Oorlog bij veronicas sunset grooves (6/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-nick    posted on 23-08-2009 10:08
Dode na massale vechtpartij strandfeest
HOEK VAN HOLLAND - Een dancefeest op het strand van Hoek van Holland is zaterdagavond ontaard in een grote vechtpartij, waarbij een 19-jarige jongen om het leven is gekomen en acht anderen gewond raakten. Dat heeft de politie gemeld.
afbeelding vergrotenVideostill uit een filmpje van de vechtpartij op Youtube. In het filmpje zijn duidelijk de waarschuwingsschoten te horen.
Volgens een woordvoerder van de politie klonk er rond 23.30 uur schoten op het terrein van het gratis toegankelijke Veronica Sunset Grooves.Tientallen agenten gingen het strand op en troffen daar mensen met schotwonden aan.?

De jongen overleed op weg naar het ziekenhuis in de ambulance. Of hij is neergeschoten of aan andere verwondingen is bezweken, kon de woordvoerder niet zeggen. Ook is onduidelijk hoeveel van de andere gewonden zijn neergeschoten.?

De problemen op het strandfeest verergerden snel doordat een grote menigte zich tegen de politie keerde. Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en ??n bezoeker gericht zouden hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.?

De politie heeft na de onlusten verscheidene arrestaties verricht. Vanwege welke vergrijpen is nog onduidelijk. Het programma van het feest is na de pistoolschoten onmiddellijk stilgelegd en het terrein is ontruimd.?

Duizenden mensen waren afgezakt naar het strandfeest, waar diverse bekende dj's op het programma stonden onder wie Roog, Lucien Foort en Sunnery James & Ryan Marciano. Eerder op de avond zorgde de grote toeloop voor lange files op de A20 en de weg van Maasdijk naar de badplaats. Rond 23.30 sloot de politie de A20 van Vlaardingen naar Hoek van Holland af vanwege de drukte.
en hier nog twee filmpjes op, waar je de schoten hoord.
Wie van jullie waren hier nog meer aanwezig?

What do you think about Oorlog bij veronicas sunset grooves ??

Vote :   

Down_Town    posted on 02-09-2009 07:30
Allereerst ben ik tegen de verregaande Big Brother praktijken. Nog ff en ze weten zelfs wanneer je naar de wc gaat.
Maar voor jouw idee moet je wel eerst gepakt worden voordat je als raddraaier te boek komt te staan. In HvH zijn 3 mensen aangehouden..... Jij beweert dat met het goedgedrag pasje minder politie e.d. nodig is. Daardoor is er nog minder pak kans.
Ook vind ik het idee voor meer bevoegdheden voor beveiligers e.d. en meer politie en nog meer ME ook niet goed. Rellen ontstaan niet doordat de beveiliging niet in orde is. De relschoppers zijn de schuldigen.
Dit is een maatschappelijk probleem en dat los je niet op door Nederland om te vormen tot een politie staat.
Hoe je het wel op moet lossen weet ik ook niet maar er zal nooit ??n oplossing zijn maar een combinatie van meerdere veranderingen.
Toch heb ik wat ideetjes nu ik er over nadenk.
Misschien eerst maar eens stoppen met gratis evenementen van dit formaat. Bij grote betaalde evenementen geen sterke drank verkopen maar van dat slappe festival bier. Dat zou een eerste stap zijn en ik denk dat er meerdere manieren zijn om de sfeer op zo'n feest te beinvloeden.
Tekhead    posted on 02-09-2009 17:17
Poster: Snoey
Ik lees hier veel stantpunten dat er beter en preventief moeten ingrijpen. Hiervoor zijn dus meer agenten en ander personeel dat door de overheid betaald moet worden. Aangezien tegenwoordig op veel dingen bezuinigd wordt, is dit dus niet mogelijk. Ook zou het geven van nieuwe of andere bevoegdheden aan de politie een langdurig proces worden omdat in de wet aan te passen.?

Ik zou liever zien, dat de Nederlandse overheid meer gebruikt durft te maken van de huidige technologie. Alle mensen een nieuwe pas of chipkaart (denk aan een soort ID, een staatsdocument dus), laten we het een digitale pas van goed gedrag noemen.

Wanneer men aanwezig wil zijn bij een openbaar evenement, moet hij of zij de pas aan de entree kunnen tonen. Deze gaat langs een scanner, met deze scan kan gecontroleerd of die persoon zich in het verleden de openbare orde heeft verstoord of een andere misdrijf met een potentieel gevaar voor het publiek dat aanwezig is.

