setje voor fuifzaal (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timmy90    posted on 10-09-2009 00:18
dj's,

ben bezig met een project, het zit in het begin stadium, maar hier volgen al enkele vragen.

ik zoek namelijk een dj-booth voor een feest/fuifzaal
bedoeling: er worden regelmatig fuifen, feesten(trouw-communie-vrijgezelle-..), komen ook bekende dj's draaien..

eisen: vertrouwbaar, hanteerbaar voor mensen die er minder van kennen, goede kwaliteit, onderhoudsvriendelijk, serato wordt regelmatig gebruikt

ik had zelg gedacht kwa tt's technics -- cd spelers, cdj 800 mk 2 -- cdj 1000 mk3, dn-s 3700, denon dubbelaar...
mengpaneel, nuo 5, djm 700 - 800, rodec mk1800...

boxen en versterkers zijn niet nodig!

boxen en versterkers zijn niet aan de orde voor het moment!

budget? prijs/kwaliteit.. geen maximum budget eigenlijk, maar hou het redelijk.

groeten dj t!mmy!

What do you think about setje voor fuifzaal ??

Vote :   

Helixon    posted on 14-09-2009 00:01
Mijn voorstel zij het volgende:

SET 1:

CD: Pioneer CDJ 1000 MK III x2
Mixer: Dateq XTC II
Draaitafels: Technics SL1200 x2

SET 2:

CD: Pioneer CDJ 1000 MK III x2
Mixer: Rodec MX180 MK III
Draaitafels: Technics SL1200 x2

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poster: ArTy
Ik zou dus geen andere mixer dan een djm-800/1000 pakken omdat je dan altijd een djm mag gaan huren omdat dit in de rider van (zowat)?elke grote DJ staat. Komen ze dan aan en zien ze geen djm, dan kunnen sommige dj's nog wel eens moeilijk gaan doen. Een djm is niet de beste mixer die er is maar wel de meest gebruikte en meest ge-eiste.

En de DJ's die beginnen te zeiken over dat ze geen Pio voor geschoteld krijgen, vind ik ronduit zeer zwak. Alsof Pioneer de God is en er geen betere merken zijn. Nou misschien is het het eerste wat ze horen, maar er bestaan ook nog merke zoals A&H me XONE. Bijna even duur en volgensmij nog robuster dan Pioneer. Denon is daarbij ook een heeeeeel goed merk. Dus dat ze niet liggen te mekkeren met hun "PIONEER" Bah.... Sorry moest ff men Ei kwijt!

GreetzzSmile
Dj_Fantasy    posted on 14-09-2009 00:11
Zoals ik al persoonlijk zei tegen Timmy.
Als je veel dj's laat draaien @ die fuifzaal kun je beter een djm 800 plaatsen.

Maar gaat hij meer worden gebruikt voor kinderfeestjes, trouwfeesten, oid

Koop dan een Rodec!

Wij plaatsen in ons verhuur bedrijf meer een Rodec mengpaneel met cdj 1000's en SL 12xx's dan een DJM 800!

Dj's die niet overweg kunnen met een Rodec, kunnen ook niet overweg met een Pioneer, dus arty ik vind het eigenlijk geen must om met jou argument een Pioneer te gaan kopen.

Een goede dj zal altijd met het materiaal draaien wat er staat, en geeft om de uitkomst van de set dan om de rest.

Ik draaide vrijdag ook op een Rodec, terwijl ik liever op een DJM 800 had gedraaid, maar heb toch mijn setje gedraaid daar!
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 14-09-2009 @ 00:11:56 (2%)
Helixon    posted on 14-09-2009 00:15
Poster: Dj_Fantasy
Zoals ik al persoonlijk zei tegen Timmy.

Als je veel dj's laat draaien @ die fuifzaal kun je beter een djm 800 plaatsen.

Maar gaat hij meer worden gebruikt voor kinderfeestjes, trouwfeesten, oid

Koop dan een Rodec!

Wij plaatsen in ons verhuur bedrijf meer een Rodec mengpaneel met cdj 1000's en SL 12xx's dan een DJM 800!

Dj's die niet overweg kunnen met een Rodec, kunnen ook niet overweg met een Pioneer, dus arty ik vind het eigenlijk geen must om met jou argument een Pioneer te gaan kopen.

Een goede dj zal altijd met het materiaal draaien wat er staat, en geeft om de uitkomst van de set dan om de rest.

Ik draaide vrijdag ook op een Rodec, terwijl ik liever op een DJM 800 had gedraaid, maar heb toch mijn setje gedraaid daar!

Eindelijk iemand die me begrijpt
Dj_Fantasy    posted on 14-09-2009 00:24
@ Helixon: Niet iedereen draagt oogkleppenWinking my eye

Als meubel kun je altijd kijken naar een podium element met daarrond trussen, met daarvoor maybe een led doek en aan de zijkanten scheurdoek.

Als set dus:

- Rodec mengpaneel

- Pioneer CDJ 1000MK3 / Denon DN-S 3700

- Technic's SL 12xx / Superoem's

Waarom Pioneer/Denon, omdat als jeje set gaat gebruiken ook voor verjaardagsfeestjes enzo, is misschien een cd-speler met usb en externe hd mogelijkheden interessanter. Wacht eerst even tot Pioneer zijn nieuwe speler uitbrengt sowieso.

Waarom Technic's/superoem's, omdat soms de superoems beter zijn dan de technic's. Zoals je zelf weet zijn de Synq xtrm1's beter dan de Technic's SL's.
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 14-09-2009 @ 00:24:42 (1%)
Helixon    posted on 14-09-2009 09:33
Poster: Dj_Fantasy
@ Helixon: Niet iedereen draagt oogkleppenWinking my eye

Hahaha, ja inderdaad leuk verwoord
timmy90    posted on 14-09-2009 23:51
die rodec ben ik bijna van overtuigd!

nu die denon dn-s3700 staat me ook enorm aan, maar weer dat probleem, grote dj's wille die pio's...
wat denke jullie?

en pio's de 800 of de 1000's?
DJTimothyDutchh    posted on 15-09-2009 01:06
Ik zou voor de 1000mk3 gaan, ik zou zowiezo voor een full pioneerset gaan,
en de technics eventjes weglaten.

De meeste Dj?s zijn er gewoon echt aan gewend om een pioneerset te gebruiken.

Al is pioneer echt niet het beste merk wat er is, en is het merk ook een beetje overdreven duur.
Maar het is nou eenmaal een Hype geworden dus bijna iedereen is pioneer gewend en kijken niet
naar andere merken, dus daarom is het ''het beste merk'' voor de meeste dj's
timmy90    posted on 15-09-2009 23:49
ja inderdaad, pio is een hype,
spijtig voor de mense die niet mee lopen en kwaliteit boven de naam verkiezen!
moest ik mijn set zelf samen stellen, en er niemand anders commentaar hebbe zou ik kiezen voor;

nuo 5
denon dn-s 3700
en synq x-trm1's

zeer zeer degelijke set, pak goedkoper als de pio uitvoering, en betere kwaliteit!

maar elke keer een hele set huren als erandere komen draaien is wat onnoizel!

nog suggesties?
Estacy    posted on 16-09-2009 07:27
Een beetje DJ kan op meer draaien dan Pioneer. Kijk naar MOS in Engeland, Xone 92 en Xone V6 hadden ze eerst als mixers. Daar zhebben ook bekende DJ's gedraaid
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.630 days.
 Post CommentThat would be 187.7 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 23 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 7.137
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.773.043