DN-S1000 of Axis-9?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Inspiration    posted on 25-09-2005 15:28
Hallo iedereen,

Omdat ik heb besloten om mijn SL-1210MKII weg te doen, ben ik van plan een nieuwe cdspeler bij te kopen.
Ik heb op het moment al 2x Numark Axis-2 staan.
Nu twijfel ik tussen de DN-S1000 van DENON en de Axis-9 van Numark.
Deze cdspelers zijn bedoelt voor thuis en enkele feestjes of privéfuiven.

Welke zouden jullie mij aanraden?

Met vriendelijke groet,
Inspiration.

What do you think about DN-S1000 of Axis-9? ??

Vote :   

DavyJ    posted on 25-09-2005 15:48
de axis 9   vanwegen de prijs en de functies die hij heeft  ik heb hem zelf ook hij eeft alleen 2 nadelen een cd lade en geen slikker  en de scratch klink een beetje raar vooral als je back spint enzo  maar voorderest vind ik het een prima   cd speler  voor €370

Basrose    posted on 25-09-2005 19:23
ik vind denon persoonlijk beetje onoverzichtelijk... die axis ken ik verder niet.
Lukaz    posted on 25-09-2005 20:02
ten eerste ZONDE om je draaitafel weg te doen!  geef hem dan aan mij! of ben je hem al kwijt..  maar als je tussen die 2 gaat kiezen zou ik ook idd DENON doen..  hij ziet er misschien niet uit! maar geloof me hij is wel beter..
Mount    posted on 26-09-2005 10:17
Nou dat wil ik niet meteen zeggen... de Axis serie is zeker met de Beatkeeper die er in zit wel een erg mooie speler.
robbert    posted on 26-09-2005 14:29
Ik zou toch echt voor de axis gaan..
Beide spelers heb ik lang uitgeprobeerd, maar ik vond de numark toch echt beter.
-Beter overzicht
-Perfecte loopfunctie (en ja die ga je echt wel meer gebruiken als het zo goed werkt)
-ziet er allemaal erg goed uit en voelt kwalitatief goed aan.

Nou moet ik wel zeggen dat dit laatste punt bij de denon ook het geval is.

Als je met de numark op pad gaat moet je er wel een flightcase bij kopen, maar deze heb je voor het prijsverschil van de numark en denon al.
numark namelijk 400 euero, denon ik geloof 480.

Kijk daarnaast maar eens naar newline.nl
De axis-9 is dre's keuze Winking my eye
User edit by robbert on 26-09-2005 @ 14:30:12 (13%)
DavyJ    posted on 26-09-2005 15:10
[edit]

Mod edit by Nvie on 26-09-2005 15:48 (94%)
[MOD Edit] prijzen doen er niet toe
Nvie    posted on 26-09-2005 15:47
't gaat niet om de prijzen...

er wordt de vraag gesteld welke cd-speler er aangeraden wordt uit een bep. keuze/selectie. welke jij zou aanraden, of zelf misschien wel interesant vind.
Mod edit by Nvie on 26-09-2005 15:52 (100%)
Distortedboy    posted on 26-09-2005 15:54
Ik krijg deze week mijn Denon DN-S1000 binnen. Ik zal mijn bevindingen posten Happy, laughing
Jorrit    posted on 26-09-2005 16:20
een reviewtje in het review forum toch he? Winking my eye
DJ_Inspiration    posted on 26-09-2005 17:35
Bedankt voor de al gegeven reacties.

@Distortedboy: Ja, dat zou zeer fijn zijn  Ook reviewtje op het forum zou ook leuk zijn zoals Jorrit al aangeeft.
robbert    posted on 26-09-2005 18:46
Poster: DJ_Inspiration
Bedankt voor de al gegeven reacties.

Graag gedaan..

Ps. koop maar de axis 9 Winking my eye :P
FrankyN    posted on 26-09-2005 19:10
Ik  ken alleen de axis 9 hij is wel grappig maar de s 1000 zou ik niet weten hoe die is<
Distortedboy    posted on 26-09-2005 19:23
Reviewtje op het reviewforum is misschien wat veel werk Winking my eye Maar een aantal plus en minpunten mag vast wel hier gepost Winking my eye
Jorrit    posted on 26-09-2005 19:42
Zoooo wat zijn we lui Winking my eye
DJ_Inspiration    posted on 26-09-2005 19:56
Voor de mensen die ervaring met beiden hebben:

- Welke van de 2 heeft het beste scratch geluid?
- Ik heb gehoord dat het met de DENON moeilijker is om mee te scratchen. Hoe zit dat bij de axis-9? Is dat vergelijkbaar met de pioneers of niet?
robbert    posted on 26-09-2005 21:39
Poster: DJ_Inspiration
Voor de mensen die ervaring met beiden hebben:

- Welke van de 2 heeft het beste scratch geluid?
- Ik heb gehoord dat het met de DENON moeilijker is om mee te scratchen. Hoe zit dat bij de axis-9? Is dat vergelijkbaar met de pioneers of niet?

