Cd lijstje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rolandje0    posted on 18-08-2009 18:03
Hoe maken jullie je tracklist voor je cd's?
In word of is daar iets anders voor.

What do you think about Cd lijstje ??

Vote :   

RemcoV    posted on 18-08-2009 18:17
Rolandje:

Ik kopi?er ze van internet en plak het in word en geef het wat kleurtjes en pas het lettertype aan.
Uitprinten en bijsnijden, dan passen ze zo in het hoesje.

Schijnt dat je met Nero ook gewoon tracklists kunt genereren.

btw, hier zijn al wel aardig wat topics overWinking my eye
Estacy    posted on 18-08-2009 18:43
in bijv. Word een kader van 12x12cm maken, en daarin je tracklist schrijven. Ik doe altijd 8 nummers op een cd, dus het blijft lekker overzichtelijk. Ook geen fratsen met kleurtjes en plaatjes, lekker saai alleen Times New roman
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bas_del_Mar    posted on 18-08-2009 19:13
Ik maak altijd een printscreen van mijn brandprogramma. Deze plak ik in MS Word en pas ik op het goede formaat aan. Zet er een titel boven en klaar is kees!

Een makkelijke manier waardoor het toch overzichtelijk blijft! Happy, laughing
Rolandje0    posted on 18-08-2009 19:55
ok, bedankt het is met net gelukt een overzichtelijke te maken
slotje mag!
Dolivieira    posted on 19-08-2009 16:30
Poster: RemcoV
Rolandje:

Ik kopi?er ze van internet en plak het in word en geef het wat kleurtjes en pas het lettertype aan.
Uitprinten en bijsnijden, dan passen ze zo in het hoesje.

Schijnt dat je met Nero ook gewoon tracklists kunt genereren.

btw, hier zijn al wel aardig wat topics overWinking my eye

Je kunt dat inderdaad in Nero doen. Scheelt een berg typ werk.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 19-08-2009 @ 16:32:52 (2%)
Snoey    posted on 19-08-2009 16:46
Poster: djdolivieira

Je kunt dat inderdaad in Nero doen. Scheelt een berg typ werk.

Bij mij geen idee hoe het werkt.?

Aangezien ik nu alles overtyp, zal het cool zijn als iemand het kan uitleggen hoe zo'n tracklist kan generen Happy, laughing.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Estacy    posted on 19-08-2009 16:59
printscreen bijvoorbeeld, zoals hierboven al gezegd.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 19-08-2009 17:15
Nee bij nero coverdesinger kun je je track gewoon generen. Je gaat naar emty document of eventueel een ander template.Dan krijg je een leeg cover te zien Links heb je een balk dat begint met een cursor pijl, Daar onder een diagonaal streepje, een rechthoekje maar als je iets verdernaar beneden kijk zie je ook 5 puntjes en streepjes onder elkaar. als je die indrukt na dat je de cd in nero burning rom heeft samengesteldt natuurlijk, kan je je tracks in die grote vierkant droppen. Wel moet je er voor zorgen dat je ID3 tags goed staan.
Esmee    posted on 19-08-2009 17:21
en anders kun je de titels en artiesten ook nog even aanpasssen bij data.
Snoey    posted on 19-08-2009 17:28
Poster: djdolivieira
Nee bij nero coverdesinger kun je je track gewoon generen. Je gaat naar emty document of eventueel een ander template.Dan krijg je een leeg cover te zien Links heb je een balk dat begint met een cursor pijl, Daar onder een diagonaal streepje, een rechthoekje maar als je iets verdernaar beneden kijk zie je ook 5 puntjes en streepjes onder elkaar. als je die indrukt na dat je de cd in nero burning rom heeft samengesteldt natuurlijk, kan je je tracks in die grote vierkant droppen. Wel moet je er voor zorgen dat je ID3 tags goed staan.

Thx, ik ga dit van de week even uitproberen!
Snoey    posted on 19-08-2009 17:29
Poster: Estacy
printscreen bijvoorbeeld, zoals hierboven al gezegd.

Alleen jammer dat je alles van je screen kopieert en dan je je lettertype enz niet kan aanpassen, wanneer je het in paint plakt.
Dolivieira    posted on 19-08-2009 17:31
Scheld erg veel werk Snoey ik wordt er helemaal gek van van al dat getype. Er gaat zowiezo al veel wek in zetten met branden van CDs, en dan moet je nog typen ook. Er zijn trouwens nog meer brand programmas die dat kunnen.
LouisCasper    posted on 19-08-2009 17:32
Ik print ze gewoon via iTunes, als je op afdrukken klikt kan je een hele hoop presets kiezen die allemaal erg handig en precies op maat zijn.
http://www.louiscasper.com
Dolivieira    posted on 19-08-2009 17:38
Ja iTunes kan dat ook idd
Dolivieira    posted on 19-08-2009 17:40
Poster: Snoey

Alleen jammer dat je alles van je screen kopieert en dan je je lettertype enz niet kan aanpassen, wanneer je het in paint plakt.

bij Nero is alles aanpasbaar, Zelf als je er een plaatje bij wel doen. en je kunt kiezen uit wet ik niet hoe veel lettertypes.
Rolandje0    posted on 19-08-2009 17:52
Hoe werkt dat via Itunes dan??
Dyno    posted on 19-08-2009 18:21
Ik gebruik SureThing CD Labeler. Met dit programma kan je labels maken voor DVD's en CD's.
Het handigste is dat je gewoon je gebrandde CD's (mits ze gebrand zijn met cdtext) kan importeren in het programma zodat je niets hoeft te typen.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
LouisCasper    posted on 19-08-2009 18:28
Poster: Rolandje0
Hoe werkt dat via Itunes dan??

Je maakt een afspeellijstje met de tracks waarvan je de tracklist wil, je klikt op bestand, je klikt op afdrukken, en dan kan je bij het kopje 'Thema's' kiezen uit een lijstje presets. Ik gebruik voor de tracklistjes voor in mijn CD map altijd de preset 'Enkelzijdig (zwart-wit)'.
http://www.louiscasper.com
Hardshort    posted on 20-08-2009 02:42
CdBurnerXP (nee nee niet van windows en ook nog eens gratis) doet het ook automatisch en het tracklistje komt op precies het goede formaat uit de printer, alleen ff knippen en proppen.

Wel gebeurt het vaak dat de albumnaam tussen de artiest en titel staat waardoor de titel van het papier afloopt maar hiervoor gebruik ik ID3tagit om de albumnamen massaal uit de tags te verwijderen.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Stefjuuh    posted on 20-08-2009 08:04
Poster: Look
Ik print ze gewoon via iTunes, als je op afdrukken klikt kan je een hele hoop presets kiezen die allemaal erg handig en precies op maat zijn.

Maakte ze altijd zelf, even tikwerk, wel chique, maar nu ook via itunes!
DiVario    posted on 20-08-2009 08:33
In itunes is het indd ook heel erg handig,
maak een afspeellijst, en doe dan ctrl + p, dan kan je hier je tacklist printen.
Practise makes perfect!
WalterRavensberg    posted on 20-08-2009 09:45
brand je cd's met NERO. op het moment van branden klik je op coverdesigner en voila!! daar staat je lijstje kant enklaar om geprint te worden...

This is an old Topic

No new postings for 5.508 days.
 Post CommentThat would be 183.6 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 5 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 22.111
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.995.205