[Koptelefoon] Kraak in linkeroor (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 12:13
Mocht deze post in het verkeerde subforum staan, mijn excuses daarvoor dan alvast.

Ik heb sinds een weekje geleden last van een kraak bij basstonen in mijn koptelefoon ( Het is wel zo'n goedkoop ding van de Hema van 10 euri, maar ik moet er nog 2 weken mee doen aangezien m'n nieuwe koptelefoon nog even op zich laat wachten ). Ik heb 'm net maar even open geschroefd maar volgens mij kloppen alle draadjes. Iemand die misschien weet hoe je dit kunt verhelpen?
Alvast bedankt!
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2

What do you think about [Koptelefoon] Kraak in linkeroor ??

Vote :   

TimmyV    posted on 11-09-2009 12:27
Ik denk dat het gewoon aan de kwaliteit van de hp ligt. Heb zelf ook een hp van 12,99 gehad. Had er snel eentje nodig. Als je het geluid voluit(wat niet eens zo hard is) zet dan begint deze ook te kraken. De bass is gewoon slecht. Voor radio luisteren is het prima, maar om er echt intensief mee te gaan dj'en of muziek te luisteren is hij niet geschikt.
Let's go f*cking mental
-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 12:33
Het punt is dat de bass eerst perfect was, geen kraak te horen. Hoe hard je 'm ook zette. Maar ineens begon ie te kraken Unhappy Hij stond toen ook op normaal volume en niet heel hard ofzo....
RePlayz    posted on 11-09-2009 12:41
Heeft jou mixer een stereo/mono switch voor je hp? bij mij was het wel eens dat ik per ongeluk die switch verkeerd omzette en dat ik in feite maar door 1 oortje iets zou moeten horen en dat ik door het tweede oortje toch nog gekraak hoorde. Dat kwam gewoon door een storend contact in de mixer (was ook een goedkoop ding).
En anders kan het indd aan de kwaliteit liggen van de hp dat er een contact niet helemaal lekker ligt of de kwaliteit van het speakertje is niet geweldig.
-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 12:44
Poster: RePlayz
Heeft jou mixer een stereo/mono switch voor je hp? bij mij was het wel eens dat ik per ongeluk die switch verkeerd omzette en dat ik in feite maar door 1 oortje iets zou moeten horen en dat ik door het tweede oortje toch nog gekraak hoorde. Dat kwam gewoon door een storend contact in de mixer (was ook een goedkoop ding).
En anders kan het indd aan de kwaliteit liggen van de hp dat er een contact niet helemaal lekker ligt of de kwaliteit van het speakertje is niet geweldig.
  Nope, mixer heeft geen stereo/mono keuze. Ik denk dat het dan toch aan de kwaliteit van het speakertje ligt, maar ik erger me hier wel dood aan aangezien ik ook geen geld heb voor een nieuwe hp en ik ook geen andere heb Unhappy
Bouncy    posted on 11-09-2009 12:47
Ik heb op dit moment last van hetzelde probleem bij m'n linkeroor, t komt er op neer dat je hem gewoon hebt opgeblazen, zoals je ook beschrijft hoor je dit het beste bij lage tonen. Enige oplossing is nieuwe koptelefoon!
-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 12:48
Poster: Bouncy
Ik heb op dit moment last van hetzelde probleem bij m'n linkeroor, t komt er op neer dat je hem gewoon hebt opgeblazen, zoals je ook beschrijft hoor je dit het beste bij lage tonen. Enige oplossing is nieuwe koptelefoon!
  Dat word 2 weken zonder koptelefoon leven... Aie, kweetniet of ik dat overleef.
Bouncy    posted on 11-09-2009 13:07
Poster: -FLoriZ-
Dat word 2 weken zonder koptelefoon leven... Aie, kweetniet of ik dat overleef.

Mha, is zat te doen.... Gewoon een proberen om zonder koptelefoon te mixen, is ook leuk om een keer te doen (en je moet het oefennen als live je koptelefoon uitvalt en je geen backup hebt)
-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 13:33

Mha, is zat te doen.... Gewoon een proberen om zonder koptelefoon te mixen, is ook leuk om een keer te doen (en je moet het oefennen als live je koptelefoon uitvalt en je geen backup hebt)
  Bijkomend probleem is dat ik beneden alleen computerspeakertjes heb en 3x raden wiens computer beneden staat Unhappy Ik heb alleen nog ipod oortjes die half gesloopt zijn en niet te gebruiken...
niiicola    posted on 11-09-2009 14:00
Het kan ook aan je blender (mixer) liggen...
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 14:06
Poster: niiicola
Het kan ook aan je blender (mixer) liggen...
  Daar ligt het zowiezo niet aan, dat weet ik zeker. Dat ding is wel van goede kwaliteit Happy, laughing
niiicola    posted on 11-09-2009 14:19
Ik zou toch maar ff kijken...

