide faders die tot 500.000 keer meegaan
- XPQ stereo surround effect
- 3-bands toonregeling en precieze levelmeters per kanaal
- 3-weg kill switches
- monitor functie met master/cue balance controle
- auto-talkover functie met aparte dieptecontrole
- afmetingen (BxDxH): 32 x 37,8 x 10,4 cm

Behringer VMX1000 (?179,-):VMX1000??
VMX1000

VMX1000

Specificaties:
- professionele 7 kanaals DJ mixer met phono voorversterkers
- dubbele auto-BPM counter
- ultraglide faders
- XPQ stereo surround effect
- VCA-gecontroleerrde crossfader
- crossfader curve voor alle mix stijlen
- 3 band kill EQ (-32 dB) met EQ on/off schakelaar op stereo kanalen, gain control en level meters per kanaal
- monitor functie met PFL/main balance control en split optie
- auto-talkover functie met aparte depth en sensitivity control
- subwoofer output met x-over frequentie en level control voor aparte bas versterking
- gebalanceerde main en extra zone outputs

Welke is de beste?

Greetz.
Gewoon.
User edit by niiicola on 14-11-2009 @ 20:29:41 (100%)

What do you think about DJX750 vs. VMX1000 ??

Vote :   

niiicola    posted on 16-09-2009 08:51
Ik zie net dat de Numark M4 een scratch mixer is wat wordt daarmee bedoeld?
Gewoon.
main    posted on 16-09-2009 08:59
Poster: niiicola

ik weet het niet zeker maar wat ik denk:

de faders gaan heel lang mee en zijn speciaal gemaakt om te scratchen (ze bewegen dus heel makkelijk)
niiicola    posted on 16-09-2009 09:00
Dus de faders zijn alleen wat soepeler? Ok, dan maakt het niet uit Tongue. Ik zit nu op verschillende sites te kijken welke ik ga nemen, maar ik heb echt geen idee Sad
Gewoon.
niiicola    posted on 16-09-2009 09:18
Op deze site staan mooie foto's van de Reloop Acces 3! Je kan ze ook inzoomen enzo, nu ik die foto's gezien heb denk ik dat ik voor de Reloop ga Tongue
Gewoon.
niiicola    posted on 16-09-2009 11:10
Vinden jullie dat een goeie keuze, of niet?
Gewoon.
niiicola    posted on 16-09-2009 12:07
Alvast sorry voor alle dubbelposts want ik kan niet editten met m'n psp. Ik heb nog een vraagje en ik mag het eigenlijk niet vragen: Is redcoon een goeie webshop want daar is hij het goedkoopst?
Gewoon.
main    posted on 16-09-2009 12:52
verschil tussen reloop en behringer. behringer heeft kill switches en adjustable cf curve.
ik zou voor de reloop gaan!
niiicola    posted on 16-09-2009 13:14
Alvast sorry voor alle dubbelposts want ik kan niet editten met m'n psp. Ik heb nog een vraagje en ik mag het eigenlijk niet vragen: Is redcoon een goeie webshop want daar is hij het goedkoopst?

Laat maar, bij die site moet ik er garantie bij bestellen en dat is weer extra veel geld Sad
Gewoon.
TheDutchDecks    posted on 16-09-2009 19:55
Op deze site staan mooie foto's van de Reloop Acces 3! Je kan ze ook inzoomen enzo, nu ik die foto's gezien heb denk ik dat ik voor de Reloop ga Tongue

ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat ik het een goede keuzen vind want ik heb hem je zelf aangeraden,
maar volgende x geen web-shops meer neer zetten aub Cool
niiicola    posted on 16-09-2009 21:13
Sorry voor de mensen die hun mixer graag 2ehands willen verkopen, heb echt liever nieuw...
Gewoon.
Estacy    posted on 16-09-2009 21:28

Bij die prijs is het niet meer dan een verkoop praatje. Pas bij een hoger budget kun je gaan praten van speciale scratch mixers (bijv. Ecler HAK) die zijn ECHT gemaakt om te scratchen, tot 300 euro betekent het alleen dat er een crossfader opzit
edit: en die site? als je garantie er bij moet bestellen.... Op elk product zit zowiezo een jaar garantie, dus niet vertrouwen. Als je al ooit iets bij een webshop hebt besteld stel ik voor bij die webshop te blijven, weet je zeker dat de service goed is (doe ik altijd)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 16-09-2009 @ 21:29:45 (76%)
niiicola    posted on 17-09-2009 16:10
Poster: Estacy
edit: en die site? als je garantie er bij moet bestellen.... Op elk product zit zowiezo een jaar garantie, dus niet vertrouwen. Als je al ooit iets bij een webshop hebt besteld stel ik voor bij die webshop te blijven, weet je zeker dat de service goed is (doe ik altijd)

