Poster: Snoey
Ik lees hier veel stantpunten dat er beter en preventief moeten ingrijpen. Hiervoor zijn dus meer agenten en ander personeel dat door de overheid betaald moet worden. Aangezien tegenwoordig op veel dingen bezuinigd wordt, is dit dus niet mogelijk. Ook zou het geven van nieuwe of andere bevoegdheden aan de politie een langdurig proces worden omdat in de wet aan te passen.?
Ik zou liever zien, dat de Nederlandse overheid meer gebruikt durft te maken van de huidige technologie. Alle mensen een nieuwe pas of chipkaart (denk aan een soort ID, een staatsdocument dus), laten we het een digitale pas van goed gedrag noemen.
Wanneer men aanwezig wil zijn bij een openbaar evenement, moet hij of zij de pas aan de entree kunnen tonen. Deze gaat langs een scanner, met deze scan kan gecontroleerd of die persoon zich in het verleden de openbare orde heeft verstoord of een andere misdrijf met een potentieel gevaar voor het publiek dat aanwezig is.
Zo ja, dan is hij of zij niet bevoegt zich binnen het terein aanwezig te zijn en pleegt hij of zij een misdrijf wanneer deze toch aanwezig is (mocht de geweigerde dus toch nog op de een of andere manier het terein binnen komen'.
Zo nee, dan is deze persoon bevoegt om het terein te betreden.?
Mocht deze persoon zich toch misdragen, de openbare orde verstoren of op een andere manier een gevaar vormen voor het aanwezige publiek, zal na aanhouding van de politie, een registratie op de pas worden aangebracht, met als sanctie dat hij of zij niet meer bevoegt is om aanwezig bij bijvoorbeeld openbare evenementen.
Nog een voordeel is, dat je geen ID meer hoeft mee te nemen naar festivals (waar je die toch makkelijk kwijt kan raken).
Echter zal dit nog al wat tijd en geld kosten aan de jaren onderzoek en ontwikkeling die er bij komt kijken. En dan heb ik de etische discussie over privecyschendig nog niet genoemd. Ik denk toch dat deze investering een hoge efficientie met zo?n controle systeem toch erg goed is, zeker wanneer de burger bewust is van het feit, dat hij of zij verantwoordelijkheid draagt om bevoegt te blijven de festivals te bezoeken.?
Zolang de gegevens maar niet in verkeerde handen raken (maar dat is weer een andere discussie).
Dan kan Nederland in dat opzicht (en misschien heel Europa) leren van Belgi?. Belgi? is in dit geval het proefkonijn en Nederland hoeft het alleen na te apen en zijn eigen draai der aan geven.
Over Big Brother praktijken en Politiestaat, ik zeg alleen maar: als de technologie er is, moet er gebruik van gemaakt worden. We leven in een samenleving, waarin iedereen relatief gezien net het zelfde steentje aan moet bijdragen. We leven onder een bepaalde wet en dan moet men zich daar gewoon aan houden en doe je dat niet, moet die gene de consequenties aanvaarden ipv van vrij rondlopen.?
En dan lees ik dat er maar 3 mensen zijn opgepakt, de rest loopt dus vrij rond. Waarom? te weinig bewijs? Verklaringen die afgelegd zijn die niet kloppen? En dan komen ze er mee weg? Doe mij dan maar meer controle op de burgers, nu is het iemand anders die dood is of mishandeld, als ik 19 september naar Assen ga, loop ik het zelfde risico. En als ik dan het slachtoffer ben en ik krijg te horen dat de daders op vrije voeten lopen, dan baal ik toch echt heel erg.?
En kan mij het schelen dat de staat weet wanneer ik naar de wc ben geweest, dan weten ze dat van 17 miljoen mensen, intereseert me dan geen ene ruk. Zolang de gegevens maar niet in verkeerde handen raken (maar dat is weer een andere discussie).
Poster: Down_Town
Hey Snoey,
Ik maak die vergelijking niet hoor met dat bewind van 70 jaar geleden.
Het steeds verder gaan van beperking van de privacy vind ik een vervelende ontwikkeling. Je hoort vaak opmerkingen als ik hier wat over zeg van: "Als je niets te verbergen hebt geeft het toch niet". Dat vind ik ook zo'n onzin. Ik heb niets te verbergen want ik ben een brave burger maar mag ik alsjeblieft zelf bepalen of al mijn wandelgangen bekend zijn bij Jan en alleman. Een paar jaar geleden moest ineens iedereen verplicht een ID bij zich hebben. Dat was z.g.n. voor de algemene veiligheid en zelfs terrorisme bestrijding werd in ??n adem genoemd. Wat een bullshit verhaal. Noem eens 1 boef of terrorist die door deze maatregel tegengehouden is?
Ik weet niet of dingen die ik opnoem net dingen zijn waar jij wel voor bent Snoey maar het zijn wat dingetjes waar ik moeite mee hebt. Er zijn een hele groep mensen in NL die denken dat je alle problemen op kan lossen door allerlei pasje e.d. Met pasjes bereik je alleen dat er meer informatie beschikbaar komt maar problemen gaan er niet door weg. Die verplaatsen zich alleen maar.
Kijk maar naar de pasjes die je nodig hebt om een voetbalstadion in te mogen..... De hooligans komen niet meer in het stadion dus denken ze dat het geholpen heeft. Vervolgens verplaatsen de rellen zich naar buiten het stadion met het gevolg dat het nog moeilijker in de hand te houden is. Daar zijn ze ook mee bezig geweest om de hooligans in de omgeving van stadions te weren en dat helpt weer niet want nu verzieken ze een dancefeest.
Mijn conclusie is dat een pasjes systeem veroorzaakt heeft dat deze gasten hun agressie kwijt wilde op dit feest. Misschien kort door de bocht maar voor mij klinkt het redelijk logisch.
Als afsluiting.
Ik respecteer iedereen zijn mening over oplossingen om dit soort dingen te voorkomen zolang deze oplossingen ergens opslaan.
Voorbeelden
Pasjes systeem: prima idee maar niet mijn idee
Geen gratis feesten: ook een optie
Geen massale feesten: ook een optie
Neerslaan met overmacht aan politie of ME: slaat nergens op
De relschoppers de zee injagen: slaat ook nergens op.
Poster: Tekhead
een feest dient om te feesten, en feesten is niet rellen veroorzaken
Poster: Tekhead
een feest dient om te feesten, en feesten is niet rellen veroorzaken
Poster: MaximDJ
Amen
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.