Reloop RMP-3 of Pioneer CDJ 400/800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

TimmyV    posted on 10-09-2009 10:37
Hallo mede djr leden.

Enkele van jullie weten dat ik deze maand van plan was de RMP-3's te bestellen om mijn set compleet te maken.
Op dit moment begin ik ongelofelijk te twijfelen tussen deze 3(zie titel)
Ik kan namelijk de 400 of de 800 voor een redelijke prijs krijgen(nieuw,aanbieding).
Nu heeft de rmp 3 midi, usb, groot jogwheel en de prijs is gewoon zeer aantrekkelijk.
De 400 heeft ook midi en usb, alleen is deze een stuk kleiner. Zelf heb ik te horen gekregen dat de usb van de 400 soms traag kan zijn.
En dan krijgen we nog de 800. Beest van een speler alleen geen midi en usb. Nu doe ik het niet echt voor midi maar meer voor de usb. Dit lijkt me gewoon een groot voordeel. Zelf ben ik al in het bezit van een reloop rmx- 40 usb waar dus al effecten opzitten, dus de effecten op de rmp 3 en de 400 is eigenlijk alleen maar extra en misschien wel overbodig.
Daarnaast hebben de 400 en de 800 vinyl mode wat me erg aanspreekt. De rmp-3 heeft een scratch functie, maar weet niet of dit hetzelfde werkt.
Jullie kennen denk ik allemaal ellaskins of elleskins op youtube die allemaal reviews doet van dj gear. Hij is sinds een aantal dagen in het bezit van de rmp-3 en is al bezig met een review daarvoor. Daar wacht ik dan ook nog op.
Dit word mijn eerste echt set, gewoon voor thuis. Wat raden jullie me aan als je kijkt naar de functies, betrouwbaarheid etc.?
Budget is ruim maar meer betalen dan de prijs van de 800 doe ik liever niet. Als je de prijs wilt weten van de 400, 800(reden waarom ik zo twijfel) dan pm je maar ff.
Cheers, TimmyV
Let's go f*cking mental

What do you think about Reloop RMP-3 of Pioneer CDJ 400/800 ??

Vote :   

TheDutchDecks    posted on 10-09-2009 11:14
ik ga je de 800 niet aanraden omdat je de usb wilt gebruiken.
als ik jou was zou ik voor de CDJ-400 gaan altijd nog betrouwbaarder dan een reloop.
zelf heb ik er ook 2 staan waar ook ubs's in staan om muziek uit te zoeken wat mij prima bevalt.
maar voor de reloop als voor de pioneer geld dat het een extra funcie is,
dat wil zeggen dat cd draaien nog steeds de basis is en dus beter af gaat dan de ubs's.
dan hebben we nog de kleine jog van de CDJ waar veel mensen over vallen,
ik heb daar helemaal geen problemen mee ze zijn net zo precies als de grote jog van een rmp.
Mixt-Ape    posted on 10-09-2009 11:19
Ik zou sowieso voor de 800 gaan...de jog is echt veel en veel aangenamer dan die op de 400. Het is ook gewoon een superstevige en degelijke CD-speler, de Reloop is toch net iets minder degelijk...
Als je ECHT de USB wilt kan je nog voor de 400 gaan, maar dan moet je vrede nemen met de kleine jog...
Pioneer CDJ's houden hun waarde ook goed vast, dus als je ze ooit wil verkopen kan je er nog een deftig bedrag voor vragen.
Mijn keuze zou de 800 zijn...
KingDing3ling    posted on 10-09-2009 11:24
TheDutchDecks

Heb jij ook last van het onderstaand probleem? Heeft bij jou de?firmware upgrade geholpen?

////www.djresource.eu/Forum/topic/14928/p/1/Cdj400-slow-FF-and-RW-in-usb-mode/#268309
User edit by KingDing3ling on 10-09-2009 @ 11:28:01 (100%)
Bouncy    posted on 10-09-2009 11:43
Ga eens naar een winkel in de buurt en test ze alle 3 uit, ik denk dat de CDJ-400 het eerste afvalt. De 800 en de RMP-3 lijken nogal op elkaar, ik zou zelf voor de RMP kiezen, maar ieder zo z'n merkgeilheid voorkeuren.
User edit by Bouncy on 10-09-2009 @ 11:43:37 (9%)
TheDutchDecks    posted on 10-09-2009 11:43
Poster: KingDing3ling
TheDutchDecks

Heb jij ook last van het onderstaand probleem? Heeft bij jou de?firmware upgrade geholpen?

