Denon DN-X1700 ervaringen (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 31-07-2009 17:17
Hallo, allemaal
sinds kort is er een nieuwe mixer van Denon DJ uitgekomen de Denon DN-X1700!!
Wat vinden jullie van deze mixer en waarom, Brand maar los zou ik zeggen!

Denon DN-X1700
Dit is hem ^

Greetzzz DJ Helixon!

Hier is de hidden message niet voor "Heb al gezocht over een topic dus geen reacties zoals "gebruik de search knop!" en " Er is hier over al een Topic""
User edit by Helixon on 31-07-2009 @ 17:18:08 (1%)
Mod edit by Lead on 31-07-2009 18:12 (76%)

What do you think about Denon DN-X1700 ervaringen ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 03-08-2009 16:18
Poster: Reind

Alleen staat Pioneer daar onderaan in de ladder tot ergens halverwege en begint Denon halverwege en gaan ze all the way up. Vergeet ook niet dat Denon onderdeel is van de D&M groep en dat daaronder ook merken als Marantz Pro en Denon Pro vallen, het komt dus echt niet allemaal van de tekentafel uit het DenonDJ hoofdkwartier.

En jij denkt dat een DJM daar beter tegen kan?

Ik vind het nogal een drogreden van niks om heel eerlijk te zijn, als dat namelijk de regel is die je hanteerd bij een aankoop dan rijd je vast en zeker ook op een fiets zonder versnellingen en heb je een auto uit het jaar 0 waar geen ABS, ESP, airbags en de hele zooi in zit... om de doodsimpele reden dat als het er niet in zit het ook niet kapot kan?

Sorry hoor maar de tijd staat niet stil en dat heeft ie ook nooit gedaan, er bestaat ook nog zoiets als technologische vooruitgang. Ik draai nu al een aantal jaren mee in het dj wereldje en de apparatuur (waarschijnlijk al langer dan sommigen hier oud zijn) en de dingen die kapot gaan op mixers zijn de dingen die er vanaf dag 1 al op hebben gezeten en dat zijn faders en rotary's (al gaan ze vandaag de dag steeds minder snel kapot). Ik heb nog nooit een falende FX unit gezien in een DJM-800 of een kapotte reverse switch op een CDJ-1000 om maar wat te noemen.

En als je in de ene auto tegen een boom aan rijd ben je ook iets sneller dood dan met een andere auto... feit is en blijft dat als je maar hard genoeg rijd je in iedere auto het loodje gaat leggen als je hem om een boom heen vouwt.

Reind luister ik kan nog niet oordelen over de prestatie van een de nieuwe denon. En ik kraak hem ook niet af. Dus ik weet niet waar je je nu druk over maakt. Maar om terug te komen op auto`s waar ik toevallig heel veel verstand van heb omdat ik zelf monteur ben geweest. Is gebleken dat in nieuwe auto`s juist meer storingen in de electra voorkomt. ABS storingen, Motormanegment?storingen. en noem maar op. Ben chauffeur momenteel en rij elke dag in een niuewe Mercedes Citaro Bus en vergeleken bij de oudere bussen is er constant wat met de?electronica. Daarvoor heb ik ook nog taxi gereden en heb verschillende mensen moeten ophalen bij de Mercedes en?BMW dealers omdat er weer storingen waren opgetreden in de electronica van de nieuwste wagen. En zag het ook bij?de wagens van?taxibedrijven waar ik voor gereden had. Dat waren weer Nissans, Toyatas Fords en Opels. Zijn niet de minste merken. Dus die vergelijkeng zal ik niet doen als ik jou was. Want hoe meer er op die auto zitten hoe meer er kan storen. Maar een auto rijd buiten. Een mixer staat meestal binnen. ?
ik zeg alleen?dat tijd zal leren wie de beste is. Denon heb nu antwoord gegeven op pioneer. Nu is het de woordt aan de DJ wereld welke ze nu gaan kiezen, Dat het nu heet onder de voeten van pioneer is geworden, ben ik het wel mee eens.?
Het probleem is dat de meeste Top DJs op safe spelen. Die zijn niet zo vooruit strevend als wij die wel met nieuwe technische snufjes bezig zijn, een aantal uitzonderingen daar gelaten.

