Poster: BoydGrift
Met een traktor scratch pakket op een goede laptop, moet je een latency kunnen halen van minder dan 5ms. Dat merk je niet.
Poster: djdolivieira
Inderdaad, kan niet fout gaan.
Poster: remco87
Cyspoz, helemaal top dat je de moeite hebt genomen om zo uitgebreid in te gaan op jou setup! ik geloof dat het lijstje met plus en minpunten voor mij wel redelijk compleet is! Het moet denk ik echt traktor gaan worden. Of het PRO of Duo wordt weet ik nog niet zeker. Customizable midimaps is voor mij wel een voordeel om voor PRO te gaan. En midiclock is natuurlijk ook altijd leuk. Ik wil er eigenlijk ook?een nanopad bij, mede omdat ik de hotstarts op mijn cdj's begin te missen en zodoende zal waarschijnlijk pro voor mij wat beter zijn ondanks dat ik maar 2 decks heb. Dan kan ik softwarematig hotstarten, en is het hele latency verhaal nog minder van belang.
Ik heb op dit moment een laptop, maar begin toch idd voor dit doel een beetje aan een macbook te denken. Zeker omdat ook ik ableton gebruik. Op dit moment heb ik een core 2 duo T5600 1,83ghz?met 2gb geheugen. Opzich zou dat denk ik moeten voldoen, hoewel het natuurlijk altijd sneller kan. Een instap macbook heeft ondanks zijn betere besturingssysteem immers ongeveer dezelfde specs. Eens even goed nadenken waar ik mijn vakantiewerkcenten aan uit ga geven :D
Poster: Cyspoz
De latency van de geluidskaart zit op 4.5 ms dacht ik uit mijn hoofd, zal ik nog even nakijken.
Pas bij een loop van 1 frame raakt Traktor het signaal kwijt en speelt hij het nummer gewoon normaal af.
Het gebruik van cue play lijkt nog een probleem te zijn. Als ik een nummer afspeel en daarna op cue druk dan stopt hij netjes met spelen. Als ik echter dan op play druk dan staat het nummer in Traktor nog ergens halverwege, daar waar ik ben gestopt, en duurt het net een paar ms langer voordat hij weer het nummer vanaf het begin (cue punt) afspeelt. Ik heb nog niet uitgezocht waar dit nu precies door komt en of andere mensen hier ook last van hebben.
Traktor Scratch Pro heeft ook een Master Tempo (Key Lock) functie. Die klinkt niet slecht en heeft een redelijke benadering t.o.v. het Master Tempo van de CDJ-1000's. Echter als ik Traktor Scratch Pro aanstuur met een CDJ-1000 dan wil de snelheid detectie in Traktor nogal snel fluctueren. Vooral rond de 0% zie je in Traktor Scratch Pro heel snel +0% en -0% voorbij komen. Als Key Lock in Traktor uit staat merk ik daar niets van maar zodra Key Lock aan staat dan krijg je erg lelijke artifacten.
Ik zou nog even een update doen van mijn bevindingen naar aanleiding van de Beta versie.
Ik zit nu met de 1.2 beta op 1.5 ms bij een sample frequentie van 44100 Hz.
Ga je voor timcode of voor midi, Remco.
Ja daar wil ik ook een beetje naar toe, Die set van Abram heeft mij weer op ideeen gebracht. Maar voor ableton ga ik toch voor de APC40.
Als je ook midi control er bij hebt kun je misschien een combinatie maken. Alleen kun je volgens mij niet stutteren met MIDI signalen terwijl je in Vinyl mode zit.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.