Zo ja, dan is hij of zij niet bevoegt zich binnen het terein aanwezig te zijn en pleegt hij of zij een misdrijf wanneer deze toch aanwezig is (mocht de geweigerde dus toch nog op de een of andere manier het terein binnen komen'.

Zo nee, dan is deze persoon bevoegt om het terein te betreden.?
Mocht deze persoon zich toch misdragen, de openbare orde verstoren of op een andere manier een gevaar vormen voor het aanwezige publiek, zal na aanhouding van de politie, een registratie op de pas worden aangebracht, met als sanctie dat hij of zij niet meer bevoegt is om aanwezig bij bijvoorbeeld openbare evenementen.

Nog een voordeel is, dat je geen ID meer hoeft mee te nemen naar festivals (waar je die toch makkelijk kwijt kan raken).

Echter zal dit nog al wat tijd en geld kosten aan de jaren onderzoek en ontwikkeling die er bij komt kijken. En dan heb ik de etische discussie over privecyschendig nog niet genoemd. Ik denk toch dat deze investering een hoge efficientie met zo?n controle systeem toch erg goed is, zeker wanneer de burger bewust is van het feit, dat hij of zij verantwoordelijkheid draagt om bevoegt te blijven de festivals te bezoeken.?

Maar jongen toch, zo een identiteitskaart hebben wij in Belgie. De grote van een bankpasje met ook zo een chip erin,
heeft veel voordelen maar ook nadelen, en die nadelen zullen in de nabije toekomst zichtbaar worden (voor de houder van de ID pas. Wordt nu vooral gebruikt voor op gemeentehuis voor diverse documenten. Je kan er met op internet met gebruik ID lezer, allerlei documenten aanvragen, info opvragen, je belastingsaangifte doen, je vakantie en eindejaarsvergoeding nakijken, zoals hoeveel je gaat ontvangen,hoeveel dagen vakantie je hebt,enz... men hoeft maar gegevens in de computer te zetten, ID in lezer en gegevens worden naar ID verzonden. Is o.a. ontwikkeld als antwoordt tegen valse ID. Jouw gegevens kunnen er perfect opgezet worden. Kom je aan ingang, ID in speciale lezer, en naargelang je verleden, wordt toegang automatisch toegestaan of geweigerd.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 03-09-2009 06:50
Dan kan Nederland in dat opzicht (en misschien heel Europa) leren van Belgi?. Belgi? is in dit geval het proefkonijn en Nederland hoeft het alleen na te apen en zijn eigen draai der aan geven.

Over Big Brother praktijken en Politiestaat, ik zeg alleen maar: als de technologie er is, moet er gebruik van gemaakt worden. We leven in een samenleving, waarin iedereen relatief gezien net het zelfde steentje aan moet bijdragen. We leven onder een bepaalde wet en dan moet men zich daar gewoon aan houden en doe je dat niet, moet die gene de consequenties aanvaarden ipv van vrij rondlopen.?
En dan lees ik dat er maar 3 mensen zijn opgepakt, de rest loopt dus vrij rond. Waarom? te weinig bewijs? Verklaringen die afgelegd zijn die niet kloppen? En dan komen ze er mee weg? Doe mij dan maar meer controle op de burgers, nu is het iemand anders die dood is of mishandeld, als ik 19 september naar Assen ga, loop ik het zelfde risico. En als ik dan het slachtoffer ben en ik krijg te horen dat de daders op vrije voeten lopen, dan baal ik toch echt heel erg.?
En kan mij het schelen dat de staat weet wanneer ik naar de wc ben geweest, dan weten ze dat van 17 miljoen mensen, intereseert me dan geen ene ruk. Zolang de gegevens maar niet in verkeerde handen raken (maar dat is weer een andere discussie).
www.soundcloud.com/ten-hooven
Down_Town    posted on 03-09-2009 08:30
Zolang de gegevens maar niet in verkeerde handen raken (maar dat is weer een andere discussie).

