Set Opnemen DJM 800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Verder bouwen aan dit nummer?

-ja, het kan wel iets worden
-ja, nu je toch zover bent;)
-nee, klinkt voor geen reet
-nee, moet heel anders aanpakken
-ja, maar minder eentonig
-geen mening

Voting is only possible for our Members
DJNeoforce    posted on 07-08-2009 18:20
Hey Hallo allemaal,

Ik heb een technisch vraagje betreft de DJM 800 van Pioneer.
Probeer al een paar keer een setje op te nemen door mijn menpaneel
te verbinden met mijn digitale camera via tulp, maar elke keer is het geluid veel te hard opgenomen
en klinkt het voor geen meter.
Mijn Booth monitor knop staat bijna vollop naar links gedraait, dus zo zacht mogelijk.
Wat doe ik verkeerd?
Bedankt alvast.
Gr Neo

What do you think about Set Opnemen DJM 800 ??

Vote :   

Basrose    posted on 07-08-2009 18:23
je moet hem op de record out aansluiten. Daarnaast moet je zorgen dat je output niet te hoog is. Dus het liefste op 0db. Mocht het geluit niet hard genoeg zijn moet je je versterker wat opschroeven.

Edit:

User edit by Basrose on 07-08-2009 @ 18:29:15 (5%)
DJNeoforce    posted on 07-08-2009 18:59
Yes gedaan en ben erachter gekomen dat idd de gain te hard staat, maar dat is wel vreemd want ze klippen absoluut niet in het rood ofzo.
Tot het eerste stipje werkt het beste voor mij, das net hard genoeg en ook te doen met mixen.
Bedankt voor je hulp!
Basrose    posted on 07-08-2009 19:04
Je camera zou eventueel ook een rol kunnen spelen.. misschien doet hij ook nog iets met het geluid.
Daarnaast heb je nog de master ATT (die zie je onderaan) hiermee kan je ook de output (aantal db)?veranderen... ik weet alleen niet of dit ook voor de Rec uitgangen geld.. dit zou je nog even kunnen uitproberen.
Dolivieira    posted on 08-08-2009 10:45
Poster: Basrose
Je camera zou eventueel ook een rol kunnen spelen.. misschien doet hij ook nog iets met het geluid.
Daarnaast heb je nog de master ATT (die zie je onderaan) hiermee kan je ook de output (aantal db)?veranderen... ik weet alleen niet of dit ook voor de Rec uitgangen geld.. dit zou je nog even kunnen uitproberen.

Geld niet voor de REC.

DJNeoforce?@ Waarom wil je opnemen met je Digitale Camara. Dat is volgens mij een MIC input. Neem op met je computer of digitale recorder dan gaat het meestal goed.??

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 08-08-2009 @ 10:46:10 (1%)
zrcl0272    posted on 09-08-2009 10:44
Opnemen doe ik via de pc en Audacity werkt perfect. Hier kan je je ingangs signaal ook nog eens afregelen tot het gewenste niveau.
Ewoud    posted on 09-08-2009 20:10
Ik doe het ook met Audacity en het werkt egt prima, heb zelf een laptop dus had wat problemen met aansluiten mar dan moet je een behringer UCA-202 U-Control kopen, kost ongeveer 30 euro. Winking my eye
DJ Ecs
Dolivieira    posted on 09-08-2009 21:56
Jongens lees nou die topic ff goed door? Hij heb problemen met het opnemen met zijn DJM800.
Cyspoz    posted on 10-08-2009 07:00
De?REC out werkt onafhankelijk van je Master Volume. Dus als je Master Volume 0 dB is wil dat nog niet zeggen dat je REC out dat ook is. Je REC out wordt afgetapt voordat het geluid naar de Master Volume regeling gaat. Je moet dus zorgen dat het volume van al je kanalen in totaal niet meer dan 0 dB is.

Geluid wat boven de 0 dB uit komt is altijd kanshebber om te clippen en te vervormen. 0 dB is het maximum en alles daarboven is in feite te veel. Veel apparatuur heeft echter een stukje headroom die meer kan hebben. De DJM-800 is daar een voorbeeld van. Je camera heeft dat zeer waarschijnlijk niet waardoor die al vrij snel voorbij de 0 dB begint te vervormen. Je kan dus beter proberen om zelfs iets onder de 0 dB te blijven zodat je bij een kleine uitschieter niet meteen het geluid hoort vervormen.
Dolivieira    posted on 10-08-2009 10:07
goede uitleg Cyspoz?alleen dat opnemen met een digitale camara ben ik niet zo`n voorstander van. Neem dan met je computer met line in op. ?
Cyspoz    posted on 10-08-2009 11:15
Ja maar als je het als video wilt opnemen dan snap ik dat wel. Het later syncen van de audio en de video is volgens mij een onmogelijke klus. Optimaal is om een camera eventueel als soort live camera te kunnen gebruiken en dan op de computer zelf op te nemen met het geluid via je geluidskaart. Dan loopt het meteen allemaal in sync.
Dolivieira    posted on 10-08-2009 11:21
Ja want die ingangen op die die digitale camaras die zijn heel gevoelig.
djmamo    posted on 10-08-2009 11:51
gewoon via je webcam opnemen, is bij mij altijd goe gegaan
www.moonentertainment.nl
santiagojwz    posted on 10-08-2009 18:28
Cyspoz, serieus neem het onafhankelijk van elkaar op. vervolgens gooi je zowel de video als het audiobestand in sony vegas. daar zoom je zover in dat je het makkelijk synchroon krijgt. eenmaal synchroon, fade je het volume van de camera naar 0 en tadaa je hebt je filmpje met kwaliteitsgeluid Winking my eye. althans zo heb ik het gedaan -> hier het resultaat:

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

paar foutjes mja, geluid loopt goed synchroon met video, en daar ging 't mij om
Bouncy    posted on 10-08-2009 23:19
Poster: santiagojwz
Cyspoz, serieus neem het onafhankelijk van elkaar op. vervolgens gooi je zowel de video als het audiobestand in sony vegas. daar zoom je zover in dat je het makkelijk synchroon krijgt. eenmaal synchroon, fade je het volume van de camera naar 0 en tadaa je hebt je filmpje met kwaliteitsgeluid Winking my eye. althans zo heb ik het gedaan -> hier het resultaat:

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

paar foutjes mja, geluid loopt goed synchroon met video, en daar ging 't mij om

Nog makkelijker is om 3 keer op de cue knop te dowen van t nummer waar je mee begint (moet wel een beat zijn), dan kun je hem syncen met het geluid van je camera... (zo doen ze dat in de film wereld ook zegmaar...)
santiagojwz    posted on 12-08-2009 16:00
Bouncy, erg handig inderdaadWinking my eye, daarna kan je t ff laten recorden, en je echte setje beginnen. vervolgens alles syncen en het dode stuk eraf knippen. zo kan het idd ook. op mijn manier hoor je soms echo, en wanneer die weg is, dan weet je dat je goed zit.
Helixon    posted on 12-08-2009 23:45
Use the record output
Esmee    posted on 13-08-2009 10:31
@ helixon, als je leest, zou je zien dat ie die neit gebruikt, maar het geluid op wil nemen via zn camera. Met beeld erbij dus
ArCee    posted on 24-08-2009 17:15
Je moet ook nog wat instellingen op je pc goed zetten natuurlijk Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.656 days.
 Post CommentThat would be 188.5 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

211 Users online: 13 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 33.654
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.900.676