////www.djresource.eu/Forum/topic/14928/p/1/Cdj400-slow-FF-and-RW-in-usb-mode/#268309

daar heb ik ook een topic van gehad en er is nooit precies een atwoord uit gekomen.
wat ik wel weet is dat je cd's die je op je ipod hebt staan niet kunt afspelen dan krijg je een fout melding, en je krijgt weer een anderen foutmelding bij nummers die omgezet zijn van vinyl naar een itunes bestand. maar wat als je normalen mp3's heb of nummer van bijv. beatport download werkt het wel gewoon. die foutmeldingen zijn er niet uit te halen voor zover bekent is.

@bouncy
ik weet dat je het niet zo hebt op pioneer maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen goede producten maken. aangezien jij van stevigen spelers houd vind ik jou keuzen voor je RMP opmerkelijk.
een CDJ zit altijd nog beter in elkaar dan een reloop maar daar betaal je ook voor Cool
User edit by TheDutchDecks on 10-09-2009 @ 11:49:55 (43%)
Hilko-B    posted on 10-09-2009 12:14
Ik zou zowieso voor pioneer gaan!

De cd decks van Pioneer zijn de beste in de branche, dit zijn de meest tempo vaste spelers die er zijn.

Als je USB hoog op de prioriteitenlijst hebt staan kun je het beste de 400 nemen. Wil je liever een grote jog dan zijn de 800 je keuze

gr Hilko
TimmyV    posted on 10-09-2009 13:53
Bedankt voor de reacties allemaal.
Zit op dit moment echt te denken over de cdj-800.
Heb is gekeken naar winkels bij mij in de buurt(Alkmaar)
Heb er enkele gevonden maar daar weet ik van dat ze weinig hebben uitstaan. En ??n daarvan verkoopt via een webshop dus denk ook niet dat ze iets uit kunnen pakken om te testen.
Misschien dat ik eind deze week even naar Amsterdam ga. Daar zijn er sowieso een aantal te vinden.
Let's go f*cking mental
jesseke7    posted on 12-09-2009 17:10
Hey ,
Ik heb zelf pas een reloop rmp 3 thuis !
Ik ben er heel tevreden mee ! Hij is te vergelijken met de cdj 800 maar dan met usb (wat je wou) !
Ik raad je de reloop rmp 3 aan . Effecten zijn goed , hij laad snel ! Ik klaag niet !
Grtz Winking my eye
FML    posted on 13-09-2009 15:44
die rmp3 is helemaal niet te vergelijken met die cdj800 !! , als je toch het geld hebt pioneer cdj800 heeft ze eigen al genoeg bewezen al jaren lang , rmp 3 nog niet ( werkt ook super hoor rmp3 )
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
dJORD    posted on 13-09-2009 17:33
de play/que knoppen van de rmp-3 werken niet echt geweldig.
tussen deze spelers zou ik zeggen:

maar zelf zou ik gaan voor:

een van deze denon's
Bouncy    posted on 13-09-2009 17:39
Poster: TheDutchDecks
@bouncy
ik weet dat je het niet zo hebt op pioneer maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen goede producten maken. aangezien jij van stevigen spelers houd vind ik jou keuzen voor je RMP opmerkelijk.
een CDJ zit altijd nog beter in elkaar dan een reloop maar daar betaal je ook voor Cool

