Traktor scratch icm cdjs
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Numark... maar welke?

-TT-1650
-TT-200
-Ik stem niet

Voting is only possible for our Members
remco87    posted on 03-08-2009 20:17
Heeft iemand ervaring met traktor scratch duo/pro icm met cdj's? Het lijkt mij namelijk wel een interessante optie om op die manier voortaan digitaal te draaien,? maar ik wil mijn cdj's niet kwijt voor een controller.

Waar ik vooral heel erg benieuwd naar ben is eventuele "lag" of latency ? Het lijkt me erg irritant als de cue button om te stotteren bijvoorbeeld vertraagd werkt. Heeft iemand hier ervaring mee??Ik heb namelijk niet echt een djshop in de buurt om het uit te proberen.?

edit: die poll heb ik niet toegevoegd, is denk ik een bug :$
User edit by remco87 on 03-08-2009 @ 20:21:14 (13%)

What do you think about Traktor scratch icm cdjs ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 03-08-2009 20:29
Stuteren zal ik niet doen met tracktor en cdj. Ik zou ze op vinylmode zetten, doe je het beste aan. Maar het moet kunnen heb het ook vaak gedaan met mijn Finalscratch 1.5 en het werkte prima op me CDJs. Zelf het loopen ging Je moet alleen niet lange loops maken. anders begrijpt het systeem het niet meer.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-08-2009 @ 20:30:03 (2%)
Boyd    posted on 03-08-2009 22:12
Met een traktor scratch pakket op een goede laptop, moet je een latency kunnen halen van minder dan 5ms. Dat merk je niet.
Dolivieira    posted on 03-08-2009 22:15
Poster: BoydGrift
Met een traktor scratch pakket op een goede laptop, moet je een latency kunnen halen van minder dan 5ms. Dat merk je niet.

Inderdaad, kan niet fout gaan.
Boyd    posted on 03-08-2009 22:17
Poster: djdolivieira

Inderdaad, kan niet fout gaan.

Kunnen we toch een keer samen door een deur.

Maar Traktor scratch duo of pro is het beste timecode pakket wat er op dit moment te krijgen is.

Daar is toch zeker wel een Core 2 Duo 2,0ghz met minimaal 2gb ram voor aan te raden.
Dolivieira    posted on 03-08-2009 22:22
Ja idd. Ik wil daar ook een keer naar toe upgraden. Ben dan van plan om een Macbook pro te kopen. Sparen dan maar weer voor Dennis. Hoop dat na de zomer de bookingen weer een beetje gaan lopen.
Maar ga eerst voor die APC40
Cyspoz    posted on 04-08-2009 08:35
Hoi Remco,
ik heb zelf Traktor Scratch Pro en de Audio 8 i.c.m. twee CDJ 1000's en een Synq Xtrm-1 draaitafel. Ik gebruik het eigenlijk alleen maar in huis voor het snel kunnen uitproberen van idee?n die ik in mijn hoofd heb zitten.Ik heb de software op dit moment draaien onder Windows XP op een Q9550 met 16 GB geheugen. Niet dat ik onder 32 bit Windows wat hebt aan al dat geheugen maar dat is een ander verhaal. Mijn Windows XP is niet echt meer een top installatie aangezien ik in het verleden het moederbord en de processor heb vervangen zonder herinstallatie en er ook nog BPM-Studio op heeft gedraait met andere hardware en geluidsdrivers.
Mijn ervaring is dat de software van Native Instruments goed in elkaar zit en dat het geheel makkelijk te bedienen is, archief vind ik nog niet erg fijn werken maar dat is volgens mij omdat ik nog niet de moeite heb genomen dit goed uit te zoeken.
De Audio 8 is verder een mooie geluidskaart die ik ook in Ableton Live gebruikt. Ik stuur de Midi van mijn DJM-800 er ook naartoe en dat werkt allemaal zoals verwacht. Geluidskwaliteit is gewoon goed alhoewel ik nog niet echt een goede luistertest heb gedaan, maar als het niet in orde was dan had ik dat al een keer gehoord.
De latency van de geluidskaart zit op 4.5 ms dacht ik uit mijn hoofd, zal ik nog even nakijken. Ik denk eigenlijk dat als ik straks Windows 7 64bit heb draaien met een verse installatie dat dit mogelijk nog iets omlaag kan. De praktijk is dat ik geen latency merk tijdens het gebruik met CD's of Vinyl. De CD's voelen tijdens cue-en en scratchen natuurlijk aan. Spoelen en versneld spoelen met de platter werken soepel. Loopen werkt goed en de loops kun je bijna net zo ver verkleinen als normaal op de CDJ's. Pas bij een loop van 1 frame raakt Traktor het signaal kwijt en speelt hij het nummer gewoon normaal af. Het gebruik van cue play lijkt nog een probleem te zijn. Als ik een nummer afspeel en daarna op cue druk dan stopt hij netjes met spelen. Als ik echter dan op play druk dan staat het nummer in Traktor nog ergens halverwege, daar waar ik ben gestopt, en duurt het net een paar ms langer voordat hij weer het nummer vanaf het begin (cue punt) afspeelt. Ik heb nog niet uitgezocht waar dit nu precies door komt en of andere mensen hier ook last van hebben.
Traktor Scratch Pro heeft ook een Master Tempo (Key Lock) functie. Die klinkt niet slecht en heeft een redelijke benadering t.o.v. het Master Tempo van de CDJ-1000's. Echter als ik Traktor Scratch Pro aanstuur met een CDJ-1000 dan wil de snelheid detectie in Traktor nogal snel fluctueren. Vooral rond de 0% zie je in Traktor Scratch Pro heel snel +0% en -0% voorbij komen. Als Key Lock in Traktor uit staat merk ik daar niets van maar zodra Key Lock aan staat dan krijg je erg lelijke artifacten. Ik gebruik daarom een midi mapping tussen de 4 Fader Start knoppen op mijn DJM-800 en de Key Lock knoppen van de 4 kanalen in Traktor. Als ik een nummer op 0% af speel dan zet ik Key Lock daarmee makkelijk uit.
Er is op dit moment een nieuwe Traktor 1.2 Beta versie uit waarin een nieuw Key Lock algoritme zit en nog een aantal andere verbeteringen. Ik heb me daar voor aangemeld en deze ook gedownload alleen nog niet ge?nstalleerd. Ik hoop binnenkort tijd te hebben om die beta te testen en zal dan de resultaten hier terug melden.
Als je op dit moment nog geen computer hebt dan zou ik sterk adviseren om een MacBook te kopen. Reden is dat OS X een andere architectuur heeft waarin het voor software zoals Traktor Scratch Pro mogelijk is om sneller te communiceren met de geluidskaart waardoor je daar betere latency tijden kan behalen en het net iets soepeler zal aanvoelen.
User edit by Cyspoz on 04-08-2009 @ 08:49:39 (13%)
Dolivieira    posted on 04-08-2009 08:43

