De Late Leeuw Chat Corner Deel 24 (24/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Roov    posted on 27-08-2009 19:07
Welkom in de Late Leeuw!
Komt u thuis van een dagje hard werken of wilt u hier even bijkomen, dan kunt u gezellig loungen in een van ons lounge banken

Bestel ook een van onze speciale drankjes :
DJR Cocktail met gemalen CDJ 1000 MK3

Of misschien meer zin in een lekkere beker sinaasappelsap geperst uit rijpe vinyl?

Ook voor een snelle snack kunt u bij ons terecht :

Probeer ons specialiteit : Broodje Moderator met ketchup en uien

Of misschien een schaaltje tulpkabels

Zolang u zich aan onze regels houdt kunt u zolang blijven als u wilt!

De regels :

Dubbelpostings zijn NIET toegestaan.
Geen illigale downloadlinks plaatsen.
Niet linken naar webshops.

Heb je eens?een week (of meer) niks te doen... lees dan alle delen nog eens door!

Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 1
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 2
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 3
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 4
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 5
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 6
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 7
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 8
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 9
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 10
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 11
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 12
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 13
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 14
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 15
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 16
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 17
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 18
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 19
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 20
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 21
Bullet ArrowLate Leeuw Chat Deel 22
Bullet ArrowLate Leeuw Chat Deel 23

Een prettig verblijf in de DJ Resource Chat/Lounge Corner!
User edit by Roov on 27-08-2009 @ 23:27:23 (60%)

What do you think about De Late Leeuw Chat Corner Deel 24 ??

Vote :   

polly    posted on 07-09-2009 21:54
Poster: TheDutchDecks

omdat er geen mod was vond ik het nodig er wat van te zeggen.

maar om over een ander onderwerp te starten hoor ik uit steeds meer
hoeken komen dat vinly verleden tijd wort, sommige mense zeggen
dat het over?5 jaar?al afgelopen is met die goeie ouwe platen.

Als dat?waar is word er een stuk dj geschiedenis weg gegooit.
TheDutchDecks    posted on 07-09-2009 21:57
Poster: Esmee
vast niet. Zolang harcore/style gewooon op plaat blijft komen... en er vinyl lovers zijn... blijft het wel Happy, laughing

het kwam van iemand die zelf ook in de platen handel zit.
hij zij dat er sins een half jaar een stuk meer Technics 2de hands tekoop worden aangeboden,
en dat zijn toch echt spelers voor de vinyl lovers die al wat jaren mee gaan.
main    posted on 07-09-2009 21:58
holy shit, ik zie dat de ll al weer over de 550 post heeft
Estacy    posted on 07-09-2009 22:04
Vinyl never dies. het zal altijd blijven bestaan, Hoop ik in ieder geval, want ik wil ook nog ooit platenspelers!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 07-09-2009 22:07
tja. ik heb toch liever cdj's (denk ik, nog nooit met vinyl gedraait) maar ik denk dat het niet weggaat. is een beetje vergezocht als je t mij vraagt..
Tekhead    posted on 07-09-2009 22:20
Coolik ben dom bezig....
ik hou me mond wel verder gewoon even in de LL...

Toch geen Mexicaanse griep hoop ik ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 07-09-2009 22:23
Is niet zo gek dat vinyl verdwijnt, toen ik net begon met draaien, kocht ik elke maand minimaal voor 50 euro aan platen. Nu besteed ik al 3 jaar geen geld meer uit aan platen en ik ben niet de enige.?

Vinyl is een goede leerschool, om een bepaalde basis te leren die essentieel is bij het dj'en. Denk haat cue'en waarbij je meescratched, en die op de juiste tel er ingooit. Ik merk het verschil tussen mensen die bij mij wel eens komen draaien en met cd begonnen zijn en welke met vinyl.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Roalin    posted on 07-09-2009 22:43
Ja, goede leerschool, ben ik het mee eens.
Als ik ooit eens dichtbij een platenzaak zou komen wonen, ga ik echt met vinyl bezig.
Tekhead    posted on 07-09-2009 22:50
wedden dat de cd sneller van de markt zal zijn dan vinyl !
Snoey    posted on 07-09-2009 23:10
Het is trouwens wel grappig, dat mensen bij mij eerder onder de indruk van me platenspelers zijn dan van me cdj's.

