Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (3/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Bartjens    posted on 17-08-2009 16:38
Dat zelfde grapje kunnen ze tog ook toegepast hebben op een "grotere" CDJ?Cool
www.djbrowbeat.com
Snoey    posted on 17-08-2009 16:40
Dit is geen dvj, want die dingen zijn te duur en niemand heeft der serieuse interesse in. }

Het is wel een opvolger van de cdj1000mk3, want:
* Op het jog vind je de ribbeltjes langs de gaatjes die op de 800 en 1000 ook zitten (dit maakt het geen 400mk2)
* Op de foto links boven zijn er hot cues te zien (dit maakt het geen cdj800mk2)
* Op het filmpje verteld James over de speler (de man die de cdj1000mk3's als standaard gebruikt)
* James heeft het over cd's branden en over het draaien met laptop (er wordt er dus van uit gegaan dat het om de clubstandaard gaat -> geen dvj opvolger)

Iets minder logisch, maar ik hoor James zeggen dat ie zijn laptop voor effecten gebruikt, en op het eind van het filmpje zegt hij dat deze speler de laptop de deur uit gooit. Dus misschien zit er ook iets van een effecten unti op of is het een controller voor de laptop en de effecten.

En oowja:

Het heeft geen interne HD, want als dit de nieuwe clubstandaard word, heb je niks aan die HD, omdat je je eigen speler nooit mee neemt. Ik denk eerder aan een USB ingang, ik hoop op een Firewire aansluiting, zodat de buffer wat sneller is.?

www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 17-08-2009 @ 16:43:54 (29%)
Lead    posted on 17-08-2009 16:44
Poster: djdolivieira
...De fout wat ze gemaakt hebben met de CDJ1000MK3 willen ze niet nog eens maken. Al moet ik zeggen dat de MK3 niet geflopt is. Maar zoveel verschil ten opzichte van de MK2 was er niet.

Je verteld wel af-en-toe onzin hoor. Hoezo is de MK3 geflopt Confused
Dacht ik niet in ieder geval. Dat er minder verschillen klopt... Maar als je mijn DJ topic over de CDJ-1000MK3 goed dooorleest zie je genoeg verschillen.

Pioneer had met de MK2 -> MK3 niet voor ogen dat alle MK2 gebruikers zouden upgraden hoor !

Poster: qntr0l
...maar niemand kan het met zekerheid zeggen (oke, misschien Lead, maar die zegt toch niks Tongue).

CoolCool
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 17-08-2009 16:45 (27%)
Basrose    posted on 17-08-2009 16:50
Poster: Lead

CoolCool

Haha maar ondertussen al druk aan het typen Cool
Dolivieira    posted on 17-08-2009 16:52
Poster: Lead

Je verteld wel af-en-toe onzin hoor. Hoezo is de MK3 geflopt Confused
Dacht ik niet in ieder geval. Dat er minder verschillen klopt... Maar als je mijn DJ topic over de CDJ-1000MK3 goed dooorleest zie je genoeg verschillen.

Pioneer had met de MK2 -> MK3 niet voor ogen dat alle MK2 gebruikers zouden upgraden hoor !

Heb ik gezegt dat die geflopt is. nee Lead dat heb ik niet gezegt als je me post goed leest. maar die verschillen die er inderdaad zijn te verwaarlozen want de MP3 funktie gebruik ik niet. omdat ik het omslachtig vind werken. Dan heb je die play cue funktie. De display was wel een hele goede verbetering. en je joginstellen gebruik ik ook niet zo want heb biede modellen hier staan dus ik weet waar ik het over heb.??de hotloops waren ook een goede verbetering. dan zullen ze mischien hier daar nog wat verschillen hebben zo als de SD kaart en zo. Maar het was voor mij niet een schok.

Ik hoop wel dat die cue knoppen verbetert zijn.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 17-08-2009 @ 17:02:41 (100%)
Estacy    posted on 17-08-2009 16:55
ik zie een mooi joglichtje, cdj 200 slot-in lichtje, en ik zie een enorm beeldscherm a la Denon. mooi toch? we wachten maar af, maar het zal wel een mooi ding worden!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
niiicola    posted on 17-08-2009 16:59

Moet je zien: Ook een cdj1000mk4! Maar deze is denk ik fake!

cdj1000mk4
Gewoon.
User edit by niiicola on 17-08-2009 @ 17:00:05 (73%)
Dolivieira    posted on 17-08-2009 17:00
Wat denk je zelf niiicola?
User edit by Dolivieira on 17-08-2009 @ 17:01:09 (4%)
Estacy    posted on 17-08-2009 17:02
dat plaatje heb ik al zo vaak gezien... zijn ook al miljoenen topics over gemaakt. Maar zoals Lead al zei: zolang het niet van Pioneer zelf is, is het onzin
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
niiicola    posted on 17-08-2009 17:07
Poster: Lawrenz

Dit is het met veel meer verlichting. De streep onderaan is het cd/dvd slot. De ring is (onderdeel van) het jogwheel. Daarboven zie je zo'n schermpje met trackdetails zoals nummer, bpm etc, en daarboven nog een scherm!

