@ DJ Inspiration:
W-O-W! Die Denon DN S1000 staat hier nu sinds maandag; ik had er in eerste instantie 1 besteld zodat ik hem terug kon sturen, maar zeker weten dat die blijft
Ik had zo mijn vooroordelen, omdat het nét iets minder lekker functionneert allemaal dan Pioneer, maar de CD speler heeft gewoon zo veel functies voor zijn prijs dat ik dat allemaal door de vingers zie.
In tegenstelling tot wat sommige mensen zeggen, vind ik de layout van de knopjes erg duidelijk en functioneel; allemaal goed bereikbaar en je pakt het snel op.
Over jouw vragen:
- Het scratchgeluid van de Denon klinkt gewoon goed. Ook reageert hij als een echte turntable, maar echt scratchen vind ik moeilijk. Dat kan echter net zogoed aan het feit liggen dat ik nog Nooit in mijn leven gescratched had en ook geen voorbeeld heb ofzo
- ALS je ermee wil scratchen, dan heeft de Denon wel een aantal functies die de Axis mist en die goed van pas komen. Zo kan je bij de Denon bijvoorbeeld via een menutje de LENGTE van een scratch-stroke instellen. Dus hoe veel de 'plaat' beweegt per stroke die jij maakt op het jog-wheel!! Ook kwam ik op google een bedrijf tegen dat slipmatjes voor de DN-1000 aan het ontwikkelen is;
www.slipperyslipmats.com (ik weet niet of je URL's mag posten, maar aangezien het product er nog Niet Is hoop ik dat het door de vingers gezien wordt
)
Dat lijkt me ook een stuk lekkerder werken persoonlijk.
Een andere brilliante functie van deze speler is de MEMO-functie. Je kan alle cuepoints en info van een track in het geheugen opslaan! In combinatie met de hot-cues zorgt dit ervoor dat je belangrijke punten/samples in een nummer kan onthouden, en live aan het remixen slaan!
Ik zou zeggen; geef de Denon een kans! Het is echt een droom cd speler, en daarnaast zo compact dat je hem gewoon in een koffertje mee kan slepen naar where-ever.
Cas