Ik zeg ook dat Denon best wel 2 hele goede producten op de mark hebt gezet die best misschien wel hoge ogen gaan gooien. Denon is in mijn ogen altijd goed bezig geweest. Ik hoorde vroeger ook tot de eerste groep DJs die met de dubbelaars van Denon draaide naast vinyl.
Maar voor ons het afwachten wat er gaat gebeuren. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-08-2009 @ 20:21:48 (19%)
MoXeGy    posted on 03-08-2009 18:41
toch een serieuze mixer die ik wel wil gaan aanschaffen nadat er wat meer gebruikers revieuws zijn.
TranceXX    posted on 03-08-2009 21:18
Denon maakt de laatste tijd mooi materiaal.Smile
Maar ja ik heb nu een DJM-800 en die gaat het nog een paar jaar moeten doen voor mij, anders was het wel te overwegen om deze mixer te kopen.
En de vele lampjes dat is in het donker nog handig ook.Cool
User edit by TranceXX on 03-08-2009 @ 21:19:33 (10%)
Dolivieira    posted on 03-08-2009 22:26
Poster: TranceXX
Denon maakt de laatste tijd mooi materiaal.Smile
Maar ja ik heb nu een DJM-800 en die gaat het nog een paar jaar moeten doen voor mij, anders was het wel te overwegen om deze mixer te kopen.
En de vele lampjes dat is in het donker nog handig ook.Cool

Het zelfde geld voor mij, ik ben net 3 maanden in het bezit van een DJM700. Maar wil deze mengtafel toch onder me vingers laten glijden. Lijkt me echt een lekker stuk spelgoed.
voltcontrol    posted on 03-08-2009 22:44

Ik
heb nog nooit een falende FX unit gezien in een DJM-800
 Wel op een Nuo5 onlangs... Dat zou toch ook niet moeten
kunnen, maja alles KAN kapot. Law<>Murphy

Pio is erg goed bezig op het vlak van geluidskwaliteit en een heldere interface hadden ze al, maar als de? X1700 zn features waarmaakt, is 'ie toch echt een treetje hoger qua geluids (en bouw-)kwaliteit.
In vergelijking met elke huidige clubmixer bedoel ik dan, niet alleen Pio.
Mixt-Ape    posted on 03-08-2009 23:03
Om de geluidskwaliteit van een Xone te overtreffen moet er toch al iets speciaals gebeuren...
Dolivieira    posted on 03-08-2009 23:11
Ik denk dat deze mixer best nog wel ver kan komen, Maar dan moeten ze wel achter dit product blijven staan, en niet weer een een product op de markt brengen die dit overtreft. wat ze ook meten doen bij?DENON is eeen paar bekende namen er achter zetten die dit product in de spotlight gaat zetten.?Alleen dan kunnen ze Pioneer?van de troon stoten.??

Xone doet dat wel met Richie hawtin. Pioneer was al met Roger Sanchez en nog een paar namen bezig met de intoductie van de CDJ1000. Dat moet?Denon ook doen. Alleen dan kom je er.??

Je marketing is het alle belangrijkste. als je bijvoorbeeld Armin of Tiesto er achter kan krijgen dan gaat het hard. Maar ik dacht dat Tiesto ook bij pioneer zit, al jaren. Kijk wat Pioneer met DJ sounds doet, doet geen eene andere merk. continu marketing met video`s. Van kijk wat wij hebben en kijk waar wij allemaal staan met onze spullen. Ik weet ook dat pioneer niet der allerbeste gear heb. Maar der zit zo`n grote propaganda motor achter dat je er niet om heen kan. En dat maakt Pioneer sterk.
User edit by Dolivieira on 03-08-2009 @ 23:43:19 (100%)
voltcontrol    posted on 03-08-2009 23:28
Poster: Mixt-Ape
Om de geluidskwaliteit van een Xone te overtreffen moet er toch al iets speciaals gebeuren...