Ik denk dat je geheel op de hoogte ben met deze uitleg. Beter had niet gekunt. Mijn complimenten Cyspoz
User edit by Dolivieira on 04-08-2009 @ 09:05:20 (97%)
Cyspoz    posted on 04-08-2009 08:51
Ik heb zojuist mijn tekst nog wat ge?dit en o.a. nog iets toegevoegd.

p.s. als je direct een reply doet dan is wel duidelijk aan wie die is gericht, dan is een quote van een volledige post niet echt nodig.
User edit by Cyspoz on 04-08-2009 @ 08:53:41 (100%)
Dolivieira    posted on 04-08-2009 09:06
Ok je hebt gelijk, aangepast, staat beter ook.
remco87    posted on 05-08-2009 00:09
Cyspoz, helemaal top dat je de moeite hebt genomen om zo uitgebreid in te gaan op jou setup! ik geloof dat het lijstje met plus en minpunten voor mij wel redelijk compleet is! Het moet denk ik echt traktor gaan worden. Of het PRO of Duo wordt weet ik nog niet zeker. Customizable midimaps is voor mij wel een voordeel om voor PRO te gaan. En midiclock is natuurlijk ook altijd leuk. Ik wil er eigenlijk ook?een nanopad bij, mede omdat ik de hotstarts op mijn cdj's begin te missen en zodoende zal waarschijnlijk pro voor mij wat beter zijn ondanks dat ik maar 2 decks heb. Dan kan ik softwarematig hotstarten, en is het hele latency verhaal nog minder van belang.