Dat is precies waarom er ik per definitie tegen ben! Die garantie kunnen ze nooit geven.
Meer en meer controle over de burger geeft geen veiligere samenleving maar dat geeft een dictatuur.
Snoey    posted on 03-09-2009 10:16
Bij mij staat in de dictatuur bekend als een staat met een alleen heerser. De vrijheid van meningsuiting wordt niet geschaad bij een chip in je pas. Dat in de tweede wereld oorlog veel Joden gelijk opgepakt konden worden, heeft te maken dat zij zichzelf hebben aangemeld op een lijst met alle gegevens voor Duitsland. Zo wist Hitler waar hij ze kon vinden en grof gezegt kon vernietigen.?
Maar dit scenario gelt nu niet, gegevens over wie waar woont, staat al geregistreerd, maar dit gaat over het registreren van gedragsnormen waar wij als burger waarden aan hechten en die graag willen behouden.
Down_Town    posted on 03-09-2009 12:37
Hey Snoey,
Ik maak die vergelijking niet hoor met dat bewind van 70 jaar geleden.
Het steeds verder gaan van beperking van de privacy vind ik een vervelende ontwikkeling. Je hoort vaak opmerkingen als ik hier wat over zeg van: "Als je niets te verbergen hebt geeft het toch niet". Dat vind ik ook zo'n onzin. Ik heb niets te verbergen want ik ben een brave burger maar mag ik alsjeblieft zelf bepalen of al mijn wandelgangen bekend zijn bij Jan en alleman. Een paar jaar geleden moest ineens iedereen verplicht een ID bij zich hebben. Dat was z.g.n. voor de algemene veiligheid en zelfs terrorisme bestrijding werd in ??n adem genoemd. Wat een bullshit verhaal. Noem eens 1 boef of terrorist die door deze maatregel tegengehouden is?
Ik weet niet of dingen die ik opnoem net dingen zijn waar jij wel voor bent Snoey maar het zijn wat dingetjes waar ik moeite mee hebt. Er zijn een hele groep mensen in NL die denken dat je alle problemen op kan lossen door allerlei pasje e.d. Met pasjes bereik je alleen dat er meer informatie beschikbaar komt maar problemen gaan er niet door weg. Die verplaatsen zich alleen maar.
Kijk maar naar de pasjes die je nodig hebt om een voetbalstadion in te mogen..... De hooligans komen niet meer in het stadion dus denken ze dat het geholpen heeft. Vervolgens verplaatsen de rellen zich naar buiten het stadion met het gevolg dat het nog moeilijker in de hand te houden is. Daar zijn ze ook mee bezig geweest om de hooligans in de omgeving van stadions te weren en dat helpt weer niet want nu verzieken ze een dancefeest.
Mijn conclusie is dat een pasjes systeem veroorzaakt heeft dat deze gasten hun agressie kwijt wilde op dit feest. Misschien kort door de bocht maar voor mij klinkt het redelijk logisch.
Als afsluiting.
Ik respecteer iedereen zijn mening over oplossingen om dit soort dingen te voorkomen zolang deze oplossingen ergens opslaan.
Voorbeelden
Pasjes systeem: prima idee maar niet mijn idee
Geen gratis feesten: ook een optie
Geen massale feesten: ook een optie
Neerslaan met overmacht aan politie of ME: slaat nergens op
De relschoppers de zee injagen: slaat ook nergens op.
dp_    posted on 03-09-2009 12:52
Dan kan Nederland in dat opzicht (en misschien heel Europa) leren van Belgi?. Belgi? is in dit geval het proefkonijn en Nederland hoeft het alleen na te apen en zijn eigen draai der aan geven.

Over Big Brother praktijken en Politiestaat, ik zeg alleen maar: als de technologie er is, moet er gebruik van gemaakt worden. We leven in een samenleving, waarin iedereen relatief gezien net het zelfde steentje aan moet bijdragen. We leven onder een bepaalde wet en dan moet men zich daar gewoon aan houden en doe je dat niet, moet die gene de consequenties aanvaarden ipv van vrij rondlopen.?
En dan lees ik dat er maar 3 mensen zijn opgepakt, de rest loopt dus vrij rond. Waarom? te weinig bewijs? Verklaringen die afgelegd zijn die niet kloppen? En dan komen ze er mee weg? Doe mij dan maar meer controle op de burgers, nu is het iemand anders die dood is of mishandeld, als ik 19 september naar Assen ga, loop ik het zelfde risico. En als ik dan het slachtoffer ben en ik krijg te horen dat de daders op vrije voeten lopen, dan baal ik toch echt heel erg.?
En kan mij het schelen dat de staat weet wanneer ik naar de wc ben geweest, dan weten ze dat van 17 miljoen mensen, intereseert me dan geen ene ruk.
Zolang de gegevens maar niet in verkeerde handen raken (maar dat is weer een andere discussie).

