Pioneer CDJ 200 VS Reloop RMP 2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Snaad    posted on 26-08-2009 20:06
Beste heren en dames medeDJ's,

ik ben van plan binnen nu en een korte tijd een paar cd spelerts aan te schaffen, om te beginnen met een budget van ongeveer 500 euro, om ff te wennen aan het hele cd gebeuren. Nou dacht ik na een beetje vergelijken aan bovengenoemde spelerts. Wie kan mij een advies geven hierover?

What do you think about Pioneer CDJ 200 VS Reloop RMP 2 ??

Vote :   

RemcoV    posted on 26-08-2009 20:10
Pioneer CDJ200 zijn hele degelijke spelers om mee te beginnen.
Ze kunnen alles wat je nodig hebt en gaan lang mee.

Reloop MP-2 is ook een goede speler heb ik van horen zeggen, al heb ik hem niet getest.
Ik ben zelf fan van Pioneer en Denon wat betreft spelers, dus de DN-S1000 kan ik je ook aanraden voor dat budget!
RemcoV    posted on 26-08-2009 20:10
Pioneer CDJ200 zijn hele degelijke spelers om mee te beginnen.
Ze kunnen alles wat je nodig hebt en gaan lang mee.

Reloop MP-2 is ook een goede speler heb ik van horen zeggen, al heb ik hem niet getest.
Ik ben zelf fan van Pioneer en Denon wat betreft spelers, dus de DN-S1000 kan ik je ook aanraden voor dat budget!
RePlayz    posted on 26-08-2009 20:13
Ik zou gaan voor de rmp-2.

Deze keus is voor mij snel gemaakt, want ik heb zelf de rmp en ik vind deze heel erg goed voor zijn prijs. Alles voelt echt goed aan en het wend heel snel om mee te werken en als beginner heb je hier een hele goede aan. Ik heb wel eens met de cdj200 gedraaid en ik moet eerlijk zeggen dat die je ook niet tekort komt, maar als ik ze vergelijk kies ik persoonlijk voor de rmp, alleen al vanwege het jog-wheel...dat vind ik op de rmp beter, 'ligt fijner in de hand'.

Maar dit is mijn mening Winking my eye

Succes!
Ilja    posted on 26-08-2009 20:22
RMP-2 ?maakt gehakt van CDJ-200 ?om een lang verhaal kort te houden.
dJORD    posted on 26-08-2009 20:33
rmp, vanwege de grote jogg(omdat je platen gewend bent).
ook omdat hij meer functies e.d. heeft.
maar als je echt bij de vinyl feeling wilt blijven zoe ik kijken naar de moving platters van denon (geen ervaring)
sucses,

jord
lek3ct    posted on 26-08-2009 20:53
In die Pioneers zit een bepaalde "Pioneer feel" dat je niet in de Rmp's gaat vinden. Maar als je van vinyl komt lijkt mij, zoals Jord zei, een denon nog niet zo dom.
Victor    posted on 26-08-2009 21:41
De Pioneer feel ontbreekt nou juist totaal bij de CDJ-200: hij heeft een afwijkende gevoeligheid van de jog waardoor benden heel anders voelt dan op de CDJ-800 en CDJ-1000 (en dan bedoel ik niet: beter). Cue-en kan alleen met de stutter-methode, want deze speler heeft geen vinyl-stand. Ook dat vind ik niet echt de Pioneer feel.

Verder is het ding zo basic als het maar kan.

Dan lijkt de Reloop (zelf geen ervaring mee maar hoor er goede berichten over) een leukere keus, al staat er dan geen Pioneer op. De Denon DN-S1200 past ook nog binnen je budget, als die ? 500 per speler is tenminste. Met de DN-S1200 heb je ook nog de mogelijkheid je muziek van een usb stick of harddisk te draaien of om later met dj-software (Traktor bijvoorbeeld) te gaan werken. Plus dubbele loop, dubbele hotstarts en een aantal prima bruikbare effecten.
Estacy    posted on 26-08-2009 21:59
Ik heb zelf de CDJ 200 en ik vindt hem zeer goed. Je haalt mischien niet de echte pioneer feel in huis, maar wel de pioneer kwaliteit. Ik heb er een uit 2005 die nog werkt alsof ie nieuw is. 4 jaar houdt die speler het dus al vol! das lang! verder zit er een ge-wel-dig-e shock resistant op! je kunt er mee schudden wat je wil, hij slaat niet af dankzij het geweldige Pioneer loopwerk. en die pitch is puur pioneer, pitch ranges:?0.02% bij +/-6%, 0.05 bij +/- 10% & 16%
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 26-08-2009 22:02
als je echt vinyl feeling wil blijven behouden, dan moet je kiezen voor de Technics SL-DZ1200 of de Numark CDX, dat zijn decks met echte vinyl platter, en begin aub weer niet over ze zijn dit of ze zijn dat, ze zijn van zeer goede kwaliteit, en het zijn trouwens de 2 voorkeur decks van Dave Clarke.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snaad    posted on 26-08-2009 23:46
Thanks voor al het advies! Hier kan ik zeker wat mee!
Winston    posted on 27-08-2009 20:15
Kies je dus de RMP-2?

De RMP-2 heeft meer features en komst dichter bij de CDJ-1000 dan de CDJ-200. Maar het gaat minder lang mee zonder gebreken dan de CDJ-200. Maar onder normale omstandigheden en gebruik haalt de RMP-2 zeker 5 jaren probleemloos.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 5.745 days.
 Post CommentThat would be 191.5 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

41 Users online: 9 Guests (32 Unknown)
Pages generated today : 12.998
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.989.219