Ik denk dat een Signal to Noise ratio van 100DB dat wel zal bewerkstelligen.
De gebruikte componenten van de x1700 zijn echt wel wat beter dan die van een Xone (ok ok V6/S6 buiten beschouwing gelaten).

De Xone filters blijft wel geil, daar valt niet over te twisten. Maargoed die Sherman/Rodec Restyler gaat daar dan weer dik overheen..

Wat mij betreft mag Denon ook een 4 kanaalsversie van de X1700 zonder soundcard en FX gaan maken, die zou ik meteen kopen (FX haal ik toch uit Traktor en de geluidskaart moet soms mee, de mixer niet).
User edit by voltcontrol on 03-08-2009 @ 23:32:54 (84%)
Reind    posted on 04-08-2009 01:40
Poster: djdolivieira
Reind luister ik kan nog niet oordelen over de prestatie van een de nieuwe denon. En ik kraak hem ook niet af.

Je vraagt je echter wel af of alle functies die er extra op zitten wel heel zullen blijven en of zo'n apparaat wel tegen bier kan... volgens mij gaf ik daar een prima antwoord op.

Maar om terug te komen op auto`s waar ik toevallig heel veel verstand van heb omdat ik zelf monteur ben geweest. Is gebleken dat in nieuwe auto`s juist meer storingen in de electra voorkomt. ABS storingen, Motormanegment?storingen. en noem maar op. Ben chauffeur momenteel en rij elke dag in een niuewe Mercedes Citaro Bus en vergeleken bij de oudere bussen is er constant wat met de?electronica. Daarvoor heb ik ook nog taxi gereden en heb verschillende mensen moeten ophalen bij de Mercedes en?BMW dealers omdat er weer storingen waren opgetreden in de electronica van de nieuwste wagen. En zag het ook bij?de wagens van?taxibedrijven waar ik voor gereden had. Dat waren weer Nissans, Toyatas Fords en Opels. Zijn niet de minste merken. Dus die vergelijkeng zal ik niet doen als ik jou was. Want hoe meer er op die auto zitten hoe meer er kan storen. Maar een auto rijd buiten. Een mixer staat meestal binnen.

En ik kan lezen, en dat betekent dat ik ook statistieken van bedrijven als de ANWB, ADAC e.d. kan lezen en daaruit blijkt dat auto's door de jaren heen betrouwbaarder, veiliger, zuiniger you name it zijn geworden. Daar hoef je dus geen monteur voor te zijn...

Wat wel het geval is (en daar moet ik je dan wel gelijk in geven) is dat bij oudere auto's het makkelijker is een probleem op te lossen. Ik heb al wel eens met de oude 106 die hier voor de deur staat stil gestaan ne het moet heel gek lopen wil dat niet aan de snelweg zelf kunnen worden gefixt... bij een nieuwe auto is het veel vaker direct afslepen naar de garage en aan de PC.

ECHTER rijdt ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeel liever in een auto die over het algemeen genomen betrouwbaarder is dan mijn oude 106, die veiliger is en die zuiniger is. Die ene keer dat ik dan een keer afgesleept moet worden omdat ik pech heb neem ik graag voor lief.

Het probleem is dat de meeste Top DJs op safe spelen. Die zijn niet zo vooruit strevend als wij die wel met nieuwe technische snufjes bezig zijn, een aantal uitzonderingen daar gelaten.

De laatste keer dat ik op een festival was zag ik meer en meer de notebook naar voren komen en in sommige stromingen word de cd speler al helemaal over geslagen en gaat men over op de PC. Er zullen altijd mensen in het vertrouwde wereldje blijven hangen maar het is al lang niet meer zo erg als toen ik 5 jaar geleden met AboutDJ begon, toen was de gemiddelde dj prima te vergelijken met iemand van de zwarte kousen kerk qua conservatief gedag.... vandaag de dag gaat dat heel rap de andere kant op.

