Reloop RMX-40 vs. Pioneer DJM-800 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ian-s    posted on 21-07-2009 00:52
Wat zijn de verschillen hiertussen?

Gr,

What do you think about Reloop RMX-40 vs. Pioneer DJM-800 ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 03-08-2009 19:43
Poster: Helixon
DJM en de RMX is geen vergelijk. Pioneer is veel duurder en qualitatief veel beter!

En dus beweer jij dat duurder meteen kwalitatief beter is ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Dolivieira    posted on 03-08-2009 19:57
Poster: Sebasz

Ik wel 2x in een cafe hehe Cool

Zou best kunnen dat die in een cafes staat maar ik ben ze nog niet tegen gekomen. ben wel eens en DJX700 tegengekomen. Maar daar stond geen DJ. Die zat ingebouwt met zo`n MP3 systeem er aan.

Je moet me niet verkeert begrijpen hoor. Een reloop is toch een van de betere mixer in het goedkopere segment.

Poster: DJADMIN

Meeatal wel. Wil jij beweren dat een Pioneer, Denon, Dateq, Rodec, A&H, Ecler, Technics en noem er nog maar een paar op met mixers boven de 600euros geen kwaliteit is. Daar betaal je ook voor. Maar over smaken valt niet te twisten. Toch blijf ik er bij dat Reloop best hele leuke kwaliteits mixers maak voor die prijs. En de andere gear van Reloop is ook goed.?Reloop is geen Troep. Cool?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-08-2009 @ 20:13:58 (100%)
A-Jay    posted on 08-08-2009 11:56
Poster: Mixt-Ape
De Pioneer zal ook gewoon veel langer meegaan waarschijnlijk, al is het niet de stevigst gebouwde mixer...

Volgens mij koop je een RMX voor bv. 2 of 3 jaar en daarna schakel ja wss over naar Pioneer. Het is volgens mij een mixer als je verder dan een beginner bent maar toch nog niet weet of je er verder mee wilt gaan en er veel geld aan uit te geven.
Helixon    posted on 08-08-2009 15:46
Poster: DJADMIN

Nee, ik kijn niet alleen naar de prijs, maar ook naar de kwaliteit van de mixer, levesnduur, bugs, hardware fouten enz. alleen op prijs kun je bijna niets baseren
Helixon    posted on 08-08-2009 15:50
Poster: Chapron
Maar dan nog, alle waar naar zijn geld, ik denk dat je de Reloop gewoon niet?met een Pioneer mixer kan vergelijken. Als je degelijkheid en kwaliteit kiest en het kan betalen,?kom je toch op een Pioneer uit. Vergelijk alleen?de geluiskwaliteit van de?effecten maar eens tussen de DJM 600?400 en de RMX 40, dan snap je meteen waar dat prijsverschil vandaan komt, en heb je?tevens de reden waarom deze vergelijking manco gaat. De DJM 600 is misschien qua techniek wat gedateert, maar de status die deze mixer heeft verworven, zal de RMX nooit krijgen. Ik denk?dat een vergelijking met b.v. een Behringer DJX700 beter op gaat, die zitten een beetje in het zelfde segment qua prijs en prestaties.

Nu wordt ik boos, Reloop is veel degelijker dan behringer, ik heb gisteren ermee gewerkt (DJX 700) Prima mixer ,? maar als je ze qua kwaliteit gaat vergelijken komt de Reloop veel beter uit de test!
Dolivieira    posted on 08-08-2009 16:09
Boos worden heb geen zin, Ik denk dat chapron geen ervaring heb met reloop of berhinger. Aangezien hij met duudere spullen werk. Reloop is inderdaad wel beter. Maar boos worden heb geen zin. ?
Helixon    posted on 08-08-2009 17:30
Poster: djdolivieira
Boos worden heb geen zin, Ik denk dat chapron geen ervaring heb met reloop of berhinger. Aangezien hij met duudere spullen werk. Reloop is inderdaad wel beter. Maar boos worden heb geen zin. ?

