Reloop Spin! probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

crstl    posted on 03-09-2009 07:59
Hallo,

Ik heb onglangs Reloop Spin aangeschaft. Toen ik deze probeerde te installeren verliep alles goed.
Tot het moment dat ik muziek wilde afspelen.
Toen ik op het programma zelf de linkertafel nam met lied A, was het geluid extreem hard terwijl de rechtertafel het geluid van lied B gewoon normaal en goed was.
Daarna probeerde ik de draaitafels zelf en toen gebeurde ook wat opmerkelijks, als ik de naald op de linkertafel legde(lied A), hoorde ik helemaal niks (er was ook te zien op de computer dat de "tijd" van het nummer heel erg haperde). De rechtertafel(lied B) in tegenstelling werkte correct.
Nu ben ik weliswaar een meisje, maar heb toch weten de naalden schoon te maken, kijken of alles goed zat etc. Dat was ook het geval. Ik heb zelfs voor de zekerheid de naalden verwisseld van tafel en toch veranderde er niks.

Ik heb de kabels van de tafels omgewisseld bij Spin! zodat de linkertafel lied B afgespeeld zou worden en de rechtertafel lied A zou spelen.
Het opmerkelijke was dat het lied B (wat eerst normaal geluid had ) op die tafel weer niet te horen was, terwijl lied A wel te horen was (dat was zo opmerkelijk) , maar juist weer zo extreem hard.

Ik denk dat het aan het kastje ligt dat ik erbij heb gekregen, want mijn tafels werken daarnaast subliem.
Toch wil ik vragen of iemand misschien hier een oplossing weet, omdat ik toch van het vrouwelijke geslacht ben en wij zijn nou eenmaal niet zo technisch ingesteld als mannen Cool

Groetjes Christal

What do you think about Reloop Spin! probleem ??

Vote :   

Prozei    posted on 03-09-2009 08:14
mischien staat lied A op de mixer op phono aangeloten.
deze moet op een line kanaal.
het kan zijn dat er op de mixer een schakelaar zit om line / phono te kiezen.
bambamstudio    posted on 03-09-2009 09:13
Heb je je draaitafels op de line of phoni ingang van je mixer aangesloten? HEt moet namelijk de line ingang zijn.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
crstl    posted on 03-09-2009 09:27
kanaal 1 (waar die het niet doet) staat op phono/line? en kanaal 3 staat gewoon op line
daar ligt het ook niet aan Unhappy
Bawb    posted on 03-09-2009 10:53
Hey crstl,

Ik heb zelf ook spin. Het kan zijn dat de interne GAIN knop in het programma helemaal open staat, (want die reageerd los van de gain op je mixer). Verder calibreer ik voor iedere sessie mijn draaitafels opnieuw (option, timecode) om mijn output weer op 100% kwaliteit te krijgen.

Daarnaast had ik (helaas) bij mijn eerste Reloop Spin een defect kastje gekregen. Dus als het niet opgelost kan worden met 1 van de bovenstaande zaken heb jij misschien ook pech en dan moet je hem even laten repareren.

Succes
User edit by Bawb on 03-09-2009 @ 10:54:11 (1%)
crstl    posted on 03-09-2009 15:19
het probleem met het geluid is inmiddels opgelost,
ik heb kanaal 2 gebruikt in plaats van 1, nu werkt het geluid op de software goed.
echter krijg ik mijn draaitafels niet gecalibreerd Unhappy

how come?
Bawb    posted on 03-09-2009 16:27
Poster: Bawb
Daarnaast had ik (helaas) bij mijn eerste Reloop Spin een defect kastje gekregen. Dus als het niet opgelost kan worden met 1 van de bovenstaande zaken heb jij misschien ook pech en dan moet je hem even laten repareren.

Wil je een goede grap horen. Ik zet net mijn Spin aan om even te spelen, krijg ik hetzelfde probleem met mijn (inmiddels) 2e kastje. Ik krijg weer een dikke ruis door op mijn boxen die begint bij de output pluggen van het Spin kastje. Vorige keer betekende dit 'repareren'.

Om terug te komen op je vraag.

Je moet eens proberen om je witte en rode plug eruit te trekken en weer erin te steken een paar keer achter elkaar. Ik had vaak hetzelfde probleem en op die manier herkende Spin mijn TT's weer na de 4e of 5e keer.
crstl    posted on 03-09-2009 16:49
Dat is me 1x gelukt

Tot nu toe werkt 1 tafel goed.
De andere tafel heb ik 1x kunnen calibreren maar een kwartier later begaf die het weer
Ik zie ook bij de statistieken dat het rode gedeelte het wel doet, en het witte niet.
Kan het dan toch aan de plug van het kastje liggen
Bawb    posted on 03-09-2009 16:49
Ik kan direct mijn eigen vraag hier ook droppen.

Zoals hierboven al beschreven ben ik al in het bezit van een 2e Reloop Spin kast, want de eerste bleek al kapot de doos uit te komen. Het probleem was toen dat er een dikke ruis uit de boxen komt op het moment dat ik de USB-connector van Spin in mijn computer steek. Volgens de winkel waar ik het gekocht had moest het hele zaakje gerepareerd worden en heb ik 5 weken zonder Spin gezeten alvorens ik een nieuwe kreeg.

Toen kreeg ik dus mijn tweede Spin die tot voorkort prima gefuntioneerd heeft. Echter zet ik vandaag mijn hele zaakje weer aan en beginnen mijn boxen weer te kraken als nooit te voren. Het hele line/phone en callibreer gedeelte kan het niet zijn, want dat staat precies zoals het gister nog funtioneerde. En als ik de USB-connector weer uit mijn PC haal is de ruis weg en gebeurd dit ook als ik de tulpen tussen spin-output en mijn mixer loskoppel. Het probleem moet dus weer in het kastje zitten denk ik.

Maar hoe kan het zijn dat ik gisteravond nog zonder problemen kan spelen en 12 uur later met een kapot toestel zit zonder dat het een milimeter is verschoven.

Graag jullie ideeen!

[Edit:]

Poster: crstl
Dat is me 1x gelukt

Tot nu toe werkt 1 tafel goed.
De andere tafel heb ik 1x kunnen calibreren maar een kwartier later begaf die het weer
Ik zie ook bij de statistieken dat het rode gedeelte het wel doet, en het witte niet.
Kan het dan toch aan de plug van het kastje liggen

Ik heb ook altijd problemen met de witte plug gehad. Die moest ik soms wel tot 50 x toe in en uitsteken tijdens het mixen, omdat die het steeds weer begaf.

Ik neem aan dat je wel geluid doorkrijgt (door die rode zeg maar), maar het heel hakkerig en verrot klinkt.

Gezien jou problemen en mijn verhaal van hier boven krijg ik steeds meer de neiging om dat witte rot ding het raam uit te werpen.
User edit by Bawb on 03-09-2009 @ 16:52:20 (64%)
crstl    posted on 03-09-2009 17:07

Ik neem aan dat je wel geluid doorkrijgt (door die rode zeg maar), maar het heel hakkerig en verrot klinkt.

J

Ja precies!!!
ik ga hem terugsturen hoor, anders krijg ik zo'n situatie als net: Was net fijn aan het draaien en opeens begaf ie het!
baath    posted on 03-09-2009 20:55
J

Ja precies!!!
ik ga hem terugsturen hoor, anders krijg ik zo'n situatie als net: Was net fijn aan het draaien en opeens begaf ie het!

gewoon terug sturen dat ding :P
als je het bij een goed? fatsoenlijk bedrijf heb gekocht sturen ze zo een nieuwe op....
b-shock    posted on 03-09-2009 21:23
Ja inderdaad gewoon terug sturen , je hebt kans dat je een compleet nieuwe krijgt omdat ie nog vrij nieuw is.
tek-zotic    posted on 03-09-2009 22:22
heb je synq draaitafelsConfused?
zie dan zeker dat ze allebei op phono staan en niet 1 op phono en 1 op line => dan gaat de nen namelijk extreem hard en krakend ( ik had dit in het begin zelf, en heb ook lange tijd liggen zoeken )
tek-zotic    posted on 03-09-2009 22:23
Ik kan direct mijn eigen vraag hier ook droppen.

Zoals hierboven al beschreven ben ik al in het bezit van een 2e Reloop Spin kast, want de eerste bleek al kapot de doos uit te komen. Het probleem was toen dat er een dikke ruis uit de boxen komt op het moment dat ik de USB-connector van Spin in mijn computer steek. Volgens de winkel waar ik het gekocht had moest het hele zaakje gerepareerd worden en heb ik 5 weken zonder Spin gezeten alvorens ik een nieuwe kreeg.

Toen kreeg ik dus mijn tweede Spin die tot voorkort prima gefuntioneerd heeft. Echter zet ik vandaag mijn hele zaakje weer aan en beginnen mijn boxen weer te kraken als nooit te voren. Het hele line/phone en callibreer gedeelte kan het niet zijn, want dat staat precies zoals het gister nog funtioneerde. En als ik de USB-connector weer uit mijn PC haal is de ruis weg en gebeurd dit ook als ik de tulpen tussen spin-output en mijn mixer loskoppel. Het probleem moet dus weer in het kastje zitten denk ik.

Maar hoe kan het zijn dat ik gisteravond nog zonder problemen kan spelen en 12 uur later met een kapot toestel zit zonder dat het een milimeter is verschoven.

Graag jullie ideeen!

[Edit:]

Ik heb ook altijd problemen met de witte plug gehad. Die moest ik soms wel tot 50 x toe in en uitsteken tijdens het mixen, omdat die het steeds weer begaf.

Gezien jou problemen en mijn verhaal van hier boven krijg ik steeds meer de neiging om dat witte rot ding het raam uit te werpen.

stekker van je laptop uittrekken, stekker kan voor ruis zorgen
crstl    posted on 03-09-2009 23:52
Ik heb inmiddels een nieuwe opgestuurd gekregen
Ben erg tevreden over de klantenservice waar ik hem heb gekocht.

Ps.

Alles was op line aangesloten Happy, laughing
Kanaal 1 stond op? mic? of? phono&line, toen deed ie erg kraken.
Ik had hem toen naar kanaal 2 gewisseld, waar phono en line apart stonden, toen deed het geluid het wel
Ik vind het trouwens wel een beetje raar, want ik had normaal juist bij kanaal 2 vaak ruis omdat die niet goed functioneerde haha!

Nu hopen dat het nieuwe kastje het doet! Dan kan ik weer mooi aan de slag
tek-zotic    posted on 04-09-2009 09:29
Ik heb inmiddels een nieuwe opgestuurd gekregen
Ben erg tevreden over de klantenservice waar ik hem heb gekocht.

Ps.

Alles was op line aangesloten Happy, laughing
Kanaal 1 stond op? mic? of? phono&line, toen deed ie erg kraken.
Ik had hem toen naar kanaal 2 gewisseld, waar phono en line apart stonden, toen deed het geluid het wel
Ik vind het trouwens wel een beetje raar, want ik had normaal juist bij kanaal 2 vaak ruis omdat die niet goed functioneerde haha!

Nu hopen dat het nieuwe kastje het doet! Dan kan ik weer mooi aan de slag

je snapt het fout :d
een Synq platenspeler kan je achteraan een knopje verzetten phono of line. Als je die line zet en je calibreert hem voor een platenspeler komt het signaal veeeeeeeeeel te hard door.
de verbinding van je Sp!n doosje naar je mixer moet op LINE, want is geen phonosignaal en heeft de voorversterker van phono niet nodig, doe je dit wel => signaal te hard => kraak
crstl    posted on 04-09-2009 21:58
Ik heb gewoon reloopjes Happy, laughing
Dus geen sync, maar ik heb gisteren met de klantenservice gepraat, en vandaag is mijn nieuwe kastje al aangekomen. Ik moet hem morgen alleen nog even ophalen bij mijn ouders, want ik ben nooit thuis dus mijn pakketjes worden altijd weer naar een ophaalpunt verstuurd ...zucht...
bambamstudio    posted on 05-09-2009 02:28
ja...ze zijn snel bij b*x he Winking my eye
baath    posted on 05-09-2009 09:00
Poster: bambamstudio

zo snel kom je ze nergens anders tegen Winking my eye

maar hopen dat je nieuwe kastje het wel doet!
User edit by baath on 05-09-2009 @ 09:00:22 (1%)
Bawb    posted on 05-09-2009 09:56
Volgens de winkel waar ik het gekocht had moest het hele zaakje gerepareerd worden en heb ik 5 weken zonder Spin gezeten alvorens ik een nieuwe kreeg.

Poster: bambamstudio

Niet altijd helaas...
bambamstudio    posted on 05-09-2009 12:18

Niet altijd helaas...

uitzondering bevestigd de regel

This is an old Topic

No new postings for 5.729 days.
 Post CommentThat would be 191 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

145 Users online: 11 Guests (134 Unknown)
Pages generated today : 29.781
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.766.296