Ze scratchen beiden niet echt super, maar ik geef kwa gevoel de axis-9 de voorkeur. Kwa geluid verschillen ze niet echt veel.
Maar je kunt ze kwa scratch niet met de pioneers vergelijken.
Wil je een goede scratch bij een cd-speler dan kom je al uit bij:
-cdj800/1000 -cdx -dn-s3000/5000

Maar deze spelers zijn wel allemaal minstens 300 euro duurder.
Distortedboy    posted on 29-09-2005 09:07
@ DJ Inspiration:

W-O-W! Die Denon DN S1000 staat hier nu sinds maandag; ik had er in eerste instantie 1 besteld zodat ik hem terug kon sturen, maar zeker weten dat die blijft WOW

Ik had zo mijn vooroordelen, omdat het nét iets minder lekker functionneert allemaal dan Pioneer, maar de CD speler heeft gewoon zo veel functies voor zijn prijs dat ik dat allemaal door de vingers zie.

In tegenstelling tot wat sommige mensen zeggen, vind ik de layout van de knopjes erg duidelijk en functioneel; allemaal goed bereikbaar en je pakt het snel op.

Over jouw vragen:

- Het scratchgeluid van de Denon klinkt gewoon goed. Ook reageert hij als een echte turntable, maar echt scratchen vind ik moeilijk. Dat kan echter net zogoed aan het feit liggen dat ik nog Nooit in mijn leven gescratched had en ook geen voorbeeld heb ofzo Winking my eye
- ALS je ermee wil scratchen, dan heeft de Denon wel een aantal functies die de Axis mist en die goed van pas komen. Zo kan je bij de Denon bijvoorbeeld via een menutje de LENGTE van een scratch-stroke instellen. Dus hoe veel de 'plaat' beweegt per stroke die jij maakt op het jog-wheel!! Ook kwam ik op google een bedrijf tegen dat slipmatjes voor de DN-1000 aan het ontwikkelen is;

www.slipperyslipmats.com (ik weet niet of je URL's mag posten, maar aangezien het product er nog Niet Is hoop ik dat het door de vingers gezien wordt Winking my eye )

Dat lijkt me ook een stuk lekkerder werken persoonlijk.

Een andere brilliante functie van deze speler is de MEMO-functie. Je kan alle cuepoints en info van een track in het geheugen opslaan! In combinatie met de hot-cues zorgt dit ervoor dat je belangrijke punten/samples in een nummer kan onthouden, en live aan het remixen slaan!

Ik zou zeggen; geef de Denon een kans! Het is echt een droom cd speler, en daarnaast zo compact dat je hem gewoon in een koffertje mee kan slepen naar where-ever.

Cas
DJ_Inspiration    posted on 30-09-2005 10:14
He Distortedboy, bedankt voor die goeie informatie.
Mijn voorkeur gaat tot nu toe iets meer naar de Denon. 
Misschien dat ik de CDJ-200 ook nog in overweging neem, maar daar heb je ook maar enkele effecten en een loopje (met cutter) en maar 16% pitch.
Ik draai vooral groove, house en dan vind ik de pitchresolutie van de CDJ-200 beter, maar de DN-S1000 heeft zoveel meer functies voor een lagere prijs...
Ze maken het tegenwoordig toch moeilijk om apparatuur te kopen
Mifex    posted on 01-10-2005 14:13
Poster: Distortedboy

- ALS je ermee wil scratchen, dan heeft de Denon wel een aantal functies die de Axis mist en die goed van pas komen. Zo kan je bij de Denon bijvoorbeeld via een menutje de LENGTE van een scratch-stroke instellen. Dus hoe veel de 'plaat' beweegt per stroke die jij maakt op het jog-wheel!! Ook kwam ik op google een bedrijf tegen dat slipmatjes voor de DN-1000 aan het ontwikkelen is;

Cas

Kan dit ook bij de cdj 800?
DJ_Inspiration    posted on 01-10-2005 14:42
Bij mijn weten niet..
Collin    posted on 01-10-2005 20:59
hoi iedereen

zelf zou ik doorsparen voor een Pioneer cdj-800 voor 120 euro meer ongeveer heb je al een 800 dus majah succses met het uitzoeken

groeten , Dj Collin Bosgraaf
DJ_Inspiration    posted on 05-10-2005 16:22
Hmm, liever geen cdj-800 omdat ik die niet fijn vind werken (ben ook de cdj-1000 gewend ).
Ik ga dan liever voor de CDJ-200 en ik denk ook dat die het gaat worden en dan ben ik zeker dat ik iets goed in handen heb.
Ik draai vaak met pioneer dus blijf ik ook beter bij pioneer en de cdj-200 lijkt mij wel interessant

Ik denk wel dat jullie hiermee akkoord gaan dat de cdj-200 geen verkeerde aankoop zal zijn?

Lead    posted on 05-10-2005 20:08
Cker niet

Daar ga je wel de nodige plezier mee beleven denk ik...

Nu ook in de actie : met 20 euro Downloads bij DJdownload.com Winking my eye
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.969 days.
 Post CommentThat would be 232.3 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

56 Users online: 10 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 15.482
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.981.660