Het laatste wat je wil is dat de staat je gegevens bewaard...Zijn ze namenlijk nooit zo goed in. Hoeveel USB sticks zijn er al inmiddels gevonden? Cool
Dolivieira    posted on 03-09-2009 19:35
Poster: Down_Town
Hey Snoey,

Ik maak die vergelijking niet hoor met dat bewind van 70 jaar geleden.

Het steeds verder gaan van beperking van de privacy vind ik een vervelende ontwikkeling. Je hoort vaak opmerkingen als ik hier wat over zeg van: "Als je niets te verbergen hebt geeft het toch niet". Dat vind ik ook zo'n onzin. Ik heb niets te verbergen want ik ben een brave burger maar mag ik alsjeblieft zelf bepalen of al mijn wandelgangen bekend zijn bij Jan en alleman. Een paar jaar geleden moest ineens iedereen verplicht een ID bij zich hebben. Dat was z.g.n. voor de algemene veiligheid en zelfs terrorisme bestrijding werd in ??n adem genoemd. Wat een bullshit verhaal. Noem eens 1 boef of terrorist die door deze maatregel tegengehouden is?

Ik weet niet of dingen die ik opnoem net dingen zijn waar jij wel voor bent Snoey maar het zijn wat dingetjes waar ik moeite mee hebt. Er zijn een hele groep mensen in NL die denken dat je alle problemen op kan lossen door allerlei pasje e.d. Met pasjes bereik je alleen dat er meer informatie beschikbaar komt maar problemen gaan er niet door weg. Die verplaatsen zich alleen maar.

Kijk maar naar de pasjes die je nodig hebt om een voetbalstadion in te mogen..... De hooligans komen niet meer in het stadion dus denken ze dat het geholpen heeft. Vervolgens verplaatsen de rellen zich naar buiten het stadion met het gevolg dat het nog moeilijker in de hand te houden is. Daar zijn ze ook mee bezig geweest om de hooligans in de omgeving van stadions te weren en dat helpt weer niet want nu verzieken ze een dancefeest.

Mijn conclusie is dat een pasjes systeem veroorzaakt heeft dat deze gasten hun agressie kwijt wilde op dit feest. Misschien kort door de bocht maar voor mij klinkt het redelijk logisch.

Als afsluiting.

Ik respecteer iedereen zijn mening over oplossingen om dit soort dingen te voorkomen zolang deze oplossingen ergens opslaan.

Voorbeelden

Pasjes systeem: prima idee maar niet mijn idee

Geen gratis feesten: ook een optie

Geen massale feesten: ook een optie

Neerslaan met overmacht aan politie of ME: slaat nergens op

De relschoppers de zee injagen: slaat ook nergens op.

Toch ben ik het ook met deze Quote eens. Voor mij geld, als ik niks er mee te maken heb wil ik met rust gelaten worden. Net zo als dat preventief fulieren ben ik het ook niet mee eens. Ik heb niks bij me geen Bom, Mes, Knuppel of Pistool maaar ik ben er wel een berg tijd aan kwijt dat die mensen door me onschuldige spullen moet neuzen. Pas geleden werd ik door de politie staande gehouden. Zien ze me CDtas lggen op me achter bank. Vraafg die l*l wat er in zit. Dat soort dingen maken me boos. Ik heb niks bij me dat niet door de beugel kan, maar als ik niks gedaan heb laat me dan met rust
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-09-2009 @ 19:36:30 (1%)
Tekhead    posted on 03-09-2009 19:46
Ik heb het er soms ook moeilijk mee, dat je zoveel tijd verspild aan de ingang, door vooral de controle's. ANDERZIJDS IS HET begrijpelijk als je ziet wat sommige op zak hebben wat echt niet mag, maar ik ben er zeker niet tegen, anders zou je nooit nog ergens veilig zijn. Preventief werken, laten zien aan eventuele potentieele onruststokers, en andere criminelen dat je aanwezig bent. Natuurlijk als je niks verkeerd bij hebt, begint het soms wel op de zenuwen te werken.
Dolivieira    posted on 03-09-2009 21:36
Goede moeten onder de kwade lijden, Tek. Helaas, Maar het is jammer dat er diebelen op deze aardbodem rond lopen.
MaximDJ    posted on 03-09-2009 22:35
Idd...Het is nou eenmaal noodzakelijk...Dan is het toch wel erg gesteld....Maar niet vergeten! Gelukkig zijn er ook genoeg feesten, die prima, zonder relletjes verlopen!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Snoey    posted on 03-09-2009 22:49
@ Down Town

