Technics Headphones
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 11-09-2009 00:16
wat is het grote verschil tussen de Technics RP-DJ1200 en RP-DH1200 (buiten de grote van driver unit) ? en welke verkies je zelf ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Technics Headphones ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 11-09-2009 11:21
de RP-DH voelt veel steviger aan,
frequentiebereik is hetzelfde
RP-DH speelt nog iets luider
RP-DH heeft een afneembaar snoer => vervangbaar
Oorschelpen van RP-DH zijn groter ( vind ik veel aangenamen )

ik heb zelf de RP-DH1200 en ik moet zeggen, beste hoofdtelefoon ooit op m'n hoofd gehad
Illusion    posted on 11-09-2009 11:38
Zit weinig verschil tussen deze 2. Frequentiebereik is idd gelijk.

Ik heb ze beide gehad. De 1e was de RP DH 1200. SUPER goed bevallen.
Helaas zat er op een gegeven moment een kabelbreuk in. Geen idee hoe het kan, want ik ben altijd erg voorzichtig met mijn hoofdtelefoons.
Kwaliteit was super, en in clubs heb ik er veel plezier van gehad.

Nu heb ik de RP Dj 1210 (de grijze versie, 1200 is zwart)
Deze bevalt me nog beter. Je kan hem op meerdere manieren dragen. Is kleiner, maar voelt net zo lekker als de RP DH 1200.
Het heb zelf altijd grotere hoofdtelefoons gehad. Synq hps1, American Audio HP 700, Technics RP DH 1200, en nu deze, maar
bevalt me veel beter dan die grotere, en ziet er veel vetter uit. Ik heb? hem nu vanaf december, en nog geen problemen mee gehad.

Zeker een aanrader.? Het is meer de vraag wat jij liever hebt. Een grotere of een kleinere hoofdtelefoon. Want over de kwaliteit is niks te klagen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 11-09-2009 @ 11:38:39 (5%)
b-shock    posted on 11-09-2009 13:26
heb zelf de?RP DH 1200.
ben er zeer over te spreken. erg fijne HP's. heb ook keer met de 1210 gedaan maar mijn voorkeur ging uit naar de 1200. omdat ie wat luider klinkt Winking my eye
Mixt-Ape    posted on 11-09-2009 14:25
Ik heb zelf liever de RPDJ, deze koptelefoon is een stuk kleiner en zit heel gemakkelijk! Ik vind hem ook mooier dan de RPDH...
JeudY--6T9    posted on 11-09-2009 14:35
Als ik jou was zou ik voor de rpdj gaan, goed geluid zit h??rlijk lekker licht en compact.
Maar toch stevig, wat wil je nog meer?
Ronn-Sastro    posted on 11-09-2009 15:52
Ik heb zelf ook de RPDJ1210 Zilveren...? Bevalt me uitstekend.

Enige kwaal van deze is dat het kabeltje dat tussen de linker en rechter speaker zit kapot kan gaan.
Deze heb ik tzt zelf vervangen door een nieuw dikker?kabeltje, kwestie van Headphone losschroeven en nieuw kabeltje erin solderen. Kabeltje koste 1 euro..Cool
Life=Music=Life
Tekhead    posted on 11-09-2009 20:43
Heb al een tijdje een RP DJ in bruikleen van iemand, en dat is idd een topper onder de HP, mooi geluid, strak op het hoofd, aangename oordracht, enz...
De RP DH heeft idd dezelfde geluidskwaliteit, speelt alleen wat harder, maar de DH heeft aanzienlijk grotere driverunits nl 50 ipv 40 mm, waardoor je oren in de schelpen vallen, denk alleen dat de DH sneller gaat irriteren bij langdurig gebruik, en daar ik een HP regelmatig uren op m'n kop hou, is de DH m.i. niet de beste keuze voor mij.
tek-zotic    posted on 12-09-2009 01:16
Poster: Tekhead
Heb al een tijdje een RP DJ in bruikleen van iemand, en dat is idd een topper onder de HP, mooi geluid, strak op het hoofd, aangename oordracht, enz...
De RP DH heeft idd dezelfde geluidskwaliteit, speelt alleen wat harder, maar de DH heeft aanzienlijk grotere driverunits nl 50 ipv 40 mm, waardoor je oren in de schelpen vallen, denk alleen dat de DH sneller gaat irriteren bij langdurig gebruik, en daar ik een HP regelmatig uren op m'n kop hou, is de DH m.i. niet de beste keuze voor mij.

dat is dus net niet bij de DH, ik had eerst een pioneer SE-DJ5000 ( schelpen even groot dan van de RP-DJ ) en na een tijd kreeg ik gewoon pijn aan m'n oren, dit heb ik veel minder met de DH
Tekhead    posted on 12-09-2009 01:23
Poster: tek-zotic

dat is dus net niet bij de DH, ik had eerst een pioneer SE-DJ5000 ( schelpen even groot dan van de RP-DJ ) en na een tijd kreeg ik gewoon pijn aan m'n oren, dit heb ik veel minder met de DH

die pio heb ik ook gehad, en idd die deed pijn aan men oren, en kreeg hem niet optimaal afgeregeld.

Heb je de AKG K 181 DJ al geprobeerd Tek-zotic ?
tek-zotic    posted on 12-09-2009 11:40
nee die heb ik nog niet op m'n hoofd gehad, maar alle technicsen wel, pio's ook en sennheiser HD25 ook en doe mij echt toch maar de RP-DH1200
Lucalicious    posted on 12-09-2009 13:18
ik heb de RP-DH 1200 en ik ben erg heel erg blij mee, hij voelt heen stevig aan een de oorschelpen zit en heel goed
Tekhead    posted on 12-09-2009 14:22
de specs en reviews, alsook de stevigheid en opbouw van de AKG, spreken mij nochthans wel aan, bekijk ze ook eens he tek.
Winston    posted on 12-09-2009 15:33
Ik vindt kleine headphones meer iets voor kinderen, dames en voor gebruik in bedrooms waar speakers nooit hard mogen en tegelijk een situatie van budgetaire beperkingen.

Het grote verschil zit hem behalve in de driver, gewicht en input power, ook in de swivel mechanisme van de RP-DH1200 vs. roteer mechanisme van de RP-DJ.

Een swivel mechanisme maakt net 1 of 2 manieren meer van headphone dragen mogelijk.

Ik zelf ben eigenaar van de RP-DH1200 en ben er nog steeds tevreden mee.
Tic Toc
User edit by Winston on 12-09-2009 @ 15:33:43 (2%)
MoXeGy    posted on 12-09-2009 16:23
ik heb ze toen ook geprobeerd en ben nogsteeds tevreden met mijn rp dh1200

This is an old Topic

No new postings for 5.637 days.
 Post CommentThat would be 187.9 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

213 Users online: 14 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 31.972
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.898.994