Flightcases? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ashoe    posted on 21-09-2005 12:29
Als jullie zeg maar draaien op een feestje of waar dan ook...
maken jullie dan gebruik van een Flightcase Confused...Of stoppen jullie het apparatuur gewoon in een doos ofzo??..

Want wat ik heb gezien is..dat je bij denon gewoon een Groot Tas hebt waarin je gewoon je apparatuur in kunt zetten..en beschermen...

Zou er ook zo 1tje bestaan voor de pioneers cdj800/1000mk2 Confused
Want die flightcases zijn nog wel prijzig.. .. ben namelijk op zoek naar een flightcase....want moet me apparatuur namelijk hier en daar meenemen

What do you think about Flightcases? ??

Vote :   

Dj_T.im    posted on 27-09-2005 20:08
eindeljk na 2 jaar sparen heb ik eindelijk fligt cases,, nou de apparatuur nogg,,
neej dat word em niet
djmamo    posted on 28-09-2005 18:47
je kan het ook heel makkelijk zelf maken hebt alleen hout schuim en wat schroeven en slotjes nodig

en als je je apparatuur mooi in het schuim wil laten vallen moet je het schuim een nacht in de vriezer leggen en dan kun je hem heel mooi snijden... werkt echt
www.moonentertainment.nl
Dj_T.im    posted on 28-09-2005 21:49
ben je alleen maar lang mee bezig:P
djmamo    posted on 28-09-2005 21:53
tuurlijk, alleen betaal je een heelstuk minder en zijn je spullen goed beschermd...
en de tijd dat je ergens anders werkt voor het geld van je flightcases spaar je dan ook uit dus je houd tijd en geld over

wat wil je nog meer
www.moonentertainment.nl
Basrose    posted on 28-09-2005 22:02
Je kan het wel zelf maken maar als je van die allemium zijkanten wil ben je toch nog veel geld kwijt... t scheelt niet superveel of je t nou zelf maakt of koopt...
Dj_T.im    posted on 28-09-2005 22:03
maar mischien wel als jehet 2e hands koopt
Basrose    posted on 28-09-2005 22:05
Poster: DJ-DC
maar mischien wel als jehet 2e hands koopt

ja zou kunnen... maarja die dingen worden volgens mij niet heel veel aangeboden los van apperatuur
djmamo    posted on 28-09-2005 22:06
ja maar als je 2de hands koopt zijn het voornamelijk k*t kisten, je kan zien waar ze voor gebruikt zijn.

en waarom zou je aluminium profieltjes pakken?

je kan ook gewoon een kist maken en er hoek doppen opzetten en de kist met vloerbedekking afwerken, die heb je ook hoor en kosten bijna niets en zijn erg fijn
www.moonentertainment.nl
Dj_T.im    posted on 29-09-2005 20:18
maar ik ben te lui omzelf die dinge te maken

Lukaz    posted on 29-09-2005 20:43
aliminium is natuurlijk  wel sterker dus als ze een x goed vallen kan de kist wel kapot...

djmamo    posted on 29-09-2005 20:48
denk dat dat niet helemaal opgaat tapijt vangt nog een hele klap op en denk dat wanneer je kist van alluminium is dat je dan erg snel dueken in je profiel hebt...

en bij tapijt heb je dat denk ik minder...
www.moonentertainment.nl
Basrose    posted on 29-09-2005 20:54
maar tapijt verstevigd je kist niet... daarvoor zijn die alleminium stukken op de zijkanten... Dat is gewoon een hele goeie versteveging voor je kist. En ik denk dat vloerbedekking de klap beter aan de buitenkant opvangt maar dat het aan de binnenkant hetzelfde blijft (op je gear dus)
Lukaz    posted on 29-09-2005 20:55
maar het gaat om de inhoud dat die heel blijft en ik denk dat er niet een deuk in het tapijt komt maar bij de 2e x dati valt gewoon kapot gaat.. 
Nvie    posted on 29-09-2005 21:09
Poster: djmamo
ja maar als je 2de hands koopt zijn het voornamelijk k*t kisten, je kan zien waar ze voor gebruikt zijn

