CDJ 200, DN 1000 of Gemini MPX 30?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Distortedboy    posted on 19-09-2005 19:35
Beste DJ Resourcers,

kort geleden heb ik mijn CDJ 100's de deur uit gedaan. Ze waren mijn eerste spelers, en ik heb er erg veel plezier van gehad. In eerste instantie verkocht ik ze omdat de CDJ 200 op de markt kwam - maar ik heb sindsdien wat 'onderzoek' verricht, en ben nu toch tot de conclusie gekomen dat andere merken in het 'portable' desktop cd player gebied meer te bieden hebben. Ik ben echter al een maand bezig, en kan maar niet beslissen. Kortom: ik heb hulp nodig Winking my eye

Drie cd spelers die wat mij betreft kans maken zijn:

- De Pioneer CDJ 200. Hiervan weet ik alle voor- en nadelen, heb hem uitvoerig getest etc. Toch koop ik liever een speler met wat meer functies.

- De Denon DN S-1000. Ook getest. Een aantal 'hekele' punten vond ik dat de knopjes van rubber zijn en dus niet zo nauwkeurig als pioneer knopjes, de vreemde (cheape) jog wheel, en het feit dat de effecten niet resetten als je ze uitzet (correct me if I'm wrong here...).

- De Gemini MPX 30. Deze speler kan ik nergens vinden om te testen, en dat vind ik heel jammer. Ik kan ook geen reviews vinden. Toegegeven, hij is erg lelijk, maar hij heeft wél veel functies! Als deze naar behoren werken en hij gewoon een beetje professioneel werkt, dan denk ik dat we een winnaar hebben!

Is er hier iemand die het overtuigende argument voor (of tegen Winking my eye ) één van deze spelers kan geven, of die uberhaupt wat meer info over de MPX 30 voor me heeft?

Het wordt erg gewaardeerd! Groetjes,

Caspar

What do you think about CDJ 200, DN 1000 of Gemini MPX 30? ??

Vote :   

robbert    posted on 19-09-2005 19:42
numark axis-9 Happy, laughing
Ik heb ook tussen de denon dn-s1000, de pio 200 en de numark axis getwijfeld, maar ben toch voor de numark gegaan.
En ik heb nog geen moment spijt hiervan gehad, hij is heel makkelijk te bedienen en zit kwalitatief goed in elkaar.
Hij heeft erg veel functies en sterker nog, ze zijn ook echt bruikbaar.
Vaak hoor gezeik als: ja leuk al die functies, maar je doet er niks mee en zijn niet bruikbaar.
Nou ik zal je verzekeren, je gaat met deze functies veel creatiever mixen.
Er zit natuurlijk ook een nadeel aan. Dat is de cd-lade, maar als je gewoon voorzichtig bent hoeft dit niet kapot te gaan.
Gupy    posted on 19-09-2005 19:49
Tja, even de kortzichtigheid van mij dan....Happy, laughing

Als één speler zich bewezen heeft als stabile en betrouwbare speler, dan is het de Pioneer (alle Pio CDJ's) wel. Bij Dré ook wel hufterproof genoemd.

Dus mischien is dat ook een punt waar je rekening mee wilt houden.

Distortedboy    posted on 19-09-2005 20:21
@ Gupy, tnx voor je reactie Happy, laughing

Dat pioneer een topmerk is hoeft niemand mij te vertellen, en ik weet dat hun spelers oerdegelijk zijn. Maar aangezien ik van een profi CD speler verwacht dat je er ook creatief mee bezig kan zijn (effecten, hot cues, loopfuncties etc) vallen alle pioneers behalve de 100/200 af. En wat ik hierboven al zei; in de prijsklasse van de 200 vind je zat apparaten die meer functies hebben (alleen minder degelijk vaak).
robbert    posted on 19-09-2005 21:19
Poster: Distortedboy
@ Gupy, tnx voor je reactie Happy, laughing

Dat pioneer een topmerk is hoeft niemand mij te vertellen, en ik weet dat hun spelers oerdegelijk zijn. Maar aangezien ik van een profi CD speler verwacht dat je er ook creatief mee bezig kan zijn (effecten, hot cues, loopfuncties etc) vallen alle pioneers behalve de 100/200 af. En wat ik hierboven al zei; in de prijsklasse van de 200 vind je zat apparaten die meer functies hebben (alleen minder degelijk vaak).