Of-Topic @-FloriZ-: Ik ben gister weer naar huis gegaan met koppijn en duizelligheid, dat is niet normaal zo vaak duizellig zijn, dus we gingen naar de huisarts. Kreeg ik te horen dat ik moest bloedprikken... Dus ging net naar het ziekenhuis bloedprikken, krijg de uitslag over een week Sad
Gewoon.
Bouncy    posted on 11-09-2009 15:06
Dat ding is wel van goede kwaliteit Happy, laughing

Wat noem jij goeie kwaliteit? En welke kwaliteit? Bouwkwaliteit? Geluidskwaliteit? effe iets duidelijker graag
-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 15:10

Wat noem jij goeie kwaliteit? En welke kwaliteit? Bouwkwaliteit? Geluidskwaliteit? effe iets duidelijker graag
  Geluidskwaliteit en hij is ook lekker stevig. Voelt ook niet zo goedkoop aan.
Bouncy    posted on 11-09-2009 15:11

Geluidskwaliteit en hij is ook lekker stevig. Voelt ook niet zo goedkoop aan.

Hmm... wat voor mixer heb je dan?
-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 15:20

Hmm... wat voor mixer heb je dan?
  Citronic EFX 6:2

Alweer 3 jaar oud maar hij werkt geweldig en hij blijft werken Happy, laughing

niiicola    posted on 11-09-2009 15:29
Er gaat wat fout met de quote zo te zien Tongue
Gewoon.
jilis    posted on 11-09-2009 15:52
het kan ook zijn dat het signaal te slap is.

teminste het is in principe een kleine luidspreker als daar een te klijne versterker aan hangt gaat hij ook kapot...

maar dat kan waarschijnlijk bij een koptelefoon niet.

ik ben bang dat je een nieuwe kunt kope
-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 15:54
Poster: jilis
het kan ook zijn dat het signaal te slap is.

teminste het is in principe een kleine luidspreker als daar een te klijne versterker aan hangt gaat hij ook kapot...

maar dat kan waarschijnlijk bij een koptelefoon niet.

ik ben bang dat je een nieuwe kunt kope

Ik ga ook een nieuwe kopen :p Maar dat duurt nog minstens een week voordat ik daar een beetje geld voor heb...
Winston    posted on 11-09-2009 17:24
..., t komt er op neer dat je hem gewoon hebt opgeblazen, zoals je ook beschrijft hoor je dit het beste bij lage tonen. Enige oplossing is nieuwe koptelefoon!

Dit is zeker het probleem en de oplossing. Daarom zijn er DJ headphones die je oren eerst pijn doen voordat ze zelf worden opgeblazen.

De hema headphones zijn niet gemaakt om hard te draaien. Ze gaan dan stuk en dat kan dus ook op een moment gebeuren dat het niet luid speelt.
Tic Toc
-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 17:26
Poster: Winston

Dit is zeker het probleem en de oplossing. Daarom zijn er DJ headphones die je oren eerst pijn doen voordat ze zelf worden opgeblazen.

De hema headphones zijn niet gemaakt om hard te draaien. Ze gaan dan stuk en dat kan dus ook op een moment gebeuren dat het niet luid speelt.
  En daarom ga ik dus gewoon een draaikoptelefoon kopen Happy, laughing
niiicola    posted on 11-09-2009 18:29
Maar de HEMA heeft wel een online dj cursus Tongue K denk dat ik die eens ga bestellen LOL
Gewoon.
TimmyV    posted on 11-09-2009 18:50
Poster: niiicola
Maar de HEMA heeft wel een online dj cursus Tongue K denk dat ik die eens ga bestellen LOL

Haha ja dat zag ik ook trouwens. En raad is van wie de opnames zijn....jawel, van BamBamStudio?Smile

Zag ik toevallig links onderin staan.
Met adviezen van:
Marc van de Hurk ?(algemeen)
Marijke Wisman, Laura Losse: presentatie cursus
Jenny van der Kroft: Tekst en zang: Hema Rap
Sander Lahaije: Turntablism video
Opnames: BamBamstudio, Eindhoven
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 11-09-2009 @ 18:57:26 (86%)
Bouncy    posted on 11-09-2009 19:08
Poster: TimmyV

Haha ja dat zag ik ook trouwens. En raad is van wie de opnames zijn....jawel, van BamBamStudio?Smile

Met adviezen van:

huhewat? waar is dat te vinden?
-FLoriZ-    posted on 11-09-2009 19:10
Poster: TimmyV

Met adviezen van:

huhewat? waar is dat te vinden?
  Ja idd \dat vroeg ik me ook al af XD

TimmyV    posted on 11-09-2009 19:16
Start de proefversie. Dus ook klikken op ''start de cursus''. Dan ga je naar inhoud en klik je daarna meteen op Einde/Stoppen. Dan staat het daar links onderin Winking my eye
Let's go f*cking mental
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

157 Users online: 4 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 12.163
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.117.813