CD spelers van The Myte of Techno
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 27-08-2009 01:43
Voor diegene die denken dat iedereen met cdj's van pioneer werken, hieronder een link met het bewijs dat de grootste techno en Electro dj v.d. wereld. Alsook uiteraard voor de anti Technics fans.

http://www.dailymotion.com/video/xnyvc_dave-clarke-at-work_music
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about CD spelers van The Myte of Techno ??

Vote :   

Roov    posted on 27-08-2009 01:50
Moest hier nou speciaal een topic voor aangemaakt worden? :p
meer iets voor de late leeuw als je 't mij vraagt!Happy, laughing
Tekhead    posted on 27-08-2009 02:58
maar ik vraag het toch niet aan jou ! Cool
misstaat hier niet volgens mij, maar als lead dat vind zal hij het wel verplaatsen naar andere bestemming of slotje op doen
ArCee    posted on 27-08-2009 08:24
Wel grappig, het lijkt erop of 2 "sidekicks" de platen draaien, hij is alleen maar met de mixer bezig en het bijsturen??

Sorry, ik mag niet zwaar tillen Cool
User edit by ArCee on 27-08-2009 @ 08:24:56 (29%)
voltcontrol    posted on 27-08-2009 12:08
Dit fimpje bewijst alleen maar dat een goede dj (lekkere plaatjes, irritante mixstijl btw) met meerdere apparaten kan werken. Precies zoals het hoort.

De mening die v. Noordland hier geeft onder de titel "gemiste kans voor Technics" over de SLDZ vind ik erg treffend:
http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=13218

Bootstrap    posted on 27-08-2009 12:38
Ik vind inderdaad ook niet dat hij echt een fijne mixstijl heeft.. Beetje slordig ook. Hij heeft ook echt totaal geen interactie met het publiekCool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
ArCee    posted on 27-08-2009 14:09
Je weet dan ook, afgaande op deze clip, ook niet hoe het publiek die avond is. Toch vaak een wisselwerking van publiek naar dj, en andersom, maar overkomen of hij een superavond heeft, neh Cool?
Estacy    posted on 27-08-2009 14:37
dit clipje had je hier al eens geplaatsCool maargoed, het is maar wat je gewend bent
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Victor    posted on 27-08-2009 14:53
Dat Dave Clark werkt (of in ieder geval werkte) met Technics SL-DZ1200's is allang bekend. Ieder zijn ding en als hij er graag mee draait moet'ie dat zeker doen.

Ik ken de SLDZ vrij goed en het is zeker niet dat er niet mee te werken valt, maar vergeleken met de concurrentie had hij?vrij veel minpunten die ik in mijn review bij New Line heb genoemd. Daarom zou ik er niet voor kiezen. Als je mij nu de keus geeft tussen een SLDZ en een CDJ-800 wordt het een CDJ-800.?Weliswaar saai en vrij kaal, maar wat hij doet doet hij goed. De SLDZ irriteert door een aantal slecht uitgevoerde zaken. De CDJ-800 irriteert mij niet.

Neemt niet weg dat?Dave Clarke leuke dingen doet met de SLDZ. Maar dat zou hem met een CDJ-800, CDJ-1000 of Denon DN-S3700 ook wel lukkenCool
Tekhead    posted on 28-08-2009 00:16
@bootstrap en Arcee, nu ga ik ff over de voorkeur van decks zwijgen, en ff iets anders vertellen. Ik viel letterlijk van m'n stoel van jullie antwoorden over dave clarke himself. Als jullie ooit 1/10000 ste kunnen, van wat hij kan, kom ik naar elk optreden van jullie. Geen goeie mixstijl ? geen feeling met publiek ( ging mijn post helemaal niet over) ? Jongens toch, ooit al eens de moeite gedaan om een gig van hem te beluisteren, een optreden bij te wonen ? Zijn eigen uitgebrachte platen, ontelbare remixen op vraag van originele uitvoerder, wat bijna allemaal echte klassiekers zijn te beluisteren ? Neen, want anders zou je die belachelijke reply niet posten. Je zou beter eens wat opkijken naar zo iemand, hij is de ENIGE dj/musician/producer die op elk internationaal festival van enig niveau altijd een eigen tent, zaal, podium naar hem genoemd, ter beschikking heeft, ook op extrema outdoor 2009. Ander voorbeeld, hij is de enige dj die alle I love Techno festivals, (al jaar en dag het grootste indoor techno fest. ter wereld) aanwezig was, en altijd? de zaal plat speelde.
T is niet omdat hij niet bling bling is (waar jullie helemaal voorstander van zijn) dat je hem 'geen feeling met publiek' moet verwijten. Hij heeft meer publiek feeling dan wie ook ? Hij voelt al na 2 nummers, welke richting het publiek uit wil. Pak het niet te persoonlijk op, maar ik ga over de rooie, tegen al wie dergelijke onzin over hem verteld.
Beste Anti Techno jongens, vergeet niet dat de housescene, er gekomen is door idem-dito iconen als o.a. Dave Clarke. En dat het ontstaan van vele features op jullie o zo geliefde cd spelers, ideeen en ontwerpen zijn? van dj's van het kaliber D.C. Ik kan nog wel ff doorgaan over wat hij al betekend heeft voor de? Dance/house /technoscene en ook voor dj's en producers en muziek software fabrikanten, meestal in samenwerking met Plastikman (Richie Hawtin)