Ik heb op dit moment een laptop, maar begin toch idd voor dit doel een beetje aan een macbook te denken. Zeker omdat ook ik ableton gebruik. Op dit moment heb ik een core 2 duo T5600 1,83ghz?met 2gb geheugen. Opzich zou dat denk ik moeten voldoen, hoewel het natuurlijk altijd sneller kan. Een instap macbook heeft ondanks zijn betere besturingssysteem immers ongeveer dezelfde specs. Eens even goed nadenken waar ik mijn vakantiewerkcenten aan uit ga geven :D
Cyspoz    posted on 05-08-2009 07:00
Snelheid van je laptop zou snel genoeg moeten zijn. Je kan natuurlijk ook beginnen met Traktor op een Windows laptop en later overstappen op een Mac laptop. Ik zou persoonlijk voor de Pro versie gaan. Met Traktor kun je namelijk nieuwe manieren van werken gaan gebruiken en zaken automatisch laten syncen al dan niet in combinatie met Ableton Live. Als je de Duo versie hebt dan ben ik bang dat je vrij snel tegen de beperking van slechts 2 deks aan loopt. De Pro versie heeft 4 decks en je hebt dan tevens meteen een geluidskaart met meer kanalen die ook goed werkt in Ableton Live.Je zou ook Abram een PM kunnen sturen. Hij heeft een setup waarin dit ook staat en heeft de nodige ervaring met Mac's.
baath    posted on 05-08-2009 07:53
Poster: remco87
Cyspoz, helemaal top dat je de moeite hebt genomen om zo uitgebreid in te gaan op jou setup! ik geloof dat het lijstje met plus en minpunten voor mij wel redelijk compleet is! Het moet denk ik echt traktor gaan worden. Of het PRO of Duo wordt weet ik nog niet zeker. Customizable midimaps is voor mij wel een voordeel om voor PRO te gaan. En midiclock is natuurlijk ook altijd leuk. Ik wil er eigenlijk ook?een nanopad bij, mede omdat ik de hotstarts op mijn cdj's begin te missen en zodoende zal waarschijnlijk pro voor mij wat beter zijn ondanks dat ik maar 2 decks heb. Dan kan ik softwarematig hotstarten, en is het hele latency verhaal nog minder van belang.

Ik heb op dit moment een laptop, maar begin toch idd voor dit doel een beetje aan een macbook te denken. Zeker omdat ook ik ableton gebruik. Op dit moment heb ik een core 2 duo T5600 1,83ghz?met 2gb geheugen. Opzich zou dat denk ik moeten voldoen, hoewel het natuurlijk altijd sneller kan. Een instap macbook heeft ondanks zijn betere besturingssysteem immers ongeveer dezelfde specs. Eens even goed nadenken waar ik mijn vakantiewerkcenten aan uit ga geven :D

zelf ben ik eeerst op een windows laptop begonnen met percies de zelfde pocessor al ij heb.!!
bij mij begon het na loop van de tijd steeds trager te worden.
en had in windows constant problemen met de drivers voor mijn trigger finger die ik bij traktor pro wil gebruiken.
dus ik ben nu half jaar gelden overgestapt op een macbook 2.4 ghz werk echt een stuk fijner en sneller en het voor deel aan mac is vooral bij mij dat ik totaal geen problemen mee heb met mijn drivers :D
Cyspoz    posted on 10-08-2009 15:14
Ik zou nog even een update doen van mijn bevindingen naar aanleiding van de Beta versie.

Poster: Cyspoz
De latency van de geluidskaart zit op 4.5 ms dacht ik uit mijn hoofd, zal ik nog even nakijken.

Ik zit nu met de 1.2 beta op 1.5 ms bij een sample frequentie van 44100 Hz.

Pas bij een loop van 1 frame raakt Traktor het signaal kwijt en speelt hij het nummer gewoon normaal af.

Dit is nog steeds het geval.

Het gebruik van cue play lijkt nog een probleem te zijn. Als ik een nummer afspeel en daarna op cue druk dan stopt hij netjes met spelen. Als ik echter dan op play druk dan staat het nummer in Traktor nog ergens halverwege, daar waar ik ben gestopt, en duurt het net een paar ms langer voordat hij weer het nummer vanaf het begin (cue punt) afspeelt. Ik heb nog niet uitgezocht waar dit nu precies door komt en of andere mensen hier ook last van hebben.

Hier heb ik nog steeds last van, ga eens even uitzoeken hoe dat komt.

Traktor Scratch Pro heeft ook een Master Tempo (Key Lock) functie. Die klinkt niet slecht en heeft een redelijke benadering t.o.v. het Master Tempo van de CDJ-1000's. Echter als ik Traktor Scratch Pro aanstuur met een CDJ-1000 dan wil de snelheid detectie in Traktor nogal snel fluctueren. Vooral rond de 0% zie je in Traktor Scratch Pro heel snel +0% en -0% voorbij komen. Als Key Lock in Traktor uit staat merk ik daar niets van maar zodra Key Lock aan staat dan krijg je erg lelijke artifacten.

Dit probleem is opgelost, ik zie nog wel heel snel +0% en -0% voorbij komen maar omdat de kwaliteit van het nieuwe Key Lock algorithme stukken beter is heb ik hier geen last meer van.
remco87    posted on 10-08-2009 18:57
Ik zou nog even een update doen van mijn bevindingen naar aanleiding van de Beta versie.
Ik zit nu met de 1.2 beta op 1.5 ms bij een sample frequentie van 44100 Hz.

