Technics SL-1210 MKII
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kjell    posted on 13-09-2009 17:31
Hey,

Ik heb thuis een Technics SL-1210 MKII liggen. De platenspeler was van mijn vader, maar aangezien hij hem toch niet meer gebruikt, heb ik hem van de zolder gehaald.Cool
Het enige probleem is dat de naald kapot is (element is van Shure).
Nu is mijn vraag of iemand? mij een nieuw element (naald inbegrepen) kan aanraden die past op mijn platenspeler.
Zelf weet ik helemaal niets van platenspeler-naalden en daarom dat ik het hier eens vraag.
Graag zou ik dan ook nog een link willen naar een winkel (ik woon in Belgi?) waar ik dit element dan kan kopen.
Mijn max. bedrag dat ik er aan wil geven is 100 euro.( mag eventueel meer zijn)
Ik ga de platenspeler voornamelijk gebruiken voor het afspelen van oude en nieuwe lp's.

Zo dat was het zo een beetje, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gegroet Kjell

What do you think about Technics SL-1210 MKII ??

Vote :   

dJORD    posted on 13-09-2009 17:55
als je echt een goede naald/element wild zou ik voor concordegaan (niet veel vinyl kennis)
kjell    posted on 13-09-2009 17:57
Over concorde heb ik al heel wat gehoord, maar ik ben niet zeker of deze past op mijn platenspeler en waar ik deze kan kopen.

Wel bedankt voor de snelle reactieSmile
tairip    posted on 13-09-2009 18:02
Poster: dJORD
als je echt een goede naald/element wild zou ik voor concordegaan (niet veel vinyl kennis)

Ja maar niet dit type, gewoon de concorde pro of de pro s.
Deze past gewoon, het is namelijk een standaard aansluiting die op elke tt hetzelfde is.
dJORD    posted on 13-09-2009 18:04
@ kjell.
word de tt. voor dj doeleinden gebruikt?
zoja is het miss. leuk om de set-up in de booth sectie te plaatsen?
kjell    posted on 13-09-2009 18:07
Nee hij wordt niet voor dj doeleinden gebruikt.

Ik zal voor de concorde pro gaan, ik zoek alleen nog een winkel of webshop waar ze deze verkopen.

dJORD je bent erg bedankt voor de informatie.Cool
Kings    posted on 13-09-2009 18:24
de gewone concorde naalden zijn top.
Geen links naar webshops!
daar kun je je element bestellen, of evt naar de winkel gaan in Turnhout.
Alert : Geen links naar webshops.
Mod edit by tairip on 14-09-2009 10:47 (24%)
kjell    posted on 13-09-2009 18:35
Bedankt, ik had ondertussen al naar wat winkels gezocht en was bij Orbit pro audio (Brussel) uitgekomen.
Maar zeker bedankt voor de link naar de winkel in Turnhout, nu heb ik al twee winkels en ik zal zo wel verder kunnen.

dJORD en kings bedankt. Ik heb nu genoeg informatie en zal binnenkort mijn concorde of concorde S naald bestellen.

Mixt-Ape    posted on 13-09-2009 19:02
Ik zou echt niet voor de concorde gaan. Aangezien je hem enkel zal gebruiken om rustig plaatjes te luisteren zou ik gaan voor iets waarvan je vinyl niet echt verslijt (concorde is een redelijke vinyl killer), zoals de Shure Whitelabel of de Shure M35X. Ik heb zelf gemerkt dat de concordes veel en veel meer slijtage veroorzaken aan je vinyl!
tek-zotic    posted on 13-09-2009 21:58
Poster: kjell
Nee hij wordt niet voor dj doeleinden gebruikt.

Ik zal voor de concorde pro gaan, ik zoek alleen nog een winkel of webshop waar ze deze verkopen.

dJORD je bent erg bedankt voor de informatie.Cool

als je ze niet voor dj doeleinden gebruikt zou ik je eerder een sure of stanton element aanraden

@mixtape; dat is het teken dat je gewichtjes niet goed afgesteld staan
User edit by tek-zotic on 13-09-2009 @ 21:59:50 (22%)
Tekhead    posted on 14-09-2009 00:56
Poster: tek-zotic

als je ze niet voor dj doeleinden gebruikt zou ik je eerder een sure of stanton element aanraden

idd, shure of stanton naald, bvb de STanton 500, of HP 680 van stanton. Zijn zeer goede naalden voor een mooie prijs. Die Concorde's zijn dj naalden, heb je echt niet nodig.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 14-09-2009 @ 00:57:08 (1%)
Mixt-Ape    posted on 14-09-2009 12:54
Poster: tek-zotic

Nee ik weet echt zeker dat ze goed afgesteld zijn, maar Ortofons doen vinyl gewoon veel meer verslijten dan bv een M35X-element.
User edit by Mixt-Ape on 14-09-2009 @ 12:54:42 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.625 days.
 Post CommentThat would be 187.5 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 10 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 1.604
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.531.677