Ik kan het wel vinden met je beschrijving dat je met pasjes het probleem niet kan oplossen. Inderdaad het verplaatst zich naar andere plekken. Maar dat zou betekenen dat er naast pasjes (of niet) er ook andere maatregelen genomen moeten worden om dit tegen te gaan. Als dit niet hard aangepakt wordt, geeft het een signaal naar herrieschoppers, dat zij maar vrij kunnen rellen, zonder enige consequenties. En dat is geen goed teken, plus alle negeatieve media aandacht kan roet in het eten gooien bij het festival cultuur dat wij Nederlanders kennen.?
En begrijp me niet verkeerd, tuurlijk vind ik het vervelend als een agent mijn legitimatie vraagt en ik heb een niet bij me, dat ie me op de bon slingerd. Het is mij nog niet gebeurd, maar ik ben wel 4 keer me ID kaart verloren. Verlies ik deze voor april 2011, krijg ik tot die tijd geen nieuwe, met als gevolg geen OV kaart, geen rijbewijs kunnen halen en mag ik niet het land uit.?
Aan de andere kant, als ik van me fiets gereden wordt, of iemand bewerkt mij met een stuk glas in de discotheek, of iemand pist tegen me huis aan. Dan kan bij aanhouding gelijk gecontroleerd worden wie de dader echt is, zodat die niet zijn straf ontloopt.
Tekhead    posted on 03-09-2009 23:20
een feest dient om te feesten, en feesten is niet rellen veroorzaken
ArCee    posted on 05-09-2009 07:36
Tek, voetvalwedstrijden zijn er ook om te bekijken. Is sport, een spelletje, ook niet om te rellen maar er zullen altijd lieden zijn die, wat dan ook, zullen aangrijpen om een rel te starten. Je hoort het al tijden, de maatschappij verhard, en daar is dit een mooi voorbeeld van. Ik zou nu wel willen horen: Het gezag verhard als antwoord!! Cool
Tekhead    posted on 06-09-2009 14:39
en het probleem stabiliseren zal al een suc6 zijn denk ik. Zoveel mogelijk hun daden negeren, geen groots media spektakel van maken, want daar kicken die klootzakken op.
dp_    posted on 06-09-2009 14:43
Poster: Tekhead

voor sommigen is rellen gewoon een feest...Cool
ArCee    posted on 15-09-2009 12:11
CoolDie zijn rijp voor een bezoekje aan een TBS kliniek Cool
Dolivieira    posted on 16-09-2009 09:11
Poster: Tekhead

Dacht iedereen maar zo Tek.
Tekhead    posted on 16-09-2009 20:56
tja, gelukkig zijn er nog mensen zoals wij, die houden van een stevig feestje zonder geweld. Long live the party people
MaximDJ    posted on 16-09-2009 22:00
AmenCool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
main    posted on 16-09-2009 22:03
Poster: MaximDJ
AmenCool

daar sluit ik mij bij aan.

maar, waarom hebben ze geen speciale feest politie? lopen dan standaard met een m4a1 (tactical version) en natuurlijk een spas (natuurlijk ook de tactical version) en schieten de eerste de beste relschopper naar de kl*te en brengen m naar t ziekenhuis? zou stuk minder geweld opleveren tijdens feesten + een feest dat niet naar de klote kan (tenzij die politie mannetjes missen natuurlijk)
dp_    posted on 16-09-2009 22:42
dit meen je toch niet serieus? Cool
User edit by dp_ on 16-09-2009 @ 22:42:28 (94%)
TimmyV    posted on 16-09-2009 23:10
jawel!
Ze moeten echt maatregelen gaan nemen, anders gebeurd het weer en weer.... en weer
en weer...
Schieten hoeft nier perse, knuppelen is genoeg.
Stroomstokken, helm op, schildje voor..en dat tuig wegrammen.
Dan maar harde maatregelen.
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 16-09-2009 @ 23:15:03 (100%)
Woudtje    posted on 16-09-2009 23:24
We zien wel hoe ze het gaan aanpakken op zo'n volgend evenement. Hopelijk hebben ze er wat van geleerd zodat ze in een vroeg tijdig stadium ingrijpen voordat de ellende uitbreekt.
ArCee    posted on 21-09-2009 16:16
Nou, Reloaded was ook weer een rotzooi dit weekend, dus het is zeker een nieuwe rage aan het worden?? Cool?Maar weer terug gaan naar kleine underground feesten met een streng deurbeleid zeg ik.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

58 Users online: 8 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 28.258
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.927.720