Wow, dit is toch wel een erg grote verbetering in prestaties! 1,5ms?zal ik met mijn processor natuurlijk niet halen maar als het iets in de buurt?van die 5 ms komt dan ben ik al erg tevreden?denk ik.?

De kogel is bij mij door de kerk. Ik ga eind deze maand voor Traktor Scratch Pro. Binnen niet al te lange tijd hoop ik over te stappen naar een macbook pro, en wordt mijn huidige windows laptop doorgeschoven als ableton laptop die via midi gesynct wordt aan de masterclock van traktor. Dat is zon beetje de ideale setup die ik me voor kan stellen Happy, laughing Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen als ik het pakket heb.
Dolivieira    posted on 10-08-2009 19:02
Ga je voor timcode of voor midi, Remco.
User edit by Dolivieira on 10-08-2009 @ 19:02:31 (8%)
Cyspoz    posted on 10-08-2009 19:15
Het probleem rond het afspelen vanaf het cue punt heb ik inmiddels gevonden, alhoewel het antwoord een stuk minder bevredigend is. Zie ook de volledige discussie.
remco87    posted on 10-08-2009 19:26
Ga je voor timcode of voor midi, Remco.

Best of both worlds Happy, laughing Ik ga traktor?pro (aangestuurd met timecode cds in mijn CDJ's)?het midi masterclock signaal uit laten sturen. Op dat signaal draait straks ableton gesynchroniseerd?mee (pas als ik een macbook heb). Daarnaast een korg nanopad midicontroller voor traktor. Zie ook de recent geplaatste?setup van abram (die werkt volgens hetzelfde idee)
User edit by remco87 on 10-08-2009 @ 19:30:00 (5%)
Dolivieira    posted on 10-08-2009 19:29
Ja daar wil ik ook een beetje naar toe, Die set van Abram heeft mij weer op ideeen gebracht. Maar voor ableton ga ik toch voor de APC40.
remco87    posted on 10-08-2009 19:33
Ja daar wil ik ook een beetje naar toe, Die set van Abram heeft mij weer op ideeen gebracht. Maar voor ableton ga ik toch voor de APC40.

Mogelijk dat er bij mij ook nog ooit zoiets komt. Dat ligt er echt aan hoe ik ableton ga gebruiken en of het bevalt om het live te gebruiken. Ik vermoed dat ik het vooral als een loopsampler ga gebruiken en dan is de APC een beetje overkill. Tjah ik weet hoe ik in elkaar zit als het over dit soort?veel te leuke volwassenenspeelgoed?gaat Cool

remco87    posted on 10-08-2009 19:45
Het probleem rond het afspelen vanaf het cue punt heb ik inmiddels gevonden, alhoewel het antwoord een stuk minder bevredigend is. Zie ook de volledige discussie.

Oei, dat topic ziet er idd niet goed uit. Dat betekend dus idd dat het stutteren met cue niet lekker gaat werken Cool
Cyspoz    posted on 10-08-2009 19:49
Als je ook midi control er bij hebt kun je misschien een combinatie maken. Alleen kun je volgens mij niet stutteren met MIDI signalen terwijl je in Vinyl mode zit.
remco87    posted on 10-08-2009 19:59
Als je ook midi control er bij hebt kun je misschien een combinatie maken. Alleen kun je volgens mij niet stutteren met MIDI signalen terwijl je in Vinyl mode zit.

Hm het probleem in dat geval zou volgens mij zijn dat als ik helemaal de muziek wil stoppen, dat ik dan eerst op cue op mijn cdspeler moet drukken om het tijdcodesignaal stop te zetten. Vervolgens op mijn midicontroller een cue point kiezen en dan weer play op de speler.

Als ik niet op "absolute positie mode" werk dan zou ik als ik het goed begrijp wel hotstarts kunnen gebruiken. Als ik dan immers op een hotstart druk op mijn midicontroller, pakt de tijdcode plaat het nieuwe cue point als referentie voor het punt op de cd.

Hm dit alles zet me wel een beetje aan het denken of dit wel is wat ik wil. Het blijkt toch nog wel wat haken en ogen te hebben als je het met een CDJ gebruikt ipv een plaat.
Cyspoz    posted on 10-08-2009 21:06
Ik snap je dilemma en vind het mo
Dolivieira    posted on 10-08-2009 23:05
Toch went het wel. Ik gebruikte me cd spelers met tracktor scratch 1 .5 al met die ronde scratch amp. Op een gegeven momment raak je er aan gewent dat die zo werkt. ??

This is an old Topic

No new postings for 5.660 days.
 Post CommentThat would be 188.7 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 9 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 1.740
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.531.813