losse BPM teller (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 22-09-2005 19:12
stel:
ik wil een draaitafel aansluiten op een mengpaneel zonder ingebouwde bpm teller, wat doe ik dan?
zijn er losse tellers? voorbeelden/foto's/suggesties?

What do you think about losse BPM teller ??

Vote :   

Lukaz    posted on 23-09-2005 16:38
Poster: Jorrit
Poster: DJ-DC
maar ze moetee eens een make die werkt

Lijkt me niet echt nodig toch...
En trouwens, de pioneer cd spelers hebben prima counters (andere merken ook)

dat wel maar het ging toch om losse bpm counters?
Jorrit    posted on 23-09-2005 22:18
tuurlijk, maar de counters in spelers werken prima, daar ging het me even omWinking my eye
djjw    posted on 24-09-2005 00:54
Poster: Nvie
stel:
ik wil een draaitafel aansluiten op een mengpaneel zonder ingebouwde bpm teller, wat doe ik dan?
zijn er losse tellers? voorbeelden/foto's/suggesties?

De beatcounters in/op een mengpaneel zijn nooit te vertrouwen,
als je daar naar kijkt krijg je geen plaat gemixt,
De meeste cd spelers hebben tegen woordig al een beatcounter en
de slechtste daarvan is zijn vele malen beter dan die van een mengpaneel.

Gaat het je om een beat counter bij een platenspeler, zorg dan dat je hem zeker
getest hebt voor je er een koopt, heb zelf geen ervaring met zon counter
maar een jongen die ik ken had zon ding maar was er niet echt tevreden over.

maar het mooiste met vinyl is natuurlijk zonder beat counter
Dj_T.im    posted on 24-09-2005 08:29
met een beatcounter mixe is net als een baby die met een rekje loopt
maar zodra de baby uit zichzelf kan lopen,, doet hij het rekje weg
Mount    posted on 24-09-2005 18:51
Poster: SonicWalker
Poster: DJ-DC
maar ze moetee eens een make die werkt

Je moet nooit te afhankelijk worden van je hulpmiddelen.

Heb wel gelezen, dat de Kaos Pad het redelijk goed doet. Meestal hebben de counters ook een tap functie. Zelf heb ik trouwens geen BPM counter. Voor het eerst dit jaar met apparatuur met BPM counters gewerkt (van Pioneer). Wel handig om even snel een indruk te krijgen, waneer je niet zo bekend bent met de muziek die beschikbaar is.

Omdat ik de computer wil synchroniseren met Vinyl/CD heb ik interesse in dit onderwerp.

Dan ben je eigelijk opzoek naar een midi clock ipv. een BPMcounter.. de Redsound Microsync (die ik eventueel nog te koop heb staan omdat ik te weinig met producen/live-act setup doe) is erg goed en nauwkeurig. Leest het tempo uit de muziek en stuurt een midi code naar de pc (of studio equipment) die dan in dat tempo mee gaan lopen.

verder zijn er ook mixers die het aanboord hebben, al kom je dan wel in de iets duurdere prijsklasse. (Ecler Nuo 5, A&H Xone:92)
User edit by Mount on 24-09-2005 @ 18:53:33 (100%)
SonicWalker    posted on 24-09-2005 20:46
Poster: Mount
verder zijn er ook mixers die het aanboord hebben, al kom je dan wel in de iets duurdere prijsklasse. (Ecler Nuo 5, A&H Xone:92)

of Nuo 4, maar ik ga voor de nieuwe xone:3d.