User edit by Tekhead on 28-08-2009 @ 00:56:08 (27%)
Tekhead    posted on 28-08-2009 00:18
Poster: Estacy
dit clipje had je hier al eens geplaatsCool maargoed, het is maar wat je gewend bent

daar heb ik geen weet meer van.zou gelijk kunnen hebben jij.
ArCee    posted on 28-08-2009 06:27
Poster: Tekhead
@bootstrap en Arcee, nu ga ik ff over de voorkeur van decks zwijgen, en ff iets anders vertellen. Ik viel letterlijk van m'n stoel van jullie antwoorden over dave clarke himself. Als jullie ooit 1/10000 ste kunnen, van wat hij kan, kom ik naar elk optreden van jullie. Geen goeie mixstijl ? geen feeling met publiek ( ging mijn post helemaal niet over) ? Jongens toch, ooit al eens de moeite gedaan om een gig van hem te beluisteren, een optreden bij te wonen ? Zijn eigen uitgebrachte platen, ontelbare remixen op vraag van originele uitvoerder, wat bijna allemaal echte klassiekers zijn te beluisteren ? Neen, want anders zou je die belachelijke reply niet posten. Je zou beter eens wat opkijken naar zo iemand, hij is de ENIGE dj/musician/producer die op elk internationaal festival van enig niveau altijd een eigen tent, zaal, podium naar hem genoemd, ter beschikking heeft, ook op extrema outdoor 2009. Ander voorbeeld, hij is de enige dj die alle I love Techno festivals, (al jaar en dag het grootste indoor techno fest. ter wereld) aanwezig was, en altijd? de zaal plat speelde.
T is niet omdat hij niet bling bling is (waar jullie helemaal voorstander van zijn) dat je hem 'geen feeling met publiek' moet verwijten. Hij heeft meer publiek feeling dan wie ook ? Hij voelt al na 2 nummers, welke richting het publiek uit wil. Pak het niet te persoonlijk op, maar ik ga over de rooie, tegen al wie dergelijke onzin over hem verteld.
Beste Anti Techno jongens, vergeet niet dat de housescene, er gekomen is door idem-dito iconen als o.a. Dave Clarke. En dat het ontstaan van vele features op jullie o zo geliefde cd spelers, ideeen en ontwerpen zijn? van dj's van het kaliber D.C. Ik kan nog wel ff doorgaan over wat hij al betekend heeft voor de? Dance/house /technoscene en ook voor dj's en producers en muziek software fabrikanten, meestal in samenwerking met Plastikman (Richie Hawtin)

Techy, Techy Techy toch.
1: Ik ben opgegroeit en groot fan van Techno, zelfs toen jij misschien nog wel in de wieg lag.
2: Ik ken de muziek en optredens van Dave Clark erg goed.
3: Ik zeg alleen dat het er "apart" uitziet om hem met 2 "sidekicks" bezig te zien. Da's geen negatief of positief oordeel, meer een constatering.
4: Kijk naar zijn houding en gezicht achter de booth, dat staat nu niet in een hosana standje en daarom zei ik ook dat het erg goed aan het publiek (of een andere factor) kon liggen, misschien was hij ongesteld?? Cool
5: Dat alle huidige stijlen voort komen uit Techno weet elke persoon die zich een beetje deejay noemt.
6: Denk aan je hart.
cross-over    posted on 28-08-2009 15:08
Cool, leuk is deze.....