Ik zeg ook dat Denon best wel 2 hele goede producten op de mark hebt gezet die best misschien wel hoge ogen gaan gooien. Denon is in mijn ogen altijd goed bezig geweest.

2 goede producten? Maak er daar maar minstens 4 van, de S1200 welke de vloer aan veegt met de CDJ-400 op het gebied van features en de uitwerking daarvan, de X1100 als mooie basic mixer zonder poespas, de S3700 als serieuze aanval op de CDJ-800 en CDJ-1000 en de X1700 welke op alle vlakken behalve de color FX de vloer aan veegt met de DJM-800...

Besides that, de verschuiving vind al langzaam aan plaats en begint onderaan de ladder... als ik om me heen hoor dat de Pioneer verkopen ten opzichte van vorig jaar bij sommige shops met wel 80% zijn gedaald en dat de Denon verkopen met hetzelfde getal is gestegen dan is die verschuiving van onder af aan al gaande. En waar de thuis dj mee begint en groot mee word zal ie ook graag blijven gebruiken... het is net Calv? pindakaas wat dat betreft Winking my eye

Poster: Mixt-Ape

Dat zit tussen je oren voor 98%, als je namelijk 10 personen via een test opstelling een AB-X test zal laten doen tussen een DJM-800, Xone:92, X1700 en een EVO5 om er maar een paar te noemen zal geen hond de Xone er tussen uit kunnen halen. Meetbaat zal er allicht wat verschil tussen de apparaten zitten, de vraag is alleen of je het ook daadwerkelijk kunt horen en laten die 2 zaken nou net een eindje uit elkaar liggen in het dagelijks leven Winking my eye
User edit by Reind on 04-08-2009 @ 01:44:00 (15%)
Dolivieira    posted on 04-08-2009 08:53

Dat zit tussen je oren voor 98%, als je namelijk 10 personen via een test opstelling een AB-X test zal laten doen tussen een DJM-800, Xone:92, X1700 en een EVO5 om er maar een paar te noemen zal geen hond de Xone er tussen uit kunnen halen. Meetbaat zal er allicht wat verschil tussen de apparaten zitten, de vraag is alleen of je het ook daadwerkelijk kunt horen en laten die 2 zaken nou net een eindje uit elkaar liggen in het dagelijks leven Winking my eye

Idd reind, hier ben ik het wel compleet met je eens dat je het verschil in een zaal of feest niet echt hoor. Het zijn allemaal top mixers maar smaken verschillen nou een maal.
Estacy    posted on 05-08-2009 16:37
Ik heb toch wat moois gevonden:
http://www.denondj.com/DN-X1700-P112.aspx#
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Estacy    posted on 05-08-2009 20:33
Snoey    posted on 05-08-2009 20:38
Tijdens een overgang kan dat wel vet zijn.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 05-08-2009 20:56
Hier nog zo`n fimpje met een kleine uitleg.

http://www.youtube.com/watch?v=7qgRD8Pq0dc
Estacy    posted on 05-08-2009 21:02
wow, zag ik dat nou goed, of kan je per kanaal kiezen of het midi of audio is? dan kun je dus 2 kanalen voor bijv. Traktor gebruiken en 2 voor CD spelers!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 05-08-2009 21:10
Poster: Estacy
wow, zag ik dat nou goed, of kan je per kanaal kiezen of het midi of audio is? dan kun je dus 2 kanalen voor bijv. Traktor gebruiken en 2 voor CD spelers!