ja dat is idd zo Cool
hr    posted on 13-08-2009 15:42
hello,kan iemand mij helpen aub ? ik twijfel tussen Reloop rmx-40 dsp bus ?/ Synq smx/ en denon dn-x1500s mkII/ ?en scratchen fader is stroef ? faders vervangbaar ?
Helixon    posted on 13-08-2009 16:03
ga voor de Denon als je zoveel geld hebt, heb je minder geld ga voor de reloop Cool
TranceXX    posted on 13-08-2009 19:58
Poster: hr
hello,kan iemand mij helpen aub ? ik twijfel tussen Reloop rmx-40 dsp bus ?/ Synq smx/ en denon dn-x1500s mkII/ ?en scratchen fader is stroef ? faders vervangbaar ?

Als je twijfelt weet je waarschijnlijk ook de prijzen want een DN-X 1500 kost ongeveer?3 maal een RMX 40.
En de Synq SMX zit daar zowat tussen.
Welk budget heb je en wat verlang je van de mixer.Cool
Ilja    posted on 13-08-2009 20:12
zijn we nou nog steeds niet klaar, zo simpel is het, reloop is voor beginners die een nette en niet dure gead willen hebben, DJm-800 is de bijna in elke club mixer die overzichtelijk volgeladen is met gruwelijkste functies waar reloop gewoon weg niet eens in de buurt komt.
Lucalicious    posted on 13-08-2009 21:32
ieder een zegt wel dat een pioneer veel duurder is, maar ik denk van niet (niet gelijk denken dat ik gek ben). als je zegt dat een reloop bijv. 3 jaar meegaat en een pioneer 10, of waarschijnlijk gewoon je hele leven, dan kost elke keer een nieuwe reloop kopen even veel als ??n keer een DJM 600, die kwa functies eigenlijk precies het zelfde is!
Victor    posted on 13-08-2009 22:00
Dat is maar helemaal de vraag. De DJM-800 is van binnen best netjes maar helemaal niet superdegelijk opgebouwd. Ik bedoel: het is echt geen Dateq kwaliteit, ook qua faders niet. Dat ding gaat echt niet levenslang mee.

Jij noemt nu zelfs de DJM-600 en dat is echt geen degelijke bak.
Lucalicious    posted on 13-08-2009 22:05
ik heb geen ervaring met dateq, en wat de 600 betreft geef ik je gelijk maar idereen zegt hier toch echt dat pioneer ontzettend lang meegaat
Helixon    posted on 13-08-2009 23:20
dateq is bijna zo goed als Allen & Heath, Dateq kun je een glas bier over heen gooien, daarna kun je er van aan dat hij het nog doet, ik denk dat dat? bij pioneer, reloop, A&H, enz. niet het geval is
Dolivieira    posted on 14-08-2009 09:51
dateq is bijna zo goed als Allen & Heath, Dateq kun je een glas bier over heen gooien, daarna kun je er van aan dat hij het nog doet, ik denk dat dat? bij pioneer, reloop, A&H, enz. niet het geval is

Bier over mengpanelen komt geen eene mengpaneel ten goede.

Poster: Victor
Dat is maar helemaal de vraag. De DJM-800 is van binnen best netjes maar helemaal niet superdegelijk opgebouwd. Ik bedoel: het is echt geen Dateq kwaliteit, ook qua faders niet. Dat ding gaat echt niet levenslang mee.

Jij noemt nu zelfs de DJM-600 en dat is echt geen degelijke bak.

Ben ik het niet met je eens vriend, Die van mijn die heb ik na 9 jaar gebruik weggedaan en hij diet het nog. Wordt volgend jaar 10jaar dat ding en staat in Cafe Ourosboros te vlaardingen. en ook een dateq gaat stuk. Ik heb regelmatig Dateq mixers voorbij zien komen die er niet uitzagen, en het ook niet goed meer deden. Het gaat er meer om hoe de eigenaar en gebruikers met de spullen om gaan.
User edit by Dolivieira on 14-08-2009 @ 10:00:16 (100%)
hr    posted on 14-08-2009 15:41
hello,kan iemand mij helpen aub ? ik twijfel tussen Reloop rmx-40 dsp bus ?/ Synq smx/ en denon dn-x1500s mkII/ ?is scratchen fader zijn ze stroef ? faders vervangbaar ??
hr    posted on 14-08-2009 22:46
?het verschil tussen rmx-40 en dn-x1500s is 190 euro ! en ik denk dat met x1500s heb je meer?functies ,?alleen weet ik het niet of de faders zijn vervangbaar bij x1500s en zijn ze goed voor scratchen ?
Dolivieira    posted on 14-08-2009 23:47
Bij de x1500s is alles vervangbaar.
Tekhead    posted on 14-08-2009 23:58