Ik zie nu dat je je garantie kan verlengen voor geld Tongue
Gewoon.
niiicola    posted on 23-09-2009 16:07
Poster: TheDutchDecks

ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat ik het een goede keuzen vind want ik heb hem je zelf aangeraden,
maar volgende x geen web-shops meer neer zetten aub Cool

Je mag ze toch wel noemen maar niet linken?
Gewoon.
Gerhard    posted on 23-09-2009 16:10
Mag ook niet, een tip ofzo wel Winking my eye
niiicola    posted on 23-09-2009 16:11
Ok dit mag dus wel?: Roodc*oon?
Gewoon.
Estacy    posted on 23-09-2009 17:03
die winkel zegt me dus niks, ik blijf lekker bij mijn afkortingen (zoals nieuwe lijn en onze vrienden in Goes)
En welke mixer kies je nu definitief:
User edit by Estacy on 23-09-2009 @ 17:04:28 (48%)
niiicola    posted on 03-10-2009 22:41
Ik ben van gedachte verandert, ik wil nog eventjes doorsparen en dan de Behringer VMX300 kopen.
Lijkt jullie dat een goeie keuze?
Ik ga ook een JB Systems HP 1500 kopen. En misschien als ik nog meer geld heb Tongue een Behringer DFX69.

Wat vinden jullie hiervan?
Gewoon.
ThijsG    posted on 03-10-2009 23:07
Over die koptelefoons kan ik je niets vertellen maar een vriend van mij heeft een VMX300 en ik vind het zelf niet zo'n top ding. Slappe rotary's, maar ook geen lekkere faders vind ik zelf. Gewoon niet echt lekker. Ik hoor ook van andere dat-ie niet zo goed in elkaar zit. ??Zelf ben ik heeeel erg tevreden met mijn 3kanaals Reloop RMX30. Heeft alles wat je wilt, en goed uitgewerkt. M?ar wel ietsje duurder. Die AA QD6 is ook zo slecht nog niet volgens mij...hij schijnt wel onleesbare VU's te hebben.
Suc6 nog!Winking my eye
tek-zotic    posted on 03-10-2009 23:07
ik heb niet zo'n goede verhalen gehoord over de behringer VMX
niiicola    posted on 03-10-2009 23:15
Op het internet vond ik best veel positive reviews...
Gewoon.
Bouncy    posted on 03-10-2009 23:35
Neem de Q-D6, iets beters vind je niet!
Winston    posted on 04-10-2009 01:20
De numark is geen scratch mixer, maar een battle mixer. Scratch mixers hebben speciale cross fader, 2 kanelen, hebben nooit effecten en zijn relatief smal.

Battle mixers meestal drie kanalen, vaak met effecten.

Clubmixers hebben minimaal 4 kanalen, vaak met effecten.

Dan nog de beginners mixers, 2 kanaals, geen speciale crossfader, geen effecten.

Ik zou de reloop nemen uit het lijstje, omdat beste prijs kwaliteit verhouding en de juiste basic lay out. De numark verliest op lay out volgens mijn criteria. Alhoewel de AA is ook niet gek, maar niet mijn merk.
Tic Toc
User edit by Winston on 04-10-2009 @ 01:21:45 (11%)
Estacy    posted on 04-10-2009 12:26
over je aankoop plannen Niicola, Koop die effecten unit niet, en gebruik het geld voor een betere HP. Sinds ik een wat duurdere HP heb, gaat het mixen gewoon een stuk beter! Bovendien is een HP een investering die je maar een paar keer maakt, een beetje HP gaat meer dan 4 jaar mee
niiicola    posted on 05-10-2009 07:58
Maar ik wil toch wel graag een goedkoop effecten paneeltje, omdat het niet zo lekker gaat met een bcd3000 Tongue
Gewoon.
Bramm14    posted on 06-10-2009 11:14
Maar ik wil toch wel graag een goedkoop effecten paneeltje, omdat het niet zo lekker gaat met een bcd3000 Tongue

Als je zegt ik wil graag een goedkoop mengpaneeltje,, dan zou ik zegge kijk is op www.lichtgeluidshop.nl

Daar hebbe ze best veel goed en goedkoop spul..

Suc6 nog!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

81 Users online: 8 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 24.355
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.406.230