Poster: cross-over
Het is niet aan te raden om de mic-in te gebruiken.
Het gaat wel maar de kans op vervorming is erg groot. Koop gewoon een usb converter.
De meeste mixers geven? -14 dBV (200 mV) 50 k_/kOhm uit (line out naar line in van pc/laptop)
De ingang van de meeste pc/laptops MIC-in is:? Mic -54 dBV (2.0 mV) 2 k_/kOhm
Zoals je ziet is er al een verschil in gevoeligheid (de dBV) en in impedantie (kOhm).
Dit is de oorzaak van vervorming.
Verder zijn de mic ingangen ook nog op frequentie beperkt.
dus niet doen als je een goede opname wilt maken.
Poster: djmamo
Dus....
dit ligt echt helemaal aan je laptop, mixer en pc instellingen enz.
wat je het beste kan doen is een opname maken met audacity via je mic input, luister deze terug en kijk of je iets mist aan frequentie en of er iets vervormd is.
Ik maak super opnames met mijn laptop's (3x)?en audacity via mijn mic input.
en mijn geluid is ook goed
Ook al maak je met je systeem "goede" opnames via je mic-in toch heb je als je de uitgang van je mixer aansluit op mic-in een misaanpassing.
Ik mag toch hopen dat iedereen?met een beetje common sense?kan begrijpen dat als je twee verschillende?geluidssystemen (impedanties) met elkaar verbind er iets niet helemaal goed moet gaan.
Om deze discussie niet te technisch te maken gewoon 1 goede raad: gebruik de ingangen/uitgangen daar waar ze voor bedoeld zijn.
Ook al maak je met je systeem "goede" opnames via je mic-in toch heb je als je de uitgang van je mixer aansluit op mic-in een misaanpassing.
Ik mag toch hopen dat iedereen?met een beetje common sense?kan begrijpen dat als je twee verschillende?geluidssystemen (impedanties) met elkaar verbind er iets niet helemaal goed moet gaan.
Om deze discussie niet te technisch te maken gewoon 1 goede raad: gebruik de ingangen/uitgangen daar waar ze voor bedoeld zijn.