je kunt het zien ja, wat je daaraan ook kunt aflezen is dat ze blijkbaar goed functioneren, en niet kapot gaan (behalve de verf dan Winking my eye)
Lukaz    posted on 29-09-2005 21:13
hmm   miss is het ook wel zo..  ik weet het ook niet dit is wat ik denk..ik denk dat ik 1 grote ga kopen voor 2 turntables en mn mixer
djmamo    posted on 29-09-2005 21:32
zal ff toelichte hoe flightcases gemaakt worden.

je hebt aluminium profielen en tussen die profiel stopje de houten platen en die pop je vast... het is niet zo dat je hout aan elkaar schiet en dan op de hoeken profieltjes plakt..

link: http://www.par-av.nl/Flightcases/flightcase.htm is voor een dimmerpack.

en als je een echte flightcase hebt zit er ook geen verf op, bij een echte flightcase heb je canadese multiplex en daar zit een coating over heen dus als de kist een keer beschadigt zie je dat niet.

hebben we dat gehad...

als je je flightcase bedekt met tapijt krijg je een soort materiaal dat de val enigzins breekt... niet veel, maar wel beter dan hout en aluminium.

dan kun je zeggen maar dan krijgt de binnenkant toch een klap... nee want als je een goede flightcase maakt zorgje dat er in de kist schuim zit zodat je apparatuur heel blijft als je hem laat vallen..

natuurlijk zijn deze kisten niet gemaakt om dan maar met de spullen te gaan gooien. dat snappen jullie toch ook wel
www.moonentertainment.nl
Mod edit by Lead on 02-10-2005 12:14 (1%)
Maartenb    posted on 01-10-2005 16:10
Ik zal maar geen nieuw topic beginnen voor deze vraag, maar:

Weet iemand waar ik een goede flightcase kan krijgen voor een gemini umx-se mixer? volgens mij past hij namelijk niet in normale cases omdat de voorkant schuin naar voren afloopt en omdat daar een hoop knoppen zitten die je moet kunnen bereiken.

bvd
Lead    posted on 02-10-2005 12:15
Flightcases zijn veelal verkrijgbaar in dezelfde winkel waar je je gear kunt kopen. En anders kunnen ze er vast wel 1 voor je laten maken.... Of ze hebben de onderdelene zodat je er zelf een kan maken.
Let the BASS be louder
Maartenb    posted on 02-10-2005 12:34
Ja, helaas heb ik momenteel geen tijd om zelf een flightcase te bouwen. Ik heb de mixer van New-Line.nl maar volgens mij hebben ze daar geen passende flightcase. Misschien dat er hier op het forum nog meer umx-eigenaars zijn die een passende flightcase gevonden hebben?
MadSteven    posted on 03-10-2005 12:11
UMX mixer?

Is dat niet 'gewoon' een 10" mixer, zoals er ook 12" mixers zijn en 19"  mixers?

Da's nou juist de hele handigheid: standaardmaten maken standaardkisten!
Maartenb    posted on 03-10-2005 15:21
ja het is een 10" mixer, maar die knoppen aan de voorkant zitten vrij laag dus het kan zijn dat de flightcase in de weg zit.
Dj_T.im    posted on 03-10-2005 21:12
dan doe je er iets onder
Nvie    posted on 03-10-2005 21:20
Poster: DJ-DC
dan doe je er iets onder

kun je iets uitgebreider zijn Winking my eye

btw: dan gaat je flightcase toch niet meer dicht?
Dj_T.im    posted on 03-10-2005 21:37
hoewil je hem dan gebruiken als ie dicht zit

Nvie    posted on 04-10-2005 07:24
ahum (hoest hoest hoest). een flightcase gebruik je om je app. te vervoeren/in op te bergen. lijkt me handig als ie dan dicht kan
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

63 Users online: 9 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 12.056
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.359.439