Poster: JorritPoster: DJ-DC
maar ze moetee eens een make die werkt
Lijkt me niet echt nodig toch...
En trouwens, de pioneer cd spelers hebben prima counters (andere merken ook)
Poster: Nvie
stel:
ik wil een draaitafel aansluiten op een mengpaneel zonder ingebouwde bpm teller, wat doe ik dan?
zijn er losse tellers? voorbeelden/foto's/suggesties?
Poster: SonicWalker
Poster: DJ-DC
maar ze moetee eens een make die werkt
Je moet nooit te afhankelijk worden van je hulpmiddelen.
Heb wel gelezen, dat de Kaos Pad het redelijk goed doet. Meestal hebben de counters ook een tap functie. Zelf heb ik trouwens geen BPM counter. Voor het eerst dit jaar met apparatuur met BPM counters gewerkt (van Pioneer). Wel handig om even snel een indruk te krijgen, waneer je niet zo bekend bent met de muziek die beschikbaar is.
Omdat ik de computer wil synchroniseren met Vinyl/CD heb ik interesse in dit onderwerp.
Poster: Mount
verder zijn er ook mixers die het aanboord hebben, al kom je dan wel in de iets duurdere prijsklasse. (Ecler Nuo 5, A&H Xone:92)
Poster: TheTapDanceR
@Mount de Nuo4 heeft idd geeen midiclock eneh.. dat je op een bpm counter van een mixer niet zelf kan aanpassen is niet waar.. neem nou de Berhinger VMX1000
die BPMCounter klopt helemaal niks van maar je kan als je wilt wel zelf mee tikken..
Maar Nuo 4 heeft geen midiclock als ik me niet vergis, alleen midi aansturen op rottary's en faders.. de Xone:3D heeft het wel, maar dat is ook wel een geweldige mixer alleen heb een prijs voorbij horen komen van 2000€ en dat vind ik toch wel net een beetje veel geld
Poster: Geryheeft ableton geen line input fuctie, met een eigen bpm analisator om zo het uitgaande signaal met het inkomende te syncen?
Al is dat manual verhaal niet helemaal wat ik bedoel, ik kan met de Microsync de timing veranderen, dus bij sturen zoals dat gaat met pitchbend knopjes op cd-spelers.. en die functie zit niet op mixers met midiclock, dus loopt het net fout dan loopt het gewoon fout of je moet manual gaan tappen maar daarvoor wil je geen midiclock hebben :p
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.