Mwha, ik blijf objectief... zullen we het daarop houden?
TimmyV    posted on 13-09-2009 19:01
Poster: dJORD

een van deze denon's

Denk dat ik ook ga voor de cdj-800.
De enige Denon speler die me echt vet lijkt is de 3700, alleen heb ik niks met draaiende platters. Sowieso vind ik scratchen niks(persoonlijk).
Let's go f*cking mental
FML    posted on 13-09-2009 19:02
CDJ 800 zal je vast geen spijt van krijgen Winking my eye
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Bart_    posted on 13-09-2009 23:08
CDJ800MK2 ga je geen spijt van hebben, heb ze sinds vandaag binnen, en ze draaien ?cht lekker!Cool
Helixon    posted on 14-09-2009 00:07
Poster: TheDutchDecks
@bouncy

En jij bent net zoals die anderen die denken dat PIONEER de god is, en anderen NAMAAK is... DOE JE OGEN EENS OPEN!!! KIJK EENS NAAR A&H MET XONE, OF DENON MET DN-X 1500/1700.

Grrrrrrrr, haat mensen die allen naar pioneer kijken en denken dat het het beste is nou hier is iets nieuws DAT IS HET NIET!!!!

Stay coolCool
User edit by Helixon on 14-09-2009 @ 00:07:57 (2%)
Bootstrap    posted on 14-09-2009 00:15
Poster: Helixon

En jij bent net zoals die anderen die denken dat PIONEER de god is, en anderen NAMAAK is... DOE JE OGEN EENS OPEN!!! KIJK EENS NAAR A&H MET XONE, OF DENON MET DN-X 1500/1700.

Grrrrrrrr, haat mensen die allen naar pioneer kijken en denken dat het het beste is nou hier is iets nieuws DAT IS HET NIET!!!!

Stay coolCool

Volgens mij reageer je wel een beetje overdreven.. TheDutchDecks verafgood Pioneer niet in de post die je quote. Hij zegt alleen dat een CDJ beter in elkaar zit dan een Reloop, en daar heeft hij ook gelijk in volgens mij.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Helixon    posted on 14-09-2009 00:17
Poster: Bootstrap

Volgens mij reageer je wel een beetje overdreven.. TheDutchDecks verafgood Pioneer niet in de post die je quote. Hij zegt alleen dat een CDJ beter in elkaar zit dan een Reloop, en daar heeft hij ook gelijk in volgens mij.

kann wel zo zijn maar wil nog niet zeggen dat pioneer de best is. en nu ga ik maffen moet morgen na school
Bootstrap    posted on 14-09-2009 00:49

kann wel zo zijn maar wil nog niet zeggen dat pioneer de best is. en nu ga ik maffen moet morgen na school

Ik zeg ook zeker niet dat Pioneer de beste is Happy, laughing Ik ga ook pitten. Slaap lekker Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Helixon    posted on 14-09-2009 09:34
Poster: Bootstrap

Ik zeg ook zeker niet dat Pioneer de beste is Happy, laughing Ik ga ook pitten. Slaap lekker Cool

miss beetje laat maar jij ook slaap goed Winking my eye
Bouncy    posted on 14-09-2009 10:24
Nja, verschil is dat de meeste niet objectief kijken, het word je met de paplepel ingegoten zegmaar...
kuituhh    posted on 14-09-2009 11:18
Poster: dJORD

een van deze denon's

Ik heb met mijn rmp-1 black's ook problemen gehad met de play/pause en cue knoppen. Beide spelers zijn weg geweest voor reparatie. Nieuwe micro switches erin en ze reageren nu beter dan ze origineel uit de winkel komen. Qua reactie en gevoeligheid zelfde als pioneer 800/1000 dus ik ben er nu heel blij mee!

Blijf alleen het corrigeer gedrag van de pio's beter dan die van de reloops. Mijn mening dan.
Spin that Sh!t BAM!
Mixt-Ape    posted on 14-09-2009 13:22

Stay coolCool

Amen.
TimmyV    posted on 14-09-2009 16:09
Vind het zo wel weer genoeg over wat nou beter is of niet. Mag een slotje op
Let's go f*cking mental
Bouncy    posted on 14-09-2009 16:31
Poster: TimmyV

Volgende keer gewoon een?Report Topic (rechtsboven)
tairip    posted on 14-09-2009 16:52
Poster: TimmyV

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

193 Users online: 12 Guests (181 Unknown)
Pages generated today : 40.494
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.907.516