of ne Rodec, deze overleeft zelfs brand en waterschade, na uitbranden feestzaal.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 15-08-2009 00:01
Poster: Tekhead

of ne Rodec, deze overleeft zelfs brand en waterschade, na uitbranden feestzaal.

Ja dat kan alleen Rodec en Dateq
Tekhead    posted on 15-08-2009 00:02
Poster: hr
het verschil tussen rmx-40 en dn-x1500s is 190 euro ! en ik denk dat met x1500s heb je meer?functies ,?alleen weet ik het niet of de faders zijn vervangbaar bij x1500s en zijn ze goed voor scratchen ?

Man toch, je hebt m'n review toch gelezen ? De crossfader, is bij mij een Penny+Gilles, is absolute top, en denon is nog altijd wel topklasse, veel te vinden in clubs, voor 190,00 verschil, zou ik niet twijfelen !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RePlayz    posted on 16-08-2009 12:47
Poster: djdolivieira
Idd dat is wel een vergelijking die eigelijk geen zin heeft. Die reloop is een bedroom mixer de DJM 800 is een proffesionele club mixer en is idd ook 5 keer zo duur.

Ik vraag me dan eigenlijk waar die grens ligt wanneer je het een club mixer kan noemen? Vind het sowiezo een raar begrip, want theoretisch gezien kan je vrijwel elke mixer in een discotheek zetten. Niet iedereen zal dat leuk vinden omdat je nou eenmaal gewend bent aan een specifiek type (zoals de 800), maar ik neem toch aan dat als je een rmx-40 in een discotheek zet dat een dj daar toch zeker mee uit de voeten komt, niet? Wat maakt een djm800 nou een club mixer en een rmx40 niet?
Mixt-Ape    posted on 16-08-2009 15:00

Fout! Ik heb al genoeg bierglazen over Xones en DJM's zien gaan...
Dolivieira    posted on 16-08-2009 22:11
Poster: RePlayz

Ik vraag me dan eigenlijk waar die grens ligt wanneer je het een club mixer kan noemen? Vind het sowiezo een raar begrip, want theoretisch gezien kan je vrijwel elke mixer in een discotheek zetten. Niet iedereen zal dat leuk vinden omdat je nou eenmaal gewend bent aan een specifiek type (zoals de 800), maar ik neem toch aan dat als je een rmx-40 in een discotheek zet dat een dj daar toch zeker mee uit de voeten komt, niet? Wat maakt een djm800 nou een club mixer en een rmx40 niet?

Je moet het niet zo letterlijk nemen in de clubs staan gewoon de duurdere merken, Dat zegt niet dat reloop niet goed is en zou zeker ze werk doen. Ik denk als je er een gloednieuwe DJX700 neer zet het nog zou kunnen maar hoe lang houd die het vol. Kijk in een club draait jan en allemans met zo`n mixer. Er staat ook nog een rookmachine in de zaal, Roken mag dan niet meer. Al hebben sommige tenten er lak aan, En dan heb je nog de Airco en zweet condens van de mensen. Dat zijn allemaal factoren waar een mixer achteruit van kan gaan, snap je.
Poster: Mixt-Ape

Fout! Ik heb al genoeg bierglazen over Xones en DJM's zien gaan...

Toch is het niet bevoordelijk voor een mengtafel, ze gaan er op een gegeven moment toch storingen geven. En een glas cola is funest voor de printplaten,?ik heb Dateq en Rodec ook kapot zien gaan. ?
User edit by Dolivieira on 16-08-2009 @ 22:14:15 (30%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

203 Users online: 14 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 41.007
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.908.029