En ja cd zal wel eerder verdwijnen, ken bijna niemand die nog cds luisterd, bijna iedereen heeft ipod of computer. Enige waar ik ze nog zie, is bij vrienden en kennissen in de auto radio. Maar die zijn tegenwoordig ook al usb compatible.
Tekhead    posted on 07-09-2009 23:12
dat komt mijn inziens omdat digitaal snel gaat vervelen en analoog veel minder.
timmy90    posted on 07-09-2009 23:22
Poster: Tekhead
wedden dat de cd sneller van de markt zal zijn dan vinyl !

die kans zit er dik in!
helemaal mee eens!
Bootstrap    posted on 08-09-2009 00:02
Pff zware dag achter de rug.. Vanaf half 7 vanmorgen al bezig geweest met school, het normale leven is echt weer begonnen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Snoey    posted on 08-09-2009 00:12
Poster: Tekhead
dat komt mijn inziens omdat digitaal snel gaat vervelen en analoog veel minder.

Dat interesseert bijna geen hond, moet je voor de grap eens de Ipod van een kennis beluisteren of de mp3map op hun pc kijken. Heel veel lage bitrates en ze geven er geen moer om. Ik krijg zelfs af en toe dingen toegestuurd, met het verzoek, hey deze moet je draaien man! En dan is die track een setrip van een dj optreden. Enige die ik hoor over vinyl klinkt geweldig dit dat, zijn van die oude mannetjes (vaak met baard) die kasten vol hebben met vinyl en het echt hun hobby is. Of van die Dj's uit de begin jaren 90 en daarin zijn blijven hangen en lopen te klagen dat de huidige scene zo commercieel is en er geen ruimte meer is voor artistieke dingen.
Winston    posted on 08-09-2009 01:19

@ winston
zo lastig is tennis toch niet?
je hebt service line, das de line int? midden, base line, die helemaal achterin, je ehtb 2 service vakken, daarin moet de service komen. Dan heb je nog de 2 tramrails', die zijn uit bij enkel en in bij dubbel.
op de lijn gelt als in. uuhhh
dan met de punten:
15 - 30 - 40 en dan een punt. bij 40-40 heb je voordeel en nadeel. je moet met een punt verschil zegmaar winnen. Zo is dat ook bij de games, met 1 punt verschil moet je winnen, duurt het te lang krijg je time break. De 1e serveert dan 1x, die erna 2x en dan de 1e ook 2x. Dan telt alles meteen als punt.
nou meer is er neit toch:P vrouwen spelen tot de 2, mannen tot de 3.

Thanx voor de uitleg. Toch wel iets bijgeleerd. Tennis stikt van de termen, in het engels klinkt dat het mooist.

Dat van voordeel snap ik nog steeds niet goed, terwijl het toch vaak voorkomt. Welke speler krijgt eerst voordeel? De ene die het punt maakt, na deuce? En wordt er echt als ik het goed gevolgd heb, na elke punt degeen die de service doet gewisseld?

Als ik nog specifieke vragen heb, hoop ik dat ik ze aan je mag vragen. Wordt dan leuker om toernooien te volgen als ik de scheidsrechter begrijp.

.. hoe ik kreun... dat kom je zelf maar eens ...... Cool

Leuk dat je ons uitnodigd voor je tennis wedstrijden. Ik was al bang dat je alleen aandacht had voor de liefde, en dat school, deejayen en tennis op de verre achtergrond zijn geraakt.? Maar ik kraak alleen voor je als je speelt met een racket met de letter W en iets rose draagt. Cool

Gaat nogal wat kracht met tennissen gepaard. Ik kan me herinneren dat ik binnen no time uitgeput raakte van dat heen en weer gehol om het balletje te kunnen raken. En de bal wordt zo hard geslagen dat ik i.p.v. dat ik de bal terugsla, de bal mijn racket terug sloeg. Tennis vindt ik echt zwaarder dan bv voetbal of basketbal.

heersen er ook andere ziektes waarbij je koorts hebt dan nieuwe influenza ....?

Alle ziekten die gepaard gaan met een infectie krijg je koorts. Is onderdeel van de werking van het immuun syteem. Al hebben we geen super powers, ons lichaam blijft een wonder, hea.
Tic Toc
User edit by Winston on 08-09-2009 @ 01:37:05 (19%)
Tekhead    posted on 08-09-2009 01:31
Poster: Snoey

Dat interesseert bijna geen hond, moet je voor de grap eens de Ipod van een kennis beluisteren of de mp3map op hun pc kijken. Heel veel lage bitrates en ze geven er geen moer om. Ik krijg zelfs af en toe dingen toegestuurd, met het verzoek, hey deze moet je draaien man! En dan is die track een setrip van een dj optreden. Enige die ik hoor over vinyl klinkt geweldig dit dat, zijn van die oude mannetjes (vaak met baard) die kasten vol hebben met vinyl en het echt hun hobby is. Of van die Dj's uit de begin jaren 90 en daarin zijn blijven hangen en lopen te klagen dat de huidige scene zo commercieel is en er geen ruimte meer is voor artistieke dingen.