Je denkt er precies het zelfde over als mij. Ik ben het hier echt helemaal mee eens.
Maar dan zou ik echt eens kijken naar de numark axis-9, dit is denk ik het beste alternatief. Daarnaast is hij ook nog sterk in prijs gedaald wat extra mooi is natuurlijk.
renejansen    posted on 19-09-2005 22:52
Dat de effecten bij de DNS1000 niet gereset worden heeft ook z'n voordelen, je kunt meteen wanneer je wilt je ingestelde "flanger" erin gooien, ik zie het als een voordeel.
En wanneer je "filter" gebruikt, draai je hem meestal toch terug anders kap je wel heel snel je filter "effect "af. en verder is de DNS1000 een zeer profi en betrouwbare speler.
maar dat neemt niet weg dat de axis9 ook een zeer geschikte speler is.

Distortedboy    posted on 19-09-2005 23:16
Die Axis 9 trekt me niet zo. Maar die Gemini... hoe is het mogelijk dat niemand daar ervaring mee heeft :/

En hoe ik dat met het filter doe... tijdens de laatste bar van een stukje draai ik mijn highpass filter helemaal omhoog... en dan precies met de 1e beat van het volgende stukje gooi ik hem uit. Voila homemade break, en het klinkt veel soepeler dan kill eq's. Erg lekker als de melodie er dan weer vol in komt crashen op de beat...
Dj_T.im    posted on 20-09-2005 21:25
nou ik ga voor de cdj200,,,
tairip    posted on 20-09-2005 22:07
Ben ik ook voor gegaan, en uiterst tevreden erover!!!

DE CDJ-200 ROELEERT! :P

Jorrit    posted on 20-09-2005 22:16
Poster: DJ-DC
nou ik ga voor de cdj200,,,

kan je die mening misschien onderbouwen Winking my eye
dj_nick    posted on 08-10-2005 12:10
cdj 200 pioneer zkr weten .
Jorrit    posted on 08-10-2005 13:20
Poster: Jorrit
kan je die mening misschien onderbouwen Winking my eye

DJCaSE    posted on 09-10-2005 00:48
CDJ-200

Heb die denons ook weleens mee gedraait maar vind pioneer zoieso lekkerder draaien dan denon, pioneer is gewoon hardstikke overzichtelijk en zitten niet allemaal van die functies op die je toch nooit gebruikt...

Die cdj-200 kan mp3 lezen, loopjes maken, zitten effecten op en alle standaard dingen. Wat wil je nog meer?
Mifex    posted on 09-10-2005 10:44
Ik was altijde een denon fan todat de nieuwe serie denon's uitkwamen (vanaf dn9000 of hoe hij ook heet)

dn 4000
dn 2100
dn 2600
dn 2800

Ik vond ze allemaal lekker om me te spelen en overzichtelijk maar toen kwam die nieuwe reeks

dn s3000
dn s5000
dn s1000
dn d6000

ga zo maar door.

Dit was vroeger echt mijn favourite  Denon DN-2600F

Dus ik zou zeker voor de cdj 200 gaan.
User edit by Mifex on 09-10-2005 @ 10:48:43 (13%)
Mod edit by Lead on 09-10-2005 12:12 (6%)

This is an old Topic

No new postings for 7.040 days.
 Post CommentThat would be 234.7 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

173 Users online: 5 Guests (168 Unknown)
Pages generated today : 9.700
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.706.098