User edit by SonicWalker on 24-09-2005 @ 20:54:35 (3%)
Lukaz    posted on 25-09-2005 14:15
we dwaalen een beetje van het onderwerp af...   ik vind nog steeds dat je geen bpmcounter moet gaan gebruiken en cker geen losse kopen want die zit er altijd wel wat naast
Mount    posted on 25-09-2005 14:31
Echt niet altijd hoor, de spullen van Redsound doen het perfect.. en waarom zou je geen BPMcounter/midi clock kunnen gebruiken? ik weet anders echt geen manier om reason/ableton gelijk te krijgen met wat ik draai Winking my eye

Maar Nuo 4 heeft geen midiclock als ik me niet vergis, alleen midi aansturen op rottary's en faders.. de Xone:3D heeft het wel, maar dat is ook wel een geweldige mixer alleen heb een prijs voorbij horen komen van 2000€ en dat vind ik toch wel net een beetje veel geld Winking my eye
Dj_T.im    posted on 25-09-2005 18:25
nou als je met bmpteller wil mixe dan doe je dat toch,,
en wie dat niet wil doet dat nie,
DavyJ    posted on 25-09-2005 19:04
nou het is denk ik niet altijd handig om met een bpmteller te draaie      zometeen draai je helemaal perfect maar kan je het alleen met ene bpmcounter 

mag je ergens draaie   maar dan kom je erachter     shit gene bpmcounter   wat nu

Gery    posted on 25-09-2005 19:18
heeft ableton geen line input fuctie, met een eigen bpm analisator om zo het uitgaande signaal met het inkomende te syncen?

DJ - Producer
Mount    posted on 25-09-2005 19:52
Nope, tempo kan alleen via MIDI gesynced worden.. of je moet het tempo zelf intappen maar echt nauwkeurig is dat niet..

Is opzich ook logisch want zo heel veel echt goede midiclock generators zijn er ook niet, en ze zijn vrij prijzig.. zou nogal vreemd zijn als een simpel stukje software dat ook zou kunnen. Meteen ook het nadeel van de Midiclock generators in Mixers zelf, is niets aan bij te sturen. Dus als het verkeerd loopt en dus er naast gaat lopen heb je geen mogelijkheid dit bij te sturen. (misschien dat dit wel op de Xone:3D zit ??)
Lukaz    posted on 25-09-2005 20:00
@Mount de Nuo4 heeft idd geeen midiclock  eneh..  dat je op een bpm counter van een mixer niet zelf kan aanpassen is niet waar..  neem nou de Berhinger VMX1000
die BPMCounter klopt helemaal niks van maar je kan als je wilt wel zelf mee tikken.. 
Dj_T.im    posted on 25-09-2005 21:09
als je het goed wil leren doe je het op gevoel
Lukaz    posted on 25-09-2005 21:13
uiteraard
Dj_T.im    posted on 25-09-2005 21:16
ze hadde die dinge nooit moet emake

Mount    posted on 25-09-2005 22:05
Poster: TheTapDanceR
@Mount de Nuo4 heeft idd geeen midiclock eneh.. dat je op een bpm counter van een mixer niet zelf kan aanpassen is niet waar.. neem nou de Berhinger VMX1000
die BPMCounter klopt helemaal niks van maar je kan als je wilt wel zelf mee tikken..

Dat kunnen de mixer wel, maar ik bedoelde mixers met midiclock (nuo 5, Xone 92, 3D) die zijn niet bij te sturen als het mis gaat en de bpm info niet klopt. al weet ik niet zeker of dat  bij de Xone:3d ook niet kan.
SonicWalker    posted on 25-09-2005 23:33

Maar Nuo 4 heeft geen midiclock als ik me niet vergis, alleen midi aansturen op rottary's en faders.. de Xone:3D heeft het wel, maar dat is ook wel een geweldige mixer alleen heb een prijs voorbij horen komen van 2000€ en dat vind ik toch wel net een beetje veel geld Winking my eye

uit het NOU4 manual:

6.4.1. MIDI Clock

The NUO4 transmits a standard timing message named MIDI Clock, to synchronize one or several external MIDI
devices. The synchronization signal is the same message sent 24 times per quarter note.

To control a MIDI device, remember this device has to operate in slave mode (external Clock).