Rustig man, jezus toch wat is het probleem ?? Een hond zal daar idd geen moer om geven, maar mensen wel ! En niet alleen ouwe lui en dj's die blijven hangen zijn, vinden vinyl geweldig, maar kijk bvb hier op djr eens rond, genoeg jonge knapen die TT's hebben staan en vinyl geweldig vinden<;
<<<trouwens heb ik en de meeste ouderen onder ons nooit beweerd dat vinyl beter is, ( in sommige opzichten de waarheid) vinyl is gewoon anders dan digitaal, vinyl is gewoon warmer, en wij houden van die warmte, meer moet je daar niet achter zoeken.
Winston    posted on 08-09-2009 01:43
Ja dat is zo, vinyl klinkt warmer. Het is de taak van de digitale producer om die warmte ook in digitale muziek te brengen.

En eigenlijk zou je als digitale DJ ook een manier moeten vinden om die warmte te krijgen in je digitale set als dat nodig is.

Dan pas zou vinyl met zielerust kunnen verdwijnen.
Tic Toc
cross-over    posted on 08-09-2009 06:38
even wat aanvullen op de discussie:

zowel de CD als Vinyl zijn al een tijdje langzaam aan het verdwijnen. In een tijd als deze waarin muziek "gratis" of anders behoorlijk goedkoop te verkrijgen is via de digitale snelweg is het naar mijn mening onmogelijk om een groot distributie netwerk voor vinyl en CD's in stand te houden.
Muziekwinkels zoals we ze nu kennen zullen verdwijnen.

Als je op internet kijkt hoe bijvoorbeeld een band als Angels and Airwaves hun nieuwe release wil uitbrengen dan is er ook bij bands een andere manier van denken aan de gang over hoe ze hun muziek bij de mensen willen krijgen.

Maar goed de toekomst zal het wel weer uitwijzen.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Stefjuuh    posted on 08-09-2009 08:07
Feest hier in t dorp, praalwagen optocht, sommige met dikke muziek.. Hoogtepunt tot nu toe, riverside!
Bouncy    posted on 08-09-2009 08:28
Poster: Estacy
Vinyl never dies. het zal altijd blijven bestaan, Hoop ik in ieder geval, want ik wil ook nog ooit platenspelers!

Ooit gedacht aan timecode?
justjustin    posted on 08-09-2009 12:24
Poster: Stefjuuh
Feest hier in t dorp, praalwagen optocht, sommige met dikke muziek.. Hoogtepunt tot nu toe, riverside!

OMG!!!!

Sterkte
User edit by justjustin on 08-09-2009 @ 12:24:29 (7%)
Esmee    posted on 08-09-2009 14:59
Poster: Winston
Thanx voor de uitleg. Toch wel iets bijgeleerd. Tennis stikt van de termen, in het engels klinkt dat het mooist.

Dat van voordeel snap ik nog steeds niet goed, terwijl het toch vaak voorkomt. Welke speler krijgt eerst voordeel? De ene die het punt maakt, na deuce? En wordt er echt als ik het goed gevolgd heb, na elke punt degeen die de service doet gewisseld?

je ehbt eerst 40/40 dat is deuce idd. Dan als A tegen B speelt en A wint, dan heeft A voordeel, als A dan nog eens wint, krijg A het punt. Mocht B winnen terwijl A voordeel had, dan staat het weer deuce. net zolang tot er iemand na de deuce voordeel heeft, en dan wint. Dit kan dus lang doorgaan als ze echt aan elkaar gewaagd zijn.

Ja na iedere punt wordt de service gewisselt. Hoe het zit met van kant wisselen weet ik niet helemaal..

Als ik nog specifieke vragen heb, hoop ik dat ik ze aan je mag vragen. Wordt dan leuker om toernooien te volgen als ik de scheidsrechter begrijp.

stel ze gerust, ik ben geen wonder qua tennis, ben niet zo goed met alles vergleken met derest van mn groep... maar ik weet nog wel iets.

Leuk dat je ons uitnodigd voor je tennis wedstrijden. Ik was al bang dat je alleen aandacht had voor de liefde, en dat school, deejayen en tennis op de verre achtergrond zijn geraakt.? Maar ik kraak alleen voor je als je speelt met een racket met de letter W en iets rose draagt. Cool

he nja, als jij een nieuw tennisracket met een W voor me koopt.... dan trek ik mn rose puma shirt wel aan Winking my eye

Gaat nogal wat kracht met tennissen gepaard. Ik kan me herinneren dat ik binnen no time uitgeput raakte van dat heen en weer gehol om het balletje te kunnen raken. En de bal wordt zo hard geslagen dat ik i.p.v. dat ik de bal terugsla, de bal mijn racket terug sloeg. Tennis vindt ik echt zwaarder dan bv voetbal of basketbal.

sja veel mensen geloven dat niet... is het ja tennis... das echt niet vermoeiend, dat is geen sport.
Maar daar ga ik al niet meer op inCool
maarja... als ik tegen 1 jongen speel van de 3 jongen waar ik mee train.... wordt ik ook best wel aangevallen... die ballen worden zooo hard op je afgevuurd... maaar.... ik verlies niet heel erg ofzo... vaak is het 6-5 en dan wint ie met 7-5...