Hier heb ik trouwens een?duidelijkere versie van gemaakt:
cdj1000mk4
Gewoon.
Basrose    posted on 17-08-2009 17:12
lol mooie naam heb je aan je plaatje gegeven :P
niiicola    posted on 17-08-2009 17:12
Tnx, wist ff niks andersTongue
Gewoon.
Xtremer    posted on 17-08-2009 17:33
Ik zou zeggen: ga niet lopen raden en speculeren, wacht het gewoon afSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
polly    posted on 17-08-2009 17:36
Aan dit plaatje en aan het filmpje te horen denk ik dat het een opgevoerde cdj 400 is met het uiterlijk van een cdj1000.
qntr0l    posted on 17-08-2009 17:37
Poster: Snoey
Dit is geen dvj, want die dingen zijn te duur en niemand heeft der serieuse interesse in. }

* Op het jog vind je de ribbeltjes langs de gaatjes die op de 800 en 1000 ook zitten (dit maakt het geen 400mk2)
* Op de foto links boven zijn er hot cues te zien (dit maakt het geen cdj800mk2)
* Op het filmpje verteld James over de speler (de man die de cdj1000mk3's als standaard gebruikt)
* James heeft het over cd's branden en over het draaien met laptop (er wordt er dus van uit gegaan dat het om de clubstandaard gaat -> geen dvj opvolger)

Iets minder logisch, maar ik hoor James zeggen dat ie zijn laptop voor effecten gebruikt, en op het eind van het filmpje zegt hij dat deze speler de laptop de deur uit gooit. Dus misschien zit er ook iets van een effecten unti op of is het een controller voor de laptop en de effecten.

En oowja:

Het heeft geen interne HD, want als dit de nieuwe clubstandaard word, heb je niks aan die HD, omdat je je eigen speler nooit mee neemt. Ik denk eerder aan een USB ingang, ik hoop op een Firewire aansluiting, zodat de buffer wat sneller is.?

Klinkt inderdaad logisch, alleen zie ik de ribbeltjes op het jog niet, en ook de hotcue's zie ik niet. Waar zie je deze laatste, in het schermpje?

Als dit de volgende CDJ1000MK4, CDJ1200 OID zal gaan worden en de volgende clubstandaard word zou ik dat heel logisch vinden
User edit by qntr0l on 17-08-2009 @ 17:37:59 (6%)
Ferrox    posted on 17-08-2009 17:41
Moet ik alvast mijn 1000's verkopenConfused
Nahhh, ik houd ze denk ik!
Snoey    posted on 17-08-2009 17:43
Ribbeltje zie je links onder het oog.?

En links boven die knoppen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
TheDutchDecks    posted on 17-08-2009 17:48
Poster: Ferrox
Moet ik alvast mijn 1000's verkopenConfused

Nahhh, ik houd ze denk ik!

kijk als je zeker weet dat het een opvolger wort van de mk3 kun je dat wel doen ja,
ik bedoel als je wacht tot ze tekoop zijn zullen de prijzen van de mk3's natuurlijk omlaag gaan Cool
Dolivieira    posted on 17-08-2009 17:50

En oowja:

Snoey, ik ben het compleet met je eens goed gezien. Ik had het ook gezien. de DVJ heeft ook geen zilvere ring als ik daar vanuit mag gaan.
User edit by Dolivieira on 17-08-2009 @ 17:51:56 (5%)
Winston    posted on 17-08-2009 17:50
Als het de opvolger wordt van de CDJ-1000, en dat wordt gesuggereerd met club standard. Zal het een ramp zijn als het jog display zou verdwijnen. Die lichtring van de 400 is echt niet te vergelijken daarmee.
Tic Toc
Xitrate    posted on 17-08-2009 17:51
Ik denk niet dat het een upgrade is van een bestaande CD-speler, maar juist een hele nieuwe reeks (DVJ/CDJ-700/1100?). Waarom anders 'Dawn of a new Species'?
User edit by Xitrate on 17-08-2009 @ 17:51:34 (3%)
qntr0l    posted on 17-08-2009 17:51
Ribbeltje zie je links onder het oog.?

En links boven die knoppen.

Klopt ja nu zie ik het ook.

Echter denk ik niet dat het een opvolger van de CDJ1000MK3 gaat worden, maar een hele nieuwe speler (CDJ1200, CDJ700?)
User edit by qntr0l on 17-08-2009 @ 17:52:38 (58%)
Dolivieira    posted on 17-08-2009 17:54
Poster: Xitrate
Ik denk niet dat het een upgrade is van een bestaande CD-speler, maar juist een hele nieuwe reeks (DVJ/CDJ-700/1100?). Waarom anders 'Dawn of a new Species'?

Dat is geen licht effect, Schijn nu meer een scherpe lamp op de jog van de CDJ1000 met zilvere ring en je krijgt het zelfde ongeveer als je er een foto van maakt.
TheDutchDecks    posted on 17-08-2009 17:55
Poster: Winston
Als het de opvolger wordt van de CDJ-1000, en dat wordt gesuggereerd met club standard. Zal het een ramp zijn als het jog display zou verdwijnen. Die lichtring van de 400 is echt niet te vergelijken daarmee.

ik mis een aantal knoppen aan de bovenkant als je hem met een 400 wilt vergelijken,
en als je hem met de mk3 vergelijkt mis je de hot's,
dus ik ga niet van uit dat het een mk4 of nieuwe 400 is Cool?
Winston    posted on 17-08-2009 18:12
cdj-2000mk1. Whatever het is, 17 september blijven we ff op.
Tic Toc
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

176 Users online: 111 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 14.369
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.123.887