Behringer Xenyx 802
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 05-08-2009 09:29
Hallo, ik heb een vraagje, mijn broer wilt een mixer die kapot is op zijn stereo aansluiten. nu is mijn vraag of die dan niet beter de Behringer Xenyx 802 kan pakken, het gaat zich er om dat hij het geluid kan verbeteren en harder en zachter kan zetten.

Greetzz DJ Helixon (alvast bedankt)

What do you think about Behringer Xenyx 802 ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 05-08-2009 09:35
Ik heb hier de Xenyx 1202FX staan, prima dingetje voor thuis. Ik gebruik hem nu ook voor dat; ik heb een gitaar, keyboard, Windows PC en Macbook erin geplugd, en heb nog lekker wat aansluitingen over wil ik is wat opnemen.Ik verwacht ook geen grote problemen omdat ik hem alleen thuis gebruik, en al m'n apparaten goed verzorg/bescherm tegen stof etc.
Helixon    posted on 05-08-2009 10:26
Poster: Lawrenz
Ik heb hier de Xenyx 1202FX staan, prima dingetje voor thuis. Ik gebruik hem nu ook voor dat; ik heb een gitaar, keyboard, Windows PC en Macbook erin geplugd, en heb nog lekker wat aansluitingen over wil ik is wat opnemen.Ik verwacht ook geen grote problemen omdat ik hem alleen thuis gebruik, en al m'n apparaten goed verzorg/bescherm tegen stof etc.

ok dat wist ik al maar was ik vergeten...
Helixon    posted on 05-08-2009 14:42
Iemand anders nog tips e.d.?
TranceXX    posted on 05-08-2009 14:52
Een mixer die kapot is op zijn stereo aansluiten.Cool
Het beste koopt hij een nieuw werkend model.
En BEHRINGER daar ben ik zo niet voor, het is goedkoop daar is alles mee gezegd.
Wat is zijn budget, of wat heeft hij voor een mixer over.
User edit by TranceXX on 05-08-2009 @ 14:58:59 (100%)
JollyJunkie    posted on 05-08-2009 14:57
Zou je even wat toelichting willen geven want ik snap er vrij weinig van wat je nou wilt weten, wat is er kapot aan welke mixer?
En hoe wou hij het geluid 'verbeteren'?
Estacy    posted on 05-08-2009 15:31
Je kunt het geluid niet verbeteren met een mixer als het al crap is! (bijv. 128kbps MP3 cd's in een Blokker CD speler) en inderdaat iets meer info over hoe en wat zou fijn zijn!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Helixon    posted on 05-08-2009 16:30
Mijn broer wilt eigenlijk z'n Xbox en PC enz. aansluiten op dat mixertje. ik heb hem verteld dat hij ook zijn gitaar erop aan kon sluitendus dat is de reden dat ie dat mixertje wil, het is geen dj mixer maar een kleine versie van een live mixer. het geluid wou hij verbeteren door de klank in te stellen, enz.

greetzz DJ helixon
Lawrenz    posted on 05-08-2009 16:36
Poster: Helixon
Mijn broer wilt eigenlijk z'n Xbox en PC enz. aansluiten op dat mixertje. ik heb hem verteld dat hij ook zijn gitaar erop aan kon sluitendus dat is de reden dat ie dat mixertje wil, het is geen dj mixer maar een kleine versie van een live mixer. het geluid wou hij verbeteren door de klank in te stellen, enz.

greetzz DJ helixon
 Da's niet echt verbeteren, da's gewoon aanpassen door de equalizer.
User edit by Lawrenz on 05-08-2009 @ 16:36:32 (1%)
JollyJunkie    posted on 05-08-2009 16:37
Poster: Helixon

greetzz DJ helixon

Het geluid verbeteren met het EQ dat kan zeker, maar je hebt het nu over de Xenyx of niet?
En hoe zat het met die kapotte mixer, welke mixer is dat en wat is er kapot aan?

Als de enige eisen van hem zijn dat hij het geluid harder/zachter wil zetten en dat ie het geluid wel verbeteren dan lijkt de Behringer Xenyx 802 me geschikt. Maar je zou ook kunnen kijken naar een Samson MDR6, stuk betere kwaliteit, alleen wel wat duurder: 139 euro.

@ Lawrenz, toch kan je het wel een beetje verbeteren hoor, heb jij het EQ op je mixer altijd precies in het midden staan dan?
Ik pas het altijd een beetje aan zodat het 'voller' klinkt.
User edit by JollyJunkie on 05-08-2009 @ 16:38:46 (23%)
Estacy    posted on 05-08-2009 16:39
een gitaar aansluiten? bedoel je dan rechtstreeks van de gitaar naar de mixer, of via de gitaar amp naar de mixer? want ik weet niet of je de gitaar wel ?op direct op de mixer kunt aansluiten, die heeft toch stroom nodig? (de gitaar) normaal krijgt ie dat van de amp
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Helixon    posted on 08-08-2009 13:40
Poster: Estacy
een gitaar aansluiten? bedoel je dan rechtstreeks van de gitaar naar de mixer, of via de gitaar amp naar de mixer? want ik weet niet of je de gitaar wel ?op direct op de mixer kunt aansluiten, die heeft toch stroom nodig? (de gitaar) normaal krijgt ie dat van de amp

Hij wil hem direct op de mixer aansluiten..., en de stroom zit volgensmij wel goed, want door de kabel van het geluid gaat altijd zwakstroom en dat is wat de gitaar net nodig heeft!

(Please correct me if i'm wrong)

Greetzz DJ helixon

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit:

Behringer live mixers vallen best mee die zijn beter dan de DJ mixers, dat ben ik eens. maar live mixers van behringer worden vaak gebruik bij bedrijven die minder geld hebben maar toch een beetje kwaliteit hebben. En behringer staat toch nog altijd VER BOVEN SKYTRONIC!!!, maarja daar is niet veel voor nodig!

Greetzz
User edit by Helixon on 08-08-2009 @ 13:45:03 (84%)
TheMole    posted on 08-08-2009 14:44
Is misschien een beetje storend voor Helixon. Maar ik was ook van plan om die?Behringer Xenyx 802 te kopen maar kan ik hem dan aansluiten op mijn?MX 4 mk 2
Helixon    posted on 08-08-2009 15:44
Poster: TheMole
Is misschien een beetje storend voor Helixon. Maar ik was ook van plan om die?Behringer Xenyx 802 te kopen maar kan ik hem dan aansluiten op mijn?MX 4 mk 2

Maakt niks uit hoor kerel,? beter in een ??n topic dan 6 topics met het zelfde onderwerpCool

This is an old Topic

No new postings for 5.705 days.
 Post CommentThat would be 190.2 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

179 Users online: 11 Guests (168 Unknown)
Pages generated today : 22.003
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.317.699