Ja dat zag je goed, Maar dat kon met de djm700/800 ook. Hier ziet het er alleen mooier uit. En je heb niet perse een midi kabel nodig. Want het kan ook USB
Victor    posted on 05-08-2009 21:59
Poster: Estacy
die link werkte dus niet....?

hier een video over de effects:

http://www.youtube.com/watch?v=mwWDbdxfYH4&eurl=http://www.denondj.com/LoadProductMedia.aspx%3Fproductid%3D112%26mediaid%3D63%26mediatype%3Dvideo&feature=player_embedded

Wat een waardeloos filmpje. Of ben ik de enige die geen idee heeft waar die kerel mee bezig is?Cool
Adrien1989    posted on 06-08-2009 14:44
Poster: Victor

Wat een waardeloos filmpje. Of ben ik de enige die geen idee heeft waar die kerel mee bezig is?Cool
 Denk toch echt dat het aan jou ligt :P.?
@Dennis:Zijn meer mixers die het kunnen, maar het werkt hier wel erg mooi Happy, laughing.
Dolivieira    posted on 06-08-2009 19:11
Hij ziet er wel mooi uit Adrien1989 met al die kleuren licht. En die Kleurenscherm.
User edit by Dolivieira on 06-08-2009 @ 19:12:24 (36%)
TranceXX    posted on 06-08-2009 19:41
Ja, dit is echt een zalige mixer.
Denon.Cool
voltcontrol    posted on 28-08-2009 14:57
Ik betreur al die LEDs, jammer dat ze er net als de Korg Zero serie zo'n F'ing kerstboom van hebben gamaakt.
Ik kan ook zelf wel zien of ik een kanaal op MIDI of audio heb staan.
Hoop dat overmatige ledgebruik een tijdelijk iets is, maar ik vrees van niet.
Woudtje    posted on 28-08-2009 20:47
Poster: voltcontrol
Ik betreur al die LEDs, jammer dat ze er net als de Korg Zero serie zo'n F'ing kerstboom van hebben gamaakt.
Ik kan ook zelf wel zien of ik een kanaal op MIDI of audio heb staan.
Hoop dat overmatige ledgebruik een tijdelijk iets is, maar ik vrees van niet.

Ik vrees ook niet, lichtjes trekken mensen aan en mensen kopen dingenCool. Ik vind het een hele mooie mixer, kan alleen niet wennen aan die rare brons kleur. Volgens Denon is het een audiophile kleur ( ergens gelezen op het Denondj forum ) maar ik kan nergens een koper/brons kleurige stereo versterker vindenCool. Alle super dure versterkers zijn meestal grijs/ rvs kleurig.
Voor de rest lijkt het me een zalige mixer.
Tekhead    posted on 06-09-2009 15:16
Poster: Ilja
DIe DN-X1700 kost in Japan maar 1240 euro ( bij ons verdomme 1800 ), ?en omdat ik in september er naar toe ga, heb ik een hele harde neiging om hem mee te nemen.?Cool ( dan laat ik die korg wel voor later ). Binnekort bied ik dan mijn DJM-400 met EFX-500 te koop aan.

Waarom heb je die djm700 dan gekocht Ilja ? Of ben je niet naar Japan geweest ?
Toen ik gisteren met onze Levi op z'n verjaardagsfeestje was, was er ook een vrijgezellen fuif in een zaal wat verder, kon het niet laten om ff te kijken en naar de dj zijn gear, hij had de volledig nieuwe denon bij, en heb ff geluk gehad om eens te proberen die nieuwe 1700 mixer, man man toch, wat een beauty, en wat een gevoel je in je? vingers hebt, net mooie meiden borsten, je kan er niet afblijven. Deze dj zei me dat hij net z'n pio booth had verkocht om deze te kopen, die hij uitvoerig had kunnen testen in een club in Ibiza. Wou nog wat verder doen, maar ja het was onze Levi z'n feestje, moest dus verder, jammer.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 06-09-2009 18:25
Het lijkt mij ook een zalige mixer. Hightek van Denon.?

Voltcontrol en Woudje @ Denon is nu eenmaal van de Leds. Als ze het blijven doen vind ik het niet erg. ?
User edit by Dolivieira on 06-09-2009 @ 18:25:38 (1%)
Mixt-Ape    posted on 06-09-2009 18:47
Heb hem deze week ook vastgehad! WAT een zalige mixer...
Als mensen zouden nadenken werden er vanaf nu geen DJM-800's meer verkocht!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

59 Users online: 3 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 8.671
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.737.294