Dave Clarke, staat meestal met blik op oneindig en kauwgom kauwend de meest vreselijke techno (re)mixen live te maken.

Ik ben?bij een aantal optedens van hem geweest en kan je zeggen dat hij gewoon erg goed was (is).
Hij is niet voor niets de "baron of techno"

Alleen is het geen show man zoals de moderne top DJ's. Voor een echte goede set?? klik

en, Roger, zoals ArCee al zegt, denk aan je hart....., hij gebruikt ook een laptop met VDJConfused
wel mooi trouwens dat roze....

Dave Clarke in de melkweg

btw,? dave hoeft net als andere grote namen niet echt rekening te houden met het publiek.
Bij dit soort dj's komt het publiek voor de dj en zijn set terwijl wij, als 'gewone'dj's ?er meestal voor het publiek zijn en ons aan?hun wensen aanpassen.........?? da's toch wel een wereld van verschil.

http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 28-08-2009 @ 15:32:47 (63%)
ArCee    posted on 28-08-2009 15:16
Wat dat aangaat vind ik Carl Cox meer z'n publiek bezig als ik heel eerlijk ben. Cool?Nog zo'n techno grootheid.
tek-zotic    posted on 28-08-2009 15:36
Poster: ArCee

Techy, Techy Techy toch.
1: Ik ben opgegroeit en groot fan van Techno, zelfs toen jij misschien nog wel in de wieg lag.
2: Ik ken de muziek en optredens van Dave Clark erg goed.
3: Ik zeg alleen dat het er "apart" uitziet om hem met 2 "sidekicks" bezig te zien. Da's geen negatief of positief oordeel, meer een constatering.
4: Kijk naar zijn houding en gezicht achter de booth, dat staat nu niet in een hosana standje en daarom zei ik ook dat het erg goed aan het publiek (of een andere factor) kon liggen, misschien was hij ongesteld?? Cool
5: Dat alle huidige stijlen voort komen uit Techno weet elke persoon die zich een beetje deejay noemt.
6: Denk aan je hart.

ben jij 60 ofzoConfused? :p
tekhead is volgend mij ook al de 40 gepasseerd hoor Winking my eye

edit na ff op jullie profielen te kijken zie ik dat je net 1 jaartje ouder bent dan tek head => Als je van je 1 jaar techno luistert ( wat toen volgens mij nog niet bestond ) dan kan het kloppen dat je het luisterde toen hij nog in de wieg lag :p :p
User edit by tek-zotic on 28-08-2009 @ 15:38:19 (35%)
Tekhead    posted on 28-08-2009 23:22
@Arcee:
1- je had idd beter ff m'n profiel gekeken zoals tek-zotic opmerkt, dan zou je punt 1 al niet aangehaald hebben.

2- dat je zijn muziek kent daar twijfel ik niet aan, dat je hem kent, of beter niet kent, heb je ook bewezen door je hosana opmerking ! Want het is zoals al door andere opgemerkt, Dave Clarke is mss de soberste van de groote der Techno. Lachen is waarschijnlijk een zware inspanning, dat weet ik ook. Ik heb heel veel intervieuws van hem en heb hem 1 of 2 maal tijdens interview grappig weten zijn, dat is nu eenmaal de aard van het beestje, maar dat wil niet zeggen dat hij niet met publiek bezig is. Hij ligt geen show te verkopen, maar weet verdomd goed wat zijn publiek wil.

Carl Cox is idd een ander type, meer open en grappig, alleen dat smoelwerk met die eeuwige glimlach, maakt je dag happy. Ik ben enkele weken geleden nog naar een optreden van C.COX in de noxx in Antwerpen geweest, buiten een heerlijke set was de glimlach van hem alom aanwezig.

@CrossOver: helemaal eens met wat je neerpent.
ArCee    posted on 29-08-2009 22:07
Tek, ik ga toch echt niet elke keer bij een reply eerst ff een profiel sjekken hoor, dan zit ik hier de hele dag denk ik? Op zich best gezellig, daar niet van, maar keb ook andere dingen aan me hoofd so, sorry!