The NUO4 has no internal processor for BPM calculation. The tempo for a specific musical part has to be manually
set, repeatedly pressing the TAP button (a minimum of 5 times) to the desired tempo. The TAP button blinks to the
BPM rate you established.

A more precise BPM adjustment can be done assigning one of the MIDI controls to this function with
Ecler Control 4 Lab software.

MIDI Clock can be deactivated by holding down the TAP button more than 3 seconds. When this happens, TAP
button does not blink. Once deactivated, it will not operate until you explicitly activate it by holding down the TAP
button more than 3 seconds. The selected mode will be maintained after shutdown.

Tempo default value is 120 BPM after each shutdown or MIDI Clock activation.

6.4.2. Start, Stop and Continue messages

When an external device is synchronized by MIDI Clock, standard Start, Stop and Continue messages are used to
control the playing.

SonicWalker    posted on 25-09-2005 23:35
Poster: Gery
heeft ableton geen line input fuctie, met een eigen bpm analisator om zo het uitgaande signaal met het inkomende te syncen?

Dat zou ik ook wel graag in Traktor zien.
Mount    posted on 26-09-2005 10:15
Aha weer wat geleerd, wist niet dat de nuo 4 Midiclock had.. maar wel interessant dus :D

Al is dat manual verhaal niet helemaal wat ik bedoel, ik kan met de Microsync de timing veranderen, dus bij sturen zoals dat gaat met pitchbend knopjes op cd-spelers.. en die functie zit niet op mixers met midiclock, dus loopt het net fout dan loopt het gewoon fout of je moet manual gaan tappen maar daarvoor wil je geen midiclock hebben :p
SonicWalker    posted on 26-09-2005 13:10
Al is dat manual verhaal niet helemaal wat ik bedoel, ik kan met de Microsync de timing veranderen, dus bij sturen zoals dat gaat met pitchbend knopjes op cd-spelers.. en die functie zit niet op mixers met midiclock, dus loopt het net fout dan loopt het gewoon fout of je moet manual gaan tappen maar daarvoor wil je geen midiclock hebben :p

Het kan wel:
A more precise BPM adjustment can be done assigning one of the MIDI controls to this function with Ecler Control 4 Lab software.

Zo werkt het ook bij de xone:92. Pas de xone:3d heeft een automatische BPM herkenning.

Mount    posted on 27-09-2005 16:46
Maar de nuo 4 heeft geen automatische midiclock zoals de Microsync..
je moet dus tappen en dat wordt dan omgezet naar een midiclock tempo, dit is dan bij te sturen door een rotary van de mixer in de Control lab daar voor aan te wijzen. maar het is dus nog geen automatische midiclock zoals de Redsound Microsync en tappen is ook niet zo heel erg nauwkeurig, valt voor mij dus beetje af als MIDIclock mixer. Of de automatische midiclock in de Xone:3d bij te sturen is zal nog even afwachten zijn totdat we er eentje voor review hebben staan..

Maar even weer back on topic, soms is een BPM counter/MIDIclock niet alleen handig maar gewoon noodzakelijk.. en ik ben wel voor dat soort vooruitgang
mrtnt    posted on 26-11-2005 12:55
als je een beatcounter wil voor een platenspeler, koop dan toch gewoon de numark ttx 1 met ingebouwde beatcounter.
 maar als je geen genoeg geld heb zie ik ook het nut van die redsound micro bpm.
Camino    posted on 27-11-2005 18:09
toen ik begonnen was met draaien (lees: 5 jaar geleden of zo) was er een soort bakje van velleman, en die had dus 2 bpm tellers. Heb zelf een mixer met bpm tellers uit de zelfde fabriek gekocht, maar die tellers werken voor geen ene ruk... waarom heb je een teller nodig dan?
Basrose    posted on 27-11-2005 18:14
voor globaale bpm? voor als je geen ritmegevoel hebt denk ik
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

58 Users online: 9 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 1.647
Most visitors online this month : 184
Lifetime Pageviews since 2003 : 208.899.857