Alle ziekten die gepaard gaan met een infectie krijg je koorts. Is onderdeel van de werking van het immuun syteem. Al hebben we geen super powers, ons lichaam blijft een wonder, hea.

jah lichaam is idd erg bijzonder... maargoed. Dan krijg ik geen Influenza A h1n1, of n1h1, wat het ook is...

denk ik... we zullen het zien...

Winston    posted on 08-09-2009 15:48

je ehbt eerst 40/40 dat is deuce idd. Dan als A tegen B speelt en A wint, dan heeft A voordeel, als A dan nog eens wint, krijg A het punt. Mocht B winnen terwijl A voordeel had, dan staat het weer deuce. net zolang tot er iemand na de deuce voordeel heeft, en dan wint. Dit kan dus lang doorgaan als ze echt aan elkaar gewaagd zijn.

Ja, dat snap ik nu al een beetje beter. Gisteren keek ik naar de laatste set van Wozniacki vs Kuznetsova. Die is uiteindelijk na een aantal keren deuce/advantage met een tiebreak gewonnen door Wozniacki. En die komt dus dan in de 1/4 finale uit tegen mijn favoriet Oudin. Ik hoop op een finale Melanie Oudin vs Kim Clijsters. Dan kan ik lekker tegen Tekhead enzo kraken, als ie tenminste trots op zijn land is.

Ja na iedere punt wordt de service gewisselt. Hoe het zit met van kant wisselen weet ik niet helemaal..

De spelregels zijn vrij duidelijk over het baan wisselen. Gebeurt bij elke oneven spel dus bv bij de standen 1-0, 2-1, 3-0, 3-2, 4-1, 4-3, 5-2, etc. Maar als ik kijk weet ik eerst niet wie wie is. En als ik het weet raak ik toch de kluts kwijt.

Volgens mij is tennis toch de sport met de meeste spelregels ter wereld.

he nja, als jij een nieuw tennisracket met een W voor me koopt.... dan trek ik mn rose puma shirt wel aan Winking my eye

Hmjaaa, we zien wel als je op de US Open, Australie of Wimbledon terecht komt. Cool

Trouwens, ik zie dat die dames gewoon 2 ballen in hun slipje steken. Zijn dat speciale slipjes met sterke elastiekjes?

sja veel mensen geloven dat niet... is het ja tennis... das echt niet vermoeiend, dat is geen sport.
Maar daar ga ik al niet meer op inCool
maarja... als ik tegen 1 jongen speel van de 3 jongen waar ik mee train.... wordt ik ook best wel aangevallen... die ballen worden zooo hard op je afgevuurd... maaar.... ik verlies niet heel erg ofzo... vaak is het 6-5 en dan wint ie met 7-5...

Ik was misschien een jaar of 7 of 8 en ik probeerde een balletje te slaan tegen iemand van in de 20 of zo. Niet helemaal eerlijk dus. Ik moet het weer eens proberen eigenlijk. En ik sloeg zonder lawaai te maken. En die ballen halen snelheden van tegen de 200 km/uur, terwijl ze eeen redelijk gewicht hebben.
Van badmintonnen weet ik dat het heen en weer gesprint vermoeiend is.
Tic Toc
Sandr    posted on 08-09-2009 15:54
Je moet wel even verduidelijken dat de service per game wordt gewisseld.? Een game is als je dus op 40 staat en dan nog een punt maakt (behalve met een deuce).

Van kant wisselen doe je met ongelijke games. Je speelt de eerste game, als die gespeeld is wissel je van kant. Dan speel je game 2 en 3. Als de 3de gespeeld is wissel je weer van kant. Dan speel je 4 en 5. Als de 5de gespeeld is wissel je weer van kant enzovoort.

Tennis is qua conditie niet echt te vergelijken met voetbal.... Bij tennis trek je heel veel korte sprintjes (max 15 meter ongeveer) En bij voetbal ben je 2x 45 minuten constant aan het lopen met daar tussen korte sprintjes maar ook veel langere sprinten. Dit vergt een heel andere conditie.
Dus het is maar net wat je gewend bent.

Edit: Je was me net voorWinking my eye
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 08-09-2009 @ 15:55:49 (4%)
main    posted on 08-09-2009 15:58
djuice (uitspraak, geen idee hoe je t schrift) is ook altijd leuk. vooral als het dan de hele tijd voordeel>nadeel>voordeel>nadeel word...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

65 Users online: 7 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 22.731
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.318.427