2: Ik vind het gewoon best belangrijk, ondanks dat ik het met je eens ben dat Dave een meester in zijn ding is, dat een deejay ook een uitstraling heeft. Hij is toch een middelpunt. Een hele blijde deejay die lekker meedanst, die je ziet genieten van zijn set etc werkt erg aanstekelijk, bij wel tenminste. Nou, op dat punt is het geen toppert, maar dat doet niets af aan zijn kwaliteit, maar daar hoor je mij ook niet over.

Een zeer goede vriend van mij, die meesterlijk mixt, komt gewoon niet verder omdat hij verschrikkelijk verlegen is. Staat alleen maar naar zijn booth the kijken om vooral geen oogcontact te hebben met het publiek. Ik had zelfs een keer, erg lang geleden, geregeld dat hij in de Party Night mocht draaien op 538. Hij ging niet, omdat ik niet met hem meekon, en alleen durfde hij niet. Kijk, dat is dus houding wat tegen je kan werken. Dave heeft bewezen dat dit in zijn geval niet zo is, maar het is nu niet echt een genot om hem zo bezig te zien, daar val ik over, maar dat is een persoonlijke mening.
User edit by ArCee on 30-08-2009 @ 09:17:11 (95%)
ArCee    posted on 29-08-2009 22:07
Poster: tek-zotic

ben jij 60 ofzoConfused? :p
tekhead is volgend mij ook al de 40 gepasseerd hoor Winking my eye

edit na ff op jullie profielen te kijken zie ik dat je net 1 jaartje ouder bent dan tek head => Als je van je 1 jaar techno luistert ( wat toen volgens mij nog niet bestond ) dan kan het kloppen dat je het luisterde toen hij nog in de wieg lag :p :p

Zo voel ik me soms wel ja Cool
Tekhead    posted on 31-08-2009 03:43
Poster: ArCee
Tek, ik ga toch echt niet elke keer bij een reply eerst ff een profiel sjekken hoor, dan zit ik hier de hele dag denk ik? Op zich best gezellig, daar niet van, maar keb ook andere dingen aan me hoofd so, sorry!

2: Ik vind het gewoon best belangrijk, ondanks dat ik het met je eens ben dat Dave een meester in zijn ding is, dat een deejay ook een uitstraling heeft. Hij is toch een middelpunt. Een hele blijde deejay die lekker meedanst, die je ziet genieten van zijn set etc werkt erg aanstekelijk, bij wel tenminste. Nou, op dat punt is het geen toppert, maar dat doet niets af aan zijn kwaliteit, maar daar hoor je mij ook niet over.

Een zeer goede vriend van mij, die meesterlijk mixt, komt gewoon niet verder omdat hij verschrikkelijk verlegen is. Staat alleen maar naar zijn booth the kijken om vooral geen oogcontact te hebben met het publiek. Ik had zelfs een keer, erg lang geleden, geregeld dat hij in de Party Night mocht draaien op 538. Hij ging niet, omdat ik niet met hem meekon, en alleen durfde hij niet. Kijk, dat is dus houding wat tegen je kan werken. Dave heeft bewezen dat dit in zijn geval niet zo is, maar het is nu niet echt een genot om hem zo bezig te zien, daar val ik over, maar dat is een persoonlijke mening.

Hij mankeert een uitstraling, vergeleken met sommige bling-bling collega's. Maar wat je zegt van uitstraling is absoluut noodzakelijk, zeg ik ja noch nee, ja omdat ik ook vind dat een dj zoveel mogelijk contact met z'n publiek moet hebben, en nee als je ziet dat een Koude Engelse kikker wel aan top geraakt is, want m.i. het absolute talent en feeling Dave Clarke heeft.
ArCee    posted on 31-08-2009 09:18
Ik zeg niet noodzakelijk, maar het kan ook tegen je werken maar zoals altijd?bevestigen uitzonderingen de regel Tek.

This is an old Topic

No new postings for 5.548 days.
 Post CommentThat would be 184.9 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

157 Users online: 1 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 8.711
